Niisiis, väike kokkuvõte auto komplekteerimisest.
13.juuli - Sain auto värvimisest kätte. Esimese liigutusena tuli loomulikult paigaldada bmw märgid ette ja taha
23 päeva
deadline'ni.
16.juuli - Masendus. Tühi sildadel kere seisab garaažis ja kuskilt otsast alustada nagu ei oska
Alustasin tagapiduritest, varem olid juba piduriklotsid, paigalduskomplekt ja käsipiduritrossid valmis muretsetud. Pidurite osas läks kõik ladusalt, välja arvatud see, et peale uute tagapiduriklotside paigaldust olid tagarattad suhteliselt kinni.
Esipõllega oli selline lugu, et esimese hooga ei õnnestunud seda kuidagi paika saada. Isegi mitte sinnapoole, asi oli kuidagi totaalselt paigast ära
Hiljem selgus, et vasakpoolne pukseerimisaas, mis peaks põlle alt välja paistma, oli ülespoole paindunud ja seega ei lasknud esipõllel oma kohale minna.
Originaalvedrudega, kõrge profiiliga rehvidega ja mootorita kere nägi muideks kentsakalt kõrge välja - x21
17.juuli - Teemaks vedrustus. Tagumiste amortide-vedrude vahetamine on e21'l äärmiselt lihtne - alt üks polt lahti ja ülevalt kolm mutrit ja asi tuleb ühes tükis alt ära. Ratasteks läksid 15" BBS valud koos 205/50 R15 rehvidega. Esimestega oli lugu tunduvalt keerulisem. Üks amorti püstakus sees hoidev mutter oli totaalselt roostes ja ei nõustunud ka vaatamata meie suurimatele pingutustele ennast avama. Lõpuks aitasid meetrise varrega torutangid siiski hädast välja. Kohe järgmine probleem - amort ei tule püstakust välja
Sai siis tugilaager otsa kruvitud ja haamriga altpoolt taguma hakatud. Pikkamööda nii me ta sealt välja saimegi. Üritasin uut amorti paigaldada, aga selgus, et liiga pikk
Asja uurides tuli püstakust muu sodi seest välja paar suuremat mutrit
Arvatavasti olid külasepad siis aretanud sinna mingi lühema amordi ja pikkuse kompenseerimiseks need mutrid püstakusse poetanud
Seevastu teine amort tuli nagu naksti lahti, püstak oli seest väga puhas ja amordiks oli bmw originaal boge
Ahjaa - uuteks amortideks said jaapanis valmistatud kyb'i gaasikad.
21.juuli - Sain galvaanikast oma detailikasti kätte. Lisaks muudele juppidele sai uuesti tsingitud ka suurtes kogustes igasugu polte, mutreid, seibe ja klambreid. Kõik loomulikult bmw päritolu. Seega sain tagasihoidlike kulutustega suure koguse vajaminevaid originaalseid ja korralikke vidinaid. Nüüd sai komplekteerimine täie hooga alata
Sai algust tehtud ka salongi komplekteerimisega. 15 päeva
deadline'ni
.
22.juuli - Asusin elektrisüsteemiga tegelema. Alustasin tartus anne turult, kust sai ostetud originaali meenutavat riideteipi. Seejärel juhtmepuudelt vana teip maha, juhtmed atsetooniga korralikult puhtaks ja üüt teipi ümber mähkima. See oli esialgu arvatust lihtsam, aga aeganõudvam tegevus. Kui see valmis, siis sai oma varudest välja otsitud väga korralik ja oksüdeerumata klemmidega kaitsmekarp. Tänu värvikoodidega spikrile karbi põhjas ei olnud juhtmete ühendamine eriti keerukas.
26.juuli - Sai igasugu pisemaid nokitsemisi tehtud:
27.juuli - Tõstsime mootoriploki peale. Kuna tali kasutamise võimalust ei olnud, siis tuli plokk ilma käigukasti ja plokikaaneta tõsta.
29. juuli - Tavapärane komplekteerimine. Oli väga tegus päev
30.juuli - Näide sellest, kuidas midagi ei kruvitud niisama külge - roolivõimupump:
4.august - 1 päev
deadline'ni. Auto elutähtsad sõlmed olid kõik justkui paigas. Võis hakata käivitamisele mõtlema. Panime aku peale, et elektrisüsteemi kontrollida. Niisiis... akuklemmid peale ja... plahvatust ei järgne, vaatame veel natuke aega hirmunult ringi... kärsahaisu ei kuskil
Niisiis hakkame uurima mis töötab, mis mitte. Vasak esimene lähituli töötab. Hoolimata süütevõtme ja tuledelüliti asendist. Üks tagatuli kah töötab ja see on... kõik
Ok, tester välja ja kala püüdma. Selgus, et üks kaitsmekarpi minev juhtmekimp oli ikka valesti pandud ja kaitsmekarbid ise polnud 100% identsed. Mõned tunnikesed pusimist ja tunduski, et elekter on enam-vähem paigas. Nüüd siis oli aeg sealmaal, et võis ka korra starterit proovida. See töötas
Veel kõik sõlmed korra üle kontrollida ja võis hakata tõsisemalt starterit käiama. Tükk aega käiamist ja ei midagi
Veaotsingul selgus, et bensiinipump ei löö. Mis seal siis ikka, teine pump oli õnneks olemas. Vahetamiseks aga tuli jagaja eemaldada, mille tulemusega märkide abil paika pandud süüteajastus läks loomulikult paigast. Teine pump lõi ilusti bensiini ülesse. Jälle kapotialune kokku ja proovima. Sumpast hakkasid esimesed harvad paugud kostuma. Kuna bensiin läks peale ja säde oli olemas, siis järeldasime, et süütemoment on totaalselt paigast ära. Peale jagaja asendi korrigeerimist hakkas mootor juba lubama. Siit ei läinudki enam mootori käivitumiseni palju aega
Nüüd oli veel vaja auto kibekiiresti Siimu juurde viia, et järgmise päeva hommikul katuseraami veidike värvida saaks. Väljas sadas lausvihma ja autol polnud ei katust ega esiklaasi... hmm, mis politsei selle peale arvaks...
. Õnneks oli vaja vaid paar tänavavahet sõita. Esimesed tähelepanekud - roolivõimendi töötab
, hetke pärast selgub, et pidurivõimendi ei tööta
Esimesest sõidust saadud adrenaliinisüst on veel pikalt peale sõitu tunda. Kell oli 2 öösel.
5.august -
Deadline. Siim tegeleb värvimisega, mina koos abilistega paigaldan veel viimaseid detaile, ilma milleta poleks ülevaatusele mõtet minna - stanged, turvavööd, klaasid jms. Tund aega enne ARK'i sulgemist jõuan sinna värvivahetust vormistama. Nüüd kiirelt ülevaatusele. 15 minutit enne ülevaatuspunkti sulgemist jõuan ka sinna. Nüüd siis on auto ka täiesti
street legal .
Viimane õhtu enne kokkutulekut ei viitsi enam midagi autoga teha, selle asemel joome õlut ja meenutame, kui peenelt see asi ära tehtud sai