BMW E12 528i '81 Trevi

Foorumiliikmete autod.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2251
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Need veljed(Centra?) sobivad sellele autole nagu valatult alla, väga stiilipuhas värk 8) Porikummid rikuvad pildi ära küll aga kui plaan autot talvel kasutada on muidugi praktilised.

Kusjuures E12 on vist üks parimaid Uunikute Talveralli autosid, nagu Priit viimastel aastatel edukalt tõestanud on :wink:
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Veljed on ATS. Porikummid on hoolimata kolhoosilikust välimusest paigaldatud korralikult ning katavad ka pool koobast ära. Lisaks pildid võimendavad, minuarust on nad lihtsalt ajastutruud, näitavad, kuidas mingil ajastul autode eest hoolitseti.

Ja noh talvel hooramise kohta... Ega autot ei hakata kasutama igapäevaselt ning soolatavatel teedel :)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
raksike
Postitusi: 70
Liitunud: 13 Apr 2011 19:33

Postitus Postitas raksike »

rean kirjutas:Ma selle "Lada" porikummi kohapealt olen küll suht skeptiline .
Ja talveks suht haruldane eksemplaar , vist ei ole ka just väga hea valik .
Teadu poolest , pole neid eriti tihti liiklemas nähtud .
Üks mees siin otsib juba üle kahe aasta esimest põlle , mis on naerukoht oma ette :lol:

Tean , et see hai saab hea-peremehelikku kätt , mis osadel üle jõu käib 8)
Alles hiljuti nägin tartu vahel ühte e12 kerega autot, oli väsinud ilmega aga ega rohkem polegi näinud ja tõepoolest pole selle 2 aastaga esipõlle leidnud on olnud üksikuid pakkumisi aga pole keegi ikkagi mulle midagi müüa tahtnud :D . Suuremat muret valmistavad silla kuluosad, mida pole ka kusagilt uuest peast müügilt leidnud aga eks ma otsin edasi. Muidu tundub, et leidsid päris korraliku eksemplari ja porilapakad on ka omamoodi päris huvitavad. Edu
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Termostaat vahetatud, auto läheb nüüd soojaks nagu peab. Ainult 3 polti läksid termostaadi korpust eemaldades pooleks, seega riiulist uus korpus asemele. Jahutusvedelik sai ka uus :)

Tagapidurid on nüüd lõplikult korrastatud, neljast silindrist pidi panema kaks uut, sest neid ei õnnestunud tervelt kätte saada. Remontkomplektid õnneks on kenasti b-osana saada veel. Lähimad 5 aastat peaks nüüd tagapiduritega muretu olema. Esimesi ei hakanud lahti kiskuma, sest nad töötavad. Lisaks sai vahetatud pidurivedelik süsteemis uue vastu.

Uued küünlajuhtmed läksid ka, sest niiske ilmaga käivitades ei tahtnud kohe kõikide püttidega käia. Samas miinuskraadidega polnud probleemi.

Proovisõit näitas, et tehnika töötab eeskujulikult ning lisaks on kas teed väga libedalt või autol jõudu korralikult :D

Üllatuseks sai avastatud, et ka tagaaknasoojenduse nupu sees on pirn ning läks natuke aega nuputamiseks, kuidas see välja vahetada.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

trevi kirjutas:Tagapidurid on nüüd lõplikult korrastatud, neljast silindrist pidi panema kaks uut, sest neid ei õnnestunud tervelt kätte saada.
Vahetusse läksid kolvid vast ikka? :roll: Kui saladus pole siis kust soetasid ja mis hind oli, ma esimesest ettejuhtuvast poest ei saanund neid.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Ikka kolvid jah. Laki autos oli kohapeal olemas, hind oli suurusjärk 16.- eur 2tk. Sõber käis ostmas, siis õnneks vaatas karpi sisse ka, esmalt anti 2 erinevat. Seega tasub igaks juhuks üle kontrollida, kas on ikka õige asjaga tegu.

