BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Foorumiliikmete autod.
Paaver
Postitusi: 127
Liitunud: 18 Mär 2012 13:38

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas Paaver »

kas lihtsam olemasolevaid torusid riiulisse ei ole tõsta ja lihtsalt uus toru koha peal fabritseerida. tõenäoliselt maksab max 100 ringi
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 128
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas xjan »

Hästi ei usu, et see isenikerdamine ka väga lihtne oleks. Kui gaasisiibri poolse põlve veel ehk, siis teisel õhumõõtja poolsel otsal korralik "vigur" originaalis (nool näitab, kuhu tuleks recirc viia).

Pilt

Pilt
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E38 ALPINA B12 5.7L, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 128
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas xjan »

Auto Eestis kohal. Esmamulje järgi nagu lubatud - väga sile. Mõne pisidetaili leiab mida uuendada, kuid laias laastus piisab pm. detailingust ja hooldusest ja ongi "nagu uus".
0D16C4CE-B229-4298-84A8-A6CE0A6F7523.jpeg
0D16C4CE-B229-4298-84A8-A6CE0A6F7523.jpeg (3.57 MiB) Vaadatud 4457 korda
FF3EF530-3A21-4175-9DF6-867F37EFE251.jpeg
FF3EF530-3A21-4175-9DF6-867F37EFE251.jpeg (3.49 MiB) Vaadatud 4457 korda
16E8E664-C61C-4797-9D88-59816D6BBE1D.jpeg
16E8E664-C61C-4797-9D88-59816D6BBE1D.jpeg (3.27 MiB) Vaadatud 4457 korda
2DBD9EF7-2BE0-4B2F-937A-CB36D1C715FC.jpeg
2DBD9EF7-2BE0-4B2F-937A-CB36D1C715FC.jpeg (3.27 MiB) Vaadatud 4457 korda
Juhin tähelepanu pagasimati "alusmatile" mis minu silma järgi hinnates on 3x paksem tavalisest, et mahutaks ka 17" varuratta.
6767DA7D-A2C3-4798-838D-0848515DE4C0.jpeg
6767DA7D-A2C3-4798-838D-0848515DE4C0.jpeg (3.46 MiB) Vaadatud 4457 korda
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E38 ALPINA B12 5.7L, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas Arvo »

Ilus sile isend indeed... Kapotialusest ka pilti jagad? Vaatan, et seal paistab samasugune elektrooniline gaasisiiber (EML) nagu 535i peale tol ajal uudistootena pandi. Throttle response sellel oli selgelt kehvem kui traditsioonilisel trossiga klapil. Huvitav kas Alpina insenerid tuunisid seda ka paremaks?

See matt velje laiuse pärast seal jah, (originaalveljed on 6,5 või 7" laiad minuteada) Kui laiad need Alpina veljed on, 8,5"?
Ma kunagi oma E24 taastades põrkasin sama probleemi otsa, valuvelg jäi ebameeldivalt sealt pesast välja turritama :) kuigi vist oli ainult 7" lai velg. Sellise lahenduse peale kohe ei tulnudki ja sai originaal plekkvelg sinna otsitud.

Ei tea kas sellist edevat sinist BMW märgiga "kaltsu" kuskilt osta ka saab, mul see koht tööriistakastis tühi.
E24 635CSi | E10 2002
Jorgen
Postitusi: 3
Liitunud: 26 Apr 2021 08:21

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas Jorgen »

Väga kena vaatepilt, nii B10 põhiselt kui kollektsiooni näol. Kuidas Alpina põhiste varuosadega üldse saadavus on? Kas siiani toodetakse ja võimalik tellida kõike mis puhtalt Alpina autodele ettenähtud?
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 128
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas xjan »

Kõike ei ole saada, kuid mulle tundub, et siiski ühteist vajalikku jah. Nt. ei osanud lootagi, et neid sisselaske õhutorusid on... Aga näiteks B12 osas küsisin ALPINA jalamatte ja neid ei olnud enam saada...

