BMW 320i e30 83a. karlerik

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas karlerik »

Polnudki kinni, lihtsalt lahtiselt oli seal sees. Ei istunud just kõige paremini, vahe seljatoe ja istmepadja vahel. Seljatugi istus õigesti.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas karlerik »

Sisu valmis, mehhanismid veel külge. Keskosa siis 50 000 martindale-t ja küljed 100 000. Peaks järgmised 30a mureta olema.
Kiidan valmistajat, töö on ilus. Kui keegi soovib oma e30 sportsisu uuesti õmmelda, siis õmblejal on kõik lõiked olemas. Ta pani need tallele niiet võib julgelt küsida.
Kahtlesin oma värvivalikutes aga kui nad mul töölaua kõrval istunud on, siis olen rahul. Kaalusin ka musti külgi aga hallide külgedega on minusilmis väga ajastutruud. Musta küljega oleks liialt kaasaegsed saanud, hall istub põrandaga ilusti kokku. Keskosad peaks mängima auto värviga.
Lisaks siis ka uue nahaga rool, ideaalne! Edasi õõtsa kallale ja uued šarniirid sisse. Ehk siis julgeb ka rajapäevast osa võtta.

Pilt
320i 83a. Saab9-3 08a.
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas karlerik »

Hooaeg algas ootamatult igapäeva auto lagunemisega. Poldki muud kui kiirelt kokku ja garaašist välja. Tegemata on mootoririhma vahetus ja spidoploki ülevaatamine. Ploki sisu sai välja vahetatud, millega kadus mootoritemperatuuri vaatamise võimalus :( , peab uurima.
Tegin ka makivahetuse, soovisin midagi nähtamatut "vanakooli" hõnguga makki. Samas soovisin CD kuulamise võimalust. Ei sobinud mulle enam see punnitav Pioneeri makikolakas. Lasin laseris maki raami lõigata ja ajasin paneeli ja konsooli pinnad ühte. Sai täitsa hea, kes arvab, mis autotootja makk on :lol: .
Ülevaatsu kestis vist 4 minutit :wink: ja aastake jälle juures.
Sisuga siukke lugu, et see muudab valgusega tooni, kõige õigema pildi saab väljast tehtud pildist.

Pilt

Pilt

Pilt
Viimati muutis karlerik, 31 Okt 2014 22:58, muudetud 2 korda kokku.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas karlerik »

Ega palju mööda ei läinudki kui jäi ka see auto teele ja seda otse oma sissesõidu teel. Kummalisel moel sai tunniajase etteteatamisega korda aga igapäeva auto, mis jättis vanakese aiarerva. Mul varjab kuusehekk hoovi, kus autod seisavad niiet kohe kui nina kuuseheki tagant välja sai ja nägi igapäeva auto tagaotsa jäi ta seisma :). Ma olen vist nüüd see inimene, kes arvab, et autodel on tunded :)
Põhjuseks siis genekas. Ühtlasi vahetasin ära ka mootoririhma ja selle pingutusvedru. Tuli veel päevavalgele, et küljes oli roolivõimu rihmaratas, mis kuulus M40 mootorile. Ei olnud just kõigeparemini tsentris ja tiba viskas teine. Nüüd ootan postiga uut.
Veel paigaldasin esimese summutikinnituse, mis on aastatega ja inseneride poolt tükimaad keerulisemaks vorbitud. Varasemast oli mu kinnitus koosnenud kahest jupist, mis oli lihtsalt poltidega ühendatud. Nüüdseks aga on saanud sellest korralik ussipesa mitme kronsteini ja lisaks puksidega. Neid pukse ma ei tellinud, äkki oli vist 10 euri tükk ja neid oleks vaja old 4. Tellisin ainult klambri osad. Kusjuures seda päris esialgset kinnitusklambrit, mis minu autol küljes on, ei olegi võimalik tellida. Realoem ei anna valikut.
Pilt
Vabandan, jube õline
Pilt
Uueaja ussipesa:
Pilt
Veel esimeseotsa e30 eripärasid- genekas. 65A, ma ei ole veel otsustanud millist generaatorit osta, paigaldada. Suur tahtmine on minna uue 65A ja 77eurose teed, vist Soomes toodetud. Teine versioon on osta 80A aga see on juba oma juhtmete kinnituselt teine toode. Selle puhul ei meeldi mulle üldse originaaljutmete ratsimine+ kahtlus kaua peab vastu järjekordne 30a vana genekas.
Viimati muutis karlerik, 28 Okt 2014 19:29, muudetud 1 kord kokku.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas karlerik »

