BMW E30 320i 1986 Marko S

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Küürakat parandab vaid haud.... :mrgreen:

Päris pikka aega pole siin kirjutanud ja teemat omanud. Nagu öeldakse, siis loodus tühja kohta ei salli. ;)
Viimase bayerlase saatsin viimsele teekonnale 2019'dal aastal. Sellest ajast pole ühtegi bmw'd omanud. Kuna suht terve elu sõitnud ja omanud erinevaid bmw'sid, siis iga kord rooli istudes tekkinud väikene nostalgiahetk ja hinges kriibib igatsus.
Kui viimane E39 minu käest manalateele sai saadetud, siis mõtlesin, et võtan vahelduseks väikese puhkepausi. Käisin ostsin poest uue auto (kusjuures sellel on ka pisikene bmw DNA sees olemas) ning olen lihtsalt sõitmist nautinud. Ja siiani ei kahetse, et endale N märgistusega koera ostsin. Isegi see, et ta bmw pole, on sõita olnud sigafun. :P
Aga eks hing on ikka ihaldanud teiseks autoks midagi siia foorumisse sobivat. Mida aeg edasi, seda vähem leiab korralikke autosid. Ja kui ongi korralik, siis hind on juba kosmos. Muidugi tahaks miskit vanemat, kui E30, aga seal hakkab mängima juba va telngelpunga paksus. Aga mängin lotot edasi, äkki ükspäev veab. :D

Aga natukene autost ka.
Tegemist siis E30 kupeega (loe: kaheukseline sedaan). Tehasest veeres välja 1986'dal aastal ning tollel hetkel oli mootoriruumis reas kuuene, mis arendas tohutud 95kw. Tänaseks päevaks on selle asemele tõstetud "stroker".
Käike on algusest peale pidanud ise vahetama, kuid nüüdseks on käigukastiks koerajala manuaalkast.
Suurem osa bmw entusiastidest teab seda, kui M3 dogleg getrag kasti.

Mugavusvarustuseks on nupuvajutusega avanevad küljeklaasid ning katuseluuk. Tagumiku jaoks on toas (tunduvad olema E21 omad, kuid ma pole kindel) recaro sportistmed, mis lähevad kindlasti vahetusse. Tahaks ikka E30'ele omaseid sportistmeid, mis sobituksid kupee kerega ehk siis mahub ka tagumisele pingile ronima.
Ühesõnaga, kui kellelgi peaks vaja minema eelnimetatuid istmeid, siis olen avatud pakkumistele. Sobib ka vahetusvariant, kuid AINULT sportistmete vastu.

Võttes arvesse, et tegemist on 35 aastase "vanuriga", on kere päris okei ning potentsiaali on kõvasti. On kohti, mis kindlasti tahavad ja saavad plekimehe hella kätt tunda. Juhipool on üks "pisike" auguke, mis loodetavasti ei lähe väga suureks torkides. Parema poole poolraami pealmine osa (akukasti all) on kõige kurvem koht. Tagumine paneel tahaks veidikene kah värskendamist. Üks pisike mõlk, mis seal olnud juba ostmisest saadik ning numbritulede juures kobrutab. Ilmselt tuleb neid kohti juurde, kui miskit kuskilt lahti võtta, aga see on paratamatus. Pole ju teab mis salongist ostetud pill.

Ja nüüd kõige tähtsama osa juurde. See on "to do list".

*Kõik vedelikud ning filtrid (mootoriõli, differ, käigukast, jahutusvedelik, pidurivedelik ja kõik filtrid).
*Hammasrihm (nende "säilivusaeg ca 5 aastat väidetavalt)
*Küünlad, küünlajuhtmed (ühte lapitud), jagajakaas, rootor.
*Tagasillatala (paar häirivat auku, mis ilmselt ka üv mehele pinnuks silmas).
*Pidurid üle käia. Kettad ja asjad muidu korras, aga lihtsalt puhastada ja määrida, et asi toimiks.
*Kõiksugu kütusevoolikud ja jahutusvedeliku lõdvikud, mis ajaga läinud kangeks ja kipuvad katki minema.
*Kütusepaak lekib. Kui saab, siis lasen ära remontida. Kui ei, siis tuleb uus osta. Õnneks neid on veel saadaval.

Mõned pildid, et juttu liiga palju ei oleks. ;)

Pilt

Pilt

Transpordi eest lähevad suured tänud Puksiirihundile. :)

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Esimese hooga sai siis vahetatud kõik küünlad, küünlajuhtmed, jagajakaas ja rootor. Külge läks uus kütusefilter ja mõned kütusevoolikud.

Pilt

To be continued....
Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 110
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37
Kontakt:

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas tiit »

Väga viisakas isend. E30 on ja ilmselt jääb legendaarseks klassikuks.
Mis see stroker tähendab? Suurem vant, aga väike b20 silinder säilis?
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

tiit kirjutas: 14 Juul 2021 14:06 Väga viisakas isend. E30 on ja ilmselt jääb legendaarseks klassikuks.
Mis see stroker tähendab? Suurem vant, aga väike b20 silinder säilis?
Ma õhtul postitan juurde pilte. Eks tegemist on omajagu ja tehtud ka parasjagu.
Aga eelmise omaniku jutust sain aru, et 2.7 plokk ja 885 kaas. Nuka kohta info puudub. Kergemaks on ka hooratas treitud ja väidetavalt ka mingi Alpina kivi ajus. :roll:
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Lubatud postitus:

Täna siis tegin autole õlivahetuse ära. Vana õli polnud väga hull, aga neli aastat seisnud garaazis, ei tee ilmselgelt sellele määrdele head.
Sisse valasin siis Total Quartz 9000 Energy 0W30 õli ning külge keerasin mahle filtri. Ja siis proovisin meenutada, kuidas käis service nullimine. Teadsin, et mingid klemmid diagnostikapistikus oli vaja ära lühistada, aga millised, vot seda aju enam ei mäletanud. Õnneks on tänapäeval google, aitab kiirelt. Pin 7 ja pin 19, süüde sisse ja ca 5 sekundit ootamist. Done!

Edit: Õli osas panin ise puusse. Aga kuna varsi vahetan uuesti ära, siis mootoripesuks käib küll. :P

Pilt

Tegin siis ka põhja alt mõningad pildid. Üldpilt kõige jubedam ei olegi, aga kui hakata näpuga nokkima, siis neid auke tekib ilmselt rohkem, kui sveitsi juustus.

