BMW e21 318 '82 k3nny

Foorumiliikmete autod.
Vasta
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas k3nny »

Niinii, siit saab siis alguse minu e21 lugu.
Töökaaslasel seisis masin aastaid garaasis. Siis jutu käigus nagu mainiti vanemat kolmest, mis on seisma jäänud. Ei pööranudki alguses tähelepanu, kuna arvasin et tegemist niikuinii e36'ga. Siis millalgi aga tuli masin uuesti jutuks. Sai veidi lähemalt uuritud ja selguski, et tegemist ei ole mitte e36ga, mitte ka e30ga vaid lausa e21ga.
Huvi muutus nullist kõvasti kõrgemale. :D Käisin vaatamas masinat ning esmapilgul ei tundunud asi olevat ka väga hull. Esialgu plaanisin ta ära tuua juba veebruaris, aga kuna sel ajal poleks olnud teda kuskile panna, saigi masin alles nüüd koduõuele veeretatud.

Pilt

Aga autost siis veidi lähemalt.

BMW E21 318i
1982
ls 321890


Mootoriks on tal 1.8 liitrine elukas. ~10 aastase seismisega on muidugi palju oksüdeerumist toimunud ja kaubanduslikku välimust asjal pole. Sai ka proovitud käivitada. Alguses ei teinud kõssugi. Starterile sai paar väiksemat hoopi antud ning mootor käis ringi ;). Käima sai ta vaid paariks sekundiks eetriga. Uurimisel selgus, et pihustist ei tule midagi, kuigi mootorini kütus jõuab. Nüüd hakkangi maad uurima, kas on mõtet seda mootorit parandada, või kohe midagi muud hoopis peale visata. Täpsemalt kirjutan mootorist siis, kui olen üldse sotti saanud sellest südamest täpsemalt. Summutijooks on aga "tutikas".

Pilt


Sees on riidest originaalsisu, mis on oma vanuse kohta hästi säilinud, aga kahjuks vajab siiski uut katet. Meeldib hullult polstrite olemus. Ei ole mingi plastmass või siis lihtsalt õhuke riie, mida ma näiteks e36's päevast päeva näen. On hoopis mingi nahaimitatsioon, millel all ilmselt miskine vatiin. Jätab palju kvaliteetsema ja "kallima" mulje. Mulle tundus ka, et istmed on maru madalal. Peab hakkama raamatuid perse alla toppima tulevikus. :D Polstrid on õnneks kõik terved. Armatuuril on tüüpiline vist see, et kuskilt mõni mõra jookseb. Pole ka see masin selles osas erand. Tundub, et sees on originaal riidest matidki. Armatuurist on puudu makiümber olev originaalplastik. Praegu on seal parketilauast tehtud moodustis. Salongi kummist osadel leidub hallitust. 10 aastase garaasis seismisega pole see eriti üllatav.
Puudu on peeglite reguleerimise "nupp". Õigemini nupp, millega saab valida kumba peeglit reguleerida on olemas, aga see joystick on puudu. Kindalaekas hüppab avamisel sülle. Muus osas pole nagu häda. Suurpuhastust teha ja peaks nagu toimima.

Pilt
Pilt

Ja lõpuks siis kere. Välisel vaatlusel ei tundugi midagi hullu olevat. Mõni roostetäpp siin, mõni seal. Ja ega ka lähemal vaatlusel ei tundu asi nii nutune. Vähemalt praegu veel mitte. Muidugi on karbid läbi ning vajavad vahetust. Tungiga proovisin tõsta, oleks ehk isegi saanud, aga ei julgenud. Tõsta oli vaja, et pidurisuppordid ära võtta (esimesed olid kinni ning takistasid auto liigutamist hoovil). Näpu suutsin autol läbi lükata kolmest kohast - esitiival kapotialusel osal, varuratta lohust ning tagumise amordipüstaku juurest. Taga on ka väike kõks toimunud. Tulel tükk väljas ning mõlk kah plekis. Stanged on mõlemad, nii esimene kui tagumine, kõverad ja vajavad väljavahetamist. Täpsema ülevaate saab alles siis, kui masin on osandatud.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Auto välimus meeldib väga. Plaane on igasuguseid, ei hakkagi neid hetkel kirja panema.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Eks igasugu soovitused ja abikäed on ikka oodatud. Osandama hakkan masinat arvatavasti alles siis, kui olen leiutanud mingisuguse panipaiga, kus ma jubinaid hoidma hakkan.