Korpus pidi taastatud olema, kõik muu on uus. 65A e. kõik on sama.
Pilt
Viimati muutis karlerik, 28 Okt 2014 19:30, muudetud 1 kord kokku.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas karlerik »

Vahetasin mootoririhma. Peale vahetust auto käima ei lähe. Tuli meelde jagaja, seelle ratta asend muutus mul raudselt. Jagaja siis ploki küljes. Kas nüüd jälle kõik lahti? :(
Märke ma tema pealt ei leidnud, niiet ei oskanud karta ka midagi.
Mootor käib ringi aga käima ei turtsata, ei luba ka, bensu haisu ajab aint välja.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas Ruut »

Keerad mootori ÜSS. Mina olen klapikambrikaane maha võtnud, et mitte eksida. Lased jagajat hoidva poldi lahti ja keerad jagaja asendisse, et rootor on 1 silindri kontaktiga kohakuti. Saad käima siis peenhäälestuse teed stroboga või käe järgi.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas karlerik »

Mis tähendab ÜSS. Ma olen nii algaja, et ei mõista. Kas mootoririhm tuleb jälle maha võtta?
Jagaja korkus peale poldi lahti laskmist liigub ainult ca. 5-10 kraadi.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas Ruut »

ÜSS - ülemine surnud seis. tõsta jagajat nii palju, et võll hambumisest välja tuleb, siis keera rootor vajaliku asendisse. rihma ei pea maha võtma.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
-Myyr-
Postitusi: 1127
Liitunud: 17 Sept 2009 15:19
Asukoht: Suvepealinn

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas -Myyr- »

Vända rihmarattal jääb märk O ja T vahele ( I ) kriips.
Nukal sa vast tead.
Jagajal võta see jalg lahti ( veendu,et vända märk koos nukaga paigas )
Siis võta rootor pealt ära ja selle alune plastik, näed korpusel olevat täket ( nagu sälk vms ).
Keera jagajat nii,et see reguleerimis koht jääb keskele poldi suhtes. Siis vaata kuidas rootor istub, rootori klemm peab olema kohakuti sälguga, kui ei ole, siis tõsta jagajat veitsa ja pane rootor vaikselt paika, ( keera alati rootorit natukene rohkem, sest jagajat tagasi pannes liigub rootor tagasi veitsa maad )
Rihma sa maha ei pea võtma, kui ikka käima ei lähe siis saab edasi vaadata, surved jne.. Ehk klappe pähe ei lasknud ega midagi, loodame parimat.

Vabandan, kui jutustasin Ruudu juttu ümber ;)
"Old bmw isn't just a classic.
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür

Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas karlerik »

Minu ees ei pea vabandama, ma oleks homme läinud autoremondi õpikut ostma :) . Nüüd selgem kui seebivesi. Ma saan aru, et ka sina maadlesid sellega just hiljuti.
Klappe pähe ei lasknud kuna märkidega on kõik paigas, tegin mitu-mitu tiiru ja märgid ikka seal kus vaja.
Tänud kõigile!
320i 83a. Saab9-3 08a.
-Myyr-
Postitusi: 1127
Liitunud: 17 Sept 2009 15:19
Asukoht: Suvepealinn

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas -Myyr- »

Ma maadlesin tükkaega ja, endal kahjuks lasin ikkagi klapid pähe, mis sai saatuslikuks pikema rihma pärast ( anti kogemata vale rihm ).
Pärast kui asi koos, siis saad vaikselt süüdet regullida :P
"Old bmw isn't just a classic.
It's a sign of having good taste in cars" - S.Müür

Autode varuosad Pärnus
Küsimused või päringud PM'i
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas JanekEnde »

Vale rihma eest nõua uus mootori ülemine ots :lol:
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas karlerik »

