BMW E12 528i '81 Trevi

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Väga hästi sobivad need veljed :).

Valge rõngaga rehvid veel paremini.
e28 528iA '84
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Täna sai siis auto endale lõpuks tagurdustuled. Kui algselt sai kahtlustatud juhtmestikku/pistikuid, siis suheliselt kiirelt sai selgeks, et juhtmestik on terve. Selgus, et ka lüliti töötas korrektselt, kui ta oli maha võetud. Külge ühendades aga jälle ei töödanud. Kas tõesti viga kasti pool?

Kast on autol vahetatud - kastil on augud hooratta andurite jaoks, ehk pärit motronicuga (ehk 3,5 mootoriga) autolt. Samas on tal trossiga spido. Tagurpidikäigulüliti on selle ajastu kõikidel M30 otsa käivatel 5 käigulistel manuaalkastidel sama. Kuna teine eksemplar oli kohe võrdluseks olemas, siis ei saanud olla vale jupiga.

Uurides selgus, et kasti pool siiski lülitit liigutatakse. Lihtsalt mitte piisavalt palju. Seega sai lahenduseks lüliti aukumineva osa pikemaks treimine 2mm, et lüliti sügavamal istuks.

Sulailmadega hakkas tööle ka aknapesuvedeliku pritsimine. Külmemaga pump küll töötas, aga vedelikku ei tulnud, ju siis olid düüsid/voolikud külmunud suvist vedelikku täis.

Sellega on elektrisüsteemi taastamine edukalt lõppenud. Tuleval nädalal plaanis minna ülevaatusele.

Endiselt otsin rohelist küljeklaasi (Tallinna kandist) ning ette iluvõrele "528i" kirja
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Vaatasin arki statistika seisuga 31.12.2012 üle. E12 autosid (ehk siis 5-sed, mille esmaregistreerimine registreeritud '81 ja varem) lugesin kokku 67tk. Võrdluseks, E23 on registris üle 100tk.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Ja ülevaatus puudusteta läbitud. Järgmine kord 05/2014 :)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Koju jõudes selgus, et veepump on vahepeal lekkima hakanud. Vana ja seisnud auto rõõmud :) Eks paistab, mitu polti katki murdub :)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Vanad veepumba äramurdunud poldid (ainult 3tk neid oligi) edukalt eemaldatud. Põletiga kuuma ja liikuma nad hakkasid. Pumbal aastanumber 85, ehk oligi paras aeg oma töö lõpetada. Uus vanatüübi viskole sobiv veepump peaks saabuma nädalapärast, siis saab jälle liikuma.

Et seni mitte niisama istuda, sai vahetatud geneka puksid (kokku 7.- eur b-osa), asendatud valet värvi klaas ning paigaldatud sobiv kassettmakk. Sisemus tahab veel korralikku kasimist saada, aga üldiselt hakkab looma :)

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

Puitliistud on väga ilusad salongis! :P
Opel Senator A1, 1982
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Puitliistud salongis vajavad paraku kõik taastamist. Lakk on pragunenud ning tükati lausa eemaldanud. Laki pragude kohas on aga niiskus sisse pääsenud ning vineeri pealmise kihi osaliselt lahti löönud. Taastamiseks seega on mõtekam paremini säilinud liistud otsida.

Kuna klaasivahetuseks sai niikuinii polster eemaldatud, siis sai see kohe ka korralikult puhtaks pestud ning samuti eemaldasin liistult vana laki ning lakkisin selle kergelt üle. Tulemus jäi palju kenam kui esialgu, kuid taastamisest ei saa juttugi olla.

Ehk siis otsin taastamiseks uste puitliiste :)

Eks autot tundma õppides selguvad aeg-ajalt uued detailid, mida võiks vaja minna. Nt, on eesmistel ukselinkidel puudu plastikkate.

Pilt

Juhiiste oli kaetud mingi koleda kodukootud riidega. Lõikasin riide katki, selgus, et õige istmematerjal on ka all olemas, suhteliselt kulunud siiski. Tundub, et E12 enam eriti normaalselt säilinud riidest istmetega ei liigu.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Võrdluseks teine pool, mis veel korrastamata. Siin on näha kuidas lakk on pragunenud

enne
Pilt

ja pärast
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Helar1
Postitusi: 367
Liitunud: 13 Veebr 2010 20:26
Asukoht: Tartu/Otepää

Postitus Postitas Helar1 »

Lihvisid ja lakkisid või kuidas tegid?
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

Meie liistud olid pärast sellised :)
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album225/aat
745, R-23, R-12
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Minu liistud olid nii kehvas korras, et vana lakk tuli natukene noaga kaasaaidates tükkidena maha. Tavaliselt nii kergelt ei pääse, peab keemia, fööniga või lihvides vana laki maha võta ning uuesti lakkima. Sel juhul jääb lõpptulemus ilus nagu karu näidatud.
Kuna antud liiste pole "kooruma hakanud spooni tõttu" mõtet taastada, siis sai tehtud neile lihtsalt viimne ilustamine, ehk lakk maas ja peale lakk lahustiga pooleks, et imbuks õrnalt pealmisse kihti, jätaks kena välimuse, kuid samas ei tekitaks eraldi nähtavat lakikihti.

