BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

BMW 750iLA Highline '89, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Omades kahte e21 kerega masinat tundsin ma pidevalt puudust mingist suuremast ja mitte niiväga hardcore vanatehnikast, millega saaks ka pisut väljaspool suvist hooaega liikuda. Mõtted küll liikusid vaikselt selles suunas, et mingi alpina b12 või 750 highline oleksid sellised toredad autod mida omada, aga ometigi kindlat plaani polnud.
2008 aasta alguses juhus aga nii, et ükspäev sysi lendas peale, et kuule üks highline on müügis, lähme vaatama :P Mina muidugi heas usus mõtlesin, et vaatame üle, mis seal ikka. Pealegi on nädalavahetus just kõige parem aeg väike "tutvume eestiga" reis ette võtta ja vaadata mis põnevat silma jääb. Juba enne sihtkohta jäi mingis maapiirkonnas (mille nimi mulle meelde ei tule) silma üks täiesti korralik e21 323i. Tumesinine ja sinise sisuga. Käisime mõned ringid ümber auto ja poetasime oma kontaktid aknavahele, aga kuna highline ootas, siis ei hakanud e21'ga rohkem aega raiskama.

Esimene tutvumine teema peakangelasega ei jätnud just üleliia positiivset muljet. Visuaalsest küljest alustades - suur kleeps tagaaknal, rämedalt toonitud klaasid (ka esimesed), päris palju mõlgikesi kerel.
Mina esimese hooga rooli ei pressinudki, kupatasime sysi rooli. Vaene mees vajus näost päris ära - roolilõtk oli keskmise gaz 53'ga võrreldav ja ka vedrustus oli päris otsas omadega.
Ühesõnaga... polnud nagu ühtki põhjust see auto ära osta. Vahetasime veel müüjaga mõned viisakused ja tegime minekut. Ja nagu ikka, mõte hakkab alles hiljem tööle. Olime juba omajagu tartu suunas sõitnud kui tegime müüjale kõne, et oleme nõus maksma kuulutuses olevast hinnast oluliselt väiksema summa ja pöörame kohe otsa ringi ja maksame sulli peopeale. Müüja oligi nõus, ju oli tal sellest müügijamast juba kõrini.

Esialgu tundus küll kõhedavõitu sellise autoga 150km reis teha, aga müüja kinnitas, et sõidab küll, pole tal häda midagi. Sõitis kaa, selles suhtes et tartusse jõudsime me kenasti ja juba kodus ei tundunudki asi nii hull olevat.
Fotojäädvustus esimesest reisist:
Pilt

Eee... jätkub... vist :P
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1592
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Nuga veenmine heade ostude tegemiseks on läbi aastate olnud minu üks prioriteete ja põhilisi tegevusvaldkondi. Meenutagem siinkohal kasvõi e12 m535 lugu...

See selleks, tuleme Highline juurde. Nugale ei meeldinud see, et lisaks roolilõtkule oli tugev "lõtk" ka mootori töös - kui see auto poleks olnud V12, siis ta ilmselt oleks juba aastaid enne ostuhetke lõplikult seisma jäänud. V12 on aga selline imetabane masinavärk, mis on juba algselt disainitud nii, et see peaaegu igavesti sõidaks. Eraldi ajudega juhitavad mootoripooled, eraldi süütesüsteem mõlemale poolele, eraldi kütusepumbad jne - see auto lihtsalt ei jää lõplikult seisma.

Tartusse jõudes ajasime auto pensuka parklasse ja hakkasime ümber auto käima ja kinganinadega rehve toksima. Ikka päris hea auto on! Mis siis, et ei sõida - peaaegu kõik Highline-spetsiifiline kraam on alles, polstrid korralikud ja terved ning isegi külmkapp töötab!