Pilt

Pilt

Pilt

No ilmselt see "väike" roostekoht lõppeb päris suure keevitustööna.

Pilt

Juhipool sama lugu.

Pilt

Tagumised õõtsad ja sillatala on ka päris hapus seisus. Õnneks tala on olemas ja see kellelt ma tala tõin, pakkus õõtsasid ka. Ilmselt tuleb need ka ära krabada.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Tunduvalt paremas seisus tala, kui see mis hetkel auto all on. Peab veel liivapritsi viima ja laskma ära värvida. Saaks uued puksid ka sisse pressida ning õõtsad külge.

Pilt

Ning üks magus osa ka. :P

Pilt

Järgmiste juttude ja piltideni. :)
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Aga täna siis sai natukene jälle nokitsetud. Kuna kapotiamort oli omadega otsa saanud, siis asendasin selle uue stabiluse toodanguga. Ütleme nii, et tahab kaane pealt minema visata, kui toast kangi tõmmata.
Kiskusin ka salongiventilaatori maha, puhastasin ära ning panin vähe rasva ka vahele, et keerleks pisut pehmemalt. Mureks oli ka salongiventika reostaat, töötas ainult neljandas astmes. Oli teine pisut päevi näinud, aga puhastasin klemmid ära ja nüüd töötab vent igas astmes. Job well done!

Pilt

Kuna vana pre tuli oli juba oma aja ära elanud ning reflektorid pekkis, siis oli variant. Kas otsida kuskilt korralikud kasutatud pre/fl tuled või minna seda teed, et osta mingid uued b'kad sinna ette.Kuna hella toodangu hind oli hellalt öeldes päris ulme, siis sai tellitud DEPO toodang. Kuna ma pole ammu rullikat omanud, siis avastamist on piisavalt. Eks ma eeldasin, et pre ja fl tulede plug&play variant tunduski olema liiga lihtne, et olla tõsi. :D
Ehk siis kaugtule pistikud on samasugused, aga lähituli pre'l kolme pinniga ning fl kahega. Proovisin ka otsida netist, et äkki leiab mingi retrofit kiti, kuid tulutult. Tuleb teha samkompunn siis.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Ja tõin ära endale tagumised õõtsad. Homme kisun pulkadeks ja tuleval nädalal saadan liivapritsi ja värvi. :)

Pilt

Pühapäeval oli siis igav ja otustasin, et lammutan õõtsad laiali liivapritsi jaoks. Kõik üleliigne saast küljest ja välja. Laagrid urisesid nagu naabri laika, rummud on korralikud, need lähevad uuesti kasutusse. Käsipiduri osa oli ka ikka päevi näinud. Mitte üks komponent ei tahtnud liikuda. Haamer, joptmatt ja tulid.


Pilt

Ma ei mäletanudki, et tagumistel trummelpiduritel on porikaitseplekk ikka korralikust metallist. Seda vaadates tekib küll tunne, et see peaks igavesti kestma ? :D

Pilt

Korralik hunnik vanametalli.

Pilt

Laagritele tuli ka läheneda vähe massiivsema jõuga. Aga välja tulid, kui seier oli seal 20T kandis. :D

Pilt

Sai siis õõtsad ja tagasillatala viidud liivapritsi ja värvi. Nädala lõpu poole peaks kätte saama. Selleks ajaks proovin kõik vajalikud varuosad ära tellida, et saaks põrandal silla kokku panna ja ehk joppab nädalavahetusel ka ära vahetada.

Kuna mul puhkus, siis tuleb seda ära kasutada. Eile siis käisin ja tõin Remorexist lähitulede pistikud, et saaks tuled tööle. Natukene nikerdamist ja juhtmete otsimist/vedamis, aga tööle ma need sain. Või noh, vähemalt ühe poole. Täna proovin teise poole ka külge installeerida, siis peaks hea olema. ;)
Kuna ilm oli ilus, siis kõike seda nautisin õues, päikese käes. Küll jõuab seal toas ka olla sügisel. :D

Pilt

Pilt

Vasakul minu igapäeva "rakett".

Pilt

Lükkasin eilse laiskuse tänasesse päeva ja installeerisin ära ka vasaku esitule.

Pilt

Minu arvates palju värksem nägu, kui pre tuledega. Aga eks see maitse asi rohkem vast ole.

Pilt

Ja hetkel siis olemas olevad varuosad, mis ootavad pritsis olevat silda. Puudu on veel rattalaagrid, õõtsapuksid ja paar asja, mis sai Unitedist tellitud, sest b-osana neid enam ei saa kahjuks. Loodetavasti tulevad kiirelt kohale. :)

Pilt

To be continued.....
Paaver
Postitusi: 134
Liitunud: 18 Mär 2012 13:38

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Paaver »

ma ei raiskaks trummel õõtsade taastamise peale raha ja viskaks kohe ketasõõtsad külge kui korralikult teha, e30le leiab küll neid suht lihtsalt, aga eks igaühe oma asi.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2633
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Ruut »

IMHO ei anna tagumine ketaspidur sellisele autole mingit lisaväärtust ei tänavasõidul ega kusagil kardirajal oma lõbuks paugutamisel. Päeva lõpuks on originaalseades masin rohkem väärt.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Täpselt nii ongi, Seltsimees Ruut. 8)
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Ma väga vabandan oma laiskuse üle uuendada teemat siin, aga täna siis proovin selle vea parandada. Tegelikult on tohutult palju vahepeal juhtunud. Ma ei tea, kas see on hea mõte, aga proovin võimalikult "kompaktselt" ja kogu jutu ära rääkida mõne postitusega.
Kuna tulev kontent on juhtunud kõik juba minevikus, siis ma mingid asjad teen kopi-peist ja ehk muudan veidi sõnastust.

Aga jätkame....

Mingi hetk sain siis telefonile sõnumi, et sillatala ja muu on valmis. No on ikka ilus vaadata küll. :)

Pilt

Pilt

Ei andnud mulle rahu, et asjad olemas, aga pole meest, kes kokku laoks. Tõmbasin roobad selga ja alustasin komplekteerimisega.
Esimesena sai siis võetud õõtsapuksid. Kõige pisemad ja ilmselt kõige kergemini jõule alluvad kummipuksid. Nii oligi.
Natukene määret ja olemas. Kasutasin suuri kruustange. On olemas ka 50T press juhuks, kui peaks vaja minema.
Välja pressides ma ilmselgelt ei salvestanud ära, mis pidi need puksid käivad. Aga õnneks googel aitas.