Oodates veepumpa, mis peaks täna-homme jõudma, saab end lõbustada erinevate puhastustöödega:

Enne:
Pilt

Pärast:
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

Millega täpsemalt puhastasid? :)
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1590
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Jäi automoto foorumis silma pilt eilsest Talverallist:

Pilt
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Talveralli läbitud hoolimata väikestet viperustest. Hommikul Türi poole sõites panin poole tee peal tähele, et jahutusvedeliku seier on maru kahtlaselt kõrgel. Ja ühel hetkel hakkas ta järsku tõusma - ega muud kui auto seisma ja kapott lahti. Hoolimata eelmisel päeval tehtud 100km testsõidust ja vigade otsimisest otsustas üks jahutuslõdvik lekkima hakata. Lisaks lekkis ta otse loomulikult otse geneka peale, mistõttu avaldus huvitav nähe, kus geneka tuli süttis, kui süüde välja keerata ja kustus kui mootor käima panna. Järelikult genekas lühis sees kuskil.
Stardis akupinget mõõtes selgus, et see on 11,8V ja käiva mootoriga 12-12,3V. Seda siis ilma tuledeta. Saigi otsustatud ilma tuledeta pm aku pealt sõita. Poole ralli peal süttis järsku geneka tuli ning laadimine taastus - tugevamaltki kui ette nähtud. Edasine sõit kulges kõik tarbijad sees, et akut mitte lõhki laadida :D
Tegemist on ralliga, aga meite autol puudus õige ralliauto hääl. Mootor tegi lihtsalt vaikset sahinat nagu mingisugune pereauto. Õnneks sai auto ise aru, et nii ei sobi kuidagi ning hakkas ise volüümi juurde keerama. Ralli lõpuks oli summuti keskmisesse pütti tekkinud korralik suur auk, mis lasi väljalaskegaasidel takistamatult väljuda.

Vedrustuse poolelt on see auto tõsiselt sobiv talveralli konarlike teede jaoks, puudust sai tuntud ainult plokkdifrist kuna üherattaveoline ikka jää peal ei kiirenda.

Kütusekuluks kujunes mõistlik 12-13 liitrit sajale - nii öko autoga polegi vist enne talverallil käinud.

Nüüd tuleb otsida üles, miks soojenduskraan on hoolimata asendist maksimumi peal ning mis asi kõriseb keskkonsoolis, kui mootori pöörded kiirendades üle 4000 tõusevad. Tundub nagu mingi plekitükk vms läheks resonantsi.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Kirjandust uurides selgub, et E12 on sadakond kilo raskem kui E28. Manuaalkasti ja 528i puhul vastavalt 1410 vs 1300kg. Kas tõesti?
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

trevi kirjutas:Kirjandust uurides selgub, et E12 on sadakond kilo raskem kui E28. Manuaalkasti ja 528i puhul vastavalt 1410 vs 1300kg. Kas tõesti?
Sama kehtib ka esimese otsa E24 kohta (E12 põhjal). Ja väidetavalt on kere sealjuures konstruktsioonilt pehmem.
Tõsi, suht palju kaalu lisavad pisiasjad - näiteks E12 starter on mälu järgi 3 kg raskem kui E28, ning lausa 5 kg raskem kui E34 starter. Sama jutt kojamehe mootori kohta.
Lisaks on E12-l veel mitmetes konstruktsioonides kasutatud rasket rauda või malmi, kus E28-l juba alumiinium või plastik.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

ebays sattusin kogemata sellise maki otsa nagu Blaupunkt Heilbronn SQ26.
Huvitava detailina on raadio küll nö. analoogskaala, kuid seieri asemel on dioodide rida. Kuna esikõlaritel on niikuinii blaupunkti kirjad, tundus selline asi just komplekti sobivat. Maki kirjeldati kui defektset, mis tähendas, et taustvalgus ei pidavat korralikult töötama. Lõpphinnaks kujunes 2.- :) + saatmine 9.50

Kohale jõudes selgus, et makk on täielikus töökorras, vajab vaid taustvalguse pirni vahetust, isegi kassetiosa töötab eeskujulikult. Pirn sai vahetatud ning nüüd vaja veel makk autosse panna :D

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Esiistmete katteriie on aastatega väga räbalaks muutnud.
Pilt

Kuna katteriie tuleb niikuinii vahetada, sai võetud ligi sportlikumat tüüpi istmed. Vajavad nad samuti kohendamist raami ning katteriide osas, kuid ei midagi ületamatut. Kõige raskem saabki olema originaalilähedase kanga leidmine.

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Vasta