BMW e28 520i '84 Janek

Foorumiliikmete autod.
Suletud
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

BMW e28 520i '84 Janek

Postitus Postitas JanekEnde »

Teen enda omast pärast pikka mõtlemist ka teema siia.

Ostes oli masin üsna õnnetus seisus ja teda omades tuli pidevalt masendus peale. Sai lastud esimesel võimalusel vahetada õli + filter, küünlad, piduriklotsid ning veel midagi, mis meelde ei tule.. Tänud siinkohale kasutajale -myyr-, kes viitsis tegeleda. Parem tiib ja esiuks oli mõlkis, kuna remonditi summutit nii, et auto oli viltu ning vajus külje peale. Muidugi ei puudunud "ägedad" lillat tooni klaasid ning ajastukohane kleeps PIONEER. Palavate suveilmadega said maha kakutud ning liim pigieemaldiga maha nühitud. Eelmise aasta kevadel sai auto peale kuut aastat omale ülevaatuse.

Autost - siiamaani on ennast ülal pidanud ning mind hästi teeninud. Tee äärde olen ainult bensupumba tõttu jäänud ning korra ka kütuse otsasaamise pärast. Võin öelda, et kere on üle keskmise. Põhi on korralik, samuti poolraam, lansekad, amordikannused jne. Esi- ja tagapõll annavad märku ning siin-seal kerel leidub roostetäppe. Küljekarbid on omadega läbi, hiljemalt kevadel tahaks mõlemad karbid kindlalt lasta ära vahetada. Olen keretööde kohta juba uurinud. Esisillas on vahetatud parem alumine õõtshoob (lammutusest korralik kasutatud) ning pandud ka uus kont. Juhipoolne alumine õõts on ka tagavaraks olemas. Lokse-kolkse autol pole ostust saadik (välja arvatud tagasillapuksid).

Uus makk sai sisse pandud ning juhtmepundar viisakamaks tehtud. Eelmise aasta lõpul ostsin ette uued kõlarid, originaalid olid juba otsakorral. Sain korraliku aknalaua taha (vanal olid augud sisse lõigatud ja mingid rõvedad kõlarid pandud, mis plärisesid. Keegi tarkpea oli läbi pleki ka augud teinud :evil:) Spidokas on samuti vahetatud, kuna ostes polnud seal põhimõtteliselt mitte midagi. Kasutatud spidol aga ei näitanud kiirust.. Mõnda aega sai tunde järgi sõidetud. Lõpuks vahetasin sõbra omaga spidokad ära ning siiamaani toimib.

Sügisel sai vahetatud hammasrihm koos pingutusrullikuga, geneka ja roolivõimu rihmad sain juba varem vahetatud. Uued käigukastipadjad, uued tagasillapuksid (vana olid veel tehase omad :shock:), tagapüti sain ühe teise hai alt, uus kkk tihend koos poltidega, õhulugeja (kasutatud), õhulõdvik (kasutatud), bensupump (kasutatud) koos uue bensufiltriga, uus veepump + tosool, kaks jahutuse lõdvikut, klapid reguleeritud tänu tuttavale, uus aku, mõned vaakumvoolikud, käiguhoovastikule sai uus polt (vana lendas sõidu ajal ära ning kolmas käik jäi sisse. Igavene seiklus oli maalt linna sõita).

Parem külg on uued uksed saanud, vanad olid alt läbimädanenud. Kahjuks uued ei ole reguleeritud ning maaler tegi sitta tööd... Ühendust võtma kevadepoole. Lammutusest leidsin väga heas korras parema esitiiva, millelt eemaldasin pindmise rooste ning kruntisin ajutiselt ära. Parempoolse lähitule olen vahetanud, vana reflektor tõmbus tuhmiks. Millegipärast ei tööta parktuli. Enamasti olen pööranud tähelepanu tehnika korrasolule. Plaanis on veel vahetada termostaat, õli + filter, jahutus ning üks lõdvik. Radikale leidsin ka tuulekoja.
Salongipuhuri harjased olid läbi ning sain foorumi kaudu kasutatud puhuri. Küll teistsugune, aga sobib ning toimib igas astmes. Vana puhuri lasen arvatavasti korda teha (tagavaraks).
Hetkel käsil auto "värskendamine" ehk siis tegelen rattakoobaste ning põhjaga (korrosioonitõrje, mastiks). Järgmine nädal asun põhja kallale, võtan seest vaiba ja matid välja koos juhiistmega. Ülejäänud sisu olen juba laiali võtnud.