Pilt

Praegu hakkasin vaatama, et polegi kuskil pilte suurtest sillatala puksidest. :roll: No ühesõnaga, sai need ka sisse pressitud. :mrgreen:

Järgmiseks läksid laagrid. Valisin SKF'i toodanud. Tean, et nendega on probleeme ja kvaliteet on langenud (omad kogemused), aga läksin riski peale välja ja võtsin need. Eks näis, kaua vastu peavad. :)

Muidugi natukene ka liivapritsi/värvijate kapsaaeda tahaks kive loopida. Nimelt rummu poolt oli ilusti kinni kaetud rattalaagri osa, kuid unustati tagant poolt teipimata. Laagripesa oli kõik värvi täis. Nägin kurja vaeva, et see sealt puhtaks saada. :evil:

Pilt

Viskasin rummudele ka spreiga kiire kihi musta peale, et üldpildis näkku ei karjuks.

Pilt

Ja siis läksid pressides omale kohale tagasi.

Pilt

Hakkab tasapisi looma. - Puudu on veel õõtsapoldid, mõõdus M12X1,5X90. Eeldan, et need võiks tugevuselt olla 10.9 või piisab ka 8.8 tugevusest ? Eks ma peangi minema Baltic Boldist ilmselt uued tooma. Ei näe mõtet, et peaks hakkama selle pärast originaale tellima. Ei aja musta numbrit taga.
Mul nagunii sealt veel mõningaid polte ja asju vaja, saaks kõik ühest kohast. :)

Pilt

Ja siis veel sutsukene uusi juppe. :shock:

Pilt
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Ei läinudki tervet igavikku. Täna saabus siis teade, et intskeipi saabusid minu vajalikud varuosad. Selle eest lähevad suured tänud sõbrale, kes asjadega aitas ja natukene hinnaga ka. :D

Selliseid originaal toote kotikesi on alati hää saada ja vaadata. Arve on ainukene, mida näha ei taha. Oskavad ikka küsida asjade eest. :shock:

Pilt

Saabusid siis järgnevad pudinad :

Vasaku ja parema poole reguleerkruvid, need ümmargused pisikesed asjad on käsipiduritrosside kinnitus hülsid või kuidas neid nüüd olekski kõige parem nimetada ? Ning vasaku ja parema poole mingid asjad. Arvel oli "lever". :roll:

Pilt

Ega ma siis pikalt lasknud oodata. Külge said keeratud õõtsapoldid, mis siis jäid ikkagi 10.9 tugevusega ja saabusid need Würthi riiulilt hoopis.
Ja muidugi lappisin siis pidurid kokku. Ma ei taha nüüd kõva häälega ropendada, aga kes k*rat sellised p*derastia välja mõelnud on ? :mrgreen:
Ma vaatasin, et mahuks veel mõni vedru midagi pingutama. :cry:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Ärge neid klotsivedrusid tähele pange, et nad sedasi vildakalt istuvad. Trumlid külge saab, siis lähevad paika ilusti. :)

Pilt

Pilt

Hetke plaan siis reedel hakata silda vahetama. Panen vaimu, sõnavara, bensiini ja tikud valmis. :mrgreen: :mrgreen:

Over änd aut!
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

No nii....

Ühesõnaga läks siis nii, et sai vana mädanenud saast sealt alt minema visatud. Oli teine ikka päris otsas. Sillatala suurtest puksidest polnud midagi alles.

Pilt

Pilt

Pilt

Selle metallist vidina pean ka tellima või vaatama, kellel leiduks korralikku ? Esindus küsis päris mitu head krooni selle eest. :roll:

Pilt

Põhja alt siis selline. 30 aastat sünnist, eks ühtteist jääb sinna põha külge kinni. See summutipüti pealne kuumaplekk läheb ka vahetusse. On tellitud, aga millal see jõuab, ei tea. Muidugi vaatasin neid polte, ei tea, kas mõni elusalt ka lahti tuleb või lähevad kõik pooleks ?

Pilt

Üks null, minu kasuks!

Pilt

Jupitame.

Pilt

Ja nagu ikka vanale autole kohane, midagi peab pooleks minema. :D Selle eest aitäh sõbrale! :mrgreen: :mrgreen:

Pilt

Umbes 8 mutrit hiljem. Tänud, onu Andres.

Pilt

Veovõllid said ka uued kummid ning uue määrde sisse.

Pilt

Pilt

Pilt

Mõned suitsupausid ja ropendamised hiljem:

Pilt

Kuna keegi oli eelmise summutipütile keevitanud mingit kohutavad aiapostitorud sinna külge ja alt võttes selgus, et kogu pütt on mäda, siis sai hakatud mõtlema erinevatele variantidele. Variant üks oli, et lasta kellelgi teha summuti. Võtsin variandi kaks.
Bosal pakub tervet summutitükki sinna taha, koos klambrite ja kummitrippidega. Hind oli piisavalt taskukohane, et kaua ei pidanud mõtlema.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Istub nagu valatult. Proovisin lihtsalt alla, et kuidas istub jne.

Pilt

Vahepeal siis jõudsid kohale esindusest tellitud kuumaplekid. A mul on tunne, et ma sattusin tellimisega hoogu ning seda vasakut ülemist ei oska ma kuskile panna. :shock: Aus olla, päris rumal tunne, aga no ega koguaeg ei saagi hiilata oma tarkuse ja nutikusega. :mrgreen:

Pilt

Kardaani saatsin ka Auto Cardan Oü poistele korrastamiseks. Vahetati ära mõlemad ristid, remonditi oma lolluse (ärge küsige) tagajärjel vigastatud isane nuut, balanseeriti ja värviti uueks.

Pilt

Kuumaplekk leidis ka koha seal, kus ta peab olema.

Pilt

Pilt

Ja siis läks külge summuti. Mulle meeldib. Näeb välja nagu originaal. Polegi vaja vihmaveetorusid sinna.

Pilt

Kogu mudru koos, siis oli vaja kontrollida üle kõik tuled ja viled, et ülevaatusel kellelgi miskit öelda poleks. Kõik töötas nii nagu pidi, eelmisel päeval.
Vasak esimene suunatuli otsustas, et tema enam koostööd teha ei soovi. Aga selle remontimiseks peab ju esipampri maha kitkuma, kuna kinnituskruvid on stange taga. Insenerid, ma ütlen!