Aga paistab, et ka autojuppide e-kaubandusest on võimalik neid normaalse hinnaga tellida. Siin on juba paras valik neid:

https://www.e-parts.ee/catalog/#brand:1 ... 0806/tab:1

Omaette komöödia oli suporti pooli ühendavate uute poltide leidmine. Need M7 mõõdus ja sisekuuskandiga. Mitte ükski poldi/jupipood ei pakkunud. Baltic Boltist sai lõpuks tavalise peaga M7 poldi, mis sai natuke ümber tehtud sobima. Kui aega/viitsimist oodata on vist kõige lihtsam esindusest/H2.ee -st uued poldid tellida.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

trevi kirjutas:Omaette komöödia oli suporti pooli ühendavate uute poltide leidmine. Need M7 mõõdus ja sisekuuskandiga.
Lisaks veel on tugevusindeks neil poltidel kangem kui tavalisel poldipoe letikaubal, 10,9 kindlasti kui mitte 12,9.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Seepärast need ongi M7, et keegi sinna tavalisi polte asemele ei paneks. E23 Esipiduritel on samal otstarbel M9 poldid.

Ahjaa, starter tuleb ka eemaldada ja määrida. Mõnikord ei taha tõmberelee tõmmata, teinekord jääb starter peale ka pärast võtme vabastamist jne. Õnneks lugesin, et vanakooli mootoril piisab normaalseks ligipääsuks sellest, et võtta kõige salongipoolsem banaan küljest.

Huvitav on veel see, et spidoploki kinnitus on lahendatud eraldi trossiga kere külge :D Peab selle ka igaks juhuks üle vaatama, üks pirn tundub liiga hele, kahtlustan, et keegi on 3W asemel 5W pirni sinna pannud. Sel juhul tuleb see roppus kiirelt eemaldada.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
HAIRIDER
Postitusi: 545
Liitunud: 11 Aug 2006 15:30
Asukoht: Tallinn City

Postitus Postitas HAIRIDER »

Meeldiv näha et auto lõpuks väärilise omaniku sai 8)

Muidu tundus selle auto müük nagu lõputu saaga, et miks küll keegi soodsa hinnaga väärt klassikut ei taha. Oleks vaid omal mahukas koht kus hoiustada ja seda va krõbisevat rohkem, oleks käpa peale pannud.
Aga tore näha et leidub neid kellel mõte ka tegudeni jõuab :D

ps. kogemustega talverallitajal, eriti veel nüüd, e12-ga, peaks auhinnaline koht enam kui kindel olema :wink:
ex e28 525i, ex e28 528i, ex e21 316
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Väljas kena -13 kraadi, mis võiks olla parem, kui võtta kindad käest ning hakata starterit vahetama. Viimane banaan eest ära ning asja kallale. Selgus aga, et mõlemad poldid kinnituvad käigukasti poolt ning silmusvõti neile peale ei lähe, liiga "jäme". Padruniga saab keerata aga ainult käigukasti pealt.

Siinkohal jäi protsess täna pooleli, peab tooma pukid, et saaks auto ohutult üles tõsta ennem kui alla roomata ning samuti hunnik padruni pikendusi. Samas saab ühekorraga siis ligi ka tagurpidikäigu lülitile ning uurida, miks tagurdustuli ei põle.

Spidoploki valgustuse pirnide vahetus oli ka paras huumor. Spidoplokk välja ning pirne uurima. Aga mida pole, on pirnid. Spidoploki küljes on ainult märgutulede pirnid, valgustuse omad on armatuuri küljes ning spidoplokis on lihtsalt "aknad" valgustuse jaoks. Aga vähemalt põleb valgustus nüüd ühtlaselt, silmale kohe teine tera vaadata.