Tegime ka mõned klõpsud (ahvivaimustuse tõttu jäi vist valgustasakaal fotoaparaadil seadistamata):
Pilt

Pilt

Pilt

Hele pagasnikupolster:
Pilt

Tagumine kliima- ja raadiopaneel:
Pilt

Pähklipuust laud tagaistujale:
Pilt

Nahatatud konsool:
Pilt

Tagaistme elektriline reguleerimine:
Pilt

Ja - külmkapp!
Pilt
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1592
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Kuna auto ei tahtnud sõita, mõtlesime käsile võtta pemmimeeste ülima legendi - V12 mootori küünalde vahetuse. Selle täpsema kirjelduse lisan ühest oma vanemast postitusest:
sysi kirjutas: Et kõik ausalt ära rääkida, pean alustama sellest, kuidas üks 750 miskipärast üldse inimlikult käia ei tahtnud. Mõeldud-tehtud:
enne sügavamate diagnooside panemist vahetame küünlad ära ja vaatame, mis nägu ja tegu nad on.

Loomulikult aitas küünlavahetuseks valmistumisel oluliselt kaasa linnalegend sellest, kuidas 750 küünlaid tegelikult ei olegi võimalik vahetada, kuigi üks mees üks kord ühes kohas suure hädaga ühe aastaga sai üksi ühe küünla vahetatud. Valmistusime siis 3 mehega, kaasas söögid, joogid, internetiühendusega läptop, dokumendid (igaks juhuks - kui riigikord peaks muutuma vahepeal vms). Igatahes oli selge, et küünlavahetuseks tuleb kõvasti kapotialust tühjendada - ning kuna nagunii oli plaanis ka õhufiltrite vahetus, siis alustasime õhulugejate maha võtmisest, mis võttis vähemalt 5 minutit, kui mitte 6. Ühesõnaga päris palju... ning kui järele mõelda, siis oli see üks pikemaid protsesse terve selle küünlavahetuse jooksul, kui arvestada ühikute arvu. Ja miks "üks pikemaid", mitte kõige pikem, sellest kohe saamegi pikalt pajatada.

Küünlavahetuse hõlbustamiseks eemaldasime ka aknapesupaagid.
Kuna kasutada olid head mehed, õppind riistad (ja vastupidi), siis mõne hetke pärast avanes selline vaatepilt:
Pilt
Pilt

Nagu taibukamad juba märkasid, on pildilt puudu "neiu number neli." Kui kõik ülejäänud protseduur kokku võttis kuskil tund (koos poeskäigu, kätepesu, tööriistade otsimise ja muude protseduuridega), siis keskmisest pirtsakam "neiu number neli" pälvis meie kõrgendatud tähelepanu 3+ tunni jooksul. Kui ülejäänud küünalde vahetust võib lihtsalt iseloomustada kirjeldusega "nagu p'rse kaudu mandlite opereerimine", siis neiu number nelja juures oli probleemiks see, et tema mandliteni me lihtsalt ei ulatunud. Proovid mis sa proovid, küünlavõti küünla peale ei lähe - või kui läheb, siis igatahes mingit haakumist ei toimu. Kinlduse mõttes proovisime muidugi erinevaid võtmeid. Kuna see neiu asub suht komplitseeritud kohas, siis fotokaga me sinna vahele ei mahtunud (nugal on mingi "Zenith E" digitaalne järeltulija, vähemalt mõõtude poolest). Üritasime mis me üritasime, neiu number nelja "pesast" me head pilti ei saanudki. Noh, tegelt, kellele ikka meeldib, et tema kodu pildistatakse.
Pildid tulid umbes sellised:
Pilt
V. Kandinski, abstraktse kunsti rajajaid kinldasti oskaks midagi rääkida selle pildi kohta, ehk leida sealt ka selle põhjuse, miks me seda "neiut" kätte ei saa - ent antud autorit meie küünlavahetusmeeskonnas mõistagi polnud.