Aga seal oli vaja samkompunn teha, kuna miinusklemm oli maha mädanenud. Natukene mägiaivari ajusid ja asi korras oligi. Ideaalis tahaks tegelikult ära vahetada mõlemad esisuunad. Vähemalt pesad, klaasid on korras. Aga neid ju b osana kuskilt ei saa ja originaalina taheti ca 50.- tükist. Las ta hetkel olla, tulevikus ehk.

Üllatavalt viisakas näeb esipõll välja ilma stangeta. Kartsin, et tuleb üllatusi.

Pilt

Aga sellega selleks korraks tehtud ning ülevaatuse ootuses. Viimane üv oli autol 2014 aastal.

17.06.21 sai siis ülevaatusele mindud. Aus olla ei lootnudki, et ma läbi saan. Pigem oli soov teada saada, kas kuskilt midagi logiseb või on aastatega pehmemaks muutunud. Üllatus oli suur, kui pill läks ülevaatuselt läbi ja seda puhtalt.
Pidurid olid head, amordid korras, sillad tummised. Isegi heitgaasid olid väga head. :cool: Mõningad asjad olid, mis vajaks tähelepanud, kuid need pole liikluses ohtlikud.
Tempel passi ja liikusesse!

To Be Continued....
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Mida vanem auto, seda rohkem muresid varuosa saadavusega. Ja nii sellegi auto puhul. Probleem oli siis nimelt paremas akatõstukis ja selle mootoris. Tõstuk töötas, kuid mootor ei tahtnud kuidagi koostööd teha.

Pilt

Igaks petteks sai kontrollitud üle kaitsmed ja voolud. Pistikuni jõudis vool ilusti ja ka harjadeni, kuid sealt edasi mitte. Kõige odavam variant oli mootor lahti kitkuda ja loota, et saab omade jõududega tööle.
Ega ma väga kõrgeid ootuseid ei pannud, et selle tööle saan. Aga kes ei proovi, see ei saagi teada. :P

Pilt

Pilt

Rootor käis ringi, kuid koos puksiga korpuse põhjas. Kitkusin selle siis välja proovimaks puksi liikuma saada. Tulemuseks siis katkine puks. Alleaa!
Tuli jälle Aivar Mägi enda peas üles äratada ja ta tööle panna. Siis aga käis kõlks! Sõbra poisil kodus 3D printer. Mõeldud, tehtud!

Proovisime siis printida puksi. Mõõtudelt tuli õige, kõik toimis nii nagu pidi, aga ilmselt siis mähis ise pekkis. Tuli mõelda välja mingi uus lahendus asjale.

Pilt

Sai siis hakatud otsima, et kust mootorit leida. Ebay's oli müügil, 250.- küsiti kasutatud mootori eest. Pani mõtlema, äkki peaks vändaga aknad paigaldama. :D
Uut saab, aga koos mehhanismiga ja hinnaks ca 1200.- . Mulle küll maitsevad makaronid, aga mitte nii palju. :mrgreen: :mrgreen:

Aga õnne peab ka olema! Õnneks sõber Aaro nägi mu kuulutust ja kirjutas mulle, et tal vist garaazis on olemas mulle vajalikud jubinad. Hoidsin pöidlaid, et on.
Reede õhtul tuli sõnum piltidega :

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pikka mõtlemist polnud. Sai mõlemad mootorid endale soetatud. Varuks.
Nädalavahetusel sai parem tõstuk ära vahetatud. Nüüd on hea ja rikas tunne, saab nupust akna alla lasta. :D
Konditsioneer töötab! :mrgreen:

Vahelduseks siis mõni pilt autost ka. Sai üks korralik käsipesu tehtud. :)

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Arvo »

Marko s kirjutas: 17 Sept 2021 09:19 Ja muidugi lappisin siis pidurid kokku. Ma ei taha nüüd kõva häälega ropendada, aga kes k*rat sellised p*derastia välja mõelnud on ? :mrgreen:
Ma vaatasin, et mahuks veel mõni vedru midagi pingutama. :cry:
Ei ole seal mingit pederastiat, lihtne, odav ja suhteliselt töökindel lahendus mis on välja mõeldud ilmselt juba ülemöödunud sajandil - kuskil aurulokomotiivide ja hobukaarikute aegadel. Seda va pede värki insenertehnilised aretised (mis on samas sageli ka väga kallid) leiab enamasti 2000+ aastatel toodetud autodel.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Ükspäev siis tööle jõudes jäi silma, et kuskilt miskit lekib. Vea asukoht defekteeritud, ilmselt kütusepumba mõni voolik või klamber. Kanalile sõites selgus aga tõsiasi, pump ise lekkis korpuse vahelt. Ilmselt vanadusest. Tegemist oli Boschi toodanguga ja jumal teab, kaua see seal all oma töökohustusi on täitnud. Aga otsa ta sai.
Kuna koju oli vaja saada, siis kiirelt sai võetud oma töölt uus pump. Hääl on küll nagu keegi tapaks siga. :D Aga kuna polnud midagi muud tollel hetkel käepärast, sai selle Meat & Doria toodanguga mure lahendatud.

Vana pump.

Pilt

Uus pump.

Pilt

Mis mind ennast häirib, et pidin juhtmeotsikud ka ringi tegema. Aga see on selline ajutine lahendus hetkel. Kuna plaanis ikkagist Boschi toodang tagasi sinna paigaldada, kuid alles siis, kui tulevad mu uued kinnituskronsad. Sai tellitud, ehk nädala pärast kohal, siis vaatame asja uuesti üle. :)

Pilt

Pilt

Muidugi kogu vaatepildi juures häiris mind see rooste kogus. Kohvutav, milline see kõik on. Selle likvideerime sedasi, kui ükskord aega on. ;)
Kuna originaalis enam kerepoolset kütusepumba kinnitust enam ei leia, siis tuli otsida alternatiivne lahendus. Selleks sai siis E30 Garage Norway, kes toodab siis selliseid asju. Muidugi hind oli koos postiga päris krõbe, kuid E30 peale võib kulutada mõned mündid.

Ja esindusest sai tellitud siis muud vajaminevad pudinad. Sellega tekkis taaskord probleem. Nimelt pumba enda kinnitusvõru enam ei saa uuena. Õnneks leidsin müügilt ühe pumba koos kõigega. Selle siis pritsis puhtaks ja värv selga. Saab ehk hea. :)

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Valmis on ostetud siis sidurisilinder, kuna vana lekib õrnalt. Pole lihtsalt olnud mahti ära vahetada. Ning tulevaks hammasrihma ja veepumba vahetuseks mõningad vajalikud simmerlingused. Väntvõlli otsasimmer ning nukvõlli oma. Kui lahti juba on, siis võiks need ka uued panna.