Ega rohkem auto omamisest väga ei meenugi, paras peavalu on olnud, kuid asi on seda väärt.


Pilte ostust kuni hetkeseisuni:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Suveks leidsin omale Borbet A veljed. 16", esimesed 7.5 laiad ning tagumised 9. Taha on teisi rehve vaja, kuna käivad vastu tiivaääri.

Pilt

Vanarauahunnikust jäi silma üks valge viiene ning sealt küljest sain korralikud neerud ning originaal udukakatted. Kahjuks pidin mõnda aega liiklema autoga talvel, kuna oli peres ainuke neljarattaline. Sai talveks ostetud korralikud naelrehvid koos plekkidega.

Pilt

Pilt


Ning praegu seisab ta nii:
Pilt

Pilt

Pilt

Täna aku laadima ning proovin auto käima saada. Mitu nädalat niisama seisnud. Vaja kanali peale saada, et põhjaga alustada.
Edit: käivitus poolest pöördest.

Head uut aastat kalafanaatikud! :)
Viimati muutis JanekEnde, 08 Veebr 2013 13:50, muudetud 6 korda kokku.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
lennukiga
Postitusi: 231
Liitunud: 22 Mai 2009 21:01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lennukiga »

...Läbivat ei ole siiamaani leidnud kuskilt. Küljekarpidel on mõnes kohas augud all...
Need 2 ju välistavad teineteist?

See asi läks vist ka meelest :D

Pilt
vaguniga
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

See idiootsus mõne eelmise omaniku poolt on väga hästi meeles. Tänan, et pildi viitsisid üles otsida. Muutsin postitust, nüüd peaks kõik õige olema. :)
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

Midagi erilist toimunud pole. Bensupaagi olen puhtaks nühkinud ning ära värvinud, esikoopad on valmis ja hetkel tegelen tagumistega. Logareid tagasi ei pane, koguvad ainult saasta koobastesse ja tagatiivad seestpoolt kobrutavad. Piduripedaali vajutades andsid otsad taga pidurisilindrid? Pedaal käis täiesti põhja, vahelpeal muutus kergemaks, siis jälle raskemaks. Mõlemal pool autot loigud maas. Eriti tore. Ees põhjamattide all mõlemil pool nurkades umbes 4x4cm augud sees, peab laskma need ka ära keevitada. Paisupaagi võtsin küljest ja pesin seest puhtaks, oli mingit rõvedat pläusti täis. Finantsi poolest hetkel autoga eriti ei tegele, samas pole kuhugi kiiret.. Tegemist on küllaga.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

Täna saabusid uued karbid. :)
Pilt
Tellitud siis Alvadist.
Viimati muutis JanekEnde, 13 Veebr 2013 13:53, muudetud 3 korda kokku.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
lennukiga
Postitusi: 231
Liitunud: 22 Mai 2009 21:01
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lennukiga »

Logaritega võttis aega 20 aastat, et koopad läbi mädaneks, ilma logariteta arvan ma, et rooste saab neist jagu 2-3 korda kiiremini.
vaguniga
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

