BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Foorumiliikmete autod.
Suletud
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Postitus Postitas Toivoku »

trevi kirjutas:Minu arvates annavad vanemale autole palju soliidsust juurde porikummid. Kuna tehasest neid enam tellida ei anna, siis sai ebay-d silmas peetud ja sealt endale sobivad originaaljupid otsitud.
Tagumised on E23 omad, esimestes pole kindel, põgusa otsimise peale ei suutnud tuvastada, kas on nad E23 omad või muu BMW omad. Igatahes on esimesed ja tagumised kokkusobiv komplekt. Varuosa kood on 11887587 (http://bmwfans.info/part-72601887587)
Nädalavahetusel loodan leida aega allakruvimiseks.

Pilt
Kusjuures õesti teevad autot soliidsemaks ja ma mõtlen,et panen enda valgele autole külge sellised.Kuigi ei aja ma taga soliidsust vaid pigem seda,et auto puhtamaks jääks.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Lõpuks jõudis aeg niikaugele, et hakkasin salongiradikat vahetama. Kuna radikas oli mõnda aega lekkinud, tuli ka salongimatt ja selle alused shvammid välja kuivama saada autost.
Selleks, et ahi kätte saada, tuleb eemaldada kõigepealt tagumine laes olev iluliist, siis külgmised, siis esimene laes olev, siis esimestel piilaritel olevad, muidu ei saa armatuuri kätte. Kui keegi esimest korda armatuuri eemaldab võib see tulla üllatusena.
Halva üllatusena tuli see, et keegi oli ahju korralikult klaasiliimiga kere külge liiminud. Arvatavasti on salongiradikas juba kauem aega lekkinud aga keegi on lootnud, et äkki tungib vihmavesi hoopis sisse. Õnneks sai ahju Ingmari abiga tervelt kätte.

Lähemalt uurides selgus, et ventilaatorikinnitusest on keegi kunagi jagu saanud, ning see on tagasi kokku liimitud:
Pilt

Vanade autode puhul peab alati olema vähemalt 1 auto doonoriks. Salongiradikas, katkine kinnitus, mittetöötav klapp ja ka nt eelmisel pildil paistvad roostes korpusekinnitusklambrid sai asendatud korralikega ja muidugi ventikas õlitatud. Ahi on paigaldamiseks valmis. Ainult need krdi läbiimbunud põhjasvammid peavad ennem ära kuivama, kui ahju saab tagasi panna.
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Põrandavaiba alused matid kuivasid jahutusvedelikust soojas ventileeritud ruumis üle 2 nädala. Kuna matte läbi ei pesnud (üleni paksult läbivettinuna oleksid nad lubamatult kaua kuivanud) siis tuleb loota, et mati sisse kuivanud soolad (jahutusvedelikust) ei soodusta korrosiooni. Kui jahutusvedelikul on üldiselt korrosioonivastased aditiivid sees, siis kuivanud jääkide omadusi ei oska ette ennustada.

Spidomeetri hakkas pärast USA ebay-st tellitud akude plaadi vahetust tööle. Täpselt nii nagu peab, ehk ka service indikaator töötab lõpuks. Täitsa imeks pandav, et euroopas keegi ei paku seda probleemset plaati. Olen komplekteerinud spidoblokke vähemalt 5 tk ja natukese aja pärast on nad kõik "saba andnud" ehk kasutatud töötava ploki leidmine on ainult ajutine lahendus.

Uus plaat leidnud oma koha:
Pilt

Samuti sai sisse doonorilt pärit korraliku pesu läbinud vaip. Leotus rasketehnika pesuvahendiga + pesu amatöörsurvepesuriga jaheda veega(ei võimalda nii suurt destruktiivset survet nagu profi oma) ja välimus nagu uuel (võrreldes sellega, mis see vaip ennem oli), minemata topiliseks ega hakkamata lagunema.

Mootor sai 2x uhutud läbi pesuõliga ja sisse poolsünt. Jahutussüsteem sai uhutud läbi radiator flushiga, sidrunhappe lahusega ja muidugi veega mitu korda. Seda muidugi ennem salongiradika ühendamist, et vältida viimase ummistumist sodiga.

Kuna esimeste porilapakate kinnitused (plekid) ei ole E23-e omad, siis tuleb neid natuke ümber teha, see saab toimuma tulevikus. Tagumised sai prooviks külge pandud, väga hea sai, aga kuna ilma esimesteta on kuidagi poolik ilme, siis sai tagumised hetkel uuesti eemaldatud.

Alla sai krutitud ka pisikesed koledad rattad talvekummidega. Homme saavad selle auto talvised sõiduomadused minu käes esmakordselt testitud.
Viimati muutis trevi, 14 Mär 2009 00:59, muudetud 1 kord kokku.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Drama
Postitusi: 159
Liitunud: 17 Nov 2007 22:53

Postitus Postitas Drama »

masin on sul ikka super ilus!
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Galeriis mõned pildid Talverallist, kuhu ka valge auto peale on jäänud.
http://www.bmwclassic.ee/galerii/album649

Auto pidas ilusti vastu, ei lekkinud õli ega jahutusvedelikku. Siiski tekkis õrn laagrihääl kapotialla, tundub kangesti, et geneka juurest pärit.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Kuna tugeval pidurdamisel esines tuntav värin, siis sai ette võetud järgmisena pidurite taastamine. Otse loomulikult oligi pika seismise ja vähese sõitmise tulemusena kolvid kinni. See viga sai ilusti kõrvaldatud.

