BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Foorumiliikmete autod.
Suletud
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Radikaprobleem lahendatud, tänud Kristjanile Puka'st.

Coilpack on senini olnud väga vale koha peal lanseka küljes, juhtmed jooksmas valelt poolt ning selgelt paistis silma, et midagi on väga valesti. Lõpuks sai alumiiniumprofiilide jääkidest tehtud coilpackile kronsa, mis kinnitub jagaja jala (ülejäänud jagaja treisin lihtsalt otsast ära) ning coilpacki vahele. Õige asukoha tõttu saab lõpuks kasutada õigeid küünlajuhtmeid koos originaal juhtmerenniga. Lõpuks hakkab kapotialune saavutama sellist välimust, et võib sellega probleemideta minna ka ametlikule ülevaatusele.

Pilt
Pilt
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
Iff
Klubiliige
Postitusi: 509
Liitunud: 25 Jaan 2005 22:16
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Iff »

Päris hea! Usun, et vilumatu silm ei märkakski vahet võrreldes originaaliga
635csi
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Talvepuhkus algas täna:
Pilt

Kõik sel aastal plaanis olnud ehitustööd said tehtud, järgmine aasta on plaanis tänavale saada, eks näis.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

Pane auto alla kile ka siis ei tule maa seest niiskust nii palju :wink:
745, R-23, R-12
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Huvitav mõte. Samas on aluspinnaks liiv, kas sealt seest tuleb üldse niiskust?
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Arvo
Postitusi: 1375
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

Mul elu esimene auto seisis paar aastat sarnases liivase põhjaga katusealuses (tuultele küll mitte niivõrd avatud) ja peaks mainima, et säilis seal väga hästi. Kergelt roostetav tiivakaar oli 2 aasta möödudes igatahes samas seisus.
Minuarvates on tähtsam, et autol oleks seestpoolt matid kuivad, võibolla tasuks isegi aken praokile jätta?
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Mis materjalist see kate on ? Roostetamise vastu aitab tõesti hea ventilatsioon ja kui varikatus on peakohal, siis ainuke niiskus on õhuniiskus. Kas see kate just vastupidist efekti ei või tekitada ?
e28
Kasutaja avatar
Jaks
Klubiliige
Postitusi: 1136
Liitunud: 12 Dets 2007 11:54
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina

Postitus Postitas Jaks »

Põranda kohapealt on kindel see, et kui liiv on 30 cm sügavuseni kuiv siis sealt enam niiskust ülesse ei tule kindlasti.
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Kate on tavaline autokate, ostetud automaailmast vms, minu kogemus näitab, et see laseb õhku läbi, kuivab imekiirelt ning õhuniiskusest tingitud kondens ei lange auto peale, vaid katte peale. Ja aknad ja luuk on kõik kenasti tuuldumisasendis, lisaks katuseraam hoiab enamuse kattest auto pinnast õhus ja õhk saab veel enam läbi käia.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

Ma lihtsalt olen näinud vähe vanemaid autosi mis muldpõrandaga garaazides seisnud kaua ja need autod on ikka väga mädad alt.
745, R-23, R-12
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Sai talvel Megasquirdi tarkvara uuendatud. Selle käigus jäi tähelepanuta, et sädeme polaarsus läks valeks. Enne vea tuvastamist keeldus auto käivitumast ja ainult paukus - süüde toimus suhteliselt suvalistel hetkedel. See oli talvel.

Täna oli see päev, kus sai avastatud, et kahtlaselt väike osa heitgaasidest väljub oma õigest kohast ning liigagi palju tuleb rattakoopast. Põhjus väga lihtne:

Pilt

Kusjuures eelnevalt sai sõidetud 300km ning saanud aru, et väljalaskehääl häirivalt vali oleks. Küll oli pärast püti kordategemist aru saada, et läks vaiksemaks küll :)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Fakt on see, et BBS stangelisa facelift variandile ei sobi. Kui pre-facelift E23 peal näeb see välja ülimalt seksikas, siis uuema variandi teeb koledaks.

Seega sai katsetatud erinevaid variante (et kuidas näeb pre-facelifti esipõll uuemal välja jne ning lõpuks tõdetud, et parim variant on ikkagi originaal esipõll).

