BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Foorumiliikmete autod.
Suletud
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Eelised - tihedamad ülekandevahed. Kui tavalisel käigul on 5 käik nö overdrive, ülekandearvuga 0,8, siis CR (close ratio) kastil on 5 käigu ülekanne 1:1.
Aga tähtsam eelis ringrajal on see, et esimene käik on eraldi ja 2-3 (ehk enimkasutatavad käigud) on käigukangi kulissis otse vahetatavad - väiksem ajakadu käiguvahetusele ning väiksem võimalus eksida.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Impsionu
Klubiliige EBK
Postitusi: 463
Liitunud: 08 Apr 2006 22:06
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Impsionu »

Teoorias ja õppinud mehe käes tõesti sujuvam ja vähem eksimusi tekitav võibolla. Päriselu on aga hoopis midagi muud, rahvaspordis sõidab üks ekipaaž 320is-ga(itaalia m3 e30) millel ka samalaadne kast, nemad sellega pole siiamaani hakkama saanud, ikka korduvalt ja korduvalt eksivad. Autot on omanud paar kuud kindlasti. Nii et see nõuab päris suurt vilumust :wink: Muidu tore ja huvitav asi kindlasti :D
BMW E91 320D 07/2010
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Pühapäeval sai dogleg alla krutitud ja väike ring ka huvi pärast tehtud. Üldiselt on auto ju kokkutulekust saadik talvekorteris :)

Minu jaoks oli uudis, et esimene käik pole mitte ainult vasakule-alla, vaid lükkad kangi vasakule ning alla ei lähe ta otse, vaid kaarega keskele tagasi. Eks see ole ikka selleks, et oleks hea mugav teist käiku panna. Ja maru täpselt peab võrreldes tavalise kastiga lülitama.

Vahetasin ka välja käigukasti kangi metallosa, kuna keegi eelmistest omanikest on kangi kunagi lühemaks saaginud. Nii vanale autole aga sobib minu arvates natukene pikem käigukang. Käigukangi nupuga peab ka midagi ette võtma, kipub teine ringi käima otsas. Kinni liimida ei taha, siis ei saa pärast kätte normaalselt. Kuidas üldse need puust originaalkäigukanginupud kinni käivad?

Eelmine nädal andsin ka uue (selle auto jaoks) plokikaane töösse, lubasid praeguse nädala jooksul üle käia. Põhjus - saab jagu jahutusvedeliku kadumisest ja sellest põhjustatud valgest suitsust, õli ilmumisest jahutusvedeliku hulka, klappide tiksumisest, klapisääretihenditest tingitud suitsust . Samuti saab kapotialuse pildi jälle puhtamaks.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
whiteshark
Postitusi: 56
Liitunud: 29 Aug 2005 12:18

Postitus Postitas whiteshark »

Ainult Suured Kiitused Sulle :!:

Tubli oled :wink:
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Plokikaas on käes ja ootab paigaldamist. See omakorda toppab paari pisiasja taastamise taga, ei taha roostes ja/või korrodeerunud jubinaid tagasi panna. Lisaks ei ole olnud viitsimist salongi (jälle) tühjaks teha. Tavaliselt ei ole vaja plokikaane vahetuseks salongi tühjaks kaevata, aga mul on lekkima hakanud salogi soojendusradiaator ja seetõttu on põhi juhipool kardaanitunnelit päris märg. Algselt arvasin, et katuseluugi äravoolutorudel on midagi viga, kuniks tulin lõpuks selle peale, et võiks uurida, kas põrandal olev märg vedelik on ikka vesi. Ei olnud.

Soojendusradika vahetamiseks võiks armatuuri välja võtta, siis on hea kerge seda teha. Doonorilt sain uueväärse soojendusradika (vist oli paar aastat tagasi vahetatud). Ja selleks et paks põhjasvamm ära kuivaks, läheb kuivas ruumis (praegu sügiseste ilmadega ei taha välja kindlasti jätta) vähemalt nädal, kui mitte rohkem.

Praegu kui soojendusradikas lekib, ei taha mõtet plokikaant vahetada, läks ju praegune tuksi põhjusel, et vedelikku polnud eriti sees. Kõige parem on teha kõik ühekorraga.

Ning tundub, et varsti hakkan otsima 3,07 ülekandega difrit. Praeguse (3,64) on maanteel 100-ga sõites 3000 pööret. Kuigi jah, linnas on sellise ülekandega päris fun.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
whiteshark
Postitusi: 56
Liitunud: 29 Aug 2005 12:18

Postitus Postitas whiteshark »

Siit moraal . Kui auto seisab PM. 10 aastat sii ei jää tast midagi järgi.
Mul juba tekivad süümekad :oops:
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Kuna nädalavahetus homsest jälle algamas, käisin ostmas levinud, M30 mootori, plokikaane tihendit. Plokikaane tihend esinduses 1800.- , autoeksperdis 562.- kohapeal pole kummaski kohas, sestap tellisin viimasest, lubati 3-4 nädalat tehasetellimusest kohalejõudmiseni. Minu praktika järgi pole UM ka eriti kiirem.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
lamp
Postitusi: 706
Liitunud: 01 Veebr 2005 10:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lamp »

väikse vihjena soovitan, ikka Teeme Varuosadest ka uurida, reinzi kohapealt nad siiski kõige pädevamad eestis, muidugi on nad eelkõige hulgifirma, aga vaevalt, et eraisikule ära ütlevad.
otse maaletoojana on neil suht head tingimused ja ka vanakooli meestesse hooliv suhtumine
e28 528i & e21 316
e21 315 & e6 2000
Saab 900c
killer666
Postitusi: 508
Liitunud: 28 Nov 2006 12:11
Asukoht: Ida-viru , AVINURME