Kuna me oleme kõik kaasaegse tehnikaga varustatud, siis proovisime veel taskulamp + mobiilifotokas meetodil jõuda neiu number nelja hingeelule lähemale, mis võib öelda, et peaaegu ka õnnestus.
Taaskord abstraktsionismi kalduv teos valmis minu Nokia tüüpi mobiiltelefonis ning sõber luges sealt välja, et ehk on mingi kumm vms seal küünla ümber nii, et see takistab võtmega lähenemist. Etteruttavalt võib öelda, et nii see ka oli, aga selle kätte saamiseks tuli valmistada paar erinevat abivahendit, ette valmistada oma tundelised meeled ning järjepidevalt hea tunde järgi üritada seda sealt kätte saada. Kui me olime juba 2 tundi üritanud ja üritanud, ent tulemust ei tulnud, oli selge, et ilma peeglita me kuidagi hakkama ei saa. Tegelikult olime me kõikvõimalikest kohtadest peeglit ka juba jooksvalt otsinud, ent siis ei jäänd enam midagi muud üle - sõber läks garaazhist välja, vilunud liigutusega naksas E34 peegliklaasi küljest ning tuppa tagasi. Kuriteo kahtluse vältimiseks tuleb tunnistada, et see E34 oli tema enda oma. Muuseas, E32 peeglid olid visuaalselt sarnased, ent klaasi eemaldamise mehhanism veidi teine.

Okei, esimene katse peegliga muidugi ebaõnnestus, sest mul õnnestus see kukutada kuskile mootori ja kere vahelisse nähtamatusse dimensiooni. Kui aegruum taastus ja peegliklaas taas nähtavale tuli, siis saime tegelikult suhteliselt nobedalt kirurgiliste riistadega peasüüdlase, mis oli ennast juba küünla ümbert kenasti lahti keeranud, kätte.

Ladies and gentlemen - proud to present - the butthead:

Pilt
Pilt

Ja loo moraal on selles, et igas asjas kehtib vana hea 20/80 või 10/90 seadus. 90% asjadest saab tehtud 10% ajaga ning ülejäänud 10% võtab 90% ajast. Omaette lugu on muidugi ka selle legendiga e32 750 küünlavahetuse keerukusest...

Ja auto hakkas paremini käima küll :)
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1592
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

Vaatamata sellele, et me suhtume lugupidamisega meie lapsepõlve-ajastu tehnikasse, oleme me siiski seisukohal, et Gaz-53 roolilõtku ulatus pole ühele Lääne-Saksa luksusautole kohane.

Suurem osa roolilõtkust kadus peale seda, kui olime roolikarbi ja paralleelvarda omavahel mutriga kinni keeranud, nagu see tehasest ette nähtud oli. Veidi keerasime peale ka roolikarpi ennast ning roolilõtk kadus sellest autost täielikult - ja isegi rattad jäid kenasti pöörama.

Rõõm paremini töötavast mootorist jäi aga üürikeseks - kuna peale mõneajalist käimist olid küünlad taas omandanud murjami-näo ning auto ise muutunud pea sama rahutuks, nagu enne küünalde vahetust.

Selgus, et lugu on seniarvatust märksa tõsisem.

Jätkub.
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Tehnilises keeles väljendudes on meil tegemist sellise isendiga:

Type code - GC31
Type - 750IL (EUR)
E series - E32 (2)
Series - 7
Type - LIM
Steering - LL
Doors - 4
Engine - M70
Displacement - 5.00
Power - 220
Drive - HECK
Transmission - AUT
Colour - ISLANDGRUEN METALLIC (273)
Upholstery - HAVANNA II BUFFALO (0309)
Prod.date - 1989-07-24

S222 - ELEKTRONISCHE-DAEMPFER-CONTROL
S240A - LEATHER STEERING WHEEL
S302A - ALARM SYSTEM
S365A - HECKSCHEIBE, VERBUNDGLAS
S416A - SUNBLINDS
S423A - FLOOR MATS, VELOUR
S428A - WARNING TRIANGLE
S430A - INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
S445A - HIGH-LINE - FONDAUSSTATTUNG
S488A - LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER
S494A - SEAT HEATING F DRIVERX RONT PASSENGER
S496A - SEAT HEATING FOR PEAR SEATS
S528A - AUTOMATIC AIR RECIRCULATION CONTROL (AUC)
S626A - TEL.C-NETZ SIEMENS BEDIENHOERE
S673 - BECKER MEXIKO ELEKTR.CD M.FREQ
S691A - CD HOLDER
S903A - SONDERKONTROLLE STAND-FOTOWAG
S945 - BERUECKS. PREISABHAENGIGKEIT
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Ammy69
Klubiliige
Postitusi: 618
Liitunud: 02 Okt 2008 16:53