Kapotialune on selline (pilt netist, mul samasugune :))
BMW-Alpina-B10-Biturbo-e34-03.jpg
BMW-Alpina-B10-Biturbo-e34-03.jpg (287.49 KiB) Vaadatud 4389 korda
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E38 ALPINA B12 5.7L, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 128
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas xjan »

Arvo kirjutas: 14 Mai 2021 07:29 Ei tea kas sellist edevat sinist BMW märgiga "kaltsu" kuskilt osta ka saab, mul see koht tööriistakastis tühi.
On saada "replicat", vt. https://www.instagram.com/alpina_magic/
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E38 ALPINA B12 5.7L, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 128
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas xjan »

Arvo kirjutas: 14 Mai 2021 07:29 See matt velje laiuse pärast seal jah, (originaalveljed on 6,5 või 7" laiad minuteada) Kui laiad need Alpina veljed on, 8,5"?
Peaksid olema esimesed 8.5" ja taga 9,5" vastavalt 235/45 R17 ja 265/40 R17 rehviga, kuigi vist oli valikus ka 8" ja 10"
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E38 ALPINA B12 5.7L, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 128
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas xjan »

Update: auto on hooldatud, kõik filtrid ja vedelikud uuendatud nii mootoris kui kastis/diffris. Arstimist vajasid kliima klapid, ülepingutamist paar turbo õlitoru ja pidurid said üle käidud. Lisaks sai auto uue esiklaasi (vana oli delamineerumas), uue liistu esitiiva alaserva jne. Väiksemad nokkimised ja peamine siiski hooldus pärast mitmeaastast seismist. Värvil pole viga, kuid tasuks kindlasti üle poleerida ja ilmselt ka keraamikaga kaitsta. Auto on nüüd ka Eesti registris ja esimesed kilomeetrid läbinuna... kiidan :). Väga konkreetne, mõnusa tõmbega ja soliidse tunnetusega aparaat.
D60DEA7F-0E1F-4E84-9BF0-7D475F023493.jpeg
D60DEA7F-0E1F-4E84-9BF0-7D475F023493.jpeg (932.04 KiB) Vaadatud 3304 korda
ACF36A0C-8417-4484-A333-BF94692D34A2.jpeg
ACF36A0C-8417-4484-A333-BF94692D34A2.jpeg (624.58 KiB) Vaadatud 3304 korda
F3650B93-544B-42B9-A055-4AD706B264E0.jpeg
F3650B93-544B-42B9-A055-4AD706B264E0.jpeg (339.78 KiB) Vaadatud 3304 korda
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E38 ALPINA B12 5.7L, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Jorgen
Postitusi: 3
Liitunud: 26 Apr 2021 08:21

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas Jorgen »

Väga lahe, minu jaoks üks huvitavamaid autosid mis Eesti teedele viimasel ajal lisandunud.
AARE540
Postitusi: 96
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas AARE540 »

Nõustun Jorgeniga kahe käega- kui see auto kusagil kunagi minu marsruudile peaks jääma, on see ilmselgelt täiesti välistatud, et seda ei märka 8)
Mis veel huvitav- seda ma ei teadnudki, et Alpinal istmenupud sellise koha peal on.
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 984
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas Toivoku »

AARE540 kirjutas: 18 Okt 2021 06:19 Nõustun Jorgeniga kahe käega- kui see auto kusagil kunagi minu marsruudile peaks jääma, on see ilmselgelt täiesti välistatud, et seda ei märka 8)
Mis veel huvitav- seda ma ei teadnudki, et Alpinal istmenupud sellise koha peal on.
see istme nuppude asukoht on paljudel recarotel seal küljepeal.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
AARE540
Postitusi: 96
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas AARE540 »

Nojah, aga imelikul kombel ei ole mul kunagi Recaro sisuga mitte mingisuguseid kokkupuuteid olnud, seepärast tundus huvitav :)
ivari
Postitusi: 9
Liitunud: 07 Apr 2012 12:45

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas ivari »

Makk häirima hakkab ja originaali vastu tahad vahetada, siis mul on mõned pakkuda... :)

Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 128
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas xjan »

No ära märkimise mõttes, siis nüüdseks on kõik, mis esmapilgul kahe silma vahele jäi või natuke rohkem uurmist vajas selle auto juures korrastatud. Näiteks vasak esimene tulepesur oli mõraga, õnnestus leida kasutatud korralik. Kojamehe hoovastiku puksid said uued pandud ja talvel mõni tilk õli lekkinud differ ka korda.

