BMW E21 315 1984, sillufromIV

Foorumiliikmete autod.
Suletud
mihkel3xx
Postitusi: 53
Liitunud: 27 Mai 2011 18:51

Postitus Postitas mihkel3xx »

Seda hea kuulda,et leitsid vea ja nüüd veits BMW tarkust juures.Olen isegi selle tee läbi käinud kuid pääsesin siis vaid nookuri vahetusega.
Eks selle vana autoga on ikka kulusi ja vaeva aga kui juba oled selle tee valinud siis tuleb seda vaid nautida :D Vähemalt mina teen küll seda :D
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Klappiregull spetsi poolt lükkus edasi ja seepärast tegin ise. Moto töötab. Sõitmas pole käinud aga täna õhtul on plaanis küll.

Eile õhtul (tund aega tagasi siis) panin uksepakkudele liistud paika. Tagumine aknalaud ja tagaistmed läksid paika. Aknalaua alla (peitu) kõlarid. Esiuste polstrid panin ka külge. Uksetaskud võtsin küljest, sest mõlemal oli üks ülemine kinnitus katki ja sulatama ei viitsinud täna hakata.

Päeval plaanin uste käepidemed paika keerata. Esimese kõrvalistme panen ka lõpuks paika. Siis töö juurde autot pesema ja õhtul prazdnikule :)
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Olen kaks viimast päeva haipoisiga linnapeal ringi vuranud. Mingit tõrget pole tekkinud, mahlad sees. Suitsu tuleb ainult tagumiste rataste alt, koos vilega.

Üldjoontes vastab projekt nüüd minu ootustele-lootustele. Olen peaaegu rahul. Väike ja väle teine :D

Kui veel kellad tööle, käiguvahetuse korda (või selgeks) ning kapoti alt liigsed helid peletada saan, on päris hea. Ilmastikukindlamaks peab ka tegema. Usteklaaside välimised alumised tihendid on deformeerunud ja hoiavad klaasist eemale ning esiklaasi tihendil pole vitsa sees praegu, sealt tilgub ka läbi pestes või vihma all.

Lisajahutuse eesmärgil hoian praegu ahjukraani lahti, kuna temp andur ei näita ja el.vendi peale ei saa ka lõpuni kindel olla. Õlitule põlemise pärast ei ole lõpuni pöördesse ka ajanud teist.

Kuna M-Tech I rooli e21-le pole kätte saanud, siis panin külge pisikese "baranka" mingi Luisi (või Liisi või Luigi). Arvasin, et saan ka raske roolimisega hakkama aga üllatavalt kerge ja informatiivne on roolimine.

Uuemad klõpsud siin: http://album.ee/node/25644505/50271611
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Sõidad ringi põleva õlitulega?? :shock: Kõik need vead, mis siin üles oled lugenud, peaks olema kõige esimesena likvideeritud ikka, enne ei tohiks garaazist väljagi ajada :)
tel 55570186 - e30 varuosad
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

eix22 kirjutas:Sõidad ringi põleva õlitulega?? :shock: Kõik need vead, mis siin üles oled lugenud, peaks olema kõige esimesena likvideeritud ikka, enne ei tohiks garaazist väljagi ajada :)
Kui oleksid viitsinud paari varasemat postitust lugeda, oleksid teadnud, et õlirõhk on mõõdetud ja normis. Veetaset kontrollin igal peatusel. Ahjukraani lahtiolemine on ka kasuks, sest kui mingi jama juhtub, siis sooja ei puhu enam.

Üldiselt olen päris kindel tehnikas, katsetatud seda juba küll. Kui ka midagi juhtub jälle, siis pole samuti hullu. Hooaeg on läbi saamas. Tööd mootori kallal on juba päris selged ja saab ise korda teha kõik talve jooksul :D

Täna plaanin klapid üle regullida, kellad tööle saada või vähemalt andurid kontrollida. Kui muidugi tööd tegema ei pea.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Täna siis klapid üle regullitud, paremaks enam ei saa. Klõbin on ikka aga vaiksem. Üks tuttav arvas, et vanematel bemari mootoritel ongi see iseloomulik heli. Ma pole ammu-ammu ühtki teist m20 motot kuulnud laulmas.