Postitus Postitas Ammy69 »

asjandusel on ikka kõvat jumet. varustusest puudust just ei tule.
http://www.CarRestoration.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2251
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Nuppe ja elektrit on seal autos tõesti rohkem kui küll :P

Kas nahksisu on kah hooldatud-tehtud vahepeal?
Vaatasin et kohati oli värv kulunud natuke...soovitaks nahavärvimist, saab väga häid tulemusi.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
sysi
Klubiliige
Postitusi: 1592
Liitunud: 03 Sept 2004 22:34
Asukoht: Tln

Postitus Postitas sysi »

raunz kirjutas:Nuppe ja elektrit on seal autos tõesti rohkem kui küll :P

Kas nahksisu on kah hooldatud-tehtud vahepeal?
Vaatasin et kohati oli värv kulunud natuke...soovitaks nahavärvimist, saab väga häid tulemusi.
Valgus petab, paraku ei leidnud esiistmetest päevavalges tehtud pilti - aga siin tagaiste.

Pilt

Tahab kreemitamist vaid, kindlasti ei ole vajadust värvimise järgi.
jx
Postitusi: 917
Liitunud: 10 Mär 2008 19:43
Asukoht: Sulbi

Postitus Postitas jx »

ilus isend... nuga üllatas taas... jõudu ja jaksu et auto liikuma saada korralikult...
e28...
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Salonginahk tõesti otseselt värvimise järgi ei karju. Välguga tehtud piltidel võib-olla lihtsalt silmale nähtamatud defektid võimenduvad. Muidugi kui kõik ülejäänu on juba ideaalne, siis... :lol:
Üks põhjus, miks mulle see auto niiväga meeldib on just see salong - pruun pühvlinahk. See tundub käeall hoopis teistsugune kui tavaline nahk ja annab salongi eriliselt mõnusa lõhna. Seda salongi võikski kasvõi nuusutamas käia :lol: Pühvlinahk on ka oluliselt paksem ja vastupidavam kui tavanahk.

Pilt

Jalatugi:
Pilt

Tagumised istmed võtsin välja ja puhastasin-kreemitasin ära:
Pilt

Pilt

Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Palju sellel paberite järgi kohti on, 4?
In the end everything will be ok. If everything is not ok, it is not the end.
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 187
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas ingmarp »

nuga kirjutas:... Seda salongi võikski kasvõi nuusutamas käia :lol: ...
Tean, mida sa tunned :P Kui talvel oma autoga garaažis jaurasin, siis tuli ette õhtuid, kui enne kojuminekut mõnda aega lihtsalt niisama autos istusin ja salongi lõhna nautisin :D

Mis vahendeid tagaistmete hooldamiseks kasutasid?
BMW 745iA Executive -84
Smurff
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Apr 2009 19:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Smurff »

ullivilli kirjutas:Palju sellel paberite järgi kohti on, 4?
Paberite järgi on kohti ikka sama, mis klass madalamatel autodel :lol:


Ja nuga kle ...hakkasid tõsisemalt nüüd temaga tegelema või hakkas lihtsalt kevad pähe :lol: ?

Ja lõhn on mu massal ka sama sees ...siuke spetsjomm luksuse ja jõukuse hõng :lol:
850Ci
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Ega erilist progressi nüüd see aasta polegi olnud, panen siia vanu pilte ja meenutusi. Üritan praegu kõik vajaminevad spetsiifilised jupid kokku korjata, mida hiljem võib olla keeruline leida. Sõitmapanekuga eriti ei kiirustagi hetkel. Selles mõttes, et ajutisi lahendusi ma ei viitsi eriti teha. Kui teha, siis nii et üle ei peaks tegema.

