BMW E30 318is aljaava

Foorumiliikmete autod.
aljaava
Postitusi: 18
Liitunud: 06 Nov 2012 23:28
Asukoht: Tallinn-Viljandi

Postitus Postitas aljaava »

Tervist kaaskannatajad. Mõnusat ja edukat alanud aastat kõigile! Pühad olid pikad, peale verivorsti ja hapukapsa jagus aega ka autole. Esimese asjana sai tegeletud uksepolstritega. Tegin nagu plaanisin, veega märjaks ja siis kodustest vahenditest pressi alla. Täitsa toimis. Külge veel ei pand, põhjusest ka lähemalt.

Ehk jätku sai keskluku install. Suvel soetasin tehase süsteemi. Kerepoolne juhtmestik sai paika ja siis jäi asi soiku. Nüüd siis peaks ka muud komponendid omale kohale saama. Vaja vahetada veel uste sisesed juhtmed ja ka ukselukud. Kuna kesklukusüsteemiga haakuvad lukud on teistmoodi ja pärit teiselt autolt, tegin nad enda võtme jaoks sobivaks. Pagasiruumi lukusüdamik oleks küll viisakas ära vahetada, kuna muukidevahelised seinad oksüdeerunud ja said muuke välja võttes ka veidi kannatada, aga see ka hiljem lihtsasti teostatav.

Mõnus viis sisustada vihmane pühapäevaõhtu
Pilt
Pilt
Suur muld välja, brake cleaneri topsi likku, natuke hambaharjamist ja peaks pikaks ajaks muretu olema. Pagassilukk aint näitas veidi hambaid ja tahtis haamert saada :)

Vaikselt edeneb ka esisild
Pilt

Lasin relakaga suure pori maha, nüüdseks pühad ka läbi ja saab liivapritsi viia, et viimnegi rooste eemaldada. A sillatala tõin ka ´´uue´´, enda omal olid augud sisse tekkind. Ja nagu ikka, mida rohkem lammutada, seda rohkem vaja kulutada, ehk siis amordid ka otsas, üks enam iseseisvalt välja ei sõida ja tühjad kohad sees. Vähemalt on oht, et asi saab hea :) Pole veel suutnud otsustada mida sinna asemele panna. Valikus oleks Sachs Advantage (ca 100,- tk) ja Bilstein B6 (ca 155,- tk). Kellel viimastega kogemust, siis võiks neid jagada. Ei tahaks ülemäära jäika, kuna enamus sõite ikkagi tavaliikluses. Täitsa BMW kirjadega BOGE-d olid sees praegu, neid pakutakse ka ca 135,- tk. (ilma propellerita siiski). Siinkohal oleks igasugune info isiklike kogemuste näol teretulnud, esimese hooga ei teagi mida võtta.

Lisaks tekkis isu ühe magnetoola järele. Radio Bavaria C Reverse II nimeks, välja näeb selline
Pilt

Kellel üle, andke märku. Googeldades annab küll erineva välimusega aparaate selle nimega, aga autoga kaasa saadud raamatus on just selle pildid sees. Miks nad müüvad/müüsid ühe nimega erinevaid makke?

EDIT: Ei müünudki ühe nimega erinevaid, vaatasin ise valesti.
Viimati muutis aljaava, 03 Jaan 2013 21:37, muudetud 1 kord kokku.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Enda autol on Bilstein B6 all ja olen väga rahul. Tava-amordist on natuke jäigem, aga mitte nii jäik, et Tallinna kuumaastikul sõita ei kannataks.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kasutaja avatar
Iff
Klubiliige
Postitusi: 509
Liitunud: 25 Jaan 2005 22:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Iff »

Annaks oma hääle ka B6 poolt, täpselt parasjagu jäigad on. Kvaliteet peaks ka ok olema
635csi
Sven
Postitusi: 53
Liitunud: 26 Aug 2010 09:14
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sven »

Boget ei soovita. Mul surid väga kiirelt :evil: - raha raisus. Võta B6, kui rahakott kannatab. Neil on paras jäikus.
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Kui püstakusse õli või jahutusvedelikku ei pane, siis surevad kõik amordid kiiresti :) BOGE on e30 originaalamort, mis on seal paljudel ka 20a vastu pidanud.
tel 55570186 - e30 varuosad
Sven
Postitusi: 53
Liitunud: 26 Aug 2010 09:14
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sven »

Tagumistel ei ole mingit püstikut, kuhu õli valada. Kõik 4 surid ja paigaldusviga ei olnud.

