BMW 635CSi 1982 robertr

Foorumiliikmete autod.
robertr
Postitusi: 35
Liitunud: 21 Nov 2010 22:40

Postitus Postitas robertr »

Auto pole arvel ju. Vaja kõigepealt Eestis käia, arvele võtta, ülevaatus teha, kindlustus teha. Bahni jaoks piisavas sõidukorras on ta niigi, aga ilma numbriteta nagu väga ei tiku...
khan
Postitusi: 24
Liitunud: 23 Jaan 2010 22:14

Postitus Postitas khan »

Nõuhau, garaaz ja tööriistad on jah kahjuks Eestis.
BMW 321 1939a; BMW 320 1991
robertr
Postitusi: 35
Liitunud: 21 Nov 2010 22:40

Postitus Postitas robertr »

Eile sai masin lõpuks treileri peale ja Eesti poole teele. Sõbramees khan võtab selle paari päeva pärast Tallinnas vastu ja esialgu oma hoole alla. Ise saabun orienteeruvalt aprilli keskel, siis läheb päris töö lahti.
Rain01
Postitusi: 285
Liitunud: 28 Mär 2009 15:28

Postitus Postitas Rain01 »

Masin jõudis just Eestisse :)
M535i
robertr
Postitusi: 35
Liitunud: 21 Nov 2010 22:40

Postitus Postitas robertr »

Tere jälle üle pika aja. Sai nüüd esimest korda Eestis olles näpud õliseks teha.

Sumbutaja lasi jubedalt läbi. Teatavasti on meil kaks väljalaskekollektorit, kust läheb mõlemast üks toru. Ühte kollektorit ja edasi minevat toru ühendavad poldid olid konkreetselt lahti ja üks lausa puudu, teisel tihend üsna pude. Kuulsin, et kollektori enda tihendid on hirmkallid, neid ei maksa vist laiali kiskuda siis. Ülejäänud sumbutajat on keegi üsna tugevalt lappinud klaasriide(?) ja pahtliga, ja mitmest kohast on lihtsalt läbi roostetanud. Siit esimene küsimus: kas E24 sumbutajatorustik on ühtiv E28-ga või ehk isegi E12-ga? Kollektoritest edasi tulevad tükid on mul korralikud (pildil paremal 2x), aga esimesest pütist edasi (pildil vasakul) on kõik jõle pude ja kohati mõlkis, seega kui ühtiv E28ga, siis ei vääri parandamist, kindlam uus vana hankida.

Sai veel kisutud kojameeste süsteemi, mis ka ei tööta. Hoovastik on kõik ilus kena, aga tundub, et elektriomootor on konkreetselt kokku roostetanud. Kontrollisin, vool tuleb sinna peale küll. Aga kui akust otse mootorisse voolu lasta siis annab lühist. Siit teine küsimus: kas E24 kojameeste mootor on ühtiv E28-ga, nagu näha müügil siin teemas: http://www.e21.ee/forum/viewtopic.php?t=5447 ? Panen igaks juhuks pildi enda omast ka üles.

Ilusat ilma kõigile ja loodan, et leiate aega jälle mu küsimustele vastata :)

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

http://bmwfans.info/

Vali enda autol vastav jupp ning koodile vajutades näed, mis mudelitel ning mis mootoriga sama jupp on kasutuses. Samuti, mis ajavahemikul just sellist juppi kasutati.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
robertr
Postitusi: 35
Liitunud: 21 Nov 2010 22:40

Postitus Postitas robertr »

trevi kirjutas:http://bmwfans.info/
Ülikõva! Siit näen, et sumbutaja vastab E28-le ja kojameeste mootor E30 ja E23-le. Hakkan otsima. Suur aitäh!
robertr
Postitusi: 35
Liitunud: 21 Nov 2010 22:40

Postitus Postitas robertr »

Miski ei klapi siin. Panin oma masina andmed sisse ja tundub kõik kena, aga see sumbutaja, mida mulle siin näidatakse, ei ole üldse selline nagu mul auto alt välja tuli. Võrrelgem siis minu eelviimases postis olevat pilti ja siinset skeemi: http://bmwfans.info/parts/catalog/E24/C ... stem_rear/

Kas keegi oskab öelda, millest see erinevus võib tulla ja kumma moodi siis näiteks E28 sumbutaja on?
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Minu '83 aasta masinal on selline nagu sinu fotol.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E24/C ... t_catalyst

Nagu vist eelnevalt sai arutletud, et sinu masin jääb gen1 <-> gen2 ülemineku ajale ja seal paistab olema juppe mõlemast põlvkonnast.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
robertr
Postitusi: 35
Liitunud: 21 Nov 2010 22:40

Postitus Postitas robertr »

Mul on jälle juhe koos. Kas siin müügikuulutuses olev sumps on minu omaga sanane või ei?