Tahhomeeter elektronkellaga ei tööta. Vahetasin 320i tahhoka vastu selle. 320i on aga r4 motoga ja seadistus teine vist seadmel, sest tühikäigul näitas 1500 rpm. Keerasin tahhoka küljel reostaati ja tühikäigul näitab nüüd 1000 rpm, madalamaks ei saanud. Võimalik, et see pole täpne aga igatages gaasi andes tõuseb ka seier ja eks sõidu ajal otsustab, kas on reaalne see näit või mitte.

Jahutusvedeliku näidikuga selline lugu, et kui süüte sisse keeran, siis seier tõuseb pisut, kuni sinise alumise ääreni. Järelikult voolu võtab sisse. Mootoripistikust tulev juhe massiga mingit takistust ei näita, näitab hoopis 8V ja +. Seda asja peab siis uurima veel, kas sellel motronic motol töötab temp.andur teisel põhimõttel. Juhe pistikust kuni kapotialusesse ühendusse on terve. Pean veel uurima, mida need andurid näitama peaksid ja siis võrdleks moto küljes olevate näitudega. Andurid (vähemalt ülemine) peaks toimima, sest kui moto töö ajal pistiku maha võtsin, suri mootor välja.

Õliandur tundub tuksis olevat. Ei näidanud massiga võrraldes takistust ei seisva ega töös motoga. Homme keeran mõnelt garaažinurgas vedelevalt motolt anduri maha ja proovin sellega. Juhe spidoplokist kuni motopistikuni on terve.

Spidomeetri vahetasin samuti ära. 320i pealt sain korraliku, kus nii spido- kui ka odomeeter töötavad. Läbisõit sellel 7000+ km.

Kes arvab, et oskab vigase tahhomeetriga (etektronkellaga) midagi teha, võib seda küsida, koos lülitiga. Mul oleks sellest kellast pigem tüli, kuna mass käib pidevalt välja. Oleks pidanud akult eraldi toite tooma või pidevalt sättima aega.

Plaanis on e34 ökonomeeter sebida ja proovida, kas hakkab nii lihtsalt tööle, kui arvan. Motronicust tuleb selle tarvis ots ja küll kabiinis selle kuhugi sätiks ka. Mitte, et kütusekulu väga huvitaks aga alla 25 l/100 km võiks see ikkagi jääda. Praeguste sõitude järgi sinnakanti tundub olevatki.
Viimati muutis sillufromIV, 02 Mai 2013 20:42, muudetud 1 kord kokku.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

sillufromIV kirjutas:Vahetasin 320i tahhoka vastu selle. 320i on aga r4 motoga ja seadistus teine vist seadmel
Kas see on selle Pae tänava e21 pealt või oled kusagilt ka sissepritsega M10B20 leidnud? Pae tänava oma oli ilma i-ta, s.t. karpamootor.

Hea kuulda, et oled lõpuks ikka liikuma saanud. Kütusekulu tundub veidi müstiline.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Pae tn autolt tõesti. Müüja raius, et on 2,0. r4 2,0 pidi minu arusaama järgi "i"-ga olema. Kuna mul oli moto olemas, siis r4 motosse ei süvenenud.

Kütusekulu tundus selline olevat. Nüüd, mil ka odomeeter töötab, saab mingeid kategoorilisemaid järeldusi tegema hakata. Eks see odomeeter näitab ka valesti kindlasti. Endise spidoomeetri näitu võrdlesin GPS seadme näiduga. See oli küll 1Hz käsiseade aga kiiruse vahe oli ikka korralik. Kui spido näitas 80 siis GPS 66. Spidomeetrid on üldiselt juba algselt seadistatud tegelikust kiirusest rohkem näitama aga 17% on ikka palju.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Täna võrdlesin spidomeetri näitu politsei kiirusemõtja näiduga. Lasnamäel "otsis politseipatrull seksi" tee ääres. Sõitsin algul mööda aga otsustasin kontrollida näidu õigsust. Pöörasin ringi ja leppisin kokku, et tulen uue ringiga ja hoian 60 sees. Soovitati panna kaugtuled peale, et saaks aru, et katsetaja tuleb. Nende aparaat näitas 58 km/h, kui mina oma spido järgi 60 hoidsin.

See oli küll kohalik Lasnamäe patrull, mis ilmselt väljakutsetevaesel ajal liiklusjärevalvega tegeles. Neil on tavaliselt vanemad seadmed. See konkreetne oli juba mingi Marxman või selline, punase täpiga juba. Mõõteviga on sel vast ikkagi suurem, kui liikluspolitsei kasutuses olevatel uusimatel (Eesti mõistes) seadmetel. Vanemal vast +/- 4 km/h kuni 100-se kiiruse juures.