Pilt

Pilt

Pidurid on küll kiiruse surm, aga jube hea oleks, kui need töötaks nii nagu vaja. :mrgreen:

Pilt

Oli vaja alustada ikkagi piduritega, sest lihtsalt oli vaja. Kaua ma ikka sõidan kettad pakiruumis.
Pidurdades oli roolis vibra ning tundus, et parem pidur jääb kohati peale. Velg läks kuumaks ning vahel kigises, kui sõitsid. Tohutult häiriv heli.
Vanadus, rooste ja aeg on teinud oma töö. :roll:

Pilt

Pilt

Pilt

Plaan oli siis järgmine. Võtta kogu pidurisüsteem laiali, puhastada, määrida ja värvida. Liugurid olid korras, need puhtaks, uus määre ning kokku tagasi. Kolvid liikusid ilusti ning kaitsekummid olid terved.
Pidurivoolikud olid suhteliselt hapu olemisega. Need sai uued boschi toodangud.

Relakas ja traathari olid abiks. Sai raamid ilusti puhtaks ja ettevalmistatud värvimiseks.

Pilt

Mõtlesin pikalt, mis värvi kasutada. Jälgin ühte bmw meest youtubes M539 Restorations ning ta kasutas sama Foliateci toodet. Oli tulemusega väga rahul. See siis kahekomponentne värv. Mõtlesin ka proovida, et milline variant siis parem ?

Pilt

See värv sinna karpi jäigi tollel õhtul. :mrgreen: Suutsin siis oma karujõuga keerata puruks ühe õhutusnipli ning vasaku poole piduritorule sõlme peale. Booom! :!: Kuna polnud mõtet hakata segama värvi mitu korda, siis lükkasin oma kunstitunni edasi järgmisesse päeva. Haarasin pidurisadula ühes endaga ja käisin Korrasautos, kus siis Janek aitas lolli nõu ja jõuga. Saime vana kätte ja keerme parandatud. Loodame, et peab. Seda saame teada siis, kui hakkan kokku komplekteerima kogu mudru.

Piduritoru käisin hankisin Laki Autost. Tervelt ühe euro ja kolmekümne sendi võrra vaesem. :D Tegelt tuleks seal ees kõik torud ära vahetada mingi hetk.

Pilt

Pilt

Selline ilus kuldne värv. Loodan, et harakad ära ei varasta neid küljest. :lol:

Pilt

Värvi ootel. :)

Pilt

Pilt

Pilt

Kõik mis hiilgab, ei ole ju veel kuld. :mrgreen: :mrgreen:

Pilt

Pilt

Peale kuivamist võtsin siis sadulad varnast, kolmplekteerisin kokku ja viskasin külge. Sai ka ära õhutatud, kuid tahaks vist veel saada, kuidagi kahtlane pedaal. Äkki peaks veidi sõitma ja siis uuesti õhutama kogu süsteemi ? Hetkel sai ainult esipidurid õhutatud. :roll:
Korra pean veel täna üle vaatama, et mis plekk seal nüüd veidi vastu käib. Mingi kahin oli. Eks õhta viskan pilgu peale.

Vähem möla, rohkem pilte. :mrgreen:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Lõpp.
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Kui armastuses ei vea, siis veab autojuppides. Mõni aeg tagasi kirjutas mulle üks kodanik postkasti, et temal vedeleb kodus pööningul üks üleliigne kütusepaak ja seda aastast 1994. :shock: :shock: Sellise jutu peale, igal rullimehel hakkavad kõrvad liikuma. Teades, millist rämpsu siin turul ringi liigub, siis erilisi ootuseid kohe ülesse kruvima ei ole mõtet hakata. Jäin siis lisainfot ootama paagi osas.
Ühel ilusal suvisel päeval potsatasid siis pildid mulle postkasti. Eks pilt räägibki reaalselt rohkem, kui tuhat sõna. :cool:
Selles osas läheb üks suur aitäh kodanikule Argo. :)

Pilt

Pilt

Eile õhtul käisin ja tassisin selle endale koju ära. :mrgreen:

Kuna viimasel ajal pole väga rulliga sõitnud, seisnud enamuse ajast. Ja kuna mu elukoht on magalarajoon (kahjuks ja veel), siis siin maja ees hoida teda ja hoida niigi vähe olevaid parkimiskohti kinni, oli ilmselgelt palju. Sai siis otsustatud, et selleks aastaks lõpetan hooaja ära ja viin katuse alla ära, kus siis hakkavad toimuma vajalikult lahti ja kokku komplekteerimise tööd. Teha on omajagu, aga tulebki alustada väikeste sammudega. ;)

Transpordi eest lähevad jällegi suured tänud mu heale sõbrale: Puksiirihunt

Pilt

Ja siis ükskord juhtus nii. :|

Eile sai siis lõpuks kõik ajad sedasi paika, et sai hakatud autot molekulideks võtma keretööde jaoks. Sellest tuleb ka liikuv pilt millaski, aga selle editeerimise jms läheb omajagu aega. Eks ma annan teada siis, kui valmis. Seniks aga peate leppima jutu ja piltidega.

Öeldakse, et alusta algusest, aga ma alustasin tagant poolt. Maitse asi. :mrgreen:
Mindud sai ikka kõige lihtsamat teed, tagatuled. Mõned mutrid ja peakski ju käes olema? Kõlab lihtsa tööna. Aga sellise vana auto puhul väga selle "lihtsuse" peale lootma ei saa ikka jääda. :lol: Ehitus on lihtsaks jah tehtud, aga vanus teeb oma töö ja tihtipeale rooste, niiskus ja muud faktorid aitavad asjale kaasa. Aus olla, siis ma ei ole tänase hetkeni veel asju enda jaoks välja mõelnud, et kui suureks ma taastamistööd tahan ajada ? Ma ilmselt vaatan seda jooksvalt ja vastavalt rahakotile. Tasuta lõunaid ju pole olemas ja iga asi maksab tänapäeval raha.

Pilt

Ja nagu arvata oli, siis paar polti ei soovinud vabatahtlikult ja viisakalt paludes irduda. :roll:
Tegemist siis tagatulede kinnituspoltide/kruvidega.