Kuna vana esipõll läks utiili (ei olnud säilitamist väärt korras), siis sai toodud asemele teine, seekord ilma udutulede aukudeta. Ja üle pika aja näeb auto normaalne välja :)

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Postitus Postitas trevi »

Hakkame mõttes valmistuma järgmiseks talveralliks. Plaan on kasutusel võtta 15" talverehvid, siis saab neid ka kaasaegsematel sõidukitel pidada. 14" talvekate pidamine puhtalt seepärast, et saaks nendega ainult talverallit sõita on sulaselge priiskamine. Igatahes said endale uue kuue ühed kirju ajalooga veljed - Valmistamisaasta 86, ning kunagi hangitud sellele autole: http://bmwclassic.ee/forum/viewtopic.ph ... &hilit=728 Minu kätte sattudes olid nad korralikult ussitanud ning oma kaubanduslik välimuse kaotanud. Vahepeal said nad endale musta värvi, et olla kasutusel talverallil - aga see oli nii kole, et tekkis tahtmine veljed vanarauda ära anda. Siis jäid nad paariks aastaks seisma, kuniks...:

Enne:
Pilt

Pärast:

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Postitus Postitas trevi »

Katkine katuseluugiäravoolutoru oli seistes palju pahandust korda saatnud. Nimelt oli vesi salongi tulnud ning igalpool korralik hallituskord peal. Salong sai tühjaks kistud ja ära kuivatatud, toru parandatud. Aga algusest peale on selle auto lagi mind häirinud. Määrdunud ja kole, ei olnud mingit märki, et sellest võiks asja saada. Siiski sai teine pesumasinasse visatud - läks veidi puhtamaks küll. Huvi pärast sai proovitud, et mis toimub 90 kraadiga pestes - hakkas täitsa looma ning seejärel sai leotatud veel imeasjades, mootoripesuvahendis, pesuvalgendajas jne ja uuesti läbi pestud. Ja riie nagu uus.

Siin on kontrastiks katuseluugi kate. Tegelikult oli kogu lagi suht samasugune.
Pilt

Siin ka kate pestud.
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Postitus Postitas trevi »

Kuna katus oli lahti sai tehtud juhtmestik kaardilugejavalgusega peegli tarvis ning samuti ka sirmivalgustuse jaoks.
Ja lõpptulemusest:

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Re: BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Postitus Postitas raunz »

Väga hea lõpptulemus :)
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Postitus Postitas trevi »

Lõpuks sai sisu tagasi kokku, jäi päris viisakas:
Pilt

Ja siis loomulikult prooviringile, et torudest ämblikud välja köhida ning vaadata, kas kõik toimib.

Pilt

Vaja veel spido ja tahho tööle panna (ei mäleta enam, kas seal pistikudki ühendatud), aknapesupumpad tööle ajada (pumba mootorid töötavad, aga võlli on ajaga kinni osüdeerunud) ja tagurpidikäigu tuled tööle ajada. Sai veendutud, et kiilasjää peal on üherattavedu väga igav. All on hetkel 2.93 (41/14 hammast) ülekanne, ja olemas on 3.15 (41/13 hammast) ülekandega E32 LSD. Võrreldes ülekannete tabeleid, siis 2,93 tundub olevat mugavam sõita CR kastiga. Nüüd on ainult küsimus, et kui lihtsalt tõsta LSD element koos taldrikuga praegusesse difrisse (ülekanne jääb samaks, kuna taldrikul on samapalju hambaid), siis kui suur võimalus on hambumist tuksi keerata, kui tigu ei puutu ja kasutada vanu reguleeriseibe. Kui keegi on sel teemal targem, võib kogemusi jagada.

Vb peaks ajusse uuema tarkvara ka laskma, nii moepärast. Ja muidugi, tundus, et kuidagi kõrge on mootori temp kui kohapeal tiksub pikalt - kapotti avades selgus, et keegi on sealt propelleri pihta pannud koos viskoga, peab selle ka üles otsima.

Parasjagu täpselt saab talveralliks valmis.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Aaro
Postitusi: 20
Liitunud: 13 Mai 2008 13:15

Re: BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Postitus Postitas Aaro »

LSD elemendid on küll erinevad:

Pilt

aga ehk mõni targem oskab täpsemalt õelda.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Postitus Postitas trevi »

Eelnev info peaks typ188 difri kohta käima, mul on aga typ210, selle kohta internet ei maini taolisi asju :)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Re: BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Postitus Postitas trevi »

Ja lõpuks ometi on auto tänavalegaalne. Viimati oli ta seda 2011. Uskumatu kuidas aeg lendab
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Suletud