Kokkuvõtlikult: võin oma spido järgi 60 hoida küll, sest +4 km/h pärast ei hakka keegi paberit määrama. Kiiruskaamera ees ületades muidugi saadetakse politsei aktsiaid koju ka sellise ületamise puhul.
Viimati muutis sillufromIV, 26 Aug 2011 20:01, muudetud 1 kord kokku.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Kui tahad siis mul 6-sil tahhomeeter olemas ja võiks pakkuda sulle. Mul oli temp anduriga alguses sama jama ning mis ma tegin oli see, et panin e21 temp anduri, mis 1. klemmiga ja viisin selle otse kaitsmekarpi vajalikule klemmile vastu ning asi toimib. Küttekulu peaks selle mootori ja kererga 10-12 olema.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Õlrõhu tuli kustutatud, temp.näidik töötab.

Ostsin uue õlirõhuanduri, panin külge, ühendasin klemmi. Tuli põles lõbusalt edasi armatuuris. Ka uus andur ei anna mingit takistust ei töötava ega seisva mootoriga. Kui juhe üldse klemmilt maha võtta, siis ei sütti õlituli isegi seisva motoga süüte sisselülitudes (järelikult on juhe terve).
Panin e21-lt pärit m20b23 moto küljest võetud anduri külge ja vedasin eraldi kaitsmekarpi. Nüüd töötab korralikult.

Jah.vedeliku temp.anduriga tegin sama. Kuna tellitud uus andur tuleb alles homme, siis keerasin komplektse m20b20 moto küljest maha ühe klemmiga anduri. Selle juhtme vedasin ka otse kaismekarpi. Probleem oli (on) selles, et termostaadikorpuses on ainult 2 auku andurite jaoks. Üks M12, teine M14. Pistikuid on samuti 2. Et moto töötaks ja ka näidik näitaks, panin ühe pistku otsa anduri, mis jääb praegu lihtsalt sl.kolle ja klapikambrikaane vahele tilpnema. Mingi temperatuurini soojeneb ju sealgi. Nii igatahes moto töötab korralikult. Ilma selle kolmanda andurita ei lähe käima või kui vägistan käima, siis tahab tühikäigul välja surra. Kunagi võib mingi kolmiku või uue augu puurimise peale mõtlema hakata.

Saan aru, et vana süsteemi andurid töötavad takistusele. Siis näidikud oommeetri põhimõttel. Uuemad aga pingele, näidikud voltmeetri põhimõttel. Uue moto õliandur aga mingil mulle tundmatul põhimõttel, kuna sellel on üks klemm ja andurikorpus klemmi suhtes takistust ei näita ...
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Eile sai masin esimesed maanteeristsed. Käisin paarikümne kilomeerti kaugusel linnast. Tartu mnt.l sai paar korda 0-100 km/h proovitud ja paaril korral 130-ni kiirendatud.

Mahlad jäid sisse ja kõik korras nagu.

Tahhomeeter ilmselt valetab. 110-ga sõites näitab ca 5000 rpm.

Mootor käitub ka kuidagi imelikult ikka. 2. käiguga 80 km/h on piirajas (mootor hakkab vastupanu osutama kiirendamisele). Mäletan kunagi oli sõbral 82.a 320i e30, sellega sai 80 kätte 2. ga ja oli nagu veelgi ruumi ...

Talvel peaks suurema radika kapoti alla aretama, sest linnas töötab el.vent pea lakkamatult. Maanteel, kui sõita üle 110 km/h. e21 näidik seisab 3/4 peal. Maanteel ühtlasel sõidul läheb veidi alla ja linnas läheneb punasele aga selleni ei jõua.

Peaks kiiremat difrit proovima aga siis on ka kiirendus aeglasem jälle. Pikemaks sõiduks võib alla panna aga linnas saab praegusega hakkama.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

sillufromIV kirjutas:Tahhomeeter ilmselt valetab. 110-ga sõites näitab ca 5000 rpm.