Näiteks originaal raadiost olid ostu hetkeks järgi ainult kõlaritesüsteem ja taga käetoe sees olev juhtpaneel. Õnneks sai eestist vajalikud tükid jupphaaval kokku aetud ja nendest töötav süsteem kokku pandud.

Esimene moodul:
Pilt

Võimendi sain teisel katsel. Esimesel oli ühes kanalis ragin sees.
Pilt

Õige põhimoodul (kolmandal katsel :P )
Pilt

Tagumise käetoe moodul. Seda polegi tööle saanud, ei tea kas on moodul rikkis või on isetehtud kaabel vilets saanud. Smurffi abiga loodetavasti saan nüüd varsti selles selgust :P
Pilt

Esimene moodul paigas, salong ise veel mitte eriti:
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

ingmarp kirjutas:Mis vahendeid tagaistmete hooldamiseks kasutasid?
Ostsin mingi tundmatu nimega vahendi inimeselt kes igapäevaselt nahkade ja pehme mööbliga tegeleb. Mingi 300 krooni kanti maksis, kui ma õigesti mäletan. Muude vahenditega hetkel võrrelda ei oska, kuna highline on mu esimene nahksisuga auto ja edasised kegemused hetkel puuduvad :P
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Smurff kirjutas:Ja nuga kle ...hakkasid tõsisemalt nüüd temaga tegelema või hakkas lihtsalt kevad pähe :lol: ?
:lol: Mõlemat veidi.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

ullivilli kirjutas:Palju sellel paberite järgi kohti on, 4?
ARK poolt väljastatud teh. passis on istekohti koos juhiga - 5 :roll:
Ei kujuta küll ette, kuhu see viies pannakse :lol:
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Ammy69
Klubiliige
Postitusi: 618
Liitunud: 02 Okt 2008 16:53

Postitus Postitas Ammy69 »

ise pesen ja vahatan nahka pea igapäevaselt. mul on kolm pugki 1.5 l sellise töö jaoks. esimene on puhastus mis karukeelega tehakse teine on puhastuspiim ja kolmas on alles kreem. peale tegemise on nahk päris kreemine ja ei kuiva esimese päiksega ära. istudes igapäevaselt ja pikki mais sõites siis on odaval ja kallil vahendil ikka suur vahe. istmepealt ikka ära ei libise ja kui hinnast rääkida siis ikka mitu mitu tuhat olid need vahendid.
http://www.CarRestoration.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Pean tunnistama et ma isiklikult ei kannata silmaotsaski toonklaasi. See tähendab siis kilega toonitud klaasi. Ei vanatehnikal ega ka ühelegi oma uuele autole pole lasknud panna. Kuigi millegipärast on see meil eestis nii normiks kujunenud, et isegi salongist uut autot tellides tuuakse pikema jututa toonklaasinäidised välja - kõik ju tahavad. Kamoon, see on mingi nõukaaja lõpu pärand, kus tegijad vennad sõitsid mustade klaasidega 08'ga.
Seega tuli ka seitsmesel toonklaasist kiiremas korras vabaneda. Ühelt poolt oli see väga rahuldustpakkuv töö nii rõvedast võõrkehast lahti saada. Teiselt poolt valdas mind viha "toonipoiste" vastu, sest nende pärast pidin ma kõik klaasid atsetooniga üle pesema ja kõik ukseklaasid välja võtma, et saaks liimijäägid korralikult kätte :evil:

Auto oma täies "toonihiilguses"
Pilt

Ukseklaas paistab jälle läbi! :D
Pilt

Aiai, poisid
Pilt

Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
eix22
Postitusi: 396
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Postitus Postitas eix22 »

väga huvitav ja põnev masin, toonklaasi osas olen samal arvamusel.
tel 55570186 - e30 varuosad
Vasta