Selline on see auto siis kapotialt:
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Starter vahetatud. Poltide kohta ajasin ennist soga, ikka õigel pool olid, lihtsalt pasakihi all, mistõttu neid algselt ei olnud võimalik tuvastada. Lisaks läks askeldades neljast kohast(!) üks soojendusvoolik (mootoriplokist kütusedrosslini). Kataloogi järgi peab seal kasutama kütusevoolikut. Olemasolev voolik oli arvatavasti millalgi välja vahetatud, sellele viitasid mitteoriginaal voolikuklambrid, igatahes oli ta kõva kui plastmass. Nüüd enam käivitusprobleeme pole.

Härmas klaasidelt on eriti hästi näha, et esimene kaasistuja ukseklaas on valet värvi - pruun. Peabki leidma nüüd rohelise klaasi selle asemele.

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

Meil on üks e12 juppidena ka, äkki on klaas olemas. Peab epm12 (pisa) käest küsima.
745, R-23, R-12
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

Kas on plaan paigaldada sellele klassikule ka kroompeeglid nende plastmassist peeglite asemele? Näeks kenam välja ka. Vähemasti enne 1980ndat paigaldati veel kroompeegleid.
Opel Senator A1, 1982
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Alates 06/79 toodetud E12 on samade plastpeeglitega nagu E28. Ei näe põhjust neid väljavahetama hakata.
Ennem tuleb välja vahetada lüliti - praegusel on keegi nupust jagu saanud ning uue nupu puust välja voolinud, aga see ei näe eriti ilus välja. Teiseks ta kõiki ettenähtud suundasid pidi ei liigu.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
vahur73
Postitusi: 117
Liitunud: 14 Dets 2012 17:20
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas vahur73 »

trevi kirjutas:Alates 06/79 toodetud E12 on samade plastpeeglitega nagu E28. Ei näe põhjust neid väljavahetama hakata.
Ennem tuleb välja vahetada lüliti - praegusel on keegi nupust jagu saanud ning uue nupu puust välja voolinud, aga see ei näe eriti ilus välja. Teiseks ta kõiki ettenähtud suundasid pidi ei liigu.
Lihtsalt kroompeeglid lisaksid rohkem retrot juurde. :wink:
Ma pidasin just selliseid silmas, neid pandi ka E12 faceliftile.
Võib olla jah paigaldati neid plastikust peegleid E12 tootmise lõpus, aga wikipedias on näha, et enne 80ndat pandi selliseid.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:BMW-E12-Front.jpg
Pilt
Kusjuures need väga kenad peeglid ja sobivad ideaalselt.
Opel Senator A1, 1982
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1592
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Mul pole küll kogemust E12'ga, kuid E23 puhul facelifti-eelsed peeglid facelift autole ei sobinud (poldiaugud erinevad).
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

E23 puhul päris otse vist ei läinud vanad peeglid faceliftile külge, aga väikese ümbertegemisega küll. Jaan kunagi E23 puhul tegi sellise konversiooni. Seega hea tahtmise juures annaks panna küll. Samas ei leia ma selleks mingit vajadust:

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

Üritame ikka autosi originaalis hoida siis on nad väärtuslikumad :)
745, R-23, R-12
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Lõpuks sai auto endale väärilise kirja pagasile, samuti on puhtaks tehtud sumpa kroomotsad :D

Pilt

Pärast peeglilüliti vahetust hakkasid ka peeglid kõikides suundades liikuma. Vahetatud ka spidoka korpus, enam ei ole mingeid üleliigseid auke

Pilt

Õiget värvi ventikas ka kapotialla
Pilt

Lõpuks ometi sai ka tagaaknasoojenduse nupu valgustuse tööle. Algselt ei tulnud selle peale, et see võiks üldse valgustusega nupp olla, aga kataloogist sai silmatud, et sinna peaks pirn ka sisse käima ja nii sai asja uurima asutud :D
Pilt

Esiklaasi nurgas asub veel selline kleeps. Originaalklaas?

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Lõpuks õnnestus paar pilti ka päevavalges teha :)

Pilt

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Vasta