BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Foorumiliikmete autod.
Suletud
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

BBS-l kõik praod parandatud ja ebatasasused lihvitud (originaalselt sinine, oli ta minu kätte jõudnult sprayga hõbedaseks värvitud)
Pilt
ja krundituna.
Pilt
Pärast kruntimist hakkas silma paar viga lihvimisel, mis tuleb veel üle käia ennem kui värvida kannatab.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Üleeile sai autoga käidud sillastendis. Esimest korda sai autol rooli sirgeks, tuli ta minukätte ju isetehtud sportrooliga ning pärast õige rooli panekut oli rool natukene viltu. Huvitava asjaoluna selgus, et E23 tahab sillastendis saada lisaraskusi: mõlemad esiistmed 68kg + tagaiste 68kg + pagasiruum 21kg + täis paak (ca 80kg). Lisaraskusi kahjuks võtta ei olnud, kuid loodetavasti ei pannud see väga mööda, lihsalt tagarataste kallet ei saa õigesti arvestada (hetkel näitas (arvates, et auto on koormatud), et kalle on täiesti õige, ehk siis tegelikult on natukene lääpas.

Vaikselt oli jahutusvedeliku tase laskuma hakanud, selle põhjuseks oli kaane ja soojenduskraani vaheline lõdvik, mis oli otsustanud klambri kõrvalt katki minna.

Järgmisena plaanis mootori alumine ots ära vahetada, hetkel karteris liiga suur surve :)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Et ruumi juurde saada, lammutasin natukene doonorit laiali. Selgus ka põhjus, miks tollel automaatkast käigud ära kaotas. Nimelt on antud kasti remonditud ning valesti tagasi pandud. Automaatkastil pannakse hüdrotrafo alati ennem kasti külge ja siis pärast polditakse hooratta külge, siis saab kindel olla, et nuudid said õigesti. Vastupidi toimetades võib saada all pildil toodud tulemuse (kusjuures kast sõitis päris pikalt ennem kui nuudid saba andsid).
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

trevi kirjutas:Et ruumi juurde saada, lammutasin natukene doonorit laiali. Selgus ka põhjus, miks tollel automaatkast käigud ära kaotas. Nimelt on antud kasti remonditud ning valesti tagasi pandud. Automaatkastil pannakse hüdrotrafo alati ennem kasti külge ja siis pärast polditakse hooratta külge, siis saab kindel olla, et nuudid said õigesti. Vastupidi toimetades võib saada all pildil toodud tulemuse (kusjuures kast sõitis päris pikalt ennem kui nuudid saba andsid).
Pilt
No tuleb sealt ikka üllatusi välja. Poleks arvanud. Kusjuures sõitis too suht. palju, veidi rohkem kui 50 000 km mu käes. Nüüd siis selgub, et kast valesti kokku pandud...
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Suvel juhtus see, et ust sulgedes purunes olematuks juhiukse. Kõik otsingud uut klaasi leida osutusid asjatuks, sest pruun tehasetoon ei ole just levinud.

See viga sai parandatud seltsimees Karu abiga (suured tänud siinkohal), kes aitas doonoriks hankida ka siin foorumis müügis olnud terve pruuni klaasiringiga auto. Lisaks on autol veel 3,5 mootor, mis õnnestus täna käima saada (tänud eelmisele omanikule, kes auto elektrisüsteemile oli enne vanarauda viimist otsustanud läheneda kääride ja toore jõuga). Auto läheb üldjoontes juppideks, eks paistab, mis peale klaaside veel enda auto külge läheb :)
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Smurff
Postitusi: 189
Liitunud: 04 Apr 2009 19:31
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Smurff »

Väike videoreportaaz kah toimunust :lol: ah jaa show-d lisab keegi smurff, huvitav kes ta küll siuke on :D

Pärast läks masin käima kah, kuid nagu alati...seda video peale ei õnnestunud saada :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=zu4MGnVeneQ
850Ci
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

see pann sai ka täna ülevaatuse. Eelmine nädal sai vahetatud mootoriplokk (vana ja kulunud maas ja uus ja värske juba pukis)
Pilt
ja sinist suitsu enam pole. Kui lekkiv differ, lekkiv parem tagaamort ja loks paralleelvardas ja pendelhoovapuksis olid juba teada, siis ebameeldiva üllatuse valmistas parem esiamort, mille tulemuseks oli stendis 0%. Põhjust jälle auto kallal nokitseda.
Viimati muutis trevi, 27 Jaan 2012 14:43, muudetud 2 korda kokku.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Eile toimus esimene käivitus megasquirdiga. Üllatavalt hästi läks käima ja hakkas tühikäiku hoidma. Üldjoontes töötab, natuke on vaja veel kokku panna ja siis tänavale ja stendi tuunima ja katsetama. Eesämärgiks saada rohkem jõudu vähema kütusekuluga.
Hea, et ma pärast mootoriploki vahetust autoga ainult 500 km sõitsin, nimelt eelmises postituses oleval rihmarattal olid jäänud poldid korralikult kinni keeramata. Õnneks nägin, et kuidagi väga loperguselt käib see ratas ja sain õigeaegselt jaole, ainult 3 polti olid jalga lasknud. Ei taha teadagi, mis oleks juhtunud, kui poleks märganud.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

