BMW 316i '89, Kristo

Foorumiliikmete autod.
Kristo
Postitusi: 25
Liitunud: 30 Mär 2005 18:43
Asukoht: Tartu

BMW 316i '89, Kristo

Postitus Postitas Kristo »

Vaatasin, et siia foorumisse riputatakse ka "uuemaid" pille üles ja mõtlesin, et näitaks oma vanatüdrukut ka siis.

Tegu siis 1989 aasta juunikuu "rullnokaga", mille lisadeks võib lugeda tahhomeetrit, analoogkella, maki paigaldamise võimalust (vb oli algselt ka vabriku makk sees aga nüüdseks seda pole), ning tuledekorrektorit. Viimase lisa toimimises pole kindel, kuna pole senimaani seda kontrollinud, tõenäoliselt ei tööta. Ühesõnaga selline üsna lihtne pill.
Põhjus, miks ma üldse endale E30 kerega BMW'd ulatub vist kaugele lapsepõlve, kui mu õemees ostis endale kõksuga 4-ukselise pre-facelift 320i. Auto sai üleni uue värvkatte (mingi ilus kuldne värv oli) ja alla kruviti laiad,randiga ja keskelt kuldsed 15" BBS valuveljed. Koos madaldusvedrude ja toonklaasiga nägi see auto ikka eriti vinge välja.
Aeg möödus ja ca. 3 aastat tagasi õnnestus endalegi muretseda odava hinnaga üks '87 aasta pre-facelift 320i millele oli vahele tõstetud M20B27 koos B20 ülemise otsaga. Väänet oli palju ja pöördesse läks mõnusalt. Ma ei tea, kuidas ma seda alguses tähele ei pannud aga alles pärast koju jõudmist Tallinnast avastasin, et kuidagi palju suitsu tuleb summutist. Kartused osutusid tõeks ja selgus, et mootori alumine ots oli jahe. Kuna auto sisu oli samuti üsna kulunud ja sel hetkel polnud head kohta kus auto kallal nokitseda, otsustasin autost sama odavalt loobuda kui ta muretsetud sai.
Pilt
Vahepeal kulgesin riisiraketiga samalajal unistades E30st. Vähemalt nädalas korra skännisin Auto24, Motors24, mobile.de'd, Autoscouti lootes leida mingit head pakkumist. Head pakkumised olid aga üldiselt 1500-2000 EURi. Pärast seda kui jaapanlane maha sai müüdud, hakkasin intensiivsemalt otsima endale E30t. Alguses olid kriteeriumiteks face-lift, kupee, rida kuus mootor, korralik salong ja mõistlik hind. Kuna sellise konfiguratsiooniga midagi head ei leidnud kuna hind pani omad piirid, siis tuligi soovidega natuke koomale tõmmata. Ühel päeval ilmuski müüki ilusa värviga 316i (M40B16 kat. 73kW), millel müüja väitis olevat orig. läbisõit 125 000 km koos hooldusraamatuga. Pilte oli terve trobikond ja kuna salong paistis ilus terve olevat, otsustasin auto "pimedalt" ära osta. Paari nädalapärast jõudiski treiler Eestisse. Esimene pilt oli natuke kurb, müüja küll ütles et roostet leidub aga kuna pildilt seda näha polnud, siis eeldasin, et see on midagi marginaalset. Kohapeal selgus, et keegi on kõik 4 tungimiskohta ära tõstnud (vist vale tungrauaga) ja seal on uss sees + tagumised tiivaääred ja nipet-näpet veel. Kui ma aga auto salongi nägin, oli vunts viiesaja peal. Istmed tipp-topp terved, rool ja käigukanginupp karedad, armatuur nagu uus, lagi puhas ja terve ja üldse kogu interjöör oli nagu uuel autol. Pagasnikus oli veel teine jooks korralikke rehve plekkvelgedel ning ka tööriistakarp on praktiliselt komplektne, tagavararatast pole kordagi kasutatud ja tõenäoliselt pärit aastast '89 kuna sellise mustriga veterani pole mina veel näinud.
Tegin garaažis õlivahetuse koos sisepesuga (igaksjuhuks) kuigi mootoriõli polnud veel must (viimane roheline tuluke kustus garaaži sõidul). Piduriõli oli ka juba selline tumedam ning vahetasin ka selle. Õhufilter oli puhas ja süüteküünlad tundusid vahetatud olevat, hammasrihma vahetus oli märgitud 99 000 pealt 2007.a. septembris. Ostsin uued kojamehed ning suundusin tehnoülevaatusele, kuid tulin sealt nördinult tagasi. Tagapiduritoru (see pikk jurakas) otsustas puruneda klambri juurest põhja poolt (väliselt polnud näha, et roostes oleks olnud). Õnneks olid TÜV's mõistlikud mehed ja lubasid mul garaaži ära sõita. Järgmine päev vahetasin toru ja sain ka ÜV kirja.
Natukene sai ringi sõidetud ja selgus, et paremp. tagumine rattalaager on läbi. Ükspäev sai see ettevõetud ja ühe laagri vahetusega ka differentsiaali vasakp. simmerling ära vahetatud. Peaks mainima, et need tühised simmerlingid BMW'del on üsna kallid. Kui õigesti mäletan, siis taheti ühe simmeri eest UM'is vist pea 400 krooni, järelturul eriti ei liigu aga õnnestus ühe tuttava kaudu siiski rohkem kui poole soodsamalt saada. Praeguseks on läbisõitu ees 129 000 kopikatega ja muid probleeme esinenud pole peale selle, et käsipidur tahaks grammike pingutamist. Ah jaa, mõned päevad tagasi otsustas üks inimene, et minu auto on ilma ilukilpideta ka ilus ja võttis need ühel öösel endale (ajas ikka vihale küll).
Pildid natukese kehva kvaliteediga kahjuks:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Viimati muutis Kristo, 14 Sept 2010 13:16, muudetud 1 kord kokku.
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

