29. leht 33-st

Postitatud: 05 Sept 2013 11:09
Postitas Arvo
Muhv kirjutas:
nuga kirjutas:Paraku aga pole ma suutnud välja peilida ühtegi meistrit, kellele võiks oma käigukasti usaldada. Niisama lahti võtta ja näpuga surkida oskan isegi, aga siin läheks ilmselt suuremat kogemust vaja.
Bmw foorumist Kuno_T, aka Kuno Talimaa. Mees teab ka mida teeb.
Minu dogleg kasti ta ette võtta igatahes ei viitsinud. Selle kasti lahti võtmine on nimelt suhtkoht keerukas ja ebameeldiv tegevus.
Jaks siit foorumist enda M5 kasti sai kuskil küll tehtud ta ehk jagab kontakti.

Postitatud: 01 Nov 2013 00:04
Postitas nuga
Sügisene vaikelu garaažis :D
Pilt

Vahepeal sain tänu Priidule väga korraliku originaalse "pardisaba". Senine oli mingi järeletehtud detail, mida polnud võimalik tavalise kahepoolse teibiga korralikult kinni saada, ikka viskas kuskilt mingi serva lahti. Originaaltükk seevastu justkui tõmbas ise ennast tihedalt pagasnikuluugi külge kinni :)
Pilt

Postitatud: 01 Dets 2013 20:38
Postitas nuga
Habemega teema, aga nüüdseks tehtud :D
Pilt
Pilt

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitatud: 18 Dets 2013 12:06
Postitas eix22
Kas kapotialuse lasid lakiga üle ka peale taastamist või jäi niisama?

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitatud: 18 Dets 2013 12:11
Postitas nuga
Ei mingit keemiat, kõik on naturaalne.

Ilusa üldpildi säilimises on määrav see, kus auto seisab. Näiteks kuu aega kesmisest niiskemas garaažis seismist paneb kapotiall (ja mujalgi) kohe elu vohama :S

PS. kes neid roolivõimutotsiku kleepse tahavad, siis võtke ühendust. Mul on neid mõned komplektid üle.

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitatud: 23 Dets 2013 11:33
Postitas nuga
Hakkasin nüüd käigukasti vahetusega tegelema ja sattusin ebameeldiva probleemi otsa. Nimelt oli 245/11 dogleg kastil küljes 4 poldiga väljundflanss. Alloleval overdrive kastil on aga kolmene. Välismaa foorumitest oli nagu silma jäänud, et need on vahetatavad ja ka väliselt paistis see nii olevat. Tegelikkuses selgus, aga et nuudi tihedus on erinev :?
Pilt
Pilt

On kellelgi kogemusi, kas minu ainus valik on hakata teist kardaani otsima või on lihtsamaid võimalusi?

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitatud: 23 Dets 2013 13:53
Postitas trevi
Ma ei tea kui haruldased need kardaanid on, kuid kui treimise/keevitamisega oleks võimalik kahest üks sobiv teha, siis saan vb aidata :)

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitatud: 23 Dets 2013 14:41
Postitas akuula
MInu teadmised piirduvad küll M20 260 kastidega(E30, 320i ja 323i) nimelt olen vahetanud E28 pealt tulnud kastil ära nn suure flantsi väiksema vastu, kasti esimene nuber (260) oli sama, kuid tagumine pool erinev(ühel olid vända anduri augud teisel mitte jne).. muidu kastid samad. Selle vahetuse aeg sai huvipärast proovitud ka 242( M10, 4 käiku) flantsi, aga ei sobinud, nuut ning nuudi läbimõõt erinev. Ehk on abi? kui huvi, siis otsin flantsi üless, ning teen mingid mõõtmised ehk?

Kui mäluke ei peta, siis on mul 4 poldiga kardaan olemas E21 alt(242, M20, 4 käiku)

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitatud: 23 Dets 2013 20:53
Postitas arx323
Mina lasin teha kahest flantsist ühe(kolmese siis).Pole kahjuks jõudnud proovida veel vastupidavust aga treiali sõnul väga kõva materjal.

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitatud: 24 Dets 2013 15:49
Postitas airhead
Kahest flantsist ühte mina küll tegema ei hakkaks, kui muud varianti pole, palju lihtsam ja kindlam on kardaanil ots ära vahetada.

Kui lähed kardaani tegemise teed, tean soovitada spetsialisti. Minu Touringu kardaan ei vajanud isegi tasakaalustamist peale töötlust :lol:

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitatud: 04 Jaan 2014 22:35
Postitas redline
Olen mõlema nuudiga flantsi käes hoidnud ja mõlemad kolme poldiga variant. Kui homme meelde jääb, siis keeran paaril kastil neid flantse küljest ja vaatan mis välja tuleb. Tegelt siin veel küsimus kas sul vaja suurele muhvile või väiksele seda flantsi?