Kulutused

200€ - Auto
Viimati muutis k3nny, 02 Juun 2013 10:48, muudetud 2 korda kokku.
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

4 laternat paigaldati mudelitele, millel olid vahel 2 ja 2,3 liitrine kone. Teistele paigaldati vaid 2 laternat.
Opel Senator A1, 1982
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Postitus Postitas k3nny »

No vot, jälle targem. :) Ise arvasin põhjuseks olevat facelifti teema.
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

k3nny kirjutas:No vot, jälle targem. :) Ise arvasin põhjuseks olevat facelifti teema.
Ma olen kuskilt lugenud ja kõik müüdavad 1,6 ja 1,8 mudelid on olnud alati kahe esitulega. Endal oli ka kunagi selline 1,8 E21 ja see samuti oli kahe esitulega.
Aga vägagi võimalik, et juba tol ajal sai seda lisa ka juurde tellida.
Ma ei tea kas sellel mingit facelifti teemat üldse oli sest E21 ja E30 on siiski päris erinevad autod ja kas seal vahepeal oli ka miskit, seda ei tea, kroompeeglid vahetusid küll plastmassist massiivsetega 80ndate alguses.
Minu omal oli mootor kohvi kahjuks, ja läks tervena müüki ühele vanahärrale, kel oli juppe tarvis.
Aga ma usun, et pole raske muuta ümber 4 tuleliseks, natuke elektritöid ja teine iluvõre.
Ma usun et tehnikaga tegelenud inimene teeb vahet sellel, kas mootorist kostab kolinaid või on lihtsalt väljalaskesüsteem katki. Eks me kõik oleme mingil ajal katkise sumpsiga sõitnud.
Opel Senator A1, 1982
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Postitus Postitas k3nny »

Mulle vist isegi meeldib rohkem see kahe tulega variant. Eks näis.

Kuna auto on niivõrd kaua seisnud, siis mida tuleks kindlasti enne käivitamist teha? Saan aru et vedelikud ära vahetada aga mida veel?
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

k3nny kirjutas:Mulle vist isegi meeldib rohkem see kahe tulega variant. Eks näis.

Kuna auto on niivõrd kaua seisnud, siis mida tuleks kindlasti enne käivitamist teha? Saan aru et vedelikud ära vahetada aga mida veel?
Küünlad tuleks ka enne ära vahetada, jumal teab kui kaua need seal küljes on olnud. Karburaator või ka pikast seismisest rivist väljas olla. Autole pikalt seismine ei meeldi, eriti rikub seismine kummist osi, eriti igasugu mansetid ja tihendid. Sünteetiliste õlidega nii vanal mootoril võib hakata esinema lekkeid tihendite vahelt just tänu pikale seismisele. Pidurid kindlasti tuleks üle vaadata ja vajadusel kõik kulunud osad välja vahetada.
Lekkivate tihendite all pidasin ma mootori simmereid eelkõige silmas.
Üle võiks vaadata ka süütesüsteemi, süütejuhtmed, jagaja kontaktid.
Viimati muutis vahur73, 16 Veebr 2013 21:20, muudetud 1 kord kokku.
Opel Senator A1, 1982
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Postitus Postitas k3nny »

sellel pole ju karburaatorit. Või siis ma tõesti ei näinud seda seal pimedas. Minuarust see vist ikka sissepritsega?

Küünlad vahetati tegelikult siis ära, kui see mootori anomaalia tekkis. Aga no samas 8 aastat seismist teeb kindlasti ka oma töö.
Kuskilt lugesin, et elektroonikasõlmed ja juhtmed tuleks ka üle vaadata? Ajaga pidavat ära oksudeeruma.
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

k3nny kirjutas:sellel pole ju karburaatorit. Või siis ma tõesti ei näinud seda seal pimedas. Minuarust see vist ikka sissepritsega?

