1. leht 4-st

ALPINA B3 3,2 cabrio #027, Muhv

Postitatud: 23 Nov 2010 22:29
Postitas Muhv
Tere,

Selle auto näol ei ole tegemist küll klassikalise BMW-ga, aga ühe huvitava autoga sellegipoolest.

Andmed siis järgnevad:
Tootja - ALPINA Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG
Tootmisaastad - 1996 - 1999
Minu auto - 1997/2
Tootmisarv kokku - 88tk
Minu auto - #027
Värv - BMW Individual Petrol-Mica Metallic
Sisu - ALPINA bi-color
HJ / kW: 265 / 195 at 5800rpm
Max vääne - 330Nm at 4200rpm
Tippkiirus - 265km/h
Kiirendus 0-100km/h: 6,6sek
Kast - 6-käiguline manuaal

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Seda värvi B3 3,2 kabrioid on veel vaid üks - #009.
http://www.alpina-archive.com/?p=6825&n ... abrio-#009
"Rohkem" võib seda värvi leida E34 ja E39 kerega Individual M5-tel

Ostes oli auto suhteliselt õnnetus korras. Veermik läbi, katus ei töötanud, mingi anomaalia jahutuses jne. Samas ei midagi nii hullu, et suure rahaga parandada ei saaks. :D Möödunud kevad ja suvi kuluski taastamistöödele. Kuna auto pole veel väga vana, siis nö molekuliks võtta polnud vaja (õigemini poleks originaalsusest lähtuvalt sobilik). Seevastu teostas MobileSPA väga põhjaliku puhastuse. Auto veetis nende juures terve nädala. Teostatud töödest huvitavamad olid mikropneumo pesuriga õmblusniitide puhastamine - ka roolil, kõigi sisepindade osoneerimine, laekatte aurupesu (4 korda), logarite läigestamine jne. Ühesõnaga - tehti auto korralikult puhtaks.
Tehnika poole pealt läksid uued šarniirid, rooliotsad, mingid suured puksid taga, amordipadjad, käiguhoovastiku plastpuksid koos sõrmedega, käigukasti simrid, mootori termostaat, radikas, väntvõlli andur, tuled, posu plastdetaile jne. Veljed sirgeks, sillad joonde ja kõik muu taoline, mis teile ilmselt vägagi tuttav on.

Tegemist jätkub ka järgmiseks hooajaks.

Auto ise on muidu täitsa tore. Ostetud ühe vana-tuntud Alpina diileri juurest, esimesed eluaastad veetnud lõuna-Prantsusmaal ilmselt suvekodu autona. Seejärel sattus, peale pisikest randevuud viinamarjaväljale, ühe juristi proua autoks. Viimane selle nii käest ära ilmselt lasigi. Ost oli ka suhteliselt huvitav - lühidalt öeldes - nägin 4 udust pisipilti, mille peale kandsin raha ühe BaurTC tuttava kontole saksas ja volitasin viimase auto enda nimele kirjutama. :D Sisuliselt oleks võinud härra autot seejärel enda omaks pidada.

Miks just see auto? Soovisin kindlasti kabriot - ülejäänud BMWd mul ju kõik neliveolised. B3 3,2 oli mulle teadaolevalt viimane kabrio, mis tuli Alpina tehasest. B3 3,3 (e46) tuli juba BMW liinilt. Seega viimane "päris" Alpina.
Miks mitte M3? Esiteks - haruldus - 88tk versus mustmiljon :D Teiseks iseloomustab seda mootorit vääne madalamatel pööretel. Ka on võimsuskõveraid võrreldes näha, et kuni ca 5500 pöördeni on selles mootoris rohkem umphi kui M3-l. Mitte, et seda kõike vaja oleks, aga nagu öeldakse - reservi peab olema!

Ah jaa - hiire pesa oli seekord mootori peal mati all :D

Postitatud: 23 Nov 2010 22:55
Postitas cheech
Väga uhke masin, tõsiselt kohe!!! Kunagi tahaks kindlasti ka oma silmaga näha.
Edu ja jaksu masina korras hoidmisel!

Postitatud: 23 Nov 2010 23:44
Postitas meelis k
Tundub mõnus. Kadetsen :).

