8. leht 23-st

Postitatud: 13 Veebr 2008 09:49
Postitas Cardo
Iff kirjutas:Hea, et nii läks siis. Aga kas "paar millimeerit enne punast" pole natuke palju? Tehasekonditsioonis auto ei lase üle keskmise asendi minna seieril ju
ega ta hea ei ole jah, hetkel tegelengi uurimistööga, kas ja millel oleks see termoandur madalama temperatuuriga

Postitatud: 14 Veebr 2008 23:55
Postitas Cardo
Täna oli hea päev, täitsa hea päev kohe :) Sõbrapäev ja tuli külastada palju sõpru, tühjade kätega läksin ja täis kätega tulin tagasi ...
Käisin kõigepealt sõbrajuures poes, ostsin puuduoleva liitri mootoriõli, nüüd siis 8L mootoris sees.
Ostsin igast jama, sealjuures uue rooliotsa komplekti ja uue temperatuurianduri radikasse, sellise mis rakendub 87c ja lülib välja 82c :

Pilt

Õhtused katsetused näitasid, et nüüd lülib andur ventilaatori tööle u2 mm peale keskmist asendit ja lülib välja u3mm enne keskmist asendit. Paremat andurit ei näidanud kataloog olemas olevat ja see sobib täiesti hästi.

Siis käisin veel Djuuningupoes ja ostsin ära komplekti kapoti kiirkinnitusi ja tellisin uue resonaatori, kuna ei taha sellist lärmi, muidu võib kõrvast veri välja tulla :D D125 ja pikkus üle 400 vist.

Siis viisin kapoti uuesti plötserdamisse, et saaks külge salongi õhuvõtu kanalid ja mingid õhuavad radika taha.

Siis käisin õhtul veel mitme keerulise nimega sõbra juures ja tõin sealt kaasa ühe ilusa piraka jahutusventilaatori, vot sellise :

Pilt

Pilt

Pilt

Täitsa teine nägu ju kohe, või jätakski selliseks

Pilt

Kiiruga sai tehtud ka tagumised kapoti kinnituskronsad kuhu pulk kinni keerata:

Pilt

Hetkeseisuga on jäänud autost üle 2 asja
1. Kollaste labadega jahutusventilaator
2. Summuti

Mõlemad on täies komplektsuses ja pikkuses, ainult külge keerata, kui kellelgi huvi siis panen müügiteema ka üles.

Postitatud: 18 Veebr 2008 21:58
Postitas raudpats666
[quote="Cardo"]
Pilt

Pilt


selle propamaniga võid ju lausa lendu tõusta :D

Postitatud: 20 Veebr 2008 17:57
Postitas YZK
njaa.. sünge on see uus propaller küll , jahutab ka vist metsikult.. :twisted:

siit aga küsimus,palju eelneva ventulaaturi eest tahtvat?

hetkel mu käru täitsa ilma propelleri süsteemita,seega aretades tuleks nagunii lihtsam elektriline käiku lasta :roll: ( mitte et mul raha oleks vaid)

Postitatud: 21 Veebr 2008 00:21
Postitas Cardo
Kui aus olla, siis käega katsudes erilist vahet tuulekiiruses ei ole, ainult uus ventikas on läbimõõdult 16" ehk tunduvalt suurem ja pind mida jahutab koos sellega. Kui keegi huvi vana vastu tunneb tehku ise pakkumine. Mingit hinda ma ei küsi, muidu arvatakse , et ma nöörin kedagi :D

Täna sai siis omandatud M535-e esimene spoila, tänud Tanelile ja ka Simonsi 125diameetriga resonaator.

Töösse andsin ka küljeklaaside mõõtude arvutisse sisestamise ja peale seda läheb pleksiklaas freesimisse, peaks pisut kaalu alla saama.

Peagi tahaks ka pool autot värvialla saada, Vähemalt kapotist pagasnikuni. Hetke plaan oleks süsimustaks ja väike disainiidee oli küljele teha valge nn lint, eks ma pea ka pisut nõu.

Postitatud: 21 Veebr 2008 09:41
Postitas mart154
NB. väikse vahemärkusena... ei ürita küll kedagi lolliks tembeldada. aga kas need ventilaatorid (nii kollane kui ka see uus) on ikka mõeldud puhuma?

Ma üritasin kunagi n.ö. imevat venti puhuma panna, ja tulemused olid suht kesised.

Ostsin viisaka puhuva ventilaatori, ja õhuvool oli kohe väga vinge. :)
Tundus, et tiivikute disain oli üpriski erinev...

Postitatud: 21 Veebr 2008 09:58
Postitas collaracer
Minu kogemus nende ventikatega on järgmine, et kui panna imev vent puhuma,siis pm on tulemuseks metsik müra ja suht ebaefektiinve õhuvool.
Tiivikute disain ja paigutus peaksid olema täpselt risti vastupidi.