Postitus Postitas killer666 »

trevi kirjutas:Kuna nädalavahetus homsest jälle algamas, käisin ostmas levinud, M30 mootori, plokikaane tihendit. Plokikaane tihend esinduses 1800.- ,.
j6hker kirves ikka:(
Tulihingeline bmw fänn:)
mriks
Postitusi: 53
Liitunud: 08 Apr 2005 22:03
Asukoht: tallinn

Postitus Postitas mriks »

mina sain kunagi aave'st 500- ga. nüüd on selle asutuse nimi autoekspert vist
732i
Kasutaja avatar
lamp
Postitusi: 706
Liitunud: 01 Veebr 2005 10:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas lamp »

nii vaatasin just täna teemest olemas kohapeal kaks paksust 2,05 540.-
ja 1,75 485.- tootja reinz, kui tahad siis saan sulle orgunnida miinus 20% neist hindadest
e28 528i & e21 316
e21 315 & e6 2000
Saab 900c
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Sai natuke garaazis oldud, vahetatud plokikaas, pinguti, kett, nuka hammasratas, veepump, kütuse rõhuregulaator jne.

Pilt

ühtteist veel kokku panna ja siis saab salongiradikat vahetama hakata.

Kapotialune on väga must, sellepärast et keegi mina oskas suunata kapotialust tolmust puhastades suruõhu vooliku otse õlikanalisse, pärast mida oli kapotialune ja ma ise üleni õliga koos, puhastamine tegi asja küll paremaks aga mitte puhtaks. Ehk hetkel on kapoti all ainus puhas asi mootor, üks esimesi asju, mis liikuma saades tuleb ära teha on põhjalik pesu :D
Viimati muutis trevi, 14 Mär 2009 00:58, muudetud 1 kord kokku.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Uuel aastal on plaanis mootori juhtimist natukene uuendada, sai ka aju kokku joodetud:

Pilt
Viimati muutis trevi, 03 Veebr 2009 20:30, muudetud 1 kord kokku.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

vaatkui tubli :)

kui sul veel vaba aega on... võid LED-id, LED-ide taga olevad transid. ja transside ümbert kokku need 6 takistit kõik uuesti maha joota :D

Väikeste takistite (transside taga) asemele jooda 330R takid.
Sealt edasi saab siis süüteosa kasvatada :)

Kas sa tühikäiguklappi ei hakka kasutama?
Kui hakkad, uuri TIP 122 mod-i kohta :)
Sellest räägib kokkujootmise juhendis ka natuke. Extra juhendis on aga selgemalt.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

ms

Postitus Postitas trevi »

Kõike seda jõuab.

Tühikäiguklapiga tundub esmapilgul lihtne olevat - L-Jetronikul on bimetall, mis saab lihtsalt toite peale ja soojeneb. Üks variant on see lahendada lihtsalt nii, et toide nt bensupumba relee küljest, et kui pumbale tuleb vool peale, siis hakkab ka tühikäigu bimetalli kütma. Et ei peagi midagi läbi aju tulema eraldi. Tähtis on lihtsalt see, et kui mootor ei tööta, siis ei tohi voolu klapp peale saada.

Sellest olen aru saanud, et Led-id saavad süüte väljunditeks, soovitatavalt nende asemele db15 pistik panna. Aga enne plaanis ka stim kokku panna või kuskilt laenata ja katsetada, et kõik ikka töötab nagu peab, enne ei taha modifitseerima hakata.

Manualides ja foorumis on infot palju, raske on eristada olulist ja endale vajaminevat. Selleks kulubki vist kõige rohkem aega.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
mart154
Postitusi: 858
Liitunud: 27 Dets 2005 10:17

Postitus Postitas mart154 »

Kui bimetalli kasutad, siis on kõik hästi :)
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Lõpuks sai kokku kõik summuti jupid, mis sai ka alla kruvitud. Kuna originaalosad on kirve hinnaga, siis sai b-osi otsitud. Osad b-osad on tootmisest maas, seega sai täiskomplekt leitud kuude pikkuse ootamisega ning ka ebayst tellitud juppidega. Mootor sai esimest korda peale remonti käima pandud. Ikka väga mõnus hääl kui mootor ei tiksu ja summuti ei plörise.
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Impsionu
Klubiliige EBK
Postitusi: 463
Liitunud: 08 Apr 2006 22:06
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Impsionu »

Ilus vaatepilt. Teeb kadedaks, endal oleks vaja keskmist pütti, seda kõige suuremat, seal auk/augud sees ja sõelad lahti. Tore vaadata, et asjad liiguvad sul.
Edu ja jõudu!
BMW E91 320D 07/2010
Ammy69
Klubiliige
Postitusi: 618
Liitunud: 02 Okt 2008 16:53

Postitus Postitas Ammy69 »

töö käib! endal pool selest olemas, pool vaja soetada veel
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Minu arvates annavad vanemale autole palju soliidsust juurde porikummid. Kuna tehasest neid enam tellida ei anna, siis sai ebay-d silmas peetud ja sealt endale sobivad originaaljupid otsitud.
Tagumised on E23 omad, esimestes pole kindel, põgusa otsimise peale ei suutnud tuvastada, kas on nad E23 omad või muu BMW omad. Igatahes on esimesed ja tagumised kokkusobiv komplekt. Varuosa kood on 11887587 (http://bmwfans.info/part-72601887587)
Nädalavahetusel loodan leida aega allakruvimiseks.

Pilt
Viimati muutis trevi, 27 Jaan 2012 14:26, muudetud 1 kord kokku.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Suletud