Postitatud: 24 Nov 2010 08:53
Postitas sysi
Auto on kahtlemata väga kena ja väärtuslik. Teiselt poolt on mul väga hea meel Muhvi algatatud üldise Alpina-teemalise diskussiooni üle - sellest valdkonnast on päris huvitav vahelduseks lugeda, kuna eelnevalt meil vastav teema puudus :)

Postitatud: 24 Nov 2010 15:01
Postitas raimo
Paistab et sisu on siiski hästi hoitud. E36 veermikku remontida selle kõrval on odav.

Postitatud: 24 Nov 2010 15:14
Postitas Muhv
Raimo - kõik oleneb taustsüsteemist. Auto on kulunud täpselt niipalju, nagu selle läbisõidu juures auto kulub (ca 215000km). Türklase käest auto läbi käinud ei ole, see on muidugi selge vedamine. Samas kollektsionääri auto eeldaks alla 50000km läbisõitu ja vastavat välimust. Seda ma paraku enam ei saavuta.
Oleks ma piirdunud suurema tootmisarvuga ja seetõttu laiemalt levinud B3 3,0 cabrioga, oleks sama raha eest saanud täiesti pädeva 58000km läbisõitnud auto. Eks kõik ole lõpuks valikutes kinni.

Eriliselt hea meel on mul, et ilmselt on mõned aastad tagasi välja vahetatud põrandamatid - peale korralikku puhastust tulid täiesti korralikud asjad välja. Neid ei ole täna enam ka väga suure raha eest võimalik uusi saada.

Postitatud: 25 Nov 2010 10:09
Postitas Arvo
No kui neid pilte vaadata siis ma ei saa küll aru miks sa nii kriitiline oled, iseasi kui sa isiklikku Alpina muuseumi lood :) Igati eeskujulik masin ja rõõm vaadata. Ning muidu kruiisimiseks on see Alpina kindlasti parem valik kui M3 oma suht kõrgepöördelise mootoriga.
Nüüd jääb vaid soovida, nagu juba traditsiooniks on saanud, et valged suunatuled külge ja suured kroomveljed alla ning linnavahele ketsi vilistama :D

Postitatud: 10 Mär 2011 15:34
Postitas henrikk
Talvel olid just samat tüüpi Alpina E36 veljed saadaval kuid see hetk ei raatsinud ja nüüd väheke kahetsen. Miskit ilusamat selle auto alla on raske leida.

Postitatud: 10 Mär 2011 18:31
Postitas Muhv
E36 kerega B6, B8 ja B3 3,0l alla käisid classic line veljed - need tunneb ära velje randi terava serva ja tavapäraste ventiilide järgi. B3 3,2 alla käivad vähe teistsugused. Mõni nimetab neid soft lineks, mõni millekski muuks. Igatahes velje randi serv on kumer ja ventiil on peidetud keskkapsli alla. Üks kodar on seest õõnes. Vt galeriis olevaid pilte.

Postitatud: 16 Juul 2011 11:44
Postitas Smurff
Kas põranda matid oled kusagilt uued saanud/järgi teha lasknud või oled nad lihtsalt ära pestnud? Kuidagi väga uued näevad välja 8)

Postitatud: 18 Juul 2011 20:10
Postitas Muhv
Põranda matid on lihtsalt korralikult pestud. Paarist kohast vajaks äär kergelt õmblemist, aga muidu on seisukord 4+. Uusi selliseid ei liigu kohe mitte kuskil.

Postitatud: 18 Aug 2011 19:53
Postitas Impsionu
Ilmselt sai täna peale kuute nähtud. Kindlasti tegi mu päeva, ega teisi nii haruldasi autosi naljalt ei kohta tava liikluses :wink:
Igati kena, edu ja muretuid kilomeetreid!

Imre@E39 (õppesõidumärgiga)

Postitatud: 23 Aug 2011 18:09
Postitas Muhv
Selle hooaja muudatused autol on esiiluvõre pleki ja võrede asendamine õigega - st facelift variandiga. Lisaks sai paigaldada lastud plastist karbikatted - mitte sellised nagu M3-l vaid tavalised - just sellised nagu ALPINA ise neid E36-tele paigaldas.

Tööde käigus sai selgeks ka see, et värvikoodi järgi sellele autole värvi tellida ei saa. Väike kiri FUELLER SCHWARTZ tähendab, et värvimeister on peoga musta värvipastat lisanud. Paras värvali õudukas auto taastamisel.