Korralikult paigaldatud logarid ei korja mingit saasta. Suveautole võid jätta panemata, aga kui sõidad aastaläbi selle autoga, siis hoiavad logarid hullema ära. Põlle, karpide otsad ning tagant põhja hoiavad kaitstuna. Muidugi enne logarite paigaldust peaksid ikka koopad korda tegema ja katma kaitsva mastiksiga ka, näiteks kivikaitsega, soovitan Comma tooteid.
Opel Senator A1, 1982
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Pigem jätke talvel panemata :)
Suvel kivid teevad suht kiirelt seal puhta töö, et talvel paljaks pekstud metall roostetama saaks hakata. Logareid nagu erit valesti ei saa panna või mis, tehtud need ju kere kumeruste jms järgi.
tel 55570186 - e30 varuosad
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

eix22 kirjutas:Pigem jätke talvel panemata :)
Suvel kivid teevad suht kiirelt seal puhta töö, et talvel paljaks pekstud metall roostetama saaks hakata. Logareid nagu erit valesti ei saa panna või mis, tehtud need ju kere kumeruste jms järgi.
25 ja vanematele ei tehtudki mingeid tänapäevaseid logareid. Need mis praegu saadaval on, on B- logarid ja nende kvaliteet pole tehase tasemel. Tol ajal paigaldati autodele vaid mingeid alumiiniumi kärakaid, mille kaitsevõime oli suht nõrk. Praegu toodavad neid plastikust logareid vaid suvalised tootjad, kes pole siiski kõikide tiivakoopa kumerustega arvestanud nii nagu tehase logaritel ja neid peab üldjuhul kohendama enne täielikku paigaldust. Täpselt nagu ka B - keredetaile, mis pole alati 100% paigalda ja keevita valmis toodang nagu A - keredetailid.
Enda 30 aastat vanale autole kohendasin teise mudeli logarid, kuna polnd saada enam ja soome tehas ka lõpetas plastikust logarite tootmise. Neid pole saadagi.
Plastikust täislogareid hakati autodele paigaldama tehases alles 90ndatel massiliselt.
Ma pidasin suveauto all silmas autot, mille talvel kuiva garaazi sõidutad. Talvel ju suveauto või hobikaga üldjuhul ei sõideta, selleks on teine n.ö. igapäeva auto, mis on tunduvalt uuem, nagu minul.
Kui sa ostad endale tõesti mingi 10 aastat vana BMW, siis sellele leiad ka romulast logarid kui vaja ja need on tehases toodetud originaalid ja peaks tõesti nagu valatult istuma koopasse.
See on nagu Eestis toodetud pizza ja itaalias toodetud pizza, esimene on küll söödav ja täidab ka kõhu, kuid teine mitte ainult pole söödav vaid annab eluaegse kogemuse ehtsast originaaltoidust.
Opel Senator A1, 1982
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

Kas e28'le pandi tehasest logareid? Need mis mul küljes olid, neil BMW 500 peal, tootja nimi ka, mida ma ei oska kuidagi välja lugeda :D kusjuures logarite all oli korralik mastiksi ja muu pläusti kiht, aga mõnest kohast tuli sealt alt ikka pindmist välja. Ülevalt amordikannuse juures polnud millegagi vahed kinni - sealt see saast ja sopp vahele pääseski. Alt kannuste juures pindmine. Nõme on see, et need olid kruvidega kinni lastud koopasse ja tiivaäärtesse... juhipoolt ma ühte kruvi ei saanudki kätte, tõmbasin lihtsalt logari puruks :D ilusti näha, et rooste tekkinud, tiivaääred lainetavad. Tagatiivad plaanis järgmine talv lasta vahetada.. nii hull seis nüüd ei ole. Logareid igatahes mina tagasi ei pane, esimesed koopad on igatepidi värvi + mastiksiga ära pläkerdatud, samamoodi teen tagumistega. Kevadepoole või suve algul teen põhja ära kui karbid vahetatud ja eest keevitatud. Eks näis kuidas asjad tehtud saab, vedelikud veel vaja vahetada, ÜV'le minna, libedasõit teha jnejne..
Bensupaagi tõmbasin ka täna mastiksiga üle, mis mul reede õhtul ikka targemat teha oli. :) Kui keegi tahab, siis parempoolne esitiib on üle (vana) ja sama poole tagumine logar. Võin niisama ära anda.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

vahur73 kirjutas:näiteks kivikaitsega, soovitan Comma tooteid.
On seda ka Automaailmas?
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