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitatud: 06 Jaan 2014 11:43
Postitas nuga
redline kirjutas:Tegelt siin veel küsimus kas sul vaja suurele muhvile või väiksele seda flantsi?
See on hea küsimus. Ma olen kokku puutunud ainult ühe suurusega, aga see siis ilmselt peab väiksem olema? :roll:
Kataloogi järgi on sellist flantsi kasutanud E21'd ja 1,8-2,0 mootoriga E12/E28. Samas kataloog ei kõnele ka midagi nuuditihedusest, seega sellest eriti abi pole.
Ühesõnaga oleks vaja hõreda nuudiga ja kolmese kinnitusega flantsi. Ehk kellelgi leidub? :)

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitatud: 06 Jaan 2014 22:23
Postitas akuula
Võtsin oma laiskuse kokku täna, okei otsisin hoopis teist asja kuid kätte jäid need :D

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Vasakpoolne on siis nn suur flants, pärineb E28 eta 260 getrag kasti küljest, sama kast on ka E30-el(320, 323) aga seal on väike flants, ehk siis sama mis E21-e kardaanil

Parempoolne on väike flants mis pärineb E21-e 242 getrag kasti küljest

Suure tõenäosusega on sul, siis vaja E30-e 320 või 323 getrag 260 kasti flantsi :roll: Simmeri mõõt on neil kastidel üks nagu näha, kuigi on hoopis erinevad kastid.
Sinu dogleg on 245/11? võiks ju eeldada, et väljundvõlliks kasutati 24x seeriast miskit, kuid nuuti arvestades on väljundvõlli aluseks 26x seeria... hmmmm :roll:

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitatud: 09 Apr 2014 14:01
Postitas nuga
Käisin eile garaažis ja vormistasin suure töövõidu ära:
Pilt

Tegelikult hoopis tekkis põhjaalust takseerides küsimus, et mispärast on töösilindrisse minev toru nii pikk tehtud. Vahekaugust mõõtes sain pikkuseks varuga võttes 240mm. Toru pikkus aga on 330mm ja selle äramahutamiseks tuleb see S-kujuliseks teha. Kontrollisin kataloogist üle ja seal oli toru pikkuseks antud samuti 330mm. Huvitav mida insenerid sellega mõtlesid? :roll:

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitatud: 16 Apr 2014 08:06
Postitas nuga
Tänu priidule ja trevile on mul nüüd sobiv kardaan olemas 8) Käigukasti panin juba koos neljase flansiga alla.
Teoorias peaks nüüd kõik vajalik paigalduseks olemas olema.

Pilt

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitatud: 23 Apr 2014 08:32
Postitas nuga
Peale eilset rabelemist on põhjaalune nüüd koos. Kardaani flansi vahetamisel palusin kardaani ka 1cm lühemaks teha. Nimelt on neljaharulise kardaani vahemuhv 38mm paksune kolmese 28mm vastu. Õnneks kõik klappis ja kardaan sobis alla nagu valatult.

Pilt

Lõpuks sai käigukastiteemale ja kena punkt pandud:
Pilt

Eelmise aasta võlana vahetasin piduri peasilindri. Nagu kardetud, siis see lekkiski võimendi poole. Ei hakanud eriliselt tema muredesse süüvima ja panin asenduseks teise.
Pilt

Lõpuks ka igakevadised hooldusprotseduurid eluvedelike vahetamise näol:
Pilt
Pilt

Castrol õlid muide tulid Fixusest päris hea hinnaga tänu klubi allahindlusele ;)

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitatud: 23 Apr 2014 08:53
Postitas Ruut
Kas õlide hindu võrdlesid ka Jaksi viidatud poe omadega http://www.autojupid.eu/et/home" onclick="window.open(this.href);return false; ? Tuleb Fixusest kallim või odavam?

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitatud: 23 Apr 2014 08:58
Postitas nuga
Fixuses oli õige pisut kallim, aga mind huvitavatel õlidel oli autojupid.eu's tarneaeg 7 päeva ja seetõttu võtsin fixuse letist.

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitatud: 06 Mai 2014 15:30
Postitas nuga
Mõningad edusammud on vahepeal tehtud ja auto on taas liikuv.
Huvitavamatest seikadest tasuks märkimist eelnevalt mainitud siduritoru küsimus. Minu kahtlustuse kohaselt jäid toru jõnksudesse õhumullid lõksu ja nii oligi vaatamata agarale õhutamisele siduripedaal kummine ja sidur võttis üsna "põhjas". Asendasin siis eksperimendi mõttes 330mm pikkusega torukõveriku 260mm otsetoru vastu ja kogu jama oligi kadunud. Pedaalitunnetus on nüüd hea.

Seoses kardaani paigaldusega tuli kogu summuti liidetest lahti võtta. Eelmise paigaldusega oli vist midagi veidi halvasti läinud ja auto kippus tühikäigul kohati ebameeldivat kõrinat tekitama. Hetkel tundus et sai oluliselt parem.
Huvitava tähelepanekuna avastasin enne, et kardaan oli kohatu vastu summuti keskmist pütti käinud. Tunnetuslikult polnud sellest varem aru saanud. Igatahes sai keskmist kinnituskohta niipalju reguleerida, et kardaani ja summuti vahel on nüüd veidi rohkem ruumi.

Pilte ei osanud teha.

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitatud: 12 Mai 2014 09:05
Postitas nuga
Sissekanne seinalehele - kokkuvõte kevadiste hooldustööde käigus kasutatud materjalide ja varuosade kohta:

Läbisõidunäit - 200939km

Mootoriõli Castrol Magnatec 10W-40 5L 31,45€
Õlifilter originaal 11,88€
Õlikorgi seib 0,71€
Käigukastiõli Castrol Syntrax 75W-90 2L 30,60€
Pidurivedelik Castrol DOT4 1L 9,10€
Kütusefilter Knecht 16,87€
Süüteküünlad Bosch WR 8 DC+ 6tk 18,84€
Õhufilter originaal 27,10€
Diferentsiaali õli 1L 19,46€
Roolivõimendi õli Castrol Transmax DEXIII 1L 7,25€
Jahutusvedelik Fixus roheline 10L 15,80€

Kulud kokku 189,06€