8. leht 10-st

Postitatud: 07 Jaan 2012 23:20
Postitas airhead
vihjeks istmete kohta võin öelda et vähemalt e30`nel pole vahet on ta pärit sedaanist või kupeest, avatava seljatoega on nad kõik.

sedaani omadel puuduvad vaid trossid ja sangad seljatoe seest.

omal see just läbikäidud teema, tegin sedaani sportistmed kupeekaks.

Postitatud: 08 Jaan 2012 00:45
Postitas sillufromIV
Siis tegin jälle vale lükke. Oleksin pidanud vajalikud jupid muretsema ja istmed ise kupeekateks tegema, sest kate oli neil sedaani omadel korralik ...

Postitatud: 11 Jaan 2012 09:03
Postitas eix22
Tagumikualune osa on täpselt sama kupeel/sedaanil, seljatugi on siiski erinev, otsest valmidust sinna trosse ja kange lisada ei ole. Meistrimees muidugi suudab need sinna keevitada. Lihtsam on sebida mingid kupee rääbakad istmed, kust kogu vajaminev kraam ära võtta.

It´s alive, again!

Postitatud: 09 Mär 2012 20:01
Postitas sillufromIV
Otse silmauku paistev päike ajas mind täna garaaži haipoissi algavaks hooajaks turgutama.

Panin radika, geneka, õhufiltrikorpuse kapoti all omadele kohtadele tagasi. Need sai sügisel maha võetud.

Mingil põhjusel jäid varem märkamata termostaadikorpusel lausa kaks anduriauku, milles poldid sees olid. Sellel korpusel on avasid siis kokku 4. Panin anduri, mis seni lahtiselt pihustite juures jõlkus, ikka jahutusvedelikuga kokkupuutesse. Üks auk jäi veel üle ka, sinna peab vist mõne popi lisakella anduri panema.

Vesi sisse ja käivitus, nagu oleks alles eile sõitnud sellega.

Vahetasin ka difri ära. Seni oli all 3,91. Nüüd 3,6 (3,64) ülekandega loksuta differ. Sellesse sai uus õli peale mõningast diisliga loputamist.

Hea, et eelmine hooaeg pikemaks ei veninud. Oleksin tagasillast midagi ära kaotanud. Pooltelgede poldid olid kõigist neljast kohast pisut lahti, flantsid loksusid üksteise suhtes. Difri sillatala poldid keerasin sõrmega lahti. Kardaanipoldid olid ka nõrgalt kinni. Hea, et sinna need originaalid lömmis mutrid said.

Panin sebitud e30 kupee juhipoolse sportistme ka paika ja kinni põranda külge. Peab aga uuesti välja võtma, sest turvavöö kinnitus ei sobi turvavööga. Õiged said vahetuskaubaks olnud istmetega kaasa antud. Nüüd pean vist originaalistmetelt need vastused maha kruvima ja mingid piklikud plaadid tegema, millega need istmete külge paigaldada. E21-l on need vastused olematu pikkusega. Ümbertegemata need ei sobi, ei saa vööd kinni ega lahti, sest need jäävad sügavale istme ja kardaanitunneli vahele.

Tänased tööd said tehtud olude kiuste. Ühisgaraažis on elektrivool ära võetud. Maksmata. Hea, et autos on pisikene inverter, mis 60W-se kandelambi ära toidab. Külm oli ka auto all põrandal vedeleda :) Kanalit pole. Pool päeva sai siis voolu võetud autost ja muusikat mängitud taustaks. Tõmbas 180Ah-se tankiaku tühjaks, nii, et käima ei saanud. Pidin e21-lt akut laenama, kahe akuga läks kohe käima.

Leidsin kapotialt ka BMW taskulambi, mille suvel kasutatuna ostsin. Sellega sai suvel ja sügisel midagi valgustatud aegajalt. Nüüdseks oli see vähemalt 4 kuud külmas garaažis olnud. Laadinud pole mina seda kordagi, sest ei minu ega ka tuttavate uuematesse bemmidesse see ei sobi. Tehakse ikka vidinaid, mis pool aastat valgustavad! Tasub omale selle lambi järgi pistik teha kindalaekasse.

Stroker tuleb ilmselt haipoisi peale panna, kui see ükskord kokku saab. Kaas on porditud ja klapid ning alumine pind Kavoris lihvitud.

