BMW e21 318 '82 k3nny

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas Toivoku »

k3nny kirjutas:okei. Hetkel teine vana oli isegi 50ga nõus. Aga pole kindel üldse et müün. Võibolla targem ära konserveerida ja alles hoida. Üsna nõutud asjad need väiksed võimendid.
Pakun sulel 35 ja need iluvõred :)
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas k3nny »

Peab vaatama veel. ei tea mis seisus need võimendid ongi üldse.
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas Toivoku »

k3nny kirjutas:Peab vaatama veel. ei tea mis seisus need võimendid ongi üldse.
Nendega üldiselt ei juhtu midagi :) Mul üks e30 projekt vajab hädasti lõpetamist ja selle taga hetkel seisab,et pole võimendit, ilma ka ei tahaks panna.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas k3nny »

Punaselt on võimalik osta ära Foha antitiib. Kuskil foorumis keegi tundis huvi aga enam ei ole meeles.
http://bmwclassic.ee/?page_id=16" onclick="window.open(this.href);return false;
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas k3nny »

2.0 mootor sai maha võetud koos kasti ja kardaaniga. Nüüd vaja veel juhtmestikku maha noppida ning pisiasju veel ja saab kere garaasist minema - kas siis vanarauda või mõnele huvilisele.
Kas gaasitrossid jms pudinad pean ka ikka ära kiskuma? 2.0 on karpa aga 1.8 on monopritsega mootor. Tahan enne kere minema saatmist olla täiesti kindel, et pärast midagi sealt enam vaja ei ole mootori tööle saamiseks.
Pilt
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas k3nny »

Mulle pakuti e21 323 ketastega sildasid ja stabikaid. Küsiti 200 euri. Mulle tundub ikka jõledalt kallis aga mida foorumirahvas arvab? Mina ise pole e21 hindadega veel nii hästi kursis.
matthias
Postitusi: 127
Liitunud: 28 Apr 2013 12:51

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas matthias »

mõlema silla eest on hind üsna mõistlik.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas nuga »

Kui arvestada, et e21 323i'd on eesti registris 7tk, siis ei saagi neid sildasid lademetes olla. Sellest ka hind.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas k3nny »

Selge pilt. Tänan ülevaate eest.
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas k3nny »

Praeguseks siis mõlemal autol mootor maas. Kuu pärast ehk saab esimesed lõikused kere kallal teha. Eks näha ole. R4 mootori võtan tasapisi juppideks ja viin rauda ära, vaevat et keegi selle küljest miskit osta soovib. enamus niikuinii kõlbmatu kah. Pean garaasi ära ka koristama ja vaatama kuhu miski panna. Ideaalis peaks suure ja tugeva riiuli ehitama, mis midagi ka kannaks. Jube niiskus on küll sees. Kahe nädalaga tõmbas vana e36 istme hallitama ning autode roolidel kah hallituskirme peal juba. Pean selles osas midagi ette võtma. Oleks oma garaas, valaks muidugi uue kanalipõranda ja teeks niiskustõrjet aga omanik polnud kahjuks nõus boksi müüma.

Pilt ka jutule sekka.
Pilt
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas k3nny »

Mõlemal autol lahtised diffrid. Tõstsin ühe poole üles ja ratast sai kenasti ringi keerata.
Punane kere vabaneb üsna varsti. Proovin see nädal omale vajaliku küljest kiskuda. Siis selgub kas kere rauda või tahab keegi omale seda.
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas k3nny »

Mootor on juppideks kah. Kätte ei saa vaid "käbi" ehk siis vändarulliku polti. Hetkel ei tule enam ühtki ideed kuidas vänta kätte saada sealt. Oleks pidanud ta siis starteriga lahti keerama, kui asi veel auto peal oli. Arvasin et saab muudmoodi ka aga vist ikka ei mängi välja. :D
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas raunz »

Starteri võid samuti ära unustada, ta on umbes 300-400Nm jõuga kinni ja kuna tõenäoliselt seda pole kunagi lahti võetud siis seda raskemini ära tuleb. Kui olemasolevate tööriistadega lahti ei saa tuleb käbil poldiots maha lõigata ja siis peaks järelejäänu näpuga välja tulema. Siiani on alati toiminud. Pärast tuleb UM-st uus polt tellida, vähemasti M50 mootorile ei maksa see palju.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas k3nny »

