Bmw foorumist Kuno_T, aka Kuno Talimaa. Mees teab ka mida teeb.nuga kirjutas:Paraku aga pole ma suutnud välja peilida ühtegi meistrit, kellele võiks oma käigukasti usaldada. Niisama lahti võtta ja näpuga surkida oskan isegi, aga siin läheks ilmselt suuremat kogemust vaja.
BMW 323i Edition S, Nuga
Minu dogleg kasti ta ette võtta igatahes ei viitsinud. Selle kasti lahti võtmine on nimelt suhtkoht keerukas ja ebameeldiv tegevus.Muhv kirjutas:Bmw foorumist Kuno_T, aka Kuno Talimaa. Mees teab ka mida teeb.nuga kirjutas:Paraku aga pole ma suutnud välja peilida ühtegi meistrit, kellele võiks oma käigukasti usaldada. Niisama lahti võtta ja näpuga surkida oskan isegi, aga siin läheks ilmselt suuremat kogemust vaja.
Jaks siit foorumist enda M5 kasti sai kuskil küll tehtud ta ehk jagab kontakti.
E24 635CSi | E10 2002
Sügisene vaikelu garaažis

Vahepeal sain tänu Priidule väga korraliku originaalse "pardisaba". Senine oli mingi järeletehtud detail, mida polnud võimalik tavalise kahepoolse teibiga korralikult kinni saada, ikka viskas kuskilt mingi serva lahti. Originaaltükk seevastu justkui tõmbas ise ennast tihedalt pagasnikuluugi külge kinni



Vahepeal sain tänu Priidule väga korraliku originaalse "pardisaba". Senine oli mingi järeletehtud detail, mida polnud võimalik tavalise kahepoolse teibiga korralikult kinni saada, ikka viskas kuskilt mingi serva lahti. Originaaltükk seevastu justkui tõmbas ise ennast tihedalt pagasnikuluugi külge kinni


323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Habemega teema, aga nüüdseks tehtud




Viimati muutis nuga, 12 Dets 2013 10:51, muudetud 1 kord kokku.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Kas kapotialuse lasid lakiga üle ka peale taastamist või jäi niisama?
tel 55570186 - e30 varuosad
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Ei mingit keemiat, kõik on naturaalne.
Ilusa üldpildi säilimises on määrav see, kus auto seisab. Näiteks kuu aega kesmisest niiskemas garaažis seismist paneb kapotiall (ja mujalgi) kohe elu vohama
PS. kes neid roolivõimutotsiku kleepse tahavad, siis võtke ühendust. Mul on neid mõned komplektid üle.
Ilusa üldpildi säilimises on määrav see, kus auto seisab. Näiteks kuu aega kesmisest niiskemas garaažis seismist paneb kapotiall (ja mujalgi) kohe elu vohama

PS. kes neid roolivõimutotsiku kleepse tahavad, siis võtke ühendust. Mul on neid mõned komplektid üle.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Hakkasin nüüd käigukasti vahetusega tegelema ja sattusin ebameeldiva probleemi otsa. Nimelt oli 245/11 dogleg kastil küljes 4 poldiga väljundflanss. Alloleval overdrive kastil on aga kolmene. Välismaa foorumitest oli nagu silma jäänud, et need on vahetatavad ja ka väliselt paistis see nii olevat. Tegelikkuses selgus, aga et nuudi tihedus on erinev


On kellelgi kogemusi, kas minu ainus valik on hakata teist kardaani otsima või on lihtsamaid võimalusi?



On kellelgi kogemusi, kas minu ainus valik on hakata teist kardaani otsima või on lihtsamaid võimalusi?
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Ma ei tea kui haruldased need kardaanid on, kuid kui treimise/keevitamisega oleks võimalik kahest üks sobiv teha, siis saan vb aidata 