Küünlad vahetati tegelikult siis ära, kui see mootori anomaalia tekkis. Aga no samas 8 aastat seismist teeb kindlasti ka oma töö.
Kuskilt lugesin, et elektroonikasõlmed ja juhtmed tuleks ka üle vaadata? Ajaga pidavat ära oksudeeruma.
Sel jah vist oli pritsung. Kui siis 8 aastat tagasi küünlaid vahetati, siis võta maha ja puhasta need ära. Aga ma eeldan et tihendid võivad olla suurim mure, need seismisega pragunenud.
Opel Senator A1, 1982
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Postitus Postitas k3nny »

oskad sa ehk ka rääkida, kuidas üldse nende tihendite ja muude varuosade saadavusega on? Pole vist eriti "forssi" kaup ma eeldan.
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

k3nny kirjutas:oskad sa ehk ka rääkida, kuidas üldse nende tihendite ja muude varuosade saadavusega on? Pole vist eriti "forssi" kaup ma eeldan.
Seda pead siinsete E21 meeste käest uurima. Kuna mul pole seda autot siis pole mul ka õrna aimu, nagu sa ka mu kommide kõige alumisest servast joone alt lugeda võid. :D
Aga võin uurida asja, kuna töötan varuosa poes! Kuigi jah see uurimine saab konarlik olema, sest järjekorrad uksest välja ja letitagune nagu Kuursaalis :wink:
Aga jah, tundub et isegi saalesid ja rõngaid leiab hea otsimise peale, kui tekiks vajadus mootorile väike kap teha.

Aga ma annan sulle ühe adre, see on küll venelaste veebi autovaruosa kauplus, aga usun , et seda mida venemaal näitab, saab ka Euroopas osta ja tellida.
Ja seal on ka varuosade erinevate tootjate originaal koodid taga.

http://www.akadia-ats.com/catalogs/inde ... 286&mdf=15
Ainuke asi mida seal pole, on OE koodidega otsimine, see on võimalik vaid TecDoc's.
Opel Senator A1, 1982
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Postitus Postitas k3nny »

Seda on hea kuulda, et selliseid detaile ka saadaval on. Kartsin ise juba, et peab hakkama ikka väga nõrga tikutulega neid juppe otsima.
Aga tänan sind viite eest!
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas Ruut »

k3nny kirjutas:Miks ma selle auto endale siis ikkagi võtan? Kõige määravamaks sai hind, mis on antud auto kohta minu arust väga odav. Sellest tekkiski idee, et miks mitte võtta endale väike projekt. Eelmine omanik juba mõtles emeksi mõtteid, seega sain õigel ajal jaole.
95% sellise mõttega alustatud projekte lõpetavad metallikokkuostus. Nähtud siin foorumis mitmeid sarnaseid: peaasi, et odavalt sain!

Loodetavasti on selle auto saatus siiski teine.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Postitus Postitas k3nny »

Vanarauda ei viiks kohe kindlasti. Vähemalt mitte sellise esmamulje põhjal. Kui mootor suurema vaevata tööle hakkab ja kere ka suuri üllatusi juurde ei too, pole midagi hullu. Kui ise enam hakkama ei saa, siis kindlasti leidub keegi, kes ta rauast päästab. :)
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Re: BMW e21 318 '82 k3nny

Postitus Postitas vahur73 »

Ruut kirjutas:
k3nny kirjutas:Miks ma selle auto endale siis ikkagi võtan? Kõige määravamaks sai hind, mis on antud auto kohta minu arust väga odav. Sellest tekkiski idee, et miks mitte võtta endale väike projekt. Eelmine omanik juba mõtles emeksi mõtteid, seega sain õigel ajal jaole.
95% sellise mõttega alustatud projekte lõpetavad metallikokkuostus. Nähtud siin foorumis mitmeid sarnaseid: peaasi, et odavalt sain!

Loodetavasti on selle auto saatus siiski teine.
Metallikokuostus ei saa selle auto eest suurt midagi. Selle auto tühikaal jääb alla tonni. Paar korda saab poes käia. Rikkaks see ei tee.
Opel Senator A1, 1982
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Postitus Postitas k3nny »

