Ullivilli E21 315

Foorumiliikmete autod.
killer666
Postitusi: 508
Liitunud: 28 Nov 2006 12:11
Asukoht: Ida-viru , AVINURME

Postitus Postitas killer666 »

ullivilli kirjutas:, kust ja mida, kui palju jookseb... XD
mootorist jookseb ilmselt 6li , ilmselt kast on ka 6line ja tagareduktor ka :D

paluks siis maksimaalsed 3 punni mulle:D
Tulihingeline bmw fänn:)
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Tegin mõned pildid ja panin üles ka: http://www.bmwclassic.ee/galerii/album552

Meeles, mida teha vaja:
* jõle kahtlane sirin on kõrgemate pöörete korral, nagu midagi metallset käiks kuskil vasta midagi
* summuti jooks.
* õhuvõtule panna kaks puuduliku aspestist torujuppi mootorist ja väljast võtma.
* kontrollida sildade kokku/lahku jooksu ja ära regullida. ehk saab sellest kiskumisest ja väiksest vigast lahti.
* Vbolla näppida ühtteist helist
* geneka puksid, mida ma ei suutnud realoem-ist tuvastada.
* Summuti vahetusel selguvana, mis mul ikka möliseb, kas differ, kardaan või summuti.
* pukse pukse pukse... äkki saab midagi paremaks, kuna piltideltki näha, et õõtsadel ja värkidel neid eriti enam ei ole. Huvitaval kombel ei kolise eriti midagi tho. Aga rattad on nati taga lääpas... üks rohkem... kuid kummi märgatavalt ei söö ja nu suht raske öelda, kas normi piires v mitte.
*Käigukasti vaja vist millalgi vahetama hakata... Teine ei lää alati päris vaikselt sisse: sünkro vist läbi, aga ei anna pidevalt tunda
*starter ei vea iga kord mootorit ringi, zuriseb ja käib nagu tühjalt
Kindlasti on midagi veel, mis hetkel ei meenu...
Aga põhiline on see, et veel sõidab :P
Viimati muutis ullivilli, 10 Juun 2008 21:29, muudetud 1 kord kokku.
killer666
Postitusi: 508
Liitunud: 28 Nov 2006 12:11
Asukoht: Ida-viru , AVINURME

Postitus Postitas killer666 »

Muide kui huvi , siis pakkuda oleks sulle e30 m10b18 (karpa66kw)+kast (5k.)+starter+terve summuti jooks(ehk annab väikse vaevaga ringi teha).
kokku tahaks selle jama eest saada 1999.95

hetkel veel e30 peal(niikaua , kuni leian r6 jaoks sobiva kardaani ja sumpsi) , nii et saax ka proovida.

info@ps
Tulihingeline bmw fänn:)
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Nääh ei aitäh.
Mul summuti jooks olemas, ootan vaid priidult vastukaja, et ta vastava kolde on leidnud.
Mootori üla osa on selline, et targemad lubanud mul moskvasse ja tagasi sellega sõita.
kast ok veel, aga siis, et saada spido, on vaja akata ka kardaani vahetama ja sealt signaali vedama.
Ma parem näpin jupi kaupa seda, nii et sõita saab. Mul hetkel projekte ja ideid küllalt.
Kurb v mitte, aga hetkel on minu jaoks tegu poolhobi liikuriga.
Nii kaua, kuni teine masin veel ei liigu, pole mingit suuremat ehitamist, kardan.
Aga tänud pakkumast.

Mis aga puutub proovimisse, on lugu selline, et prooviks ja katsetakse pidevalt, kuna aga päälinnas on täielik pinna puudus, ei saa lihtsamaidki asju teha. Seega, kui kellegil mõtteid, kust saaks nelja seina ja katust rentida/laenata, kuulan hea meelega.
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Selline tähtis küsimus, et kas need nn geneka puksid on
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=21
17 ja 9 antud pildilt?
Just need, mis genekat liiksest vibrast säästavad?
Või peaks kuskilt muult pildilt otsima? :(
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

Kui sa täpsemalt vaatad, siis 9 ja 17 on täpselt samad asjad (erinevate genekat juures kasutatud). Need on puksid, mis käivad geneka "pingutusmehanismi" ja kere vahele. Kui sa neid otsid, siis oled õiged leidnud.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
nuga
Klubiliige
Postitusi: 3082
Liitunud: 01 Sept 2004 13:42
Asukoht: Tartu - Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas nuga »

Genekapoolsed puksid on äkki nr. 9 ja 12
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=12&fg=22
323i, 320 Baur & 750iAL Highline
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Kusjuures kõige masendavam on see, et ma ise ei teagi, kummad nüüd täpselt õiged on...
Just see, et genekal on ebamäärane viba sees ja kui käisin klappe regullimmas, siis ütles, et geneka puksid vaja ära vahetada, kuna need suht läbi. Oleks ma too hetk teadnud, et see nii raske valik on, oleks ma lasknud näpuga näidata, mida silmas peab.