Postitatud: 23 Okt 2011 14:22
Postitas Muhv
Taas üks hooaeg läbi - auto talvekorteris.

Postitatud: 19 Mär 2012 19:45
Postitas Muhv
Pean ära parandama oma esimeses postituses tehtud faktivea. Sirvides BMW Classic eriväljaannet "Six Generations BMW 3 Series" jäi mulle silma, et M3 kabriot ei olegi tehtud mustmiljon tükki, vaid "ainult" 12114 tükki. :D :D :D
E36 kabrioid kokku on tehtud 184430 tükki. Ei tea, kas nende hulgas on ka 155 B3 3,0; 88 B3 3,2 ja 23 B8 cabriot?

Postitatud: 13 Juun 2012 20:11
Postitas Muhv
Vaatasin parklas autot ja südame alt käis judin läbi - istub viltu! Kas tõesti on vasaku esivedru pool keerdu ära murdunud? Kas ka mina kuulun nüüd rulnoklikku vedrupoolitajate parteisse? Kiirelt telefon pihku ja remondikodades rivistus tehtud. Christoph aitas mälu värskendada - ALPINAle tootis vedrusid toona Aale. Paraku see firma on siinmail veel tundmatum kui ALPINA. Segadus tekkis ka auto varuosakataloogi vaadates. Autole, mida toodeti 88 tükki, paigaldas ALPINA 3 eri tüüpi vedrukomplekte. No mida f***! E-tuviga sai saadetud kiire kiri tehase peakontorisse. Loetud minutite jooksul oli vastus käes - sobib kolmas variant. Seejärel saabus esimene võimalus auto tõstukile ajada ja ... ei olnudki vedru katki! Ilmselt oli hoopis parkla, kus auto seisis, kuidagi propelleris. Neh!

Tõstuki peal ilmnes siiski üks viga kah - jahutusvedeliku müstilise kadumise põhjus - plokikaane tihendi tagumine ots laseb läbi. Tilk tõrva tänase päeva meepotti oli seega siiski tilkunud. Ehk Tõukuri mehed teevad peatselt mootorile pisikese klistiiri ja saab ka sellest murest üle.

Postitatud: 13 Juun 2012 21:52
Postitas eclipse
Miks tõukur? Kui ise kaane maha võtad, siis windorf või detjonosov oleks vähe mõistlikum valik. Tõukurist mõned korrad õpipoiste tehtud kaaned tuld, millega rohkem probleeme olnud.

Postitatud: 14 Juun 2012 08:40
Postitas Muhv
Võimalik. Samas ise kruvikeerajaga mootorit lammutada ma ei taha. Oleks veel, et klapikambri kaane tihend. Loodan väga, et suureks lihvimiseks veel põhjust pole - tihendivahetusega võiks ka õpipoisid hakkama saada.

Postitatud: 14 Juun 2012 09:37
Postitas antti22
Muhv kirjutas: E-tuviga sai saadetud kiire kiri tehase peakontorisse. Loetud minutite jooksul oli vastus käes - sobib kolmas variant. Seejärel saabus esimene võimalus auto tõstukile ajada ja ... ei olnudki vedru katki! Ilmselt oli hoopis parkla, kus auto seisis, kuidagi propelleris. Neh!
Ei pruugi olla asi parklas. Lihtsalt siiani kõik E36-d mida ma näinud olen, kaasaarvatud enda oma, istuvadki natuke viltu. Kui auto on kõrgem, ei ole aru saada kuna see on nii vähe, aga kui auto on madalaks lastud siis on alati vilunud silmale näha et kõrvalistujapool on hästi hästi natuke madalam kui juhipool. Seda ka juba tehaseseades vedrudega. Põhjust ei tea ja natuke imelik on. Kui ei ole seda varem märganud siis ei oska seda ka vaadata, aga kui korra märkad, siis häirib :lol:

Üks põhjus võibolla see, et kui juht istub sisse, siis oleks võrdne?

Postitatud: 14 Juun 2012 13:47
Postitas eclipse
Juht peab sees olema jah. E30 ja E28 service manualis olen näinud kunagi, et sillaregulli ajal peab ka juht autos istuma.