Hea auto! Mis meritäheke seal iluvõre külge on jäänud? :)
killer666
Postitusi: 508
Liitunud: 28 Nov 2006 12:11
Asukoht: Ida-viru , AVINURME

Postitus Postitas killer666 »

Ja Sulle päriselt ka meeldib selline sinine sisu :? ??
Tulihingeline bmw fänn:)
Smurff
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Apr 2009 19:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Smurff »

kustas kirjutas:Hea auto! Mis meritäheke seal iluvõre külge on jäänud? :)
Näeb välja rohkem nagu hunt. Mingi jahimehe vana auto äkki :lol:
850Ci
Drama
Postitusi: 159
Liitunud: 17 Nov 2007 22:53

Postitus Postitas Drama »

See sinine siniseks, aga sellist korralikku sisu ikka igas e30's ei kohta Eestis. Plaanis on mootorivahetus ka? Edu igal juhul, jään teemat jälgima. :)
Kristo
Postitusi: 25
Liitunud: 30 Mär 2005 18:43
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kristo »

Iluvõre küljes oli hundikoera nägu, ju oli eelmine omanik koerainimene vms. See sai kohe ka maha võetud.

Sisu kohta nii palju, et ega ta just ostma ei kutsunud kui esimest korda piltidelt nägin. Praegu hakkab aga iga korraga rohkem meeldima, eriti kihvt oleks muidugi sinist värvi sportsisu nagu ühel valgel 316'el.

Mootorivahetus oli alguses plaanis küll, aga nüüd mõtlesin ümber kuna originaalkorras E30neid ei liigu enam väga palju. Tulevikus plaanin ühe juurde muretseda, loodan et enne talve kuna selle autoga ei taha talvel liikuda.
Kasutaja avatar
Kristina5
Klubiliige
Postitusi: 357
Liitunud: 04 Juun 2009 14:56
Asukoht: Saku

Postitus Postitas Kristina5 »

Üks väga ilus ja taolist värvi 316 on veel eestis. Tundub, et sul vaat et pea sama kenas seisus! Mulle meeldib :) Keep up the good work.
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Sinine sisu on selline asi, mida alles aja möödudes oskad väärtustama hakata. Samamoodi nagu igasugused muud veidrused, mis vajavad pisut aega harjumiseks :)

Auto on ilus ja loodame tartu vahel ning e21.ee üritustel kohata 8)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks »

Nugaga täiesti nõus sisu kohapealt.
Enda viiesel oli ka alugul plaanis teha sinise sisu asemele teine. Kuid jäi teostamata ja hetkel sellega väga rahul.
Aga seda kõike muidugi sellisel juhul kui sisu on korralik.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Drama
Postitusi: 159
Liitunud: 17 Nov 2007 22:53

Postitus Postitas Drama »

Kristo kirjutas:Mootorivahetus oli alguses plaanis küll, aga nüüd mõtlesin ümber kuna originaalkorras E30neid ei liigu enam väga palju.
Väga õige mõte! :wink:
Kasutaja avatar
lamp
Postitusi: 706
Liitunud: 01 Veebr 2005 10:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lamp »

ei saa mitte aru mis teil sinise sisuvastu on :D
mul e28 ka seest sinine ja väljast ka sinine..minu meelest väga lahe kooslus ainult ukse polstrid pidin olude sunnil mustad tegema. :S
e28 528i & e21 316
e21 315 & e6 2000
Saab 900c
Kasutaja avatar
Kristina5
Klubiliige
Postitusi: 357
Liitunud: 04 Juun 2009 14:56
Asukoht: Saku

Postitus Postitas Kristina5 »