Kas keegi foorumist oskaks mu M20 mootori segud jne. paika keerata? Või oskaks kedagi soovitada. Häda siis selles, et kipub madalatel pööretel kiirendades detoneerima. Sõidan koguaeg 98-ga, 95-ega ei kannata üldse, siis kõriseb väga tihti. Tühikäik ka selline, kord vajub 800 peale ja teinekord püsib 1000 ringis(siduriga, pidur peal, saab ainult alla).
Auto käib aga kõrvaga süüdet ma vist siiski ideaalseks ei oska saada.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas karlerik »

Tekkis üks küsimus... tühikäigul tuled ja kõik auto elektroonika (nt. salongivent) on kehvakesed, tuled kollased ja salongivent puhub hädiselt. Kohe kui gaasipedaali vajutan ja pöördeid annan hakkavad tuled paremini põlema ja salongivent normaalselt puhuma. Käisin siis poes 10min ja tagasitulles otsustasin kapoti praotada ja juhtmeid kontrollida. Käe lükkasin geneka poole ja sain geneka korpuselt kõrvetada. Kas see on normaalne, et genekas kuumaks läheb? (mina kahtlen) Genekas on tutikas!
320i 83a. Saab9-3 08a.
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas karlerik »

Täna helistasin Melasi Autosse, sealt ma geneka ostsin. Soovitasid mul akult volte mõõta ja ampreid aga selleks vaja mingeid ampritange, mida mul pole ja nende töökoda täna kinni. Läksin ja mõõtsin siis ainult volte ja otse akult. Tulemus oli kergeltöeldes ajuvaba. Auto käima ja kohe 16,5 volti ja tõuseb. Kõik mugavustarbijad nagu makk ja salongipuhur olid kinni. Praegu on kergendatud tunne, et midagi maha pole veel põlenud. Aku on ka uus, 2 kuud vana. Ideid kellelgi?

Kas kellaplokis võib viga olla? Et annab mingeid valesid signaale. Seda küsin selleks, et selle ma asendasin hooaja alguses uue kasutatud jupiga.

Eelmine nädal sai käidud ka diagnostikas, kus sai süüde paika pandud, oli 10 kraadi võsas(oli 33 aga peab olema 23), peale mida hakkas auto mõnusalt tööle. Seda ei mäleta, kas ka nemad panid stroboga mõõtmiseks akule klemmid külge. Ja kas nad oleks ka siis midagi näinud??
320i 83a. Saab9-3 08a.
Aaro
Postitusi: 20
Liitunud: 13 Mai 2008 13:15

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas Aaro »

Sellise laadimisega on arvatavasti pingeregulaator õhtal. Normaalne peaks olema kui ei eksi 14,5V ja alla. Ära seda autot nii hetkel enam kindlasti kasuta.
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas karlerik »

Ega ei julgegi käima panna. Esmaspäeval sõidan 3km Melasisse ja lasen neil uurida, isegi selleks sõiduks ühendan vist geneka lahti ja sõidan akupealt. Genekal on kõik originaal veel küljes, "tablett värvilatakaga fikseeritud jne. ei tahaks tabletti ise vahetama hakata, pärast kaotan garantii.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas Ruut »

Eks ta pingeregulaator on jah, kuigi arusaamatu kuidas selle 16V juures salongivent aeglaselt käib ja tuled vaid hõõguvad.
Kunagi ühe sõbra e28 518 mõõtsime mingi 19V. Seda peale auto ostu, kui hakkasime uurima miks enamus auto elektrist ei tööta. Vahetusse läksid pea kõik lambid, kellaplokk, mõned releed jne.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
karlerik
Postitusi: 297
Liitunud: 17 Veebr 2009 14:55
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: BMW 320i e30 83a. karlerik

Postitus Postitas karlerik »

Võibolla ajan asjad segi, et tühikäigul oli kõik normaalne ja sõites ebanormaalselt eredad tuled ja liiga tugev salongivent. Kui eilset tagantjärgi meelde tuletada, siis tuled olid ikka jube head ja tee valge.
:? , loodan, et mul õnnestus ennem "total meltdowni"-i jälile saada.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Vasta