e6 2000 Touring by airhead
Peale pikka pausi on mul rõõm teatada et kere keevitatud ja kõik seadmed-agregaadid mahtusid ära/leidsid omale koha.
Nüüd tuleb siis järgmine etapp ette võtta. Uuesti molekulideks ja maalritöödega alustama.
Ülevaade vahepeal toimunust endiselt galeriis:
http://www.bmwclassic.ee/galerii/v/e12/by-airhead/
Nüüd tuleb siis järgmine etapp ette võtta. Uuesti molekulideks ja maalritöödega alustama.
Ülevaade vahepeal toimunust endiselt galeriis:
http://www.bmwclassic.ee/galerii/v/e12/by-airhead/
Viimati muutis airhead, 11 Dets 2013 22:39, muudetud 1 kord kokku.
e6 2000 Touring `73
Kardaani tunnel on jah sama doonori küljest, niimoodi oli kõige lihtsam/mõtekam teostada.
Mootor, käigukast, summuti jne sobivad kohe õigesse asendisse.
Hetkel otsin veel sobivat stabika varrast ette, originaalile jääb karteri põhi ette.
Mootori vabalt mahtumisega muidugi päris nii lihtne pole, mõned probleemid tekkisid, aga suht lihsalt lahendatavad, algul olin ise ka arvestanud suurema nöögiga.
Kaalu probleem tundub ka olematu hetkel, standard vedrustusega puhas kliirens 18cm, näeb välja nagu mingi maastur ja kaalu ka väga palju juurde enam ei tule seega peab hakkama madaldusele mõtlema
Mootor, käigukast, summuti jne sobivad kohe õigesse asendisse.
Hetkel otsin veel sobivat stabika varrast ette, originaalile jääb karteri põhi ette.
Mootori vabalt mahtumisega muidugi päris nii lihtne pole, mõned probleemid tekkisid, aga suht lihsalt lahendatavad, algul olin ise ka arvestanud suurema nöögiga.
Kaalu probleem tundub ka olematu hetkel, standard vedrustusega puhas kliirens 18cm, näeb välja nagu mingi maastur ja kaalu ka väga palju juurde enam ei tule seega peab hakkama madaldusele mõtlema
Viimati muutis airhead, 20 Mär 2011 21:16, muudetud 1 kord kokku.
e6 2000 Touring `73
Mulle tuli väikse üllatusena, et automaatkasti kasutad. Muidu väga kõva töö on tehtud, kui võrrelda algset toorikut ning praegust seisu. Kas tulemüüri pidid kah lõikama ning mootorit natuke tuppa tooma? Puhur ei jäänud vist kah originaal?
Mul sõbral on sama kere kupeeversiooni vahel M50 baasil USA M3 mootor, samuti koos E30 tagasillaga ning tal on nõrgimaks lüliks esisild ning eriti roolisüsteem, mis kiiresti sõita ei lase. Mis roolisüsteem sellele autole plaanis on?
Mul sõbral on sama kere kupeeversiooni vahel M50 baasil USA M3 mootor, samuti koos E30 tagasillaga ning tal on nõrgimaks lüliks esisild ning eriti roolisüsteem, mis kiiresti sõita ei lase. Mis roolisüsteem sellele autole plaanis on?
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
See väide on küll üllatav. Olen viimasel ajal suht palju jälginud 02 teemat ja roolisüsteemi teemadel pole erilist nurinat. Mõned üksikud tüübid on üritanud asja ümber ehitada hammaslati peale aga üldjuhul on sellised põlveotsas tehtud insenertehnilised lahendused auto juhitavust halvendanud.raunz kirjutas:tal on nõrgimaks lüliks esisild ning eriti roolisüsteem, mis kiiresti sõita ei lase. Mis roolisüsteem sellele autole plaanis on?
Üks suht respekteeritud 02 spetsialist, kes ka ise on paarkümmend aastat nende autodega rada ja rallit sõitnud ütles:
Jutt käib antud juhul siis parempoolse rooliga masinatest aga kehtib ka üldiselt.Yoda kirjutas:There are no guick RHD boxes and I wouldn't waste the time and effort to fit a rack. Not all racks are the same and there are other issues to sort like bump steer, ackerman principle etc.
I have been using a std RHD box for years and have never in 20 plus years of racing and rallying ever felt the need to get a quicker steering box and I have been very sideways at times!
Get a smaller steering wheel and it will make a difference but at parking speeds, it will be heavy.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Eelkõige seetõttu on nõrgimaks lüliks, sest puudub roolivõimendi ning peale paari ringi on juba toss väljas ja enam keerata ei jaksa. Ma paraku ei tea kas ja kui saadaval on roolivõimendi sellele isendile aga vaja oleks seda kindlasti nii raske mootoriga.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Päris paljud on, näiteks rahvarallis ja ka suures rallis, läinud seda teed, et ei kasuta roolivõimendajat. Eks tunnetus on ilma ikka parem ja kui hoog sees, siis pole väga vigagi sõita ilma võimuta. Juhul kui on plaanis sõita näiteks vigursõitu(kurika rallisi), siis muidugi peaks olema võimuga. Muul puhul, näiteks saugal ja Raplas, ma arvan et pole võimu järgi erilist vajadust.raunz kirjutas:Eelkõige seetõttu on nõrgimaks lüliks, sest puudub roolivõimendi ning peale paari ringi on juba toss väljas ja enam keerata ei jaksa. Ma paraku ei tea kas ja kui saadaval on roolivõimendi sellele isendile aga vaja oleks seda kindlasti nii raske mootoriga.