Mootor käitub ka kuidagi imelikult ikka. 2. käiguga 80 km/h on piirajas (mootor hakkab vastupanu osutama kiirendamisele). Mäletan kunagi oli sõbral 82.a 320i e30, sellega sai 80 kätte 2. ga ja oli nagu veelgi ruumi ...
Sa vaheta see 4cyl tahokas 6cyl vastu. 4-sed on palju raskemini leitavad, seega keegi võiks sellisest vahetusest huvitatud olla.

Millal piiraja vastu tuleb, sõltubki peaasjalikult tagasillareduktori peaülekandest. Paned kiirema ülekande ja võid teise käiguga ka 120 km/h kätte saada. Kiirenduses mõnevõrra kaotad ja ökonoomsuses võidad.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Ökonoomsus pole selle projekti puhul üldse mingiks näitajaks. Sellepärast ei muretse, võtku või 40 sjale.

Tahhoka vahetuse pean siis ikka ette võtma uuesti ...
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Radika pead siis kohe kiiresti teise panema, sest kui sa pidevalt temp seier 3/4 peal ja üle sõidad on sul see kaan varsti kõver ja uus tihend õhtal omadega. Paar mm maksimaalselt võib üle keskmise olla aga kindlasti mitte 3/4. Ütlesin kohe alguses juba et originaalradikaga pole suurt miskit teha selle mootori juures. 6. sil tahhokas mul endiselt pakkuda :wink:
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

3/4 temp skaalast on veel ju niiöelda lubatud tsoonis ja kõveraks ei tohiks sedasi sõites veel midagi minna. Kui pidevalt päris punase piiril sõita siis on juba kaane kõverdumise oht täitsa reaalne. Aga jah, tavapärane seieri positsioon võiks olla temp näidiku skaala keskel, kui seier sageli üle selle käib on märk et asi vajaks uurimist :!:
E24 635CSi | E10 2002
sillufromIV
Postitusi: 824
Liitunud: 02 Aug 2010 21:24
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas sillufromIV »

Asi vajab suuremat radikat ja/või rahulikumat sõidustiili :D

Rahulikult sõidan oma kaubiku ja jalgrattaga. Haipoiss ja tsikkel on aga adrenaliini tekitamiseks soetatud/ehitatud. Talvel on plaanis suurem jahutusradiaator vahele pista, ruumi tundub olevat. Või panen viskosiduri koos meh.ventilaatoriga tagasi omale kohale ehk piisab sellestki.
Berlingo 1,4i; Suzuki gsx 750 RW '94; Skoda Rapid Scout TSI; Suzukid Samurai 1,9d '02 ja Jimny '99, Hyundai H1 '06
mihkel3xx
Postitusi: 53
Liitunud: 27 Mai 2011 18:51

Postitus Postitas mihkel3xx »

Kas suurem radikas või siis el. vent?Omast kogemusest tean,et BMW mootoritele ei meeldi eriti see kui see töö temperatuur kõvasti üle poole on, minul lõppes see kaane tihendi vahetusega.Ole siis tähele panelik :lol: eriti kui oled raske jalaga :lol:
BMW 318 is -80;Saab 9-5 2.2TID -04;Chraysler G Voyager 3.3 -02;Opel Frontera 2.3D-93
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

E21 radikas on ikka väga väike niiet suurema radika paigaldamisest kindlasti ei pääse. Lisaks peab võibolla ka suurema el vendi soetama aga seda saab juba testida. Soovitan soojalt samale mootorile mõeldud radikas osta ehk siis E34 525 radikas. Siis on kõik asjad õiges kohas ning ei anna aretusega väga puussse panna.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
mihkel3xx
Postitusi: 53
Liitunud: 27 Mai 2011 18:51

Postitus Postitas mihkel3xx »

Jäi siin kummitama see,et väitsid kütte kulu mingi 40l/100km. See asi pole õige,kas siis töötava mootoriga sumpsist kütte lõhna pole tunda??? Miski peab ikka väga paigast ära olema.Omal ajal kui sai 2.5 Tabasalu ringi sõidetud siis ehk sain max 25l/100km,siis oli ka teine käik pidevalt seal 4000-6000 piires.
See eeldab ikka kõva kütte üleküllastust,käi kõik küttega seonduvad andurid,klappid läbi.Tõenäoliselt ei saa sa ka hetkel kogu auto võimsust kätte :roll:
BMW 318 is -80;Saab 9-5 2.2TID -04;Chraysler G Voyager 3.3 -02;Opel Frontera 2.3D-93
Suletud