Täna käisin jälle sõidus ja ikka päris valju mölin, jorin on autos.
Ise akkan ka kahtlustama kardaani. Rõõsk eest ei kuule ka, kas tuleb istme alt või istme tagant summutist, mis on ikka paras pornu.
Äkki keegi oskab vihjata kuidas kindlaks teha, et kardaan on pidune?
Js kui suur ettevvõtmine on selle vahetus.
Ja mis siis juhtub, kui kardaan otsad annab: tuleb puhta tuppa ja tükid taga? Ning kui pidune on pidune..


Samuti diffri kohta, miks on LCD parem, kui tavaline: kas see annab reaalselt ka midagi juurde või on just kiirenduses parem, et rohkem veavad mõlemad rattad ja kummi põletada jõle tore. Kurvis ta peaks just, minu loogika järgi, halb olema ja alajuhitavust ju tekitama, kui üks pool eriti järgi ei anna.
Iseenesest räigelt ökane on küll. Ei tea, kas seest juba puhta kuival..
Pilt

Tna käisin seda Krdi asbestist toru v mis iganes see kuumakindel toru jurakas see on. Mootorile õhu sissevõtu jaoks siis, kuna praegu sealt puuduvad sellised asjad. Ei tea, kas ümberlülitus klapp töötab ka :roll:
Aga jääb järgmisesse nädalasse. Forsis oli pisike, automaailmas tuleb järgmine nädal ja ühes mingis poest küsisin öeldi, et hommseks saaks, aga omme pole endal aega ja hinda tahtsid ka rohkem, seda enam, et mul veel kahes jämeduses vaja.
Seega järgmine nädal automaailma. Seal oli 120eeku/m
Suure suuga poisid lubasid töötava klapi korral mulle väiksemat kütte kulu peale selle paigaldust, seega miks mitte 8)

Pilt

Pilt
Selline ilgelt tühi koht? Seal peaks vist ka minga puks olema :lol:

Pilt

Ei tea, kas nende vahetus on selline tohutu töö või paras hommiku kohvi kõrvale ära teha?
Minu jaoks on üllatav see, et ta nagu otseselt ei kolise. :?

Kolde kohapealt, peaks tehase 1 väljalaske avaga, asemel 2 avaga?
Just 1,6 peale, kuna minu meelest on kahe avaga pärit 1,8 pealt.
Et just aukude ja kõige kokkusobivus ja mis loomust kütte rüüpele mõjub.
Pilt
Viimati muutis ullivilli, 13 Juun 2008 07:50, muudetud 1 kord kokku.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Kui tahad siis mul on suur valik genekaid, äkki leiad geneka koos korralike puksidega, on veidi lihtsam.

Kardaanil võib tugipuki puks või tugipukk ise läbi olla, see põhjustab värinat. Nii võimas sul auto pole et kardaan kõveraks keerata :lol: Vahetada veits jama on aga eimidagi hullu, kui vahetad kasti siis väga hea kardaan kah üle vaadata kohe.

LCD diffrit pole mina veel näinud, küll aga LSD. Parem on seetõttu, et veavad mõlemad rattad mitte üherattavedu, kohalt läheb paremini ära, pidamine kohalt minnes parem jne. Aga lohuta ennast sellega et E21-le sa eestist enam LSD diffrit ei saa, kui pakutaksegi siis väga toreda hinnaga. Üks variant muidugi E30 diffri sisu, ei tea kas priidul see asi õnnestub.

Seal tühja koha peal otseselt puks ei käi, stabikapuks ongi selline, et ühest otsast suht tühi. Neid pukse eraldi vahetada on ulme, koos õõtsaga suht lihtne...kui vahetada juba siis kindlasti koos õõtsaga. Õõts maksab ca 500 krooni tükk.

Kolle sul jah veidi teistsugune aga kindlasti annab ühes tükis kollektor mõne teise 1,8 karpa pealt panna(mul olemas). Too, mis minul peaks küttekulule teoreetiliselt paremini mõjuma.

Krt jube pikk post tuli aga sai vist kõigile su probleemidele vastatud :D
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Tänud... ega ma ise teen veel pikemaid poste...
Paremini mõjuma? Aka vähem võtma, ma ikka eeldan?

Priidult ma sain ülejäänud väljalaske jurakad ka ja vaatame, mis ta mult küsib selle kolde eest, Kui ta üles leiab. Siiani on hinnad olnud minu krimpsus rahakotile viisakad.