Postitatud: 02 Mär 2008 21:32
Postitas Cardo
Pisut on taas tehtud, õlirõhu ja temp andurid on ühendatud ja nende näidud testitud, õlirõhk on kõige huvitavam, külmalt on 7atm ja järjest soojenedes kukkus lõpuks 2 atm peale, pöörete kasvades rõhk tõuseb, ainult peale paarutamist garaazis kukkus sinna 1,4 peale. Temp oli samas sinna 90c poole, samas temp tõusis üsna uimaselt võrreldes vee temperatuuriga.

Pilt

Täna sai eemaldatud siis küljeklaasid. Hüvasti klaasid, asemele tuleb spetsiaakne 2mm pleksiklaas, homme üritaks viia tagumised kiletamisse, lasen vist täiesti musta kile panna, kuna auto värviks saab ka süsimust.
Kõik ukseklaasid liimin seejärel kinni va juhiukse klaas. Selle jaoks vaja osta 4mm pleksi, sest tahaks ühe akna jätta allakäiva ja 2mm-ne on selleks liiga õhuke.
Seoses sellega lasen klaase lõigata pisukese varuga, kel huvi, siis ps-is võin teha pakkumise. Klaasid lõigatakse välja freespingis , seega peaks serv jääma vägagi esteetiline. Töösse on antud ka pedaalikatted, neid saab ka tellida.

Postitatud: 08 Mär 2008 16:01
Postitas Cardo
Vahepeal tegi freesija head tööd, jagan seda pildimaterjali ka teiega.
Popid pedaalikatted, külge lähevad variant nr2

Pilt

Suveks peaks toanurgas seisev Recaro iste kinnituma originaalilähedaste detailidega, seegi pole veel lõplik välimus, kel huvi, siis taas saadaval.

Pilt

Kel huvi, siis vesilõikuses valmis mõni komplekt piduripauna vahetükke.

Pilt

Mingi aeg sai mõõdetud auto madalamat punkti, selleks on siis karterikaitse kinnituspolt ja stabikavarda kinnitusmehhanism.

Pilt

tagantpoolt on selleks summutitoru :(, hea õnne korral, saab uue sisu ka LSD ja lekete vastu valmib uus tuulutussüsteem

Pilt

Auto kõrgused on siis mõõdetud talvises konditsioonis, suveks peab leidma mingi kesktee kõrguse valikul, esmalt jääb jälgimisse garaazi sisenemiseks ja väljumiseks vajalik kõrgus :D

Postitatud: 08 Mär 2008 21:39
Postitas mart154
häh. 10cm on suur kõrgus :)
Mul oli mingi hetk karteripõhi 8cm. Ja seal ei olnud veel coilovereid ja kaitset :)

Postitatud: 09 Mär 2008 00:45
Postitas Cardo
Mart.. kes talvel madalama autoga sõidab ei ole mitte vist täie mõistuse juures :D

Õhtuks siis pedaalikatted küljes, auto sisemus tahab ka peagi värvkatet saada..

Pilt

Tagumistel küljeustel katted ees, nüüd vaja vaid oodata kunas liim ära kuivab ja kui see kile ka ära kuivaks siis oleks ka näha, palju mulle sisse jääb, pildipealt ei paista hullu miskit, muidu selliseid tilgakesi täis.

Pilt

Pilt

Vaikselt valmistan siis keret ette värvimiseks, kõrvalistuja uksel teadatuntud kohas oli hirmus värvialune roostelaik, sai relakaga välja lõigatud ja uus plekitükk asemele keevitatud, ooteajaks roostesurm selga aetud. Kapott sai ka oma ainuma pahtlikihi, las kuivab, et ei jääks järelkuivamisest jälgi.

Pilt

Pilt

Üks ilus pilt ka lõpetuseks

Pilt

Postitatud: 09 Mär 2008 10:05
Postitas Silwer
Cardo, kui sedasi jätkad võib sinust kunagi fotograaf tulla... :)

Postitatud: 09 Mär 2008 23:38
Postitas Cardo
Eks ma olen kõike, kuid kahjuks ei ühtegit lõplikult.

Täna siis koos naabrimehega aretasime uut esiotsa ja valmis ta saigi, nüüd vaja mingi aeg veel teha ettevalmistused ja kõike muud, enamvähem sellist laadi peaks ta jääma. Loomulikult tuleb kasutada vaiku, pahtlit ja kõike võimalikke asju, et ta vormikõlbulikuks muuta.
Tänud Tanelile ja ehk õnnestub tagastange suhtes teda pisut mõjutada. Alumine splitteriga osa sai hangitud juba nii ammu, et ei mäletagi, kes selle mulle tõi :D
Kahest sai siis üks, M+BBS

Pilt

Pilt

Pilt

Õliradikas sai ka popilt kinnitatud, ainuke mure on kuhu teha õhuavad õliradika tarbeks.

Pilt

Testisin ka oma väljalaskesüsteemi, võtsin tööjuurest koju db mõõtmise seadme ja proovisin nii ja naa, ühesõnaga hetkel on ilma koormuseta märgatav helitõus u 4200p juures ja kestab 5500p-ni peale seda heli langeb, kuid pöördesse läheb hetkega. db-des tegi see ni, et mõõtsin kahes karakteristikus, HI ja LOW , maximum oli HI-124db ja LOW 96db, viimane on see mida inimkõrv eristab.