See, et 24 aastat tagasi tellis BMW Bogelt amordid uutele autodele, ei tähenda, et praegu identse toote saad eriti mitteoriginaalosana. Pealegi algsed amordid on kollased, praegused Boge turbod aga musta värvi.
aljaava
Postitusi: 18
Liitunud: 06 Nov 2012 23:28
Asukoht: Tallinn-Viljandi

Postitus Postitas aljaava »

Tere taas. Pikalt on siis vaikne olnud. On varuosi kogutud ja mõtteid mõlgutatud. Kuna kevad on kohe ukse taga on viimane aeg end liigutama hakata. Enamus vigureid nüüdseks olemas, viimased puuduolevad peaks lähiajal saabuma. Amortideks sai peale pikka kaalumist valitud Bilstein B6. Tundusid kõige sümpaatsemad, plusspunkte lisasid kindlasti kaasfoorumlaste soovitused. Järgmine variant B8 oli küll ainult ca.15 euri kallim, kuid ilmselt oleks nendega auto minu tagumiku jaoks liiga jäigaks saand. Elame näeme.

Pilt

Uus vs. vana. Antud bilsud m-technik madalduse jaoks, millega is-id tehasest välja veeresid. Huvitaval kombel originaalamordist pikem lahtises olekus.

Kogu raudvara sai liivapritsis puhtaks ja uue värvi selga.

Pilt

Värske püstak, uus rattalaagri tagune porikaitse, uus piduriketta tagune plekk ja amort. Vedrud, rattalaagrid ja amortide tugilaagrid jäävad vanad, kuna mingeid etteheiteid mul neile (hetkel) pole. Ülejäänd kulumaterjal saab kõik uus.
Ahjaa, küsimus amortide paigalduse kohta. Et siis püstakusse tuleb õli panna? Niiskuse vastu? Kuidas see tehnoloogia välja näeb, amort sisse ja siis servani õli täis?

Pilt

Õõtsad,uute sharniiridega, ühele suutsin sisspressimisega kummile väikse augu tekitada. Määrisin ja kaalusin, aga ju siis mitte piisavalt. Peab vist ühe kõige odavama sharniiri ostma ja sealt kummi võtma. Või leiab äkki kuskilt kaubandusvõrgust ainult kaitsekummi?

Pilt

Sillatala, stabikas ja sinna juurdekuuluv. Enamus veermikuosi on lemförder, olen seda probleemideta kasutand ja seega tundus kindla peale minek. A-osad on kõik tellitud www.h2.ee lehelt. Hinnad võrreldes kodumaiste poodidega väga head. Tarneaeg see-eest pikk. Nad ise räägivad, et 7-10 päeva. Esimene pakk tuli nõks üle 20 päeva, teine tellimus tõotab samasse auku tulla. Kodulehelt saab jälgida kusmaal parasjagu asjad on. Aga kui kiiret pole siis väga mõistlik koht. DPD toob kauba koju kätte.