kas seda otsakaant ka juba vaja on? :D
745, R-23, R-12
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Selle saaks juba kenasti omale kohale paigutada küll , aga noh, kiiret pole :D
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

http://www.youtube.com/watch?v=OTgtuohWnog
Väike videomeenutus ka tänasest. Muuhulgas sai tööle tühikäigumootor ning segu hakkas näitama WB lambda. Kui homme läheb kõik plaanipäraselt, siis jõuab äkki juba tänaval esimesed testikilomeetrid sõita. millist häält teeb mootor kui panna pööretepiiraja 2000 peale :D
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Täna sain jagu trigger erroritest ning L-jetronicuga võrreldav sõidumugavus on kiire seadega juba käes. Lähiajal järgneb peenhäälestus, eks näis, milleks see mootor vabalthingavana võimeline on.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
Iff
Klubiliige
Postitusi: 509
Liitunud: 25 Jaan 2005 22:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Iff »

Kui suurt peavalu megasquirdi pealepanek endast kujutas?
635csi
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Minu jaoks on tegu parajalt keerulise ülesandega, sest teen seda esimest korda. Tagantjärele tundub lihtne, aga kui miski ei tööta, siis viga (mis reegline on midagi lihtsat) otsides olen tahtnud mitmeid kordi koos autoga minema visata kogu selle asjanduse :D Aga noh, veel pole kõik valmis
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
Iff
Klubiliige
Postitusi: 509
Liitunud: 25 Jaan 2005 22:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Iff »

Olgu, seda ma tahtsingi kuulda :D Päris huvitav kui suur vahe olema saab võrreldes tehaseajuga. Just võimsusevahet pean silmas, ei kujuta hästi ette, et kuskohast seda ökonoomsust juurde peaks tulema. Niigi öko ju juba. Huvitav teema igatahes
635csi
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Vahepeal õnnestus tekitada enda teadmatusest paar komplikatsiooni, mida seostasin pöörete lugemise ja trigger erroritega ning üritasin agaralt VR ahelas olevate takistite ja kondensaatorite väärtusi muutes kõrgsagedusfiltrit sobivamaks häälestada. Siiski selgus, et tegu on liiga tundlikuks pandud "acceleration enrichmentiga" ehk puhtalt seadistuskogemuste nappuse taha peituv probleem. Täna sai auto häälestatud maanteel nii 80% ulatuses õigele segule. Süütetabel on siiani suvaline internetist tõmmatud m30b34 süütetabel, mis sai oma baasnurka arvestades lihtsalt 5 kraadi hilisemaks keeratud.

Ja isegi ainult kütusekaardi järgi sõites sõidab auto kõhutunde järgi paremini kui originaalis. Mineku vahet gaas põhjas eriti ei tunneta, aga erksamalt liigub just osakoormusel.

Nüüd on järgmine etapp seade dünostendis üle häälestada, seejärel saab paika panna Stardijärgse rikastuse ja ülessoojenemise täpsed seaded. Hetkel jääb täiesti külmalt käivitades käima 4-da korraga, esimesel kolmel korral käivitub paariks sekundiks.

Aga asi areneb vähemalt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Ammy69
Klubiliige
Postitusi: 618
Liitunud: 02 Okt 2008 16:53

Postitus Postitas Ammy69 »

Seda lugedes hakkab hing sees lausa karjuma. Saaks omal ka nii kaugele.
http://www.CarRestoration.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Selline on tänase seisuga kapotialt, gaasidrosli panin ka 3.5 oma. Kui kõik plaanipäraselt läheb, saab homme teada, mitu hobust mootorisse alles on jäänud, loodetavasti ei tule väga palju alla tehasenumbrite.
Pilt
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Postitus Postitas raunz »

Kuhu jõudu mõõtma lähed?

Eks jääb siis numbreid ootama :P
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Veel eile õhtul tundus, et ei jõuagi stendi, sest kogemata õnnestus läbi põletada 3x2 coilpackis üks süütepool, ehk kuuest silindrist sai sädet ainult neli. Täna hommikul sai romulast toodud töötav süütepool ja sai uuesti mootori korralikult käima.
Täna oli seadistamise päev. Imestusega selgus, et maanteel kiiruga koostatud seade ei olnudki väga mööda. Seadistada sain TKTK veojõustendis (kuna osaliselt seondub mu lõputöö teemaga).

Kilovatte tuli loodetust vähem, ratastest 109, mis teeb siis arvestades ülekande kadusid tuleb mootorist sinna 120-130kw vahele suurusjärku. Graafik tuleb natuke hiljem, siis kui selle ise kätte saan.

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Suletud