Praeguse mootoriga ilmselt pikka pidu pole :( Õlitase on üle maksimumi. Emulsiooni aga klapikambrikaane all pole, veeauru tagant ei tule, karteris ega veesärgis rõhku ei tuvastanud. Või olen meeltesegaduses liigselt õli sisse valanud ... Aga seda ei usu, pole meeltesegaduses juba ammu olnud.

Sõidan selle motoga kõik vajalikud sõidud ära. Ei hakka seda meelega retsima ega ka tohterdama.

Postitatud: 24 Mär 2012 19:07
Postitas sillufromIV
Tänaõhtuse seisuga:

2,7l mootoriplokk värvitud, sisselase, klapikambrikaas, mootoririhma kaaned samuti. Suurem osa tihenditest on olemas, mõne simmeri ja need kallimad tihendid pean veel ostma. M30b34 (b35) pihustid, TB, aju, juhtmestik, õhulugeja ootavad installimist/katsetamist.
Pilt

Pilt

Kaas lihvitud, klapisääretihendid vahetatud.
Pilt

15" velgedel on 205/60 (tagasild) ja 185/55 suvekad. Ostes olid nende peal 195/50 rehvid. Kõrvutasin neid praegu all olevate 185/80 R13 velgedega ja R15 on palju pisem, näib lausa halenaljakas seal koopas.

Homme vahetan e30 turvavööde vastused e21 omade vastu. Tuleb puurimist ja viilimist.

Pilt

Postitatud: 12 Apr 2012 21:16
Postitas sillufromIV
Hooaeg sai täna avatud.

Kohe tuli aga ka tagasilööke.

Viimati soetatud veljed on ette liiga suure ET-ga või siis väikse raadiusega. Igatahes käivad (käisid) vastu roolivarda otsa. Garaažist välja sõites freesisin velgede sisekülgedelt värvi ja raskused.

Pilt

Jätsin masina risti keset hoovi ja kimasin tööjuurde, kus e30 seisab. Selle rataste alt võtsin igaks juhuks tellitud 7mm flantsid. Ka nendega polnud pilt parem. Panin 13" plekid alla ja sõitsin Tatari tänavale töökotta, kus summutaja suuremaks ja vabamalthingavaks tehakse.

Sõites oli tunne, et ka tagumised rattad käivad kuskile vastu. Lähemal uurimisel selgus aga, et käsipiduritrossid said 13" velje järgi pandud ja laiemate velgedega hakkas vastu äärt ja raskuseid käima. Need sai lihtsalt ümber sätitud.

Mõõtsin maas lati ja mõõdulindiga 13" ja 15" velgi ning lihtsate arvutuste tulemusena jõudsin lahenduseni - tellin vähemalt ette 23 mm flantsid. Muude variantidena peab ette teised veljed otsima.

Esimene kundepoolne iste sai selline sisse:
Pilt

Postitatud: 12 Apr 2012 22:03
Postitas raunz
E21 alla käivadki väga väikese ET-ga veljed. Enda autol näiteks 7 lai velg ning ET oli vahemikus 12-15(peast ei mäleta).

Postitatud: 13 Apr 2012 08:45
Postitas sillufromIV
raunz kirjutas:E21 alla käivadki väga väikese ET-ga veljed. Enda autol näiteks 7 lai velg ning ET oli vahemikus 12-15(peast ei mäleta).
See pole mulle uudiseks. Plekkveljed on ET 12 üldse. Viimati soetatud valukatelt andmeid kuskilt välja ei lugenud. Jäigi üle vaid loomkatsete tegemine. Teised originaalplekid on ET-ga 19 ja sobivad samuti hästi.

Tuttav treial on vist jooma kukkunud, ei saa kätte teist kuidagi.

Postitatud: 13 Apr 2012 21:46
Postitas cheech
mis värvi kasutasid kaane ja kollede värvimisel? mingi kuumakindel must?

Postitatud: 13 Apr 2012 21:57
Postitas sillufromIV
cheech kirjutas:mis värvi kasutasid kaane ja kollede värvimisel? mingi kuumakindel must?
Ahjuvärv, kuni 400 kraadi. Kemiflorast. Miinuseks see, et aerosoolis. E30-l on klapikambrikaas sama värviga tehtud ja paar kuud korralikult vastu pidanud. Kasutusjuhendis on kirjas, et peab tunnikese vist lausa 200 kraadi juures kuumutama. Mina lasin fööniga üle peale värvimist ja pistsin ca 70-kraadisesse kuivatuskappi 3-4 tunniks.