Pilt

Õhtuks ka mingi progress. Alla panen e36 roolilati, millel teadupärast üks tiir vähem kruttida. Et ei peaks palavatel suvepäevadel liigselt higistama :)
Latt on kasutatud ja seega seisukorrast väga palju ei tea. Eks ta ehku peale minek ole, praegu said külge uued rooliotsad ja kaitsekummid. Kui hakkab kuskilt midagi välja ajama küll siis lahkab teda sügavamalt. Käevahel lõtku ei tundnud. Küll aga peaks stabikas nüüd tihe olema, päris tükk tegemist oli, et ta tala külge kinni saada. Homme katsun selle kobaka auto alla kinnitada. Ülemised vedrutaldrikud on veel h2-st tulemata, kui need kohal siis saab ta üle pika aja ratastele tagasi.
Viimati muutis aljaava, 09 Mär 2013 09:59, muudetud 2 korda kokku.
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Õli pane ikka enne sisse ja siis amort. See on jahutuse pärast, et ei jääks õhuvahet ja amordi töötamisel tekkiv soojus kanduks püstakule edasi.
Sharniiridel kaitsekumme siis enne pealt ära ei võtnud? Viimati kui pressisin, siis mäletan et ta ei mahugi koos kummiga õõtsa silmast läbi. Teine asi on see, et kuidas sa sarniiri õigesse asendisse saad? Välimist ei mäleta kohe peast,aga sisemisel on oma käimise tee.

Teatud asju soovitan siiski esindusest osta, ise juba mitu nädalat defektse tootega seal vaielnud, aru nad ei saa probleemist ega ka ilmselt vigasest ingliskeelest. Samuti need ilgelt pikaks venivad tarneajad, vahest seisab raha täiesti asjata aasta aega kinni seal.
tel 55570186 - e30 varuosad
aljaava
Postitusi: 18
Liitunud: 06 Nov 2012 23:28
Asukoht: Tallinn-Viljandi

Postitus Postitas aljaava »

Kumme pealt ära ei võtnud jah, selle peale mõtlesin ka ise-peale pressimist :) Aga ju nad sealt ikka läbi mahuvad, 3 tükki jäid ju terveks. Mõlemal sharniiril on oma nö käimise tee. Ühtepidi liiguvad nad vähem, teistpidi rohkem. Seda on ka käevahel väntsutades tunda. Asend tuleb sättida selliselt, et rohkem liikumist võimaldav suund jääks auto suhtes risti, kuna õõtshoob liigub rohkem üles-alla, kui edasi tagasi.
aljaava
Postitusi: 18
Liitunud: 06 Nov 2012 23:28
Asukoht: Tallinn-Viljandi

Postitus Postitas aljaava »

Tere kõigile. Hooaeg sai selle auto jaoks alguse kaks nädalat tagasi. Kohe-kohe saab tuhande kilomeetri piir alistatud. Seega on paslik väike vahekokkuvõte teha. Kuna senine igapäevaliikur leidis omale uue kasutaja, siis on ta mul hetkel ainuke liikumisvahend. Viimati jutuks olnud ´´uus´´ esisild sai edukalt auto külge kinnitatud, kindlustusele raha kantud, sillastendis käidud ja sõit võis alata.

Pilt

Amortide valik osutus heaks, siinkohal tänud kõigile kaasamõtlejatele/soovitajatele. Auke loevad nad küll mõnevõrra rohkem kui võiks, aga samas on lausa lust hooga kurvi keerata. Tagasiside hea ja juhitavus täpne. Eks oma panuse selleks annab ka e36 roolilatt, nii et kes soovib roolitaga vähem rabeleda-järgmise põlvkonna auto roolilatt teeb elu rõõmsamaks. Ahjaa rehvid on ka madalamad võrreldes eelmise aastaga, eks seetõtu ka on augud rohkem tunda. Alla said 205/50 r15 rattad. Tehasemõõt on 205/55 aga praegused tulid lihtsalt väga hea hinnaga kätte. Veljed jäid värvimata, aga puuduseid on märgata ainult lähedalt uurides.

Pilt

Selline vidin sai kaasreisija poole paigaldatud.

Pilt
Pärit on ta e34-st. Väga mõnus asi, kogu aeg oli probleem, et mingi veepudel sõidab autos ringi. Nüüd on tal kindel koht olemas.

