BMW 323i Edition S, Nuga

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Muhv
Postitusi: 268
Liitunud: 13 Nov 2005 14:44

Postitus Postitas Muhv »

nuga kirjutas:Paraku aga pole ma suutnud välja peilida ühtegi meistrit, kellele võiks oma käigukasti usaldada. Niisama lahti võtta ja näpuga surkida oskan isegi, aga siin läheks ilmselt suuremat kogemust vaja.
Bmw foorumist Kuno_T, aka Kuno Talimaa. Mees teab ka mida teeb.
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Muhv kirjutas:
nuga kirjutas:Paraku aga pole ma suutnud välja peilida ühtegi meistrit, kellele võiks oma käigukasti usaldada. Niisama lahti võtta ja näpuga surkida oskan isegi, aga siin läheks ilmselt suuremat kogemust vaja.
Bmw foorumist Kuno_T, aka Kuno Talimaa. Mees teab ka mida teeb.
Minu dogleg kasti ta ette võtta igatahes ei viitsinud. Selle kasti lahti võtmine on nimelt suhtkoht keerukas ja ebameeldiv tegevus.
Jaks siit foorumist enda M5 kasti sai kuskil küll tehtud ta ehk jagab kontakti.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Sügisene vaikelu garaažis :D
Pilt

Vahepeal sain tänu Priidule väga korraliku originaalse "pardisaba". Senine oli mingi järeletehtud detail, mida polnud võimalik tavalise kahepoolse teibiga korralikult kinni saada, ikka viskas kuskilt mingi serva lahti. Originaaltükk seevastu justkui tõmbas ise ennast tihedalt pagasnikuluugi külge kinni :)
Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Habemega teema, aga nüüdseks tehtud :D
Pilt
Pilt
Viimati muutis nuga, 12 Dets 2013 10:51, muudetud 1 kord kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
eix22
Postitusi: 396
Liitunud: 30 Juun 2009 11:13
Asukoht: tõrva

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitus Postitas eix22 »

Kas kapotialuse lasid lakiga üle ka peale taastamist või jäi niisama?
tel 55570186 - e30 varuosad
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Ei mingit keemiat, kõik on naturaalne.

Ilusa üldpildi säilimises on määrav see, kus auto seisab. Näiteks kuu aega kesmisest niiskemas garaažis seismist paneb kapotiall (ja mujalgi) kohe elu vohama :S

PS. kes neid roolivõimutotsiku kleepse tahavad, siis võtke ühendust. Mul on neid mõned komplektid üle.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Hakkasin nüüd käigukasti vahetusega tegelema ja sattusin ebameeldiva probleemi otsa. Nimelt oli 245/11 dogleg kastil küljes 4 poldiga väljundflanss. Alloleval overdrive kastil on aga kolmene. Välismaa foorumitest oli nagu silma jäänud, et need on vahetatavad ja ka väliselt paistis see nii olevat. Tegelikkuses selgus, aga et nuudi tihedus on erinev :?
Pilt
Pilt

On kellelgi kogemusi, kas minu ainus valik on hakata teist kardaani otsima või on lihtsamaid võimalusi?
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1073
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitus Postitas trevi »

Ma ei tea kui haruldased need kardaanid on, kuid kui treimise/keevitamisega oleks võimalik kahest üks sobiv teha, siis saan vb aidata :)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
akuula
Postitusi: 318
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitus Postitas akuula »

MInu teadmised piirduvad küll M20 260 kastidega(E30, 320i ja 323i) nimelt olen vahetanud E28 pealt tulnud kastil ära nn suure flantsi väiksema vastu, kasti esimene nuber (260) oli sama, kuid tagumine pool erinev(ühel olid vända anduri augud teisel mitte jne).. muidu kastid samad. Selle vahetuse aeg sai huvipärast proovitud ka 242( M10, 4 käiku) flantsi, aga ei sobinud, nuut ning nuudi läbimõõt erinev. Ehk on abi? kui huvi, siis otsin flantsi üless, ning teen mingid mõõtmised ehk?

Kui mäluke ei peta, siis on mul 4 poldiga kardaan olemas E21 alt(242, M20, 4 käiku)
Kasutaja avatar
arx323
Postitusi: 350
Liitunud: 04 Mai 2007 23:20
Asukoht: viljandi läheduses

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitus Postitas arx323 »

Mina lasin teha kahest flantsist ühe(kolmese siis).Pole kahjuks jõudnud proovida veel vastupidavust aga treiali sõnul väga kõva materjal.
e21 3xx
Kasutaja avatar
airhead
Klubiliige
Postitusi: 370
Liitunud: 13 Sept 2008 19:35

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitus Postitas airhead »

Kahest flantsist ühte mina küll tegema ei hakkaks, kui muud varianti pole, palju lihtsam ja kindlam on kardaanil ots ära vahetada.