There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
MInu teadmised piirduvad küll M20 260 kastidega(E30, 320i ja 323i) nimelt olen vahetanud E28 pealt tulnud kastil ära nn suure flantsi väiksema vastu, kasti esimene nuber (260) oli sama, kuid tagumine pool erinev(ühel olid vända anduri augud teisel mitte jne).. muidu kastid samad. Selle vahetuse aeg sai huvipärast proovitud ka 242( M10, 4 käiku) flantsi, aga ei sobinud, nuut ning nuudi läbimõõt erinev. Ehk on abi? kui huvi, siis otsin flantsi üless, ning teen mingid mõõtmised ehk?
Kui mäluke ei peta, siis on mul 4 poldiga kardaan olemas E21 alt(242, M20, 4 käiku)
Kui mäluke ei peta, siis on mul 4 poldiga kardaan olemas E21 alt(242, M20, 4 käiku)
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Mina lasin teha kahest flantsist ühe(kolmese siis).Pole kahjuks jõudnud proovida veel vastupidavust aga treiali sõnul väga kõva materjal.
e21 3xx
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Kahest flantsist ühte mina küll tegema ei hakkaks, kui muud varianti pole, palju lihtsam ja kindlam on kardaanil ots ära vahetada.
Kui lähed kardaani tegemise teed, tean soovitada spetsialisti. Minu Touringu kardaan ei vajanud isegi tasakaalustamist peale töötlust
Kui lähed kardaani tegemise teed, tean soovitada spetsialisti. Minu Touringu kardaan ei vajanud isegi tasakaalustamist peale töötlust

e6 2000 Touring `73
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Olen mõlema nuudiga flantsi käes hoidnud ja mõlemad kolme poldiga variant. Kui homme meelde jääb, siis keeran paaril kastil neid flantse küljest ja vaatan mis välja tuleb. Tegelt siin veel küsimus kas sul vaja suurele muhvile või väiksele seda flantsi?
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
See on hea küsimus. Ma olen kokku puutunud ainult ühe suurusega, aga see siis ilmselt peab väiksem olema?redline kirjutas:Tegelt siin veel küsimus kas sul vaja suurele muhvile või väiksele seda flantsi?

Kataloogi järgi on sellist flantsi kasutanud E21'd ja 1,8-2,0 mootoriga E12/E28. Samas kataloog ei kõnele ka midagi nuuditihedusest, seega sellest eriti abi pole.
Ühesõnaga oleks vaja hõreda nuudiga ja kolmese kinnitusega flantsi. Ehk kellelgi leidub?

323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Võtsin oma laiskuse kokku täna, okei otsisin hoopis teist asja kuid kätte jäid need




Vasakpoolne on siis nn suur flants, pärineb E28 eta 260 getrag kasti küljest, sama kast on ka E30-el(320, 323) aga seal on väike flants, ehk siis sama mis E21-e kardaanil
Parempoolne on väike flants mis pärineb E21-e 242 getrag kasti küljest
Suure tõenäosusega on sul, siis vaja E30-e 320 või 323 getrag 260 kasti flantsi
Simmeri mõõt on neil kastidel üks nagu näha, kuigi on hoopis erinevad kastid.
Sinu dogleg on 245/11? võiks ju eeldada, et väljundvõlliks kasutati 24x seeriast miskit, kuid nuuti arvestades on väljundvõlli aluseks 26x seeria... hmmmm





Vasakpoolne on siis nn suur flants, pärineb E28 eta 260 getrag kasti küljest, sama kast on ka E30-el(320, 323) aga seal on väike flants, ehk siis sama mis E21-e kardaanil
Parempoolne on väike flants mis pärineb E21-e 242 getrag kasti küljest
Suure tõenäosusega on sul, siis vaja E30-e 320 või 323 getrag 260 kasti flantsi

Sinu dogleg on 245/11? võiks ju eeldada, et väljundvõlliks kasutati 24x seeriast miskit, kuid nuuti arvestades on väljundvõlli aluseks 26x seeria... hmmmm

Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Käisin eile garaažis ja vormistasin suure töövõidu ära:

Tegelikult hoopis tekkis põhjaalust takseerides küsimus, et mispärast on töösilindrisse minev toru nii pikk tehtud. Vahekaugust mõõtes sain pikkuseks varuga võttes 240mm. Toru pikkus aga on 330mm ja selle äramahutamiseks tuleb see S-kujuliseks teha. Kontrollisin kataloogist üle ja seal oli toru pikkuseks antud samuti 330mm. Huvitav mida insenerid sellega mõtlesid?

Tegelikult hoopis tekkis põhjaalust takseerides küsimus, et mispärast on töösilindrisse minev toru nii pikk tehtud. Vahekaugust mõõtes sain pikkuseks varuga võttes 240mm. Toru pikkus aga on 330mm ja selle äramahutamiseks tuleb see S-kujuliseks teha. Kontrollisin kataloogist üle ja seal oli toru pikkuseks antud samuti 330mm. Huvitav mida insenerid sellega mõtlesid?