Seega siis 1,6e peale istub 1.8 kolle nagu 5kopikat? :D

ega need geneka puksid sitad kallid olegi, need mis nuga pakkud on UM-is kohal ja suht inimliku hinnaga ka... Kui ma ainult teaks, kas need õiged ka on või mitte, mida mul vaja on.
Ja sitta ma sellest genekast endast ikka veel vahetan, kui vool akus püsib. Pigem peaks varsti starterit moosima akkama...
Aga õnneks on kerge auto: üksi jõuab mäe otsa küll lükata ja küll alla veeredes ka käima lääb 8)

Õõtsa koha pealt... Vahetada on paras kepp... Uuena on hind päris mahlane, kuigi võrreldes Audi 100 1k per tk võrreldes pole šhittagi.
Aga kas neid nn ei taastata. Audil pidid taastatud paremini vastu pidama, kui uued :lol: ja minga 1/5 hinda ka per tk
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Ma olen suht kindel et see kolle sobib üks ühele. Startereid mul kah :P
Hind võrreldes teiste autodega on väga soodne aga E21 mõistes suht palju. Igatahes kui ära vahetad siis vahe mäekõrgune. Mingitmoodi neid taastada ei anna.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Amatörid....
Tegu oli siis audi šarniiridega, tuli meelde... mis taastades, 3+ aastat pidasid ja uued aastakese...
Ja kui kindel sa oled, et nn taastada ei anna, et uus see junn vahele, kui muu veel vähegi peab?
Bronco
Postitusi: 547
Liitunud: 07 Sept 2004 18:19
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Bronco »

kas sul koliseb see stabikapuks?

See peabki umbes selline välja nägema ja stabikas peab seal sees ka liikuma. Kui häält ei tee, pole häda midagi.

Ja seda saab vahetada ka ilma õõtsata, isegi nii, et õõtsa ei võta auto küljest ära. Aega, kannatust ja tööriistu on vaja.
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

kas stabikas on siis ees või taga? või mõlemad...
Aga jah ei kolise midagi... Nu vähemalt mitte rohkem, kui kõik muu XD
Aga nu positiivne teada, et see puudu olev asi peabki puudu olema :oops:
Bronco
Postitusi: 547
Liitunud: 07 Sept 2004 18:19
Asukoht: Viljandimaa

Postitus Postitas Bronco »

ees on stabikas kindlasti. väiksemate mootoritega isenditel oli tagumine stabilisaatorivarras lisavarustuses, suurematel 320 ja 323 oli vist standard.

Pildil on puks, kuhu esimene stabilisaatorivarras kinnitub, ning puudu ei ole sealt midagi. selline "tühi koht" peabki seal olema.
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Sry ma unustasin ära, millest ma pildi tegin... Nüüd alles taipasin, et alt tehtud ei ole tagant, vaid kõik eest :lol:
:P Aga aitäh info eest

Tegelt selline asi ka, et kas oleks mul vist mõistlikum detailide kohta küsida ikka eraldi teemades, mitte terve massina teemas...?
Näiteks mis siis juhtub, kui kardaan peaks sõidu ajal puhta otsad andma ja kui suur on selle tõenäosus jne.
Äkki kedagi teist akkab ka kunagi huvitama.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Toda stabikapuksi ma kunagi proovisin vahetada aga ei saanud kohe kuidagi hakkama, nii kinni roostetanud oli. Lõpuks ostsin uue õõtsa, vahetasin ära ja hoopis teine asi oli kohe. Isegi, kui midagi ei kolise võib too õõts suht läbi olla.
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

Sain Priidult 316 kolde...
Ja külma õhu toru.
Toruga vast probleeme ei teki... Aga koldega on juba kuri karjas...

Kolde ja moto vahelisi tihendeid on võimalik saada, aga
Kust pagana kohast oleks võimalik saada kolde ja pükste vahelist tihendit??

Auto eksperids (vist oli selline firma) öeldi, et nemad ei kujuta ettegi, kus eesti pinnal võiks sellist asja leida :lol:

Kas seda tihendit mingist materjalist ise ei anna välja lõigata asendada.
Just 3 augulisega tegemist.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2634
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Postitus Postitas Ruut »

ullivilli kirjutas: Aga koldega on juba kuri karjas...
Kust pagana kohast oleks võimalik saada kolde ja pükste vahelist tihendit??
Kas seda tihendit mingist materjalist ise ei anna välja lõigata asendada.
Just 3 augulisega tegemist.
Et siis millisest tihendist jutt käib? Eeldatavasti peaks ikkagi 2-e auguga olema. Midagi sellist
Pilt
412 mosse oma on visuaalselt suht sarnane. Kui sul siiski on mingi ime kolle, kus kolm väljuvat toru ja tihendit kusagilt ei saa, siis ma võin sulle eraldada tüki materjali, millest saaksid tihendi teha.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
ullivilli
Postitusi: 331
Liitunud: 01 Apr 2008 22:29
Asukoht: TLN

Postitus Postitas ullivilli »

nu ehk polegi vaja väga pilli l6hki ajada, nimelt autoosades täpselt samasugust asja kirjeldati. Eile j6udis isegi tallinna kohale, aga selleks ajaks olin ma juba jaanile lahkunud. Nii et eks ma Teisip vms oskan täpsemalt öelda, kui 6ige asjaga tegu on.
Hind oli iseenesest olematu, seda enam asja kohta, mida ei pidanud eesti pinnal leidumagi.
Aga jah, muidu just sammust kahe auguga V-kujulist mul vaja oligi.
Suletud