BMW E91 320D 07/2010
Kui läks juba OT-ks siin airheadi teemas, siis panen veel ühe tsitaadi teiselt kogenud mehaanikult/02 omanikult.
Ditto Yoda's advice, if you're thinking a rack will reduce the weight of the steering, it won't, unless you go for PAS or fit a rack with more turns lock to lock.
More likely cause of your woes is your front geometry. When cars are designed, the steering axis is designed so the front wheels turn through the middle of the tyre contact patch. When fitting wider tyres, with wheels of reduced offset (lower ET), the centre of the tyre moves out and away from the steering axis. The further away the heavier the steering will be.
So the widest you can go and retain the front geometry is a 185. But a 195 with the right offset won't make it awfully heavy. Wider than that, and it's a trade-off between looks, feel, and ultimate grip.
The alternative is to modify various parts of the suspension to bring the steering axis into the new position needed by the wider tyre, but this can then have unwanted knock-on effects on other aspects.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Tulemüür jäi suht terveks, lõikama pidi tulemüüri renni ja soojenduse puhur mahub ka ülitäpselt originaal ära.
Roolisüsteem jääb originaal. Selle roolisüsteemi suurim probleem vist hooldamatta/kulunud roolikarbid. Kiskusin neid kolm tükki molekulideks, kõik olid kuival ja kulunud. Kolmest sain ühe korraliku kokku +uued simmekad ja tihendid.
Ja kui vaja siis saksast tean auku kust saaks sellele kerele Alpina LHD roolikarbi, mis on kiirema ülekandega (hinda esialgu ei taha teada )
Roolisüsteem jääb originaal. Selle roolisüsteemi suurim probleem vist hooldamatta/kulunud roolikarbid. Kiskusin neid kolm tükki molekulideks, kõik olid kuival ja kulunud. Kolmest sain ühe korraliku kokku +uued simmekad ja tihendid.
Ja kui vaja siis saksast tean auku kust saaks sellele kerele Alpina LHD roolikarbi, mis on kiirema ülekandega (hinda esialgu ei taha teada )
e6 2000 Touring `73
Täna sai esimesed tükid jäädavalt auto külge krutitud
Niipea kui tagumine sild lõplikult koos, kisub esiotsa ka molekulideks et värvipüstoliga kallale minna
Niipea kui tagumine sild lõplikult koos, kisub esiotsa ka molekulideks et värvipüstoliga kallale minna
Viimati muutis airhead, 11 Dets 2013 22:41, muudetud 1 kord kokku.
e6 2000 Touring `73
Lubadusi ei julgeks välja käia aga seis hetkel selline et ajaliselt nagu jõuaks küll suvel valmis.
Samas praeguste finants prognooside kohaselt tundub realistlikum suvi 2012 jube palju uusi tükke on vaja veel tellida, osad neist väga krõbeda hinnasildiga.
Jääb veel variant et laon kokku osaliselt-ajutiselt vanade osadega, seda juhul kui jõuan mõnele üritusele sellega.
Samas praeguste finants prognooside kohaselt tundub realistlikum suvi 2012 jube palju uusi tükke on vaja veel tellida, osad neist väga krõbeda hinnasildiga.
Jääb veel variant et laon kokku osaliselt-ajutiselt vanade osadega, seda juhul kui jõuan mõnele üritusele sellega.
e6 2000 Touring `73
Karu asjadega päris kursis ega minagi rohkem variante palju ei tea.
Mina lasin Jüril teha, kvaliteet väga hea, pealtpoolt nagu tehasest ja hind kah mõistlik, probleemne on pisemate detailide sisemised nurgad kuhu kroom pole jõudnud.
Seega tuleb detailid seest igaksjuhuks ülevärvida et kohe uuesti ussitama ei hakkaks
Mina lasin Jüril teha, kvaliteet väga hea, pealtpoolt nagu tehasest ja hind kah mõistlik, probleemne on pisemate detailide sisemised nurgad kuhu kroom pole jõudnud.
Seega tuleb detailid seest igaksjuhuks ülevärvida et kohe uuesti ussitama ei hakkaks
e6 2000 Touring `73
Räägid äkki täpsemalt kus see Jüri tegutseb ja kuidas hind võrreldes Igoriga on? Viimasel ajal on Igori juurest tulnud pisut kehva tööd. Mul on üks ameeriklane tegemises mille kroom detailid Igori juures käisid. Pool aastat hiljem igatahes ajasid punnid peale, puhas mahavisatud raha. Pinna kvaliteet on ka selline B osa tasemel.airhead kirjutas:Karu asjadega päris kursis ega minagi rohkem variante palju ei tea.
Mina lasin Jüril teha, kvaliteet väga hea, pealtpoolt nagu tehasest ja hind kah mõistlik, probleemne on pisemate detailide sisemised nurgad kuhu kroom pole jõudnud.
Seega tuleb detailid seest igaksjuhuks ülevärvida et kohe uuesti ussitama ei hakkaks
Carclassic OÜ