Väljalaskekollesid pole värvinud. Need ootavad portimist ja siis ehk proovin need ka värvida.

Postitatud: 14 Apr 2012 14:35
Postitas sillufromIV
Masin remondist käes. All nüüd 323-style summutus.

Pilt

Pill lausa karjub madalduse järele.
Pilt

Postitatud: 07 Mai 2012 17:13
Postitas sillufromIV
Täna käisin ARK-s reg.märkide duplikaatidel järgi. Tellisin paberivaba ARK-st ILMA EL tunnusteta. Tagaruumist toodi aga ikka nende tunnustega. Kuigi netis märkisin, et soovin ilma. Seletati, et seeria B _ _ numbreid ei saagi ilma, sest need tulid välja juba Euroajal. Täielik tüng kokkuvõttes. Tahame olla maailmas esirinnas küber-asjades ja nüüd ei saa siis riigiasutuse veebilehel nii teha, et seeriaid, millede puhul ei lubata ilma tunnusteta duplikaate, ei saaks neid ka tellida.

Ja mis tähendab, ei saa teha. Pressi laob ikka inimene (või masin) vastavad sümbolid ...

Kas kellelgi on tutvusi seal Pärnu mnt. lõpus, kus numbreid tehakse? Tahaks tellida otse ilma nende siniste äärteta uued reg.märgid.

Ammu tellitud 23mm flantsid tõin ka treiali käest ära. Siis sellised, mis rummude külge kinnituvad ja nende külge lähevad omakorda veljed.

Postitatud: 07 Mai 2012 19:50
Postitas Muhv
Esiteks - auto ei karju madalduse järgi :D
Teiseks - mina läheks TREV2-te (seal Pärnu mnt) ja küsiksin lihtsalt ise - palun tehke vanakooli numbrid. Tundub, et neil seal sihuke rahulik kontor, ise teevad, ise peavad arvet. Ehk õnnestub?

Postitatud: 07 Mai 2012 20:27
Postitas sillufromIV
Nüüd on teised veljed ja rehvid all. Nüüd peab vaatama, et kuskilt vastu ei käiks ...

Proovin siis ise käia seal, kui Läänerajoonidesse satun kunagi.

Postitatud: 07 Mai 2012 21:09
Postitas Kristina5
Mul tunne, et eesti teede seisukorda arvesse mõttes ei ole mõtet madaldada autosid. Mõni cm madalamal oleks ehk päris viisakas, kuid kahjuks BMW-le omase sõidumugavuse kaotab see sootuks. :cry: Näiteks minul on põhimõtteliselt sama madaldus, mis tuli M5-l omal ajal, kuid jah..annab tunda. Isegi nii pisike madaldus.

Postitatud: 07 Mai 2012 21:27
Postitas priit300
Ma sain haapsalu ARK-s ilusti ilma selle tähistuseta uued numbrid .

Postitatud: 08 Mai 2012 07:48
Postitas sillufromIV
Kui seeria lasti käiku peale EV liitmist EL-iga, siis ei saavat ilma tunnusteta. Sebisin need numbrid algselt Passatile 2008. või 2009. aastal.

Postitatud: 08 Mai 2012 11:48
Postitas saarlane
Teede Rev pidavat jonnima, et vanu numbreid tahetakse vms, aga kuskil koplis mingite tänavate nurga peal ka mingi töökoda kes edukalt teeb vanakooli numbrite trükki ilma kobinata ja ootetööga. Kahjuks aga ma ei mäleta mis nurgal ta oli.

Postitatud: 08 Mai 2012 13:45
Postitas sillufromIV
Mul siin Koplis on päris mitu tänavat, mis teiste tänavatega ristuvad :) Üks mõte aga tekkis. See võib olla Kopli, Erika, Ristiku ja Paavli tänavate ristmiku lähedal Standardi maja juures. Käin hommikul sealt mööda sõites läbi. Annan teada kas ja mis.

Postitatud: 08 Mai 2012 15:07
Postitas saarlane
Tuhnisin veidi ja äkki oli Kotzebu-Kopli -Vabriku tänava ristil.