Suurim probleem oli näidikuteplokk - nimelt LCD osa ei töötanud. Proovisime parandada, kuid tulemust ei saanud. Leidsin uue samasuguse kelladeploki, millelt said siis emaplaat ringi tõstetud. Sügisene rõõm aga nüüd kevadel testsõitu tehes kadus, kui mootor oli selgelt "limp mode"-s ja boostida ei lasknud. Poole päeva juuste ja ka lisaks kõikvõimalik vaakumvoolikute jne katkumist mootoriruumis meenus, et näidikuteplokk on ainuke asi, mis elektroonika poolelt sai talve jooksul uuendatud. Natuke googeldamist ja selge - EML peab süttima/kustuma. Minu oma seda ei tee - testriga sai "uuel" emaplaadil EML pirnid kontrollitud ja kuna need korras siis radasid kontrollides leidsin vea üles - ühendus kuskil katki. Ajutise lahendusena vedasin jupi peenikest kaablit vajalike punktide vahele ja voila - EML töötab ja auto sõidab nagu vaja. Nüüd vaja siis veel üks näidikuploki emaplaat leida või siis seda olemasolevat proovida taastada. Risk muidugi on, et ajutine lahendus võib jääda ka igaveseks, kui vanarahva tarkust uskuda :)

Kel valge tagaosa ja suure LCD-ga näidikuplokki (E32, E34) pakkuda, siis võib julgelt märku anda.

Järgmiseks poleer, korralik puhastus ja keraamika.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E38 ALPINA B12 5.7L, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 128
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas xjan »

Auto saab hetkel üle lakutud ja keraamikaga kaitstud. Oli 30aastase vanakese kohta üsna kobe ennegi ja päris uueks ei saa, kuid lakita värv annab head tulemust ja keraamika lisakaitse aastateks.

Algusest peale häirib mind töösoojalt tekkiv hooratta kobin, mis ilmselt tuleks üle vaadata. Igaks juhuks ei taha Alpina tüki hinda teada :), kuid tegelikult saab sinna toimiva lahendusena ka M5 pealt hooratta paigaldada kui survelaager modifitseerida pikemaks. Kõlab siiski nagu asi, mida torkida kui linnud nina jälle lõunapoole pööravad.
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E38 ALPINA B12 5.7L, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas Arvo »

xjan kirjutas: 07 Juun 2022 22:17 Algusest peale häirib mind töösoojalt tekkiv hooratta kobin, mis ilmselt tuleks üle vaadata. Igaks juhuks ei taha Alpina tüki hinda teada :), kuid tegelikult saab sinna toimiva lahendusena ka M5 pealt hooratta paigaldada kui survelaager modifitseerida pikemaks. Kõlab siiski nagu asi, mida torkida kui linnud nina jälle lõunapoole pööravad.
Kuskilt on nagu meelde jäänud, et see laperdav hooratas võib pikapeale väntvõlli saalesid lõhkuda vibratsiooniga ja võibolla muudki kurja. Talveni vast kannatab ära samas. Kas M5 hooratta all mõtled vanemat, 3,6 mootori 1-massilist hooratast? See oleks boonusena kõvasti kergem kui 2-massiline. M5 sidur muidugi jääb turboka pöördemomendile lahjaks.
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
lennukiga
Postitusi: 233
Liitunud: 22 Mai 2009 21:01
Asukoht: Tallinn

Re: BMW ALPINA B10 BiTurbo #049, E34, 1990, xjan

Postitus Postitas lennukiga »

SRE korv abiks selle pöördemomendivärgi puhul.
vaguniga
Vasta