Pilt

Pilt

Kuna mul tagatuled nagunii pragulised, siis ma väga pisardama ei hakka. Ilmselgelt pean uued/korralikumad kuskilt leidma. Vaatasin ka algselt uusi, aga päris ausalt, ma ei ole rahakoti peale nii tige. Oma hind ca 300.- euri ja selle võite siis korrutada kahega, sest tulesid on kaks. :shock: :mrgreen:

Pilt

Ma ei hakanud teile pilte tegema sellest, kuidas on pakiruum koos polsterdusega ja siis ilma. Igaüks teab, kuidas on polsterdatud variant, aga ilma, vot see on juba lotomäng. Iial ei tea, mis sealt alt võib välja kooruda. Minu õnneks, plekimehe kahjuks on suht viisakas. Aus olla, siis ma ise ka imestasin, et nii heas seisus see elu seal on. :shock:

Pilt

Pilt

Mõned sellised pindmiseda kohat on, kuid need saab likvideeritud kindlasti. Proovisin ka, no ei suutnud näppu läbi suruda. :D

Pilt

Pilt

Pilt

Ma praegu hakkasin otsima, et ma vist unustasin ühest murekohast tegelikult pildi teha. Ma parandan selle vea, kui garagesse satun. Aga numbritulede kohad on päris hapud ja ka see esiserv, kuhu pakiruumi tihend kinnitub. Eks ma pean keremehega läbi rääkima, mida teha kannatab. Tegelikult tahaks võimalikult palju algset plekki alles jätta. Mul küll tagapaneel olemas pea terves tükis. Mõtleme, sinna veel pisut aega. ;)

Stange tuli ka suhteliselt ludinal maha. Muidugi poldid nägid kohutavad välja. Nurkade kinnituseks pean uued vaatama ja ega see stange ise ka midagi kaunist ei olnud. Ma ei oska kohe nii paugust öelda, mis teha ? Samas, nende asjadega on aega ja aega meil ei ole tihtipeale.

Pilt

Pilt

Pilt

Külgedel olevad "ventavad" olid ka korras. Vaja ainult puhtaks pesta ja vaatama, kas äravoolutorude jaoks olevad hülsid saab ära kasutada või tuleb uued tellida. Paha ju kokku panna, kui kõik muu on ilus uus ja puhas ning siis mingi roostene käkk. Kuidagi ei sobi omavahel kokku.

Pilt

Aitas vahelduseks betoonpõrandal aelemisest. Mõtlesin, et vaibal on pisut soojem ja mugavam. Ehk siis siirudusin oma lammutustöödega salongi poole peale. Ega seal suurt midagi keerulist polegi.

Pilt

Tagumist istet välja kiskudes oli näha, et keegi on sinna mingit müraisolatsiooni paigaldanud lisaks. Õnneks oli tehtud viisakalt ja silma väga ei häirinud.

Pilt

Ja mis mulle meeldib, et kes iganes see ka heli sinna autosse on paigaldanud, on teinud seda mõistusega. Paljudel autodel on tagumine aknalaud pilbasteks lõigatud ja tihtipeale nagu konserviavajaga. Ühe sõnaga üle p*rse. Siin on vaeva nähtud. Originaal alles, lõigatud pole midagi ja on plaadiga tõstetud kõrgemale kõlarid, et magnetid ära mahuks. Aitäh tundmatu, Sulle selle töö eest. :cool: :cool:

PS! Kas tagumiste seljatuge on ka peatugedega varianti ? Ja kui on, siis ehk kellelgi on üle ? ;)

Viskasin juhiistme ka välja, kellel seda ikka vaja läheb? :mrgreen: Tegelikult siis interjöörist rääkides, ma ei ole veel otsustanud mida teha ? Tegelikult tahaks hirmsasti E30 originaal sportistmeid, aga need hinnad tänaseks päevaks on nii kosmosesse lennanud, et kas on pointi ? Samas, mul on need recarod, mis pidid ka olema suhteliselt haruldased. Äkki teeks need siis hoopis korda ? Nagunii on need päevi näinud, küljeporolonid ära istutud ja katki. Riie ja see mingi naha moodi asi tahab vahetust. Plaanis oli siis kasutada samat ruudulist riiet nagu uksepolstrid ja tagumised istmed. Sobiks kogu muu poolega kokku. :roll:

Pilt

Pilt

Keskkonsooli ära kiskudes tuli siis nähtavale samkompunn. Vähemalt töötav variant sellest. Ehk siis elektriaknad ja selle juhtmestik on retrofit ning sama ka katuseluugiga. El. akende juhtmestik on võetud 4 ukseliselt sedaanilt, sest mul on kaks üleliigset pistikut ja katuseluugi pistik on siis toodud alla konsooli. Ei meeldi, selle ma vean sinna tagasi, kus on tema koht. Aga see ilmselt eeldab suuremat sorti lammutamist ja kindlasti ka veidikene juhtmete pikendamist. Ehk veab ja saab kuskilt originaal jupi koos juhtmega, oleks lihtsam.

Pilt

Aus olla, siis ma lammutasin täitsa tunde järgi. Järgmiseks asusin siis nina kallale. Kapoti tõstsin ka maha, kuna nagunii tuleb ka mootor maha võtta, siis on kogu protsess palju lihtsam.
Tuled ja muu pidi oli juba suvel lahti käinud ja määret näinud, siis lahti võtmisel polnud suuri probleeme. Kõik tuli ilusti lahti. Aga taaskord pidin tõdema, et esistange mutrid on ikka korralikus p*rseaugus. :D Milleks ? Mõni disainer oleks võinud selle natukene paremini läbi mõelda. Tohutult ebamugav tegevus. Eriti kui veel ruumi seal pole. Esipõll "pardinokk" ning põhjakaitse olid enne pilti juba eemaldatud. Sattusin lammutamisega hoogu, et vahepeal ununes piltide tegemine ära täitsa. Paradonks! :D

Pilt

Tundub, et see nina on saanud mingi hetk, kas uue põlle või on seda värvitud. Kuidagi liiga värske näeb välja, kui võtta arvesse auto vanus. Ikkagi 35 aastat vana juba ja võiks ju mingeid vanusega kaasnevaid tundemärke olla, aga tutkit vasja. No muidugi, minu jaoks on see ainult hea uudis. :cool:

