BMW 635CSi 1982 robertr

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Sama vin dekooderi lehekülg, mida sa enne mainisid, see ütleb ju ära kui palju jahutusvedelikku sisse läheb ;)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
robertr
Postitusi: 35
Liitunud: 21 Nov 2010 22:40

Postitus Postitas robertr »

:oops: Täitsa õigus. 12,5 liitrit... vau. Ma pean otsima koha, kust seda odavamalt juurde osta saab.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Muide, kui sul süsteem päris kuiv pole, siis on 12 liitrit päris keeruline sinna ära mahutada.
Et vedeliku vahetamisel maksimaalselt vana vedelikku välja saada, pead lisaks radika tühjakslaskmisele ka plokist eraldi välja laskma. Küljepeal on selleks spetsiaalne punn. Ehk keegi täpsustab, kuskohas täpselt M30 mootoril see on :oops:
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Küljepeal on selleks spetsiaalne punn. Ehk keegi täpsustab, kuskohas täpselt M30 mootoril see on
See punn on mootoriplokil kaassõitja pool ploki alumises tagumises osas, nii 5-6 silindri kandis, teoreetiliselt veesärgi madalaimas kohas. Tegemist on tavalise poldiga, mille saad kenasti eest ära keerata.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks »

Minu kasutuses olevatel M30 mootoritel pole sellist väljalaskmis kohta kohanud.
Süsteemi saab tühjaks kui veepump küljest lahti lasta ( ei pea küljest päris eemaldama ). Kuid samas võib lahti laskmisega puruneda veepumba ja korpuse vahel olev papist tihend.
Seega on see täielki vahetamine veidi keerukas.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
robertr
Postitusi: 35
Liitunud: 21 Nov 2010 22:40

Postitus Postitas robertr »

Kuumenedes välja pritsinud vedelik oli läbipaistev, lõhnatu ja igati destilleeritud vett meenutav. Praegu ostetud variant on see sinakas-rohekas plöga. Kas seda tohib veele lihtsalt otsa valada? Ma eeldasin, et oleks parem, kui saaks vee välja ja laseks rohelise vedeliku asemele... samas ma ei teadnud, et see nii keeruline on. Tanklas räägiti, et tuleb lihtsalt mootor soojaks lasta ja siis radika alt lahti teha?
Viimati muutis robertr, 24 Nov 2010 23:23, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Minu kasutuses olevatel M30 mootoritel pole sellist väljalaskmis kohta kohanud.
Süsteemi saab tühjaks kui veepump küljest lahti lasta ( ei pea küljest päris eemaldama ). Kuid samas võib lahti laskmisega puruneda
Oled sa üldse otsinud? Veepumba lahtilaskmist ei soovitaks lihtsalt põhjusel, et veepumba poldid on kerged purunema (ja plokki jääma), kui neid pole aastaid keeratud.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
robertr
Postitusi: 35
Liitunud: 21 Nov 2010 22:40

Postitus Postitas robertr »

Niisiis. Ventikas koos viskoga on küljes, jahutusvedelikku lasin nii palju välja kui sain (oli rohekas siiski) ja siis lasin uue jahutusveeliku sisse. Paisupaagi peal oli kriips, milleni külmast peast peaks vedelikku valama. Alguses läks mitu liitrit sinna sisse ära (voolas süsteemi minema), siis lõpuks hakkas tase pasupaagis kerkima. Lasin kuni kriipsuni. Siis mootor tööle, paari minutiga läks temperatuur üles, tõusis kolinal kuni peaaegu punaseni, paisupaak sai vedelikku täis, keerasin mootori kinni. Mida nüüd sis proovida? Äkki on süsteem kuskilt umbes? Kuidas seda kindlaks teha?
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Jahutussüsteemi ära õhutasid? :D

http://www.e21.ee/forum/viewtopic.php?t=5022
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks »

Viga võib olla ka katkises veepumbas, mis ei aja vett ringi või siis ka termostaadis mis ei avane.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
robertr
Postitusi: 35
Liitunud: 21 Nov 2010 22:40

Postitus Postitas robertr »

Selle väikse kruvi (ingliskeelses PDFis Bleed Screw) keerasin maha, valasin vedelikku juurde. Paisupaak sai jälle kriipsukeseni täis, aga sealt kruviaugust ei tule ikka vedelikku välja.

EDIT: torkasin kruvikeeraja sealt august sisse et näha kas sealt üldse märg on. Paistab et sealt oligi umbes, sest kui kruvikeeraja välja tõmbasin hakkas solinal vedelikku tulema.