Mootor sai omale uue õli, filtri, termostaadi ja rihmad. Läbisõit 249xxx

Pilt

Lisaks sai vahetatud pidurivedelik, tagumised stabika puksid koos kinnitustega ja kardaani kummimuhv. Negatiivse poole pealt tahab bensiinipaak vist pensionile minna. Paak täitsa täis tankides on kütuse lõhn üleval. Lähemalt uurides sai selgeks, et valsi vahelt immitseb. Eelmine aasta oli ta mul alt ära, siis sai mõned pisemad augud mis täitetoru juures asetsesid kinni pandud, aga praeguse probleemi vastu tõenäoliselt mingit püsivat rohtu lappimise näol pole, seega sai tellitud uus paak. Peaks jõudma kohale mai keskpaigaks, tootjaks Klokkerholm. Ei lõpe need ´´investeeringud´´ :?

Viimase asjana-elektripool on endiselt unaruses, paigaldamist ootavad kesklukk ja elektriaknad. Katsun sellese lähinädalatel süveneda, ilmselt peab mõne tõsisema e30 huvilisega kontakti võtma ja veidi nõu küsima.
Edit: Tempomaat ka vaja toimima saada.

Pilt

Peace
Viimati muutis aljaava, 06 Mai 2013 12:31, muudetud 2 korda kokku.
oo7
Postitusi: 58
Liitunud: 17 Sept 2011 17:15

Postitus Postitas oo7 »

Päris kena auto

Originaalne 318iS annab peagi klassiku mõõdu välja küll
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

Ilus vanakooli kolmene. :)
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
aljaava
Postitusi: 18
Liitunud: 06 Nov 2012 23:28
Asukoht: Tallinn-Viljandi

Postitus Postitas aljaava »

Jõudu. Viimane kord jutuks olnud kütusepaak leidis omale auto kõhu all koha ja teeb oma tööd kenasti. Kohe sai ta ka korraliku testipäeva Rapla kardirajal. Oli väga mõnus üritus, hea ilm ja sai sõita niipalju kui huvi oli. Siinkohal tänud korraldajatele.

Järgmisena soovib kardaan tähelepanu, nimelt on jõledam vibra autosse tekkinud, väikestviisi andis tunda juba mõni aeg tagasi aga nüüd ei kannata enam siledal teel üldse hooga lasta. Kontrollides selgus, et tagumises ristis lõtk sees. Ma arvan, et see ongi meil kurja juur. Igatahes katsun ta mingi aeg alt ära võtta ja plaan oli, et viib ta sinna http://www.autocardan.eu/et , et panevad uue risti ja mõistlik oleks tasakaalustuspingist ka läbi lasta. Või mis?
EDIT: Üks variant on otsida kasutatud kardaan, aga is vist erineb selles osast teistest kolmekümnetest?

Tagumised amordid on ka veel bilsteinide vastu vahetamata, järgmine nädalavahetus saab audruringil sõita, selleks ajaks peaks selle asja ka korda ajama, raplas andis pehme taguots ennast tunda, oli tiba ülejuhitav.
Juhtmed ka veel vedamata.Igav ei hakka
Pilt
m20b20
Postitusi: 131
Liitunud: 23 Aug 2012 17:41

Postitus Postitas m20b20 »

Kas Mersu kogu aja röövinud, või midagi iS kallal ka juhtunud :D ?
aljaava
Postitusi: 18
Liitunud: 06 Nov 2012 23:28
Asukoht: Tallinn-Viljandi

Postitus Postitas aljaava »

Aega ta väga ei röövinudki, küll aga raha. BMW puhkab garages juba augustist saadik, viimati teemaks olnud kardaan sai korda tehtud ja väga heaks läks. Üks tagarattalaager andis ka saba, selle peab kevadel uue panema ja paras ports vidinaid on endiselt riiulis, eks näis kuda nendega läheb, hea õnne korral saab kevadsuveks külge. Pühadeajal tekib vb mingi hetk, peab minema teda vaatama ja vb saab miskit ka nokitseda.
Vasta