Võtsin toast oma kaalu ja kaalusin huvipärast nodi, mida on maha võetud ja külge pandud , kaal on kilose täpsusega:

autoküljest eemaldatud

Plekist kapott 19kg
Rauast stange 7kg
Plekist esipõll 5kg
Küljeklaasid 15kg
Klaaside tõstemehhanismid 7kg
------------------------------------------ 53kg

tagasi monteeritud

Karterikaitse 15kg
plastkapott 14kg - on ikka ülekaalus küll :(
esistange M+BBS 12kg
Pleksist klaasid 1kg

----------------------------------------42kg

Kaalus võitu 11 kg sealhulgas kaalu viidud allapoole ja stange kaalus jäädud samaks. Karterikaitse on ka pisut õhuvoolu parandava omadusega, ulatub kuni käigukasti lõpuni, vajadusel kaalus võitmiseks on teda võimalik lühemaks lõigata.

Pilt

Pilt

Postitatud: 13 Mär 2008 21:48
Postitas Cardo
Nii, homme peaks auto veerema värvitöökotta, täna selgus siis see lugu, et ilma abivahenditeta nina ees auto ei mahu garaazi sisse ja isegi TÜV-l oli probleeme, kuigi nokk on maast 10 sm kõrgusel asub ta liiga kaugel ratastest ja seega muudab nurga ebameeldivaks, hetkel ei ole all ka 17" slikke mis on madala profiiliga ja vedrustus on ka suviseks muutmata, selle 2sm - se randi jagu tuleb ikka splitterit üles tõsta, kühvel tuleb ka ju alla mahutada..... ohhhh :D päris mööda maad ei tahaks ka kulgeda.
LSD on ka omadega otsas, veab ühte ratast vaid ringi, lootus on see ka korda saada, ilma ei tule lõbusõitudest mingit lõbu.

Postitatud: 13 Mär 2008 22:15
Postitas pisike528
Madala auto rõõmud :? Kui ma enda sahaga ÜV käisin siis saha madalam koht oli 7cm maast.Niiet pidin spoileri eest ära võtma et stendist läbi läheks.ÜV kutt ütles et nemad ei vastuta selle eest kui puruks lähes sahk :lol: Sõita nii madala autoga linnatänaval on piin :?
Esispoiler tuleb klaaskiust?

Postitatud: 13 Mär 2008 22:35
Postitas ErR
See klaasplastist kapott siis erilist kaalu säästu ei anna :(. 96 dB on päris vali, kas ÜV-l summuti/müra üle ei kaevatud? Kui ma käisin, siis märkus ikka tehti, et võiks vaiksem olla, kuigi oma arust ei ole üldse vali (tühikäigul :)).

Postitatud: 13 Mär 2008 22:59
Postitas Silwer
Kuhu ja kuidas selle karterikaitse esimese osa kinnitad?

Postitatud: 14 Mär 2008 10:37
Postitas collaracer
ErR kirjutas:See klaasplastist kapott siis erilist kaalu säästu ei anna :(. 96 dB on päris vali, kas ÜV-l summuti/müra üle ei kaevatud? Kui ma käisin, siis märkus ikka tehti, et võiks vaiksem olla, kuigi oma arust ei ole üldse vali (tühikäigul :)).
See kapott oli nö esimene detail ning ei julgenud liiga õhukest seda teha.
Tulemuseks suhteliselt raske kapott. Teinekord targem ning usun, et 7kg-se kapoti tegemine ei tohiks probleem olla.

Postitatud: 16 Mär 2008 21:05
Postitas Cardo
Silwer kirjutas:Kuhu ja kuidas selle karterikaitse esimese osa kinnitad?
Karterikaitse kinnitub kolmest kohast, tagant kummaltki poolt poldiga poolraami alla , keskelt 2 poldiga sillatala alla ja eest on mul lõigatud ära kogu radikaalune plekinässakas ja sinna on tehtud pisut tugevam nelikanttorust esiotsa tugevdus ja vot see lühike horisontaalpind painutatud kaitsel kinnitub sinna alla, nii et see painutatud esiosa kaitsel jääb õliradika alla.

Vot nii, vahepeal hankisin uued suunatuled ja pisut täitsin vahuga esipõlle üleliigseid avasid, selle projektiga läheb pisut aega.

Pilt

Pilt

Ja siis reede õhtul suundus auto värvimisse, pisukesel linnasõidul pisut kehvemal teel selgus, et kiirusel 100 võivad rattad vahepeal teepinda mitte puudutada, seal kus auto muidu õõtsatab (normaalne auto), seal käivad tagumised rattad korra tühja ja pidurdusmaa on 2x pikem, tegemist ei ole mitte kruusasõidu autoga, pealinna teid võib vahest pigem killustikuteedeks nimetada, hüvasti linnakruiis. Tunnen piinavat huvi, kuidas siis ringrajal käitub.

Postitatud: 16 Mär 2008 21:13
Postitas Cardo
Pildid räägivad endaeest :

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Värvitööd peaks tuleval nädalavahetusel jätkuma...