Raudaviimise plaanid on niikuinii välistatud. :D Seda ei maksa küll karta. Ebatõenäoline küll, aga halvimal juhul saab keegi sellest endale ehk projekti või doonorauto, kui minul sellest taastamise protsessist midagi lõpuks välja ei tule.
Aga eks ma proovin mis suudan. Kindlasti ei tule siit midagi nii vägevat kui näiteks nuga'l oma masinatest, aga midagi ikka.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

k3nny kirjutas:Vanarauda ei viiks kohe kindlasti. Vähemalt mitte sellise esmamulje põhjal. Kui mootor suurema vaevata tööle hakkab ja kere ka suuri üllatusi juurde ei too, pole midagi hullu. Kui ise enam hakkama ei saa, siis kindlasti leidub keegi, kes ta rauast päästab. :)
E21 kere toob reeglina alati palju roostemaigulisi üllatusi. Ruut jutus on iva sees, väga palju tahtmist ning samuti ka aega ja raha peab olema, et taolisest autost asja saada. Tagasilööke tuleb kindlasti rohkem kui üks ning 100% mõtekam ja mõistlikum oleks kohe alguses osta võimalikult korralik auto suurema summa eest. Aga mis salata, olen isegi selle tee läbinud ja keskmises korras toorikust projekti teinud.

Esialgu soovitaks asja rahulikult võtta ja suure taastamise asemel auto sõitma ja ÜV korda saada. Küll siis saab juba edasi mõelda. Tavapärased kulujupid on enamuses B osana soodsa hinnaga saadaval ning kasutatud varuosi veel leiab.

Loodetavasti saab see E21 veel kilomeetreid mõõta :)
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Postitus Postitas k3nny »

Tegelikult ongi see auto jäänud sisuliselt töötavana seisma.
Plaanis ongi kõigepealt mootor tööle saada, ning siis tasapisi keretöödega tegelema hakata. Kuna auto on arvelt maha võetud ostu-müügilepingu ühe osapoole siit ilmast lahkumise tõttu enne auto ümberkirjutamist, siis otsustasin ennem auto enamvähem korda saada (mitte viimistluseni) enne kui arvele võtan.
Loodan siiralt, et mingit karmi ületamatut üllatust kuskilt kere osas ei tule. Keevitamise ja muu taolisega ehk poleks hullu, ise kardan maksumuse poolest kõige enam korralikku ülevärvimist... Sellest saab suurim takistus juhul, kui mootori ilma suurema jamata tööle hakkab.

Tean et tee saab ülema väga raske ning pikk, kuid loodan et leian vahendeid auto elustamiseks. Usun et kui foorumirahvas ka veidi toetab kontaktide ja igasugu infoga, on asi lihtsam. Vahepeal siin vaatasin teemadest, kuidas inimesed lihtsalt leiavad igaltpoolt doonormasinaid. Ise näiteks ma ei kujuta ettegi kust ja mil moel neid niimoodi leida.
Bronco
Postitusi: 547
Liitunud: 07 Sept 2004 18:19
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Bronco »

Enne kui üldse midagi tegema hakkad, uuri välja kas autot on üldse võimalik arvele uuesti saada ja võimalusel tee see kõigepealt ära. Pärast näed palju vaeva ning selgub, et on arvelt maha võetud mingil sellisel põhjusel, et enam arvele võtta pole seda tehasetähist võimalik.

Mootori poolest on siis tegemist arvatavasti 1.8 77kw k-jet pritsega isendiga ja "häälitsus" võib tähendada mida iganes.
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

Kui saadki arvele võtta siis enne arvele võtmist soovitaks hakata välja selgitama, palju kere rooste poolt kannatada saanud on, siis mõõta ära kõik mootorinäidud. Teha kalkulatsioon ja siis juba mõelda, kas see tasub end üldse ära. Kui mootor on kotis ja kere ussitanud, on see lihtsalt surnud looma elustamine ja sel juhul tasuks osta teine korralik sõitev isend juurde ja jätta see olemas olev lihtsalt doonoriks, on hea kui sul on kodus väike ladu ja sealt on hea võtta kui vaja peaks minema.
Olen näind küll neid selle, kes usinalt keevitavad ja siis avastavad et oi järjest hullemaks läheb. Lisaks ei tea sa ka, mis seisus on originaalvärv, võib olla tahab ka uut värvi selga saada.
Opel Senator A1, 1982
k3nny
Postitusi: 108
Liitunud: 16 Veebr 2013 16:17

Postitus Postitas k3nny »

Ennem välja uurida kas üldse oleks võimalik arvele võtta on hea soovitus. Kui mootor on kotis siis on võimalik osta ka teine mootor. Võimalik, et mitte originaal sellisel juhul...
Märtsi alguses arvatavasti toon ära ning siis saab ka lähemalt uurida teda.

See oleks küll üsna kurb variant, kui peaks selguma tõsiasi et arvele ei saagi võtta.
Vasta