Kuulutus: http://foorum.bmw-club.ee/viewtopic.php?f=56&t=127810
Minu oma: http://www.upload.ee/image/1300996/26042011473.jpg

Mulle tundub, et tagumised kaks pütti on täpselt samamoodi (selle vahega et tal on lõpus ühe toru peal), aga eespoolt ma ei mõista. Tundub olema väga sarnane, nii et temal on lihtsalt kaks toru seal kus minul on veel kolmas pütt. Aga sealt läksid minul leegitorud otse edasi ja üles läbi esisilla pulkade (vist?) üles mootorisse, aga tema pildil keeravad külje peale ja lähevad veel pikalt edasi. Leegitorud on mul omal korralikud, nii et see mind ei huvitagi, aga kas leegitorudest tahapoole jätkuv osa on sarnane minu omale või ei? Kas keegi oskab midagi tarka öelda?
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

tuletorud võivad erinevad olla, ja viimane pütt on kindlasti erinev, muu on vast sama
e28
robertr
Postitusi: 35
Liitunud: 21 Nov 2010 22:40

Postitus Postitas robertr »

Nüüd on jälle palju aega mööda läinud ja pole meeleski olnud teemat uuendada, panen siis jälle paar tehtud asja kirja.

Sai ostetud paak ja sumbutaja, muidugi kasutatud. Paaki sai väheke värskendatud, ja läks täna alla ja töötab kenasti, isegi kütusenäidik funksib. Vana sumbutaja oli ka täitsa läbi mädand, ka see sai uus ostetud, kuigi 520 pealt ehk lõpust ühe toruga. Jäid vanad tuletorud ja katalüsaator, aga sealt edasi sai keevitatud otsa ostetud sumbutaja torustik. Tulemus jäi päris ilus ja toimiv, kuigi eks see kahe toru asemel olev üks tal ilmselt natuke hinge kinni hoidma hakkab. Kütusefilter hakkas ka koledal kombel lekkima, see sai uue vastu ära vahetatud.

Nüüd ilmnes aga tõsiasi, et üks rihm on mootori juurest puha puudu, ja tundub et tegemist on jahutusvedeliku pumbaga. Kui see ei tööta siis on suur perse majas. See tekitab teatavat nõutust - ise ei ole selle masinaga tuttav, ei oska aimatagi mis tal veel puudu võib olla, või lihtsalt kinni roostetanud või vahelt ära mädanenud. Need asjad, mis ise teha oskasin, on üldjoontes tehtud, ja nüüd tahaks lasta mõnel eksperdimal mehel kogu masinale pilk peale panna, et mis seal veel mäda on, mida ise ei märka. Oskab keegi ehk soovitada mõnda töökorda, kus oleks vanade BMWde eksperte kes sellist analüüsivat diagnoosi suudaks teha, või on ehk mõnel foorumlasel, kellel E24 kogemust jätkub, endal huvi masinale pilk peale heita ja nõu anda, kust veel kruve pingutama peaks, enne kui võib julgelt aparaadi sõitu panna? Asub teine Tallinnas Nõmmel, mida lähemal seda parem muidugi, sest esialgu toimub meil liikumine ikka nööri otsas.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Valdek - Carmasters on selliste autodega tuttav. Tal (oli) omal hoovis e21, e23 ja e24. Sul pole kaugele minna ka, asub Silikatsiidis. Mõned soovitavad, mõned kiruvad.
Jaan, Optimus tuningust, saab ka vanade masinatega hakkama. Hetkel lõpule viimas 73a 520 reanimeerimist. Asub Vatslas. Nõmmelt mööda Tähetorni tänavat alla ja siis paar korda kiviga visata.

Ma võiks ka ju tulla masinat (huvipärast) vaatama aga mina mingi eksperdi nimetusele ei pretendeeri. Samas saaks kõrvuti kahte kuuest võrrelda. Pane ps kui huvi on. Järgmine nädal on küll mega tihedalt igasugust jama täis aga ehk saab tunnikese näpistada.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Vaatasin su esimesi pilte. Seal paistab puudu olema kliimakompressori rihm. See mingil juhul sõitmist ei takista. Võibolla on kompressor läbi nagu ühel mu kunagisel kuuesel ja seetõttu rihm maha võetud
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Nüüd ilmnes aga tõsiasi, et üks rihm on mootori juurest puha puudu, ja tundub et tegemist on jahutusvedeliku pumbaga. Kui see ei tööta siis on suur perse majas.
Veepumba otsas on propeller. Kui see ringi käib, siis käib ka pump.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Vasta