Pilt

Pilt

Muidugi tuli ka väikeseid tagasilööke. Alustades sellest, et uute esitulede "depod", parktule pesad olid kinni sulanud. :shock: :shock: Ma ei pannud sinna mingeid saja vatiseid pirne, aga tükk aega läks enne, kui sain need pesadest kätte. Peab vist ikka vaatama kuskilt PRE tuled ette. Ma juba eos tunnen, kuidas rahakott vaidleb sellele ideele vastu. :mrgreen:
Lähituli omahind originaaline ca 130.- tk ja Hella toodangust ca 80.- ning kauged OEM ning ca sott. Ma ei tea kuidas teil, aga minu matemaatika ütleb, et ära osta. :D

Siis suundadega on kah päris hapu majas. Mul oleks vaja suunatulede pesasid, kuid pre omasid enam originaalina ei saa (vähemalt H2 väitis sedasi). Klaasid on õnneks korras ja ilma pragudeta. Suvel sain siin ülevaatuse jaoks nad mägiaivari stiilis korda tehtud, kuid ennast lihtsalt jääb häirima. Küll ma need ka kuskilt välja kaevan.
Järgmine probleem on udutuled. Nendega on õnneks lihtsam. Reflektoreid ja klaase saab Hella toodanguna veel ja suhteliselt taskukohase hinnaga. Paningi ühe paari tellimusse täna. Kui kellelgi peaks veel vaja minema, siis võib minu poole pöörduda. :)
Kuid udutulede raamidega on taaskord jokk. Uuena ei saa kuskilt ja mul üks raam kahjuks katki. Õnneks küll ühes tükis, aga ühest kohast on raam pooleks. Äkki aitab mõni vägevam liim asja parandada ?

Pilt

Suvel Youngtimer Camp'il, üks rullika etusiast vaatas autot ja ütles, et kõiksu teinud kunagi. Ei tahtnud teda uskuda, kuid eile lahti võttes oli näha, et nina on üles taotud. Õnneks poolraamid jms tundus olema paigas, kuid ninaraam ise haiget saanud ja mulle ei meeldi. Eks ma uurin ja räägin plekuga asjad läbi, kas on võimalik korda teha, et oleks ka viisakas välimus või siis pean uue nina otsima ? :roll:
Pildilt ka näha natukene.

Pilt

Sellega siis tänaseks finiito. Ma rohkem eile ei jõudnud teha ja kell oli ka palju, et voodi kutse suutis mind murda. Kuid, kui mõni rullimees peaks seda siin põhjalikult lugema ja ehk on mõni varuosa üle, siis panen nimekirja ülesse, mida mul vaja.

See on siis hetkel, mis meelde tuli. Kindlasti on veel miskit, aga eks jooksvalt vaatame.

*
*Radiaatorikoda (pildilt näha, et katki) - 51711939304 peaks olema OEM kood, kuid kontrollin üle.
*OEM tweeterite hoidikuid, need plastikust kolmnurgad.
*PRE FL tagatuled, ilma mõradeta soovitavalt.
*PRE FL tagumist kroomist stanget koos kinnitustega.


Olge muhedad! :P
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Hommikut härrased ja prouased!

Ma loodan, et keegi ei pahanda suure hulga piltide ja pikkade mölarivide üle? :roll:

Juhtus siis sedasi, et tegin auto katki. :mrgreen: Aga mitte sedasi nagu teie ilmselt mõtlete! Kuna nädalavahetusel olin taas garaazis, siis pidi ju miskit tegema. Istuda võin kodus ka. ;)
Alustasin siis tagumistest küljeklaasidest. Kuna enne pole väga E30 kerel olevat isendit lammutanud, siis eks avastamist on palju. Aga kui hakkad tagantjärgi mõtlema, siis on igavesti lihtsad lahendused asjadele.
Kes pole lammutanud, siis ega küljeklaaside eemaldamine pole mingi ülejõu käiv ülesanne. Natukene mõistust ja pisut jõudu kätes. Ühesõnaga B piilaris on kaks mutrit. Üks üleval konksu taga ja teine ca piilari keskel, turvavöö taga. Keerad need lahti, aitad veidi tihendit kaasa ja tuleb. :cool:

Pilt

Pilt

Pilt

Tagaklaasi sain ka ilusti tervelt kätte. Sellelt tuleb toon maha kiskuda ja jääb akvaarium. Sellisele autole sobib ilus ja läbipaistev klaas. :)

Pilt

Pilt

Vahel on ikka hea, kui on ka eelnevad omanikud olnud mõistusega. Ma juba esimesel vaatlusel aimasin, et vist tagumine aknalaud on jäetud terveks. Aknalauda maha kiskudes sain ka sellele kinnitust. Aitäh selle eest, kes iganes see eelnev vend oli, kes muusikat installeeris. Nukid r*isk!

Pilt

Või siis mitte päris ? :roll:

Tegelikult pole sellega hullu midagi. Ilmselt kellelgi on olnud võnkeelement autos, sest aknalaual on ka avaus selleks. Ilmselt lasen plekul selle kinni keevitada. :)

Pilt

Tagumised kõlarid on aastast üks ja kaks, aga vähemalt Pihuneegrid.

Pilt

Ega tagumine klaas ilma esimeseta jää. Seda maha võttes, läks see muidugi kakti. Aga kuna suvel ringi sõites sain aru, et ega sealt suurt s*ttagi läbi ei näe, siis tuleb ära ta nagunii vahetada. Üldjuhul on tihendi all igasuguseid üllatusi, mis kipuvad meele mõrudaks tegema. Peale tihendi eemaldamist vahetasin mõruda meele, üllatunud emotsiooni vastu. Mitte täppigi, mis on minu jaoks hea uudis, aga pleku jaoks mitte. Tal ju vähem tööd, tähendab vähem raha, mis omakorda tähendab õhemat vorstiviilu leival. :D

Pilt

Pilt

Pilt

Järgmiseks siirdume salongi poolele. Põhjamatt ja selle alune on alati olnud igale rullimehele kõneainet tekitav. Põhja alla kiigates, ei pruugig olla vaatepilt kõige halvem. Aga tõde selgub siis, kui vaibanurka kergitad ja sinna alla piilud. Ma siin ilmselt väga pikalt ei peatuks sellel teemal. Pildid räägivad enda eest. Üks asi, millele tahaksin tähelepanu pöörata on see tagumise osa hõbedane värvitoon. Tundub, et keegi on kunagi juba seal kallal käinud ? :roll:

Gaasipedaali kinnitus.