Seda motot taastada ei plaani niikuinii. Tahtsin lihtsalt vähe rohkem raha rauast saada kui kõik pulkadeks on. Ploki vastu tundis üks huvi kah aga selgus et kaanepoldi pesa ümber on paar mõra. Katsun kuskilt relaka leida ja niimoodi edasi osandada. R6 mootoriga tegelen alles siis kui saan mootoripuki.
Järgmisena vaja punasel nina maha lõigata ja garaasist minema. See jääb ilmselt detsembri algusesse.
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas k3nny »

Kel huvi võib doonorauto ära osta.
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas k3nny »

Jutu sekka mainin, et hetkel punane maale viidud garaasist. Jäi juba jalgu ja polnud mõtet kohta kinni hoida. Ootab seal, kuni saab vajalikud osad lõigatud ning ülejääk siis tõenäoliselt vanarauda või mõnele, kel tarvis. Tehnika ja silla detailid proovin siiski alles jätta, kui on mõtet. Leiba ei küsi vast, kui nad kuskil nurgas vedelevad.
Seoses lähiaastate plaanidega jääb projekt sisuliselt seisma. Umbes 2 aastaks. Pärast seda peaks olema võimalusi korraga ja kiirelt edasi viia seda asja. Loodetavasti saab ka keevitusmasin ostetud ning vastav koolitus ka läbitud. Oleks sellevõrra "vabamad" käed. Elame näeme, mis saama hakkab.
Mootori osas on asi läinud veidi lahtisemaks. Vaadates, kuidas igasugu inimesed ehitavad autosid, millel pole originaalmootorit, veel vähem sama võimast/samades mõõtudes, mõtlesin et peaks ka uurima ikka pigem rohkem seda, kuidas sellist asja arvele saada. Oleks veidi huvitavam midagi asisemat aiste vahele panna, kui see e21 2.0 mootor. Või käib selline asi tõesti vaid mustalt susserdades ja ausal teel ei olegi võimalik midagi sellist teha?

Igaks juhuks mainin ka, et kui teema peaks jääma väga vaikseks, ärge veel päris ära kustutage. Kui auto vahetab omanikku või juhtub mingi muu variant, saab see siin kajastatud.
Kasutaja avatar
arx323
Postitusi: 350
Liitunud: 04 Mai 2007 23:20
Asukoht: viljandi läheduses

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas arx323 »

Minu autol m20b27 passis.Vist kõige suurema litraasiga mida saab panna ilma ekspertiisita.
e21 3xx
Kasutaja avatar
airhead
Klubiliige
Postitusi: 380
Liitunud: 13 Sept 2008 19:35

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas airhead »

k3nny kirjutas: Mootori osas on asi läinud veidi lahtisemaks. Vaadates, kuidas igasugu inimesed ehitavad autosid, millel pole originaalmootorit, veel vähem sama võimast/samades mõõtudes, mõtlesin et peaks ka uurima ikka pigem rohkem seda, kuidas sellist asja arvele saada. Oleks veidi huvitavam midagi asisemat aiste vahele panna, kui see e21 2.0 mootor. Või käib selline asi tõesti vaid mustalt susserdades ja ausal teel ei olegi võimalik midagi sellist teha?
Millest selline arvamus et "mustalt susserdades" midagi saad? Kui asi huvitab, siis võiks ikka ennem infot küsida algallikalt, ehk vaata siia: http://www.mnt.ee/index.php?id=10622

Ja et liigselt pingutama ei peaks, väljavõte määrusest: Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele

7) mootor peab vastama võimsuselt, pöördemomendilt, pöörete arvult, töömahult ja
massilt valmistaja poolt sellele mootorsõidukile ettenähtule. Erandina, kui valmistaja
ei ole ette näinud erinevate mootorimudelite paigaldamist ning sellega ei muutu
mootorsõiduki kategooria, on lubatud mootorsõidukile ümberehituse korras
paigaldada mootor, mille võimsuse erinevus ei ületa 30 %, töömahu erinevus 20 % ja
massi erinevus 10 % valmistaja poolt ettenähtust.
e6 2000 Touring `73
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas k3nny »

selle tekstiga olen täitsa kursis.
ma sooviks ikka pigem veidi rohkem jõudu kui 30% originaalile lisaks. Ja seda tehakse ning need autod sõidavad liikluses ringi. Tekibki küsimus, et mismoodi kui mitte mustalt?
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas k3nny »

Või siis arvele võtta nö originaalkonditsioonis ning edasi siis täiustada juba. Niipidi ehk tõesti toimiks see asi.
Vasta