JanekEnde kirjutas:
vahur73 kirjutas:näiteks kivikaitsega, soovitan Comma tooteid.
On seda ka Automaailmas?
Ma ei tea kas nemad pakkuvad Comma tooteid, aga löö Comma googlisse ja vaata edasimüüjaid. Motip on ka üsna hea ja seda müüb Raunex Lao tänaval Papiniidus.
Comma tooteid müüb AS Autoasi Ehitajate Teel, endise KEK'i territooriumil.
http://www.mercantile.ee/autohooldus
Opel Senator A1, 1982
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

Selge, tänud. :) Motipi tooteid olen isegi kasutanud, alustades spreivärvidest lõpetades mastiksiga. Enamasti olen kõik vajaliku kraami ostnud Automaailmast, kuna see garaažile lähemal.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

JanekEnde kirjutas:Selge, tänud. :) Motipi tooteid olen isegi kasutanud, alustades spreivärvidest lõpetades mastiksiga. Enamasti olen kõik vajaliku kraami ostnud Automaailmast, kuna see garaažile lähemal.
Automaailm müüb ka Motipi tooteid, kui ma hästi mäletan, värvivalik on neil päris hea.
Opel Senator A1, 1982
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

Nii see on :)
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

JanekEnde kirjutas:Nii see on :)
Olen ise sealt värve, põhjamastiksit ja kivikaitset ostnud. Ja mingi aeg ka diiselkütuse lisandeid. Samuti mutrivõtmeid ja muid tööriistu. Viimati ostsin sealt käigukangi nupu ja porilapakaid 2-le autole.
Opel Senator A1, 1982
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

http://pood.automaailm.ee/est/autokauba ... uctID=3865

On kellelgi kogemusi? Kas sama efektiivne kui pintsliga pläkerdades või on kehvem?
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
rean
Postitusi: 579
Liitunud: 25 Nov 2005 20:03
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas rean »

Aga sinna põhja alla ei ole ju igast paska vaja lasta .
Puhastatud/krunditud pindadele lase püstoliga kivikaitset peale (mitu kihti) ja asi ühelpool . Selleks on muidugi püstolit ja kompressorit vaja . Püstol iseenesest ka nii kallis pole , kompressori laenad kusagilt suvalise .
Kui päris uut masinat ei osta , siis läheb püstolit tulevikus ka vaja , sest neid rontte on ikka suht palju , mis selle järgi karjuvad .

Kivikaitset peaks aerosoolis ka müüdama , suht kallis pidi olema , heas lõpptulemuses aga väga kindel ei ole . Üldiselt meenutavad igasugused aerosoolid "wheeler/dealer" saatesarja , suht porno üritus ikka :lol:
e21 316 81a ; e30 325i 86a ; e28 520i 83a
Helar1
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2010 20:26
Asukoht: Tartu/Otepää

Postitus Postitas Helar1 »

Olen kasutanud ühestöökohas sprei kivikaitset. Pole viga, aga efektiivsus pole vast päris sama. Muideks sinu puhastatud krunditud pind ning kivikaits rooste eest ei käitse. Lased peale sinna mingi värvi või laki siis on asjal jumet. Kivikaitse, mastiksid, krundid ja pahtlid kõik imavad vett sisse. Järeldused tehke ise.
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

Püstoli ja kompressori leiaks, kivikaitset on aerosoolina ka - kallivõitu ei ütleks. Motipi oma on 9 oirot liitri eest püstolile. Soojemad ilmad tulevad, siis vaatab mis ja kuidas põhja tegema hakkab. Ennem läheb põhi keevitusse ja karbid vahetamisele muidugi.
Täna sai parem esitiib seest värvitud, paar kihti mastiksit ka veel peale tõmmata. Juhitiiva võtsin ka ette, seestpoolt tuli korralikult pindmist välja. Äärt niiväga korda ei saagi, kruviaugud sees ja roostetavad :? Lihtsam uue tiivaga kunagi asendada.
Tagavararattakohta nühin põhja alt puhtaks hetkel. Paras keberniit tolmu kätte saada traatharjaga, aga saab hakkama.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Suletud