EDIT2: Mehed! Mu jahutus töötab!
Lasin siis õhu välja nagu eelmises lingis kästud. Temp ronis kuni peaaegu poole näidikuni ja jäi siis seisma. Paisupaagis on vedelikku natuke alla kriipsu töötava mootoriga. Andsin koha peal natuke gaasi, sellest läks temperatuur madalamale (sest ventikas hakkas sellest kiiremini käima?) Nüüd juba mitu head minutit kohapeal mootor töötanud ja temp on peaaegu keskel.
robertr
Postitusi: 35
Liitunud: 21 Nov 2010 22:40

Postitus Postitas robertr »

Tundub, et praami+treileri plaan auto Eestisse toimetamiseks siiski ei saa toimima. Laevafirma mehed tahavad, et autol oleks numbrimärgid küljes, vastasel juhul tuleb läbi cargo saata ja selle eest tahetakse hingehinda. Seega tuleb ilmselt ikkagi kõige lihtsam ja odavam, lasta mõnel transafirmal masin Eestisse tuua. Kas keegi oskab soovitada mõnda firmat mis selle nalja odava hinna eest ära teeks? Või mingit muud nõu anda / ettepanekut teha?
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Foorumi kasutaja Baur TC pakub suht odavat treileri teenust. Samas "kollased numbrid" saksas ei maksnud eriti palju. Teed need ja tuled oma esialgse plaani järgi.
Tõin kunagi veoka saksast nii, et viskasin (kollaste numbritega) masina Rostocki sadamasse, andsin võtmed neile ja hiljem Tallinna sadamast võtsin auto vastu. Ise samal ajal sõitsime sõidukatega üle Taani - Rootsi kodu poole.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Baur TC
Postitusi: 569
Liitunud: 10 Juul 2006 17:31
Asukoht: Palamuse

Postitus Postitas Baur TC »

helista Rain 5023177 (Lõuna Saksa asukohad) või Heiki 5073713 (Kesk- Põhja Saksa asukohad) ja need pakuvad sulle võib olla midagi.

Nalja odav ei ole sealt midagi - aga korrektne teenindus saad!
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
robertr
Postitusi: 35
Liitunud: 21 Nov 2010 22:40

Postitus Postitas robertr »

Erinevate variantide läbihelistamise ja kaalumise ennustatavaks tulemuseks kujuneb kasutaja Jaks poolt kätte juhatatud ülevedaja teenuse kasutamist. Siis saab masin kindlates kätes kodumaale, ja ma ise saan laevaga oma Sierra kah üle tuua.
Veel üks küsimus suurele ringile: millised bensiinipaagid E24-le sobivad, kas neid kasutatud peast liigub ja millist hinda võiks Eestis/Saksamaal oodata? Kui enamvähem idee olemas, siis saan siit kohalikust lammutusest uurida, kas neil on midagi mõistlikku pakkuda, ja siis seda võrrelda Eesti variantidega.
Kasutaja avatar
tanele28
Klubiliige
Postitusi: 761
Liitunud: 23 Apr 2005 20:10
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanele28 »

robertr kirjutas:Erinevate variantide läbihelistamise ja kaalumise ennustatavaks tulemuseks kujuneb kasutaja Jaks poolt kätte juhatatud ülevedaja teenuse kasutamist. Siis saab masin kindlates kätes kodumaale, ja ma ise saan laevaga oma Sierra kah üle tuua.
Veel üks küsimus suurele ringile: millised bensiinipaagid E24-le sobivad, kas neid kasutatud peast liigub ja millist hinda võiks Eestis/Saksamaal oodata? Kui enamvähem idee olemas, siis saan siit kohalikust lammutusest uurida, kas neil on midagi mõistlikku pakkuda, ja siis seda võrrelda Eesti variantidega.
E24-jale ja E28-sal on sama bensiinipaak aga kasutatult korraliku üsna keeruline leida, kipuvad pealtpoolt(paagi tuulutuse, tankimis toru juurest) üsna roostes olema.
E28 525e & E28 535i
robertr
Postitusi: 35
Liitunud: 21 Nov 2010 22:40

Postitus Postitas robertr »

Kiire update. Jõudsin just tagasi 10päevaselt tripilt Prantsusmaale töö asjus, seega pole saanud lillegi liigutada. Vahepeal on kõvasti lund tulnud siin, homme kaevan oma uue sõbra jälle välja. Homme alustab ta ka oma teekonda Eesti poole, kus ma temaga 10 päeva pärast taas kohtun. Niisiis seiklus jätkub umbes kahe nädala pärast :)
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1591
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Oled autoga vahepeal koju jõudnud?
robertr
Postitusi: 35
Liitunud: 21 Nov 2010 22:40

Postitus Postitas robertr »

Ei ole. Jamavärk.
See treilamees, kes pidi autole järele tulema, tuli siis kui mind kodus polnud. Mul olid kõik võtmed ja asjad talle valmis pandud, et ta ise auto kätte saaks. Kahjuks oli vahepeal lund sadanud, ja tema leidis, et selle auto pealt maha lükkamine on liiga suur töö, ja sõitis lihtsalt minema. Siis tulid jõulud ja uusaasta, treilerid ei liikunud enam. Nüüd on põhimõtteliselt kuses, mul on puhkus läbi ja olen tagasi Saksamaal. Nüüd treilerid käivad jälle, millalgi lähiajal saadan auto teele. Aga ise jõuan ma alles aprillis Eestisse, enne seda kahjuks midagi teha ei saa.
Mul on hea meel, et mu auto vastu huvi tunned. Kahjuks ei saa ma aga enne aprilli midagi huvitavat kirjutada. Aga noh, mis seal ikka, suveks saab vähemalt sõitma :)
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2635
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Ma hoiaks parem autot aprillini Saksamaal ja nokitseks seda seal tasapisi sõidukorda. Hiljemalt märtsis on juba ilusad ilmad ja siis saab autobahni peal sõitu nautida.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Vasta