BMW 728i '84, 3.5 160kw Trevi

Foorumiliikmete autod.
Suletud
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Täna esimene käivitus sel aastal, lisaks ka esimene käivitus MS II ajuga :). Probleem aga tekkis seal, kus seda ei osanud oodata. Nimelt mootori temp hakkas kerkima üle normi. Kuna talvel oli veesärk tühi, siis sai temperatuuri hoolikalt jälgitud. Põhjuseks suure tõenäosusega viskosidur, mis talvel ära koolenud. Eks nüüd saab vaikselt nokitsema hakata, vaja veel 2 amorti ära vahetada ja pisiasju teha, ei tea, kas sel aastal tänavale üldse selle autoga ronib.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Varsti selgub, kas kõige odavam saada olev b-osa visco toimib. Tootjaks http://www.srline.com/ , müüb seda brändi acar.ee. Piltvõrdlus originaaliga ka:
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
karu
Postitusi: 1057
Liitunud: 03 Okt 2005 22:31

Postitus Postitas karu »

vanadel fordidel olen samasugust palju kohanud, küll mingiaeg töötab :wink: oled eestis tagasi?
745, R-23, R-12
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Suveilma puhul sai auto korraks välja aetud, ikka selleks, et talvel garaazis ladestunud tolm maha pesta. Hetkeseisuga pole selle autoga sel suvel tänavale plaanis tulla.

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

leidsin ka teema üles :) väga ilus vana seitsmene! kuidas makk elab? töötab ilusti? :D
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Tänan küsimast, makk on mul teise auto (http://www.bmwclassic.ee/forum/viewtopi ... sc&start=0). peal ning viimati töötas kenasti:

Aga vahelduseks ka paar rida valge auto kohta: suvel sai ära vahetatud tagumised amordid. Vahetatud sai ka üks kapotiamort, mis oli koostöö lõpetanud. Endiselt ootavad oma järge esiamordid.


Vahepeal sai tükk aega otsitud, miks ei spidomeetri plokis puuduvad pöörded. MS I-ga asi töötas, ning pöörete skeem sai identselt koostatud. Selgus, et põhjuseks oli puudulik manuaali lugemine. Antud protsessoriväljundi kasutamine (IAC2) MSII puhul, eeldab ühe +12V lisajuhtme vedamist ajus. Algselt arvasin, et antud lisajuhet on vaja ainult siis, kui on soov kasutada tühikäigu reguleerimiseks samm-mootorit.

Viimati sai auto eelmisel nädalavahetusel korraks ulualt välja aetud, et sealt alt rattad kätte saada. Sai teised vahetatud Meelise poolt pakutud "Käseloch" ATS'de vastu, mis on natuke rohkem "massist erinevad" kui senised all olnud kärjed.

Sellised:
Pilt
Viimati muutis trevi, 27 Jaan 2012 14:47, muudetud 1 kord kokku.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

Ma teadsin, et lõpuks ilmub neid huvitavaid asju väärtustav inimene ka välja :).

Sirvisin galeriid ja üks sinine E23 jäi taolistega silma ka seal.
e28 528iA '84
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Sirvisin galeriid ja üks sinine E23 jäi taolistega silma ka seal.
Selline vihje pani kohe galeriid sirvima ja leidsingi, täitsa nummi. Huvitav, ega ei juhtu need samad velgede eksemplarid lausa olema.

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas JanekEnde »

tore kuulda :P edu mõlema klassiku elus hoidmisel, väga kenad! :)
Kasutaja avatar
meelis k
Postitusi: 1062
Liitunud: 15 Jaan 2007 11:59
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas meelis k »

trevi kirjutas:Huvitav, ega ei juhtu need samad velgede eksemplarid lausa olema.
Minu teada mitte, aga mine sa tea :). Eriti palju neid ei tohiks liikvel olla.

Need konkreetsed olid ühe E28 all, kui mina nad sain. Väidetavalt mitmed (äkki 5?) eelnevad aastad oli see auto kuuri all seisnud.
e28 528iA '84
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Ilusa ilma puhul sai sel aastal esmakordselt ka see auto välja aetud. Vahetasin viskosiduri, nüüd mootori temperatuur enam üle 86 kraadi ei tõusnud.

Paika sai keeratud ka süüte 0-punkt. See oli ainult 7 kraadi hilisem, kui oleks pidanud.
Omaette kogemus oli proovisõit. Lahtise kapotiga ennemgi sõidetud, hinged ju eespool otsas ning sõiduajal avanemine pole probleemiks olnud. Seekord selgus, et uued kapotiamordid omavad piisavalt jõudu, et seismajäämise korral, pidurdusest tingitud jõu kaasabil, kapott avada. Õnneks toimus kõik väga sujuvalt, ehk miski viga ei saanud.