Kui ta korralik on siis pole selle vastu ma usun enamustel mitte midagi:D
BMW E34 525i 125 kW & BMW E34 540i 210 kW & BMW E36 325i 141 kW Cabrio
BMW M5 & BMW E90 320d
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Väga viisakas liikur, tööriistad kõik olemas. Kui oleks el.luuk, siis võiks seal olla veel kuuskant võti, e30 korral ei käi sinna rohkem tööriistu.
Korralikke liikureid tõesti väheks jäänud, hoia ilusti ja jäta mootor vahetamata :) Edu masinaga!
tel 55570186 - e30 varuosad
Kristo
Postitusi: 25
Liitunud: 30 Mär 2005 18:43
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kristo »

Nii, oktoobrikuust puhkab veteran maal värskes õhus. Ei raatsinud sooladel teda pureda lasta.
Enne seda õnnestus muretseda orig. 15" BBS kärgveljed, kahjuks üks kapsel puudu. Kui keegi teab kust mõistliku hinnaga leida, võiks märku anda. 2 velge on kõverad aga need ajab talve jooksul sirgeks ning laseb ka uue värvikihi peale.
Keretööde teema jääb järgmisesse aastasse.
UM'ist õnnestus saada ka tehase varustuse nimekiri, mis pole küll eriti pikk :D:

Vehicle information

VIN long WBAAB11070*******
Type code AB11
Type 316I (EUR)
Dev. series E30 ()
Line 3
Body type LIM
Steering LL
Door count 2
Engine M40
Cubical capacity 1.60
Power 73
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour CIRRUSBLAU METALLIC (189)
Upholstery INDIGO STOFF (0276)
Prod. date 1989-06-29

Order options
No. Description
428 WARNING TRIANGLE
510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM
545 DREHZAHLMESSER,KM/H-TACHO,AN.U
650 BMW Bavaria C
680 MANUAL AERIAL
690 CASSETTE HOLDER
958 Interne Kabelbaumauswertung

Ohukolmnurka pole leidnud, samuti on läinud Bavaria C. Ei tea mis see MANUAL AERIAL ON ning Interne Kabelbaumauswertung.
Edit: MANUAL AERIAL on siis tavaline antenn
Viimati muutis Kristo, 07 Dets 2010 23:22, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

manual aerial -> käsitsi liigutatav antenn
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
Baur TC
Postitusi: 569
Liitunud: 10 Juul 2006 17:31
Asukoht: Palamuse

Postitus Postitas Baur TC »

veljekapsel ja Bavaria C olemas, annan soodsalt ära, auto on siis seda värt :lol:
13. August 1918, der Tag der unser Leben veränderte!
Kristo
Postitusi: 25
Liitunud: 30 Mär 2005 18:43
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kristo »

Värskendaks ka teemat piltidega pisut.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Suur tänu Baur TC'le puuduva veljekapsli ja Bavaria C maki eest. Veljed nüüd uue värvikihi all, puuduvad vaid korralikud orig. embleemid keskkapslitelt. Praegustel kapslitel on 3 vuhvlit ja 1 orig. embleem. Rehvid õnnestus leida orig. mõõdud 205/55 R15. Kahjuks pole saanud ka makki ära vahetada originaalmaki vastu kuna pole leidnud õiget makipistikut. Kui keegi teab kust seda leida võiks, andke aga märku!
Midagi suuremat polegi nagu teinud. Vahetasin õli ära, määrisin esimeste pidurite liugtapid ära, uurisin ka tagumiste klotside seisukorda (tuleb vahetada). Järjekorda ootab lambda anduri ja süütejuhtmete vahetus (tõenäoliselt järgmine aasta).
Ja peale selle tuleb hakata veeringuid keretöödeks kõrvale panema :)

Side lõpp.
Kristo
Postitusi: 25
Liitunud: 30 Mär 2005 18:43
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Kristo »

Pühkisin vanakeselt ka viimaks tolmu maha ja näitasin võtit, täislaetud akuga läks päris ilusti käima. Eelmine hooaeg sai tubli 300km läbi sõidetud. Pesin puhtaks ka ja klõpsasin paar pilti telefoniga:
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
Kristjan S
Klubiliige
Postitusi: 737
Liitunud: 18 Sept 2010 23:44
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas Kristjan S »

Veits võiks madalam olla, muidu väga timm ja veljed sobivad ka hästi.Edu
e21 318i, e28 528i, e23 735i, e24 635 csi
eix22
Postitusi: 402
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

Täiesti originaalkonditsioonis auto ja hakkab pihta see mõttetu madalduse jutt :) Mõni auto võib ju tehasekõrgustes ka veel olla, jääb rohkem karteripõhjasi siia eestimaale alles ja auto põhjaalt ka viisakam.
tel 55570186 - e30 varuosad
Vasta