323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Tänu priidule ja trevile on mul nüüd sobiv kardaan olemas
Käigukasti panin juba koos neljase flansiga alla.
Teoorias peaks nüüd kõik vajalik paigalduseks olemas olema.


Teoorias peaks nüüd kõik vajalik paigalduseks olemas olema.

323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Peale eilset rabelemist on põhjaalune nüüd koos. Kardaani flansi vahetamisel palusin kardaani ka 1cm lühemaks teha. Nimelt on neljaharulise kardaani vahemuhv 38mm paksune kolmese 28mm vastu. Õnneks kõik klappis ja kardaan sobis alla nagu valatult.

Lõpuks sai käigukastiteemale ja kena punkt pandud:

Eelmise aasta võlana vahetasin piduri peasilindri. Nagu kardetud, siis see lekkiski võimendi poole. Ei hakanud eriliselt tema muredesse süüvima ja panin asenduseks teise.

Lõpuks ka igakevadised hooldusprotseduurid eluvedelike vahetamise näol:


Castrol õlid muide tulid Fixusest päris hea hinnaga tänu klubi allahindlusele

Lõpuks sai käigukastiteemale ja kena punkt pandud:

Eelmise aasta võlana vahetasin piduri peasilindri. Nagu kardetud, siis see lekkiski võimendi poole. Ei hakanud eriliselt tema muredesse süüvima ja panin asenduseks teise.

Lõpuks ka igakevadised hooldusprotseduurid eluvedelike vahetamise näol:


Castrol õlid muide tulid Fixusest päris hea hinnaga tänu klubi allahindlusele

323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Kas õlide hindu võrdlesid ka Jaksi viidatud poe omadega http://www.autojupid.eu/et/home" onclick="window.open(this.href);return false; ? Tuleb Fixusest kallim või odavam?
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Fixuses oli õige pisut kallim, aga mind huvitavatel õlidel oli autojupid.eu's tarneaeg 7 päeva ja seetõttu võtsin fixuse letist.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
Re: BMW 323i Edition S, Nuga
Mõningad edusammud on vahepeal tehtud ja auto on taas liikuv.
Huvitavamatest seikadest tasuks märkimist eelnevalt mainitud siduritoru küsimus. Minu kahtlustuse kohaselt jäid toru jõnksudesse õhumullid lõksu ja nii oligi vaatamata agarale õhutamisele siduripedaal kummine ja sidur võttis üsna "põhjas". Asendasin siis eksperimendi mõttes 330mm pikkusega torukõveriku 260mm otsetoru vastu ja kogu jama oligi kadunud. Pedaalitunnetus on nüüd hea.
Seoses kardaani paigaldusega tuli kogu summuti liidetest lahti võtta. Eelmise paigaldusega oli vist midagi veidi halvasti läinud ja auto kippus tühikäigul kohati ebameeldivat kõrinat tekitama. Hetkel tundus et sai oluliselt parem.
Huvitava tähelepanekuna avastasin enne, et kardaan oli kohatu vastu summuti keskmist pütti käinud. Tunnetuslikult polnud sellest varem aru saanud. Igatahes sai keskmist kinnituskohta niipalju reguleerida, et kardaani ja summuti vahel on nüüd veidi rohkem ruumi.
Pilte ei osanud teha.
Huvitavamatest seikadest tasuks märkimist eelnevalt mainitud siduritoru küsimus. Minu kahtlustuse kohaselt jäid toru jõnksudesse õhumullid lõksu ja nii oligi vaatamata agarale õhutamisele siduripedaal kummine ja sidur võttis üsna "põhjas". Asendasin siis eksperimendi mõttes 330mm pikkusega torukõveriku 260mm otsetoru vastu ja kogu jama oligi kadunud. Pedaalitunnetus on nüüd hea.
Seoses kardaani paigaldusega tuli kogu summuti liidetest lahti võtta. Eelmise paigaldusega oli vist midagi veidi halvasti läinud ja auto kippus tühikäigul kohati ebameeldivat kõrinat tekitama. Hetkel tundus et sai oluliselt parem.
Huvitava tähelepanekuna avastasin enne, et kardaan oli kohatu vastu summuti keskmist pütti käinud. Tunnetuslikult polnud sellest varem aru saanud. Igatahes sai keskmist kinnituskohta niipalju reguleerida, et kardaani ja summuti vahel on nüüd veidi rohkem ruumi.
Pilte ei osanud teha.
323i, 320 Baur & 750iAL Highline