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Mis on pildil valesti?
Pilt

Nimelt on juhipoolne alumine vedrutaldrik täiesti äravajunud, olles ca 3cm madalamal kui peaks. Hakkas vastu rehvi käima, kui teisel pool veel ruumi küllaga.

Kapotialust sai ka natuke korrastatud, GM IAT anduri asemel sai kasutusele võetud õhulugeja originaal IAT andur, muidu sai õhulugeja tühjaks visatud. Vaja veel kinnitus valmistada, et saaks coilpacki jagaja kohale panna, siis näeb süütejuhtmete osa ka välja nagu päris.

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Katkine amordipüstak asendatud. Amordid, tolmukatted uued.
Üllatuslikult selgus, et vedrudel oli 1 ring maha lõigatud. Sai alla pandud lõikamata, normaalsed vedrud. Lisaks läksid rattalaagrid uued. Proovisõidu järgi on lõpuks ometi sildades vaikus.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Mõtlesin, et pole ammu keretöödega tegelenud, ehk vahetasin ära: kapotieelse pleki, juhipoolse esitiiva. Mõlemil oli probleemiks rooste.
Pilt

Doonortiivalt koorisin esmalt 2 kihti värvi maha (pildil on paljas plekk). Vana kaitseraud osandades selgus, et kroom on täiesti läbi omadega, ehk hetkel läheb BBS spoila ilma kroomita, kui rikkaks saan, ostan uued kroomosad. Korraks "uute" juppidega kokku pandud, et näha kas kõik ikka omavahel sobib. Pahtliralli algaku
Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Kerega mässamise kõrvale sai natuke tina pandud. Nimelt ei töötanud MS2-le üleminekust saadik tahhokas. Küll oli kogemata transistor valet pidi ajus ja liiga suured takistid ahelas, aga lõpuks ta tööle sai. SI plaadi viskasin vahelt välja. Kõik peale tujurikkuja seieri toimib kenasti (ühtlasi soovitus, kõik kellel spidoblokis miski ei tööta, visake SI plaat minema, tunduvalt lihtsam kui töötavat spidot otsida).

Pilt

Esitiib koosneb kahest plekist. Võtsin valtsi, millega üks teise külge kinnitub lahti, ning loomulikult oli seal vahel rooste. Tundub, et tehases on jupid kokku valtsitud ning alles seejärel värvitud. Ühtlasi on tiiva ning kere kokkupuutepiirkond ilma värvita. Ainult mingi must veniv hermeetika/mastiks/jama on seal vahel. Mispärast? Kas on mingit mõtet jätta seda liitepinda ilma värvita? Millist mastiksit sinna vahele panna?

Plaanis teha paremini kui tehas tegi :)
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Siseküljelt kivikaitsme eemaldamine oli suht aegavõttev, aga tehtud ta sai: Rooste eemaldatud, epoga mõlemad tükid eraldi krunditud ja tiib koostatud. Nüüd saab pahtlinühkimisega edasi tegeleda.

Pilt
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Kasutaja avatar
heigo
Postitusi: 234
Liitunud: 29 Nov 2010 20:18
Asukoht: Perth AU

Postitus Postitas heigo »

trevi kirjutas:Mispärast? Kas on mingit mõtet jätta seda liitepinda ilma värvita? Millist mastiksit sinna vahele panna?
Krunt, siis kerehermets, siis värv ja soovikorral kivikaitse otsa veel.
+61438856151
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

Juhtus siis nii:
Pilt

ja seejärel:

Pilt

Ehk siis upgrade M30B34 peale.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Arvo »

trevi kirjutas:Ehk siis upgrade M30B34 peale.
Tubli! Nüüd siis vajab MS ka täiendavat seadistamist?
Mis peaülekanne sul on, kas vaja aeglasema vastu vahetada?

Ise võtan samuti endiselt hoogu, et üks standalone aju ära tellida... eks siis hakkan Sind lollide küsimustega tüütama :D
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
trevi
Postitusi: 1075
Liitunud: 27 Mai 2006 14:05
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas trevi »

MS vajas niikuinii üleseadistamist, sest MS I vs MS II seade ei ole päris sama miskipärast.

Aga ülekandega ei tohiks probleemi olla, sai viimati paigaldatud 2,93, et näha, kas maanteel kütusekulu langeb (ei langenud aga kolmanda käiguga oli möödasõitu hea teha, jooksis 150 välja) ja all on (jälle :) ) dogleg kast, mis on tavakastist kiiremate ülekannetega ning tehasest tuli vist tavaliselt 3,07 ülekandega

Jama on see, et mootorivahetuse käigus suutsin hooletusest seinaääres seisvale radikale tungiga vastu minna, mille tagajärjel see nüüd lekib.
There's no school like old school, and I'm the fucking headmaster.
Suletud