Kui lähed kardaani tegemise teed, tean soovitada spetsialisti. Minu Touringu kardaan ei vajanud isegi tasakaalustamist peale töötlust :lol:
e6 2000 Touring `73
redline
Postitusi: 489
Liitunud: 29 Juul 2006 22:06
Asukoht: Võru/Tartu
Kontakt:

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitus Postitas redline »

Olen mõlema nuudiga flantsi käes hoidnud ja mõlemad kolme poldiga variant. Kui homme meelde jääb, siis keeran paaril kastil neid flantse küljest ja vaatan mis välja tuleb. Tegelt siin veel küsimus kas sul vaja suurele muhvile või väiksele seda flantsi?
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitus Postitas nuga »

redline kirjutas:Tegelt siin veel küsimus kas sul vaja suurele muhvile või väiksele seda flantsi?
See on hea küsimus. Ma olen kokku puutunud ainult ühe suurusega, aga see siis ilmselt peab väiksem olema? :roll:
Kataloogi järgi on sellist flantsi kasutanud E21'd ja 1,8-2,0 mootoriga E12/E28. Samas kataloog ei kõnele ka midagi nuuditihedusest, seega sellest eriti abi pole.
Ühesõnaga oleks vaja hõreda nuudiga ja kolmese kinnitusega flantsi. Ehk kellelgi leidub? :)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
akuula
Postitusi: 318
Liitunud: 01 Apr 2006 16:30
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitus Postitas akuula »

Võtsin oma laiskuse kokku täna, okei otsisin hoopis teist asja kuid kätte jäid need :D

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Vasakpoolne on siis nn suur flants, pärineb E28 eta 260 getrag kasti küljest, sama kast on ka E30-el(320, 323) aga seal on väike flants, ehk siis sama mis E21-e kardaanil

Parempoolne on väike flants mis pärineb E21-e 242 getrag kasti küljest

Suure tõenäosusega on sul, siis vaja E30-e 320 või 323 getrag 260 kasti flantsi :roll: Simmeri mõõt on neil kastidel üks nagu näha, kuigi on hoopis erinevad kastid.
Sinu dogleg on 245/11? võiks ju eeldada, et väljundvõlliks kasutati 24x seeriast miskit, kuid nuuti arvestades on väljundvõlli aluseks 26x seeria... hmmmm :roll:
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Käisin eile garaažis ja vormistasin suure töövõidu ära:
Pilt

Tegelikult hoopis tekkis põhjaalust takseerides küsimus, et mispärast on töösilindrisse minev toru nii pikk tehtud. Vahekaugust mõõtes sain pikkuseks varuga võttes 240mm. Toru pikkus aga on 330mm ja selle äramahutamiseks tuleb see S-kujuliseks teha. Kontrollisin kataloogist üle ja seal oli toru pikkuseks antud samuti 330mm. Huvitav mida insenerid sellega mõtlesid? :roll:
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Tänu priidule ja trevile on mul nüüd sobiv kardaan olemas 8) Käigukasti panin juba koos neljase flansiga alla.
Teoorias peaks nüüd kõik vajalik paigalduseks olemas olema.

Pilt
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Peale eilset rabelemist on põhjaalune nüüd koos. Kardaani flansi vahetamisel palusin kardaani ka 1cm lühemaks teha. Nimelt on neljaharulise kardaani vahemuhv 38mm paksune kolmese 28mm vastu. Õnneks kõik klappis ja kardaan sobis alla nagu valatult.

Pilt

Lõpuks sai käigukastiteemale ja kena punkt pandud:
Pilt

Eelmise aasta võlana vahetasin piduri peasilindri. Nagu kardetud, siis see lekkiski võimendi poole. Ei hakanud eriliselt tema muredesse süüvima ja panin asenduseks teise.
Pilt

Lõpuks ka igakevadised hooldusprotseduurid eluvedelike vahetamise näol:
Pilt
Pilt

Castrol õlid muide tulid Fixusest päris hea hinnaga tänu klubi allahindlusele ;)
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitus Postitas Ruut »

Kas õlide hindu võrdlesid ka Jaksi viidatud poe omadega http://www.autojupid.eu/et/home" onclick="window.open(this.href);return false; ? Tuleb Fixusest kallim või odavam?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Fixuses oli õige pisut kallim, aga mind huvitavatel õlidel oli autojupid.eu's tarneaeg 7 päeva ja seetõttu võtsin fixuse letist.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3052
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 323i Edition S, Nuga

Postitus Postitas nuga »

Mõningad edusammud on vahepeal tehtud ja auto on taas liikuv.
Huvitavamatest seikadest tasuks märkimist eelnevalt mainitud siduritoru küsimus. Minu kahtlustuse kohaselt jäid toru jõnksudesse õhumullid lõksu ja nii oligi vaatamata agarale õhutamisele siduripedaal kummine ja sidur võttis üsna "põhjas". Asendasin siis eksperimendi mõttes 330mm pikkusega torukõveriku 260mm otsetoru vastu ja kogu jama oligi kadunud. Pedaalitunnetus on nüüd hea.

Seoses kardaani paigaldusega tuli kogu summuti liidetest lahti võtta. Eelmise paigaldusega oli vist midagi veidi halvasti läinud ja auto kippus tühikäigul kohati ebameeldivat kõrinat tekitama. Hetkel tundus et sai oluliselt parem.
Huvitava tähelepanekuna avastasin enne, et kardaan oli kohatu vastu summuti keskmist pütti käinud. Tunnetuslikult polnud sellest varem aru saanud. Igatahes sai keskmist kinnituskohta niipalju reguleerida, et kardaani ja summuti vahel on nüüd veidi rohkem ruumi.

Pilte ei osanud teha.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Vasta