Kuna minu arvamist järgi on sadulad originaalis tsingitud (töödeldud pindadel on säilinud kollane tsink), sai üks katseeksemplar Voltasse tsinkimisse saadetud. Tulemus osutus üle ootuste kehvaks. Esiteks on pind, kare nagu liivapaber. Eelnevalt oli suport korralikult roostest puhastatud ning läikima harjatud.

Teiseks on kõik nurgatagused alad jäänud katmata tsingiga. Midagi sellist ma kartsin, et juhtub, sest elektriväli nurga taha ja torusse levida ei taha. Küll aga peab nüüd minema tädikestega konsulteerima minema, kas sellist asja ei ole võimalik vältida detaili liigutamisega galvaniseerimise ajal.

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Probleem on selles, et tegu on malmiga, seoses sellega, on tsinkimine keerukas, kuna iga nn oksiid ja mustus mõjutab tulemust koostöös materjaliga. Nüüd harja need kehvad kohad üle ja värvi kvaliteetse autovärviga ja mure lahendatud.
e28
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Tegu siiski tavalise süsinikterasega. Sellist liivapaberiefekti olen varem ka mõnel detailil täheldanud ja tähendab see seda, et tsinkimisvannis on mingi sodi.
Kuna probleem on huvitav ja aega kevadeni on, siis proovib esialgu kvaliteetset tulemust saada.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
e23
Postitusi: 2
Liitunud: 13 Sept 2004 23:16
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas e23 »

Minu armas kunagine Whiteshark leidis omale äärmiselt tubli ja ustava omaniku ,pildimaterjalide põhjal on tehtud palju edusamme ,ilus vaadata oma kunagist 7kat - edukat ehitamist Trevi !
Aastal 2001. oli auto minu kätte jõudes väga masendavas seisukorras .....
Muide ,esimesed -ja tagumised suportid said 2002 a . põhjaliku remondi (eks aeg ja korrosioon teeb oma tööd, et kinni olid ) ,samal ajal sai vahetatud ka autom. kast manuali vastu .
Kas tsink või galvaniseerimis töötlus suportitele parim lahendus on ei tea ,ehk kuumakindel värv ehk oleks parem variant...

Jõudu !

terv. Tom
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Autole lisandusid Executive varustuses olevad nahaga uksekäepidemed. Samuti on nüüd olemas BBS esispoiler, mis on täitsa heas korras, kuid vajab värvivahetust :) Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
kustas
Postitusi: 992
Liitunud: 18 Sept 2004 14:01
Asukoht: MI

Postitus Postitas kustas »

trevi kirjutas:BBS esispoiler
Sheeri pilti grämps :D. Mul ka BBS.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

trevi kirjutas:
BBS esispoiler


Sheeri pilti grämps . Mul ka BBS.
Hetkel ootab, millal mul on aega ta autoga samasse tooni viia ja külge panna. Pildilt paistab ilusti erinevus praeguse põllega, mis pole ka päris originaalina säilinud.

Pilt
Viimati muutis trevi, 27 Jaan 2012 14:37, muudetud 1 kord kokku.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Kurat. Ma lähen varsti kadedusest lõhki :D.
See peaks päris kenake jääma auto küljes. Udutulesid vist see lisa ei toeta? V on tagapool kontuur ees, kust lõigata?


Kõigil on BBS, aga minul mitte.
e28 528iA '84
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Taga on küll kontuur, mida mööda saaks udutulede avad lõigata, aga seda pole mitte plaanis teha.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

trevi kirjutas:Taga on küll kontuur, mida mööda saaks udutulede avad lõigata, aga seda pole mitte plaanis teha.
Hei! Ära kindlasti lõika! Rikub välimuse ära.
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Unustasingi oma postitusele lisada, et kui on kontuur, ära lõika :)
e28 528iA '84
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

3 kuud pärast lahtilammutamist ladusin täna pidurid kokku. Lõpptulemus jäi päris kena. Korra peab uuesti lahtivõtma ja asjad ümber tõstma, sest muidu tõotab õhutamine tulla vahva - endale märkamatult panin kokku olemasolevatest 2x ühepoole välimised + 2x ühe poole sisemised suportid, mistõttu mõlemal pool on 1 õhutusnippel valel pool. Nüüd võib nad külge ka veel panna ja ülevaatusele juba minna.

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Smurff
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Apr 2009 19:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Smurff »

Kõik tore ja kena jah 8) aga ära talvel küll enam soola sisse tuisutama mine :wink: . Ma ei raatsi oma autosid isegi kenal suve päeval mõnikord välja ajada, sa sõidad lausa talve sellise iludusega :roll: . Aga edu igatahes edaspidiseks !
850Ci
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Ei viitisinud ikkagi suporteid ümber laduda, sai võetud laenuks hoopis pidurite õhutamiseks vaakumpump. Aga noh, kui ratas alt ära, siis sai vaadatud, et koopad on ikka rämeda porikihi all, Peseks nagu ära. 4 koopa pesemise peale läks kenasti pool päeva. Siis sai pidurid alla pandud ja õhutama kukutud. Pole sellise atribuudiga ennem töödanud, seega esimese korraga päris ideaalseks ei saanud, homme veel natuke õhutama. Aga juba pooliku tulemusega võttis asfaldillö ikka maru kergelt plokki ning käsipidur töötab ka kui kulda.
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

nii nagu ikka, kõik asjad enne kokkutulekut viimasel minutil. Pool tundi tagasi sai auto ülevaatuse ning seega võib suve alanuks lugeda :D
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Suletud