Pilt

Juhipoolne jalgealune. Nüüd ma tean, miks mul vihmasel ilmal sokid sõites niisked olid.

Pilt

Pilt

Välimine juhinurk. Ega see oli ette arvata, et need kohad on nagu nad on.

Pilt

Pilt

Kunde tahaks ka ju kuivade jalanõudega kohale jõuda, mitte igal vihmasel ilmal autos kummikuid kanda. :lol:

Pilt

Ilmselt suurema lombi korral saab ka näo poripritsmetest täpiliseks.

Pilt

Pilt

Üldine vaatepilt plekkpõrandast.

Pilt

Jätkame. Nina sai ka enamuses laiali lammutanud. Juhtmestik sai ilusti maha märgitud, et mis on mis ja kes käib kus. Seal ka on vaja uusi pistikuid ja pinne. Ilmselt juhet siit ja sealt lappida ja remontida. Maha võttes täheldasin paaris kohas, et on juhtme isolatioon haiget saanud või läbi kulunud. Mootori pool sai samamoodi valmis pandud maha tõstmiseks. Peaks olema kõik küljest võetud, mis mootori ja kere vahel käib ja on. Mootorijuhtmestik sai ka kõrvale tõstetud. Eks see tuleb ka kriitilise pilguga üle vaadata, ning ka ilmselt osaliselt uuesti teipida.

Pilt

See hunnik ka siin aina suureneb ja suureneb. Ma ei tea, kuidas nii väikeses autos nii palju asju on ? Samas heidan pilgu kõrvale, seal seisab sõbranje pill. Seal on VEEL rohkem asju. Jõuan järeldusele, et mul ei olegi väga palju pudinaid. :mrgreen:

Pilt

Alates esimesest küljest keeratud mutrist, kruvist ja poldist on kõik ilusti kotikestesse pakitud ning peale kirjutatud. Ma tean küll neid hea mäluga mehi. Mõne kuu pärast Sa h*i mäletad, kuhu mingi kruvi ja tüübel käis, kui neid terve ämber täis on.
Ja nende järgi on ka hea uusi ja läikivaid polte ja asju organiseerida. Ei tahaks mingeid roostest käkke sinna tagasi toppida.

Pilt

Nüüd on hirmasti kirjutatud lammutamisest. Vahepeal olen ka mõne uue jupi ka juurde soetanud. Riiulile oma aega ootama sai toodud udutulede elemendid koos klaasidega, tootjaks HELLA ning udutulede raamid. Neid enam kahjuks uuena ei saa, tuli leida alternatiiv. Õnneks on tänapäeval moodi minemas 3D printimine. E30 foorumis ongi üks kodanik, kes neid prindib. :cool:

Pilt

Peale pikka ootamist jõudis siis üks vajalik miniatuurne kereosa minuni. Oli küll mõte, et äkki teeks vähe kaasaegsemaks asja ja viskaks selle kütusepumba sealt põhja alt kus k*rat ja paneks paagisisese. Aga kaine mõistus sai võitu. :mrgreen:
Tegemist siis kütusepumba kerepoolse kinnitusega, mida kahjuks enam originaalis ei toodeta. Õnneks lõhemaal kohalikud väänavad vanametallist juppe ja müüvad rumalatele E30 meestele neid kalli raha eest. :lol: :lol:
Tootjaks siis E30 Garage Norway.

Pilt

Pilt

Lähen vaatan, kas lapse põrssakeses on veel münte. :mrgreen:

Ühesõnaga, tänaseks kõik. Nüüd on paar nädalat garaazist puhkus.

Olge muhedad!
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

Mida aeg edasi, seda vähem neid E30 pulikaid saada on. Kuna olin suunatulede otsinguil ja midagi asjalikku polnud võtta, otsustasin varakult endale ühe tutika paari riiulisse varuda, sest neid läheb mul vaja. Mine tea, millal tehases meestel tuleb mõte liin seisma panna ja tootmine lõpetada. :D Vanadel olid pesad pekkis nagunii ja ühel üks klemm murdunud. Proovisin ka b-osa kuskilt leida, aga kas siis minu saamatuse tõttu ei suutnud neid leida või siis lihtsalt neid ei tehtagi järelturu omasid. Võta näpust. :roll:

Pilt

Ja kuna rool on ka plaanis saata mingi hetk sadulsepa kätte, siis ostustasin ka uued triibud sinna soetada. Saab värskem välimus.

Pilt

Järgmine peavalu saab olema PRE FL tagatulede leidmine. Uusi ei tahaks hetkel ostma hakata, sest 280+ euri tükist on ikka päris palju. Kuid, kui muud varianti ei teki, tuleb makarone mõnda aega süüa ja tuled ära tellida. :mrgreen:
Mul on seal nii palju muid vajalikke pudinaid, mis vaja osta, et need tuled pole prioriteet hetkel. Kui kellelgi peaks need riiulil vedelema ja soov nendest lahti saada, siis võib muidugi hea raha eest neid pakkuda mulle. :)


Loodetavasti saab nädalavahetusel garaazi ning alustada mootori maha võtmisega. Tahaks ikka lähima paari kuu jooksul auto keremehe kätte saata. :)
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas raunz »

Väga mõnus lugemine on see teema 8) Kas auto läheb originaalvärvi alla või on miskit muud mõttes?

Edu, paksu rahakotti ja et makaronid ikka maitseksid :D
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 74
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E30 320i 1986 Marko S

Postitus Postitas Marko s »

raunz kirjutas: 03 Okt 2021 19:20 Väga mõnus lugemine on see teema 8) Kas auto läheb originaalvärvi alla või on miskit muud mõttes?

Edu, paksu rahakotti ja et makaronid ikka maitseksid :D
Tänan heade sõnade eest. :) Eks need makaronid maitsevad ka, aga mitte igapäevaselt. :mrgreen:
Plaanid siis sellised, et jääb ilmselt originaalvärv. See siis hetkel 99.9% kindel otsus. Kuid, äkki komistan ja kukun, löön pea ära ja tekivad lollid mõtted. Loodan muidugi, et ma ei kuku. Lollide mõtete osas ma garantiid anda ei saa, neid ikka vahel tekib. :P

Mitte et ainult jutt oleks, siis kiusuks väike pilt. Eile siis juhtus sedasi, et kiskusin paja maha ning panin pukki.
Üks väike tiiser:

Pilt
Vasta