BMW e28 3,0L 525i 1983 Cardo

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

BMW e28 3,0L 525i 1983 Cardo

Postitus Postitas Cardo »

Täna ostsin ühe õnnetu auto, mida pakuti juppideks. Autoks siis BMW 525i m30 110KW, esmane reg. 01.01.1983. reg Eestis 19.04.1994.
Vanast tehnilisest passist loen, et järgmine ülevaatus 11.2005, seega on ta üle aasta seisnud majahoovis.
Eile:
Käimasaamisega oli probleeme, kuna mootorit oli veevoolikutega tuunitud ja starter ei tahtnud järgi võtta ja aku oli tühi. Võtsin aku koju kaasa ja panin laadima.
Täna:
Aku läks peale ja starteri ergutusots sai lahti kinni pandud ja starterit koputatud ja näed, käivitusgi :)
Sai auto garaazi aetud ja tööpäev võis alata !

Plaan on auto teha tänavakõlbulikuks ja lihtsalt kiiresõidu autoks, lihtsalt talvisteks ja suvisteks lõbudeks. Salong sai tühjaks visatud, sinna peaks minema korvistmed, mootoriruumist hakkasid ka jupid eralduma, kuna kahtlasevõitu starter, puudulikud pidurid, õrnalt tiksuv mootor ja noo mõndagi muud tuleks korda saada.
Selgus, et õlivahetus oli tehtud 2000km tagasi ja mootoril ilmnesid remondijäljed, eelmine omanik ütles, et oli aastaeest käinud Laki tn.l truumu juures diagnostis ja sellekohane paper oli ka olemas ja sealt oli vaid head lugeda, surved korras ja vaja pisikorrektuure teha, seega on peale remonti arvatavasti temaga vaid 2000 km sõidetud. Tundub, et klapivahed tulebgi üle kontrollida.
Pidurisüsteem on tal selle paunaga, mille plaanin asendada e32 vaakumtünniga ja roolivõim saab ka samalt isendilt , kuna roolivõim ja pidurid on ju omavahel seotud sellel vanal haininal.
Mootoripeal vedeles 2 vaba pistikut kõrvuti, üks sinine teine must, sinise asukoha ma leidsin üles, see on külmkäivituse pihustile, aga kuhu see must läheb, äkki keegi targem teab ?
esialgu kõik, pildid autost siis, kui ta garaazist taas välja sõidab.

Lisan ühe remondimanuali . http://www.bmwclub.by/book/e34/BMW%203% ... Manual.pdf
Viimati muutis Cardo, 12 Mär 2019 18:11, muudetud 6 korda kokku.
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: e28 525i 1983 Cardo

Postitus Postitas Arvo »

Cardo kirjutas: Mootoripeal vedeles 2 vaba pistikut kõrvuti, üks sinine teine must, sinise asukoha ma leidsin üles, see on külmkäivituse pihustile, aga kuhu see must läheb, äkki keegi targem teab, või on isegi mõni pilt ?
Must pistik käib ehk elektrilise nn lisaõhu klapi külge?
E24 635CSi | E10 2002
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Eile tellisin UM-ist vajalikud lõdvikud ja osad väiksemad jupid sain ka kätte, täna üritasin pidureid uurida ja parim lahendus on ikkagi e32 vaakumpaun, e28 520-i oma eeldab ikkagi salongikraani muutmist ja pusserdamist, homme lasen teha vahetükid. Parema poole rattad said alt ära võetud ja tagumine pidurisuport asendatud renoveerituga, esimesi pidureid ei saanud ümber teha, kuna puuduvad uue suporti remontkomplektid :( , samas see tähendaks hüvasti 14", piduriketas oli üsna õhuke juba, loodan et proovisõidud ja tehnoülevaatuse saan läbitud, sillas lõtke ei olnud märgata, summuti vajab pisukesi muudatusi. Tegus päev oli, nüüd olen väga väsinud.
Jaan
Postitusi: 1280
Liitunud: 02 Veebr 2005 17:51

Postitus Postitas Jaan »

Sul nii 525i kui ka 525e olemas. Huvitav oleks teada kuidas 525i ja 525e omavahel sõiduomadustelt praktiliselt erinevad. Kui 525i korralikult sõitma saad oleks hea teada kas leidub nende masinate vahel ka mingeid tuntavaid erinevusi (või siis pole suuremat vahet).
23. August 1939, der Tag der unser Leben veränderte.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Edusammud sellised, mootori klapid reguleeritud, uuema mootori pisem starter küljes, pidurid moderniseeritud ja e32 vaakumtünn küljes, sobis vahetükiga ideaalselt, pidurid õhutatud ja pedaal võtab ülevalt puudutades juba ilusti, katkised juhtmeotsikud vahetatud uuema tüübi vastu (vajutatava klikkklambriga), aku viidud taha ja kapotialla paigaldasin e36 +boksi, juhi korviste paigas, katkine esituli vahetatud, tagatuli vahetatud.

Teha veel akukinnitus, kõrvaliste, jahutusradika alune tala vahetada nelikanttoru vastu+tugevdus ja vahetada esimesed pidurikettad ja suportid ja veel ühtkomateist.

Paar muret ka, täistuled ei põle ja ei sütti ka salongis sinine märgutuli ?? Viga käes, kaitsme ots oli süsimust :)
Taga jääb isegi ilma süüteta ühel pool kabariittuli põlema ?? Usalda veel sõpru, suunatuli oli sees ..jaaaa :lol:


üks pilt siis veel mustaks värvimata vahetükist

Pilt
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Vahepeal siis said sisse korvistmed ja jätsin tavalised turvavööd külge, kunagi sain tuttuued Norma 4 punkti traksid, siis mingi aeg monteerin need külge, käigukang tuleb veidike ikka nägusam, hetkel ajutine ja mingi pilt istmest kah
Pilt

täna sain UM-ist kätte tellitud lõdvikud


Pilt


kuna mootor lasi ennast täis ja ei töötanud ostsin vahele ka survemanomeetri ja tänu sellele leidsin ka vigase surveregulaatori üles, algul kahtlustasin aju, eks vajab veel testimist.


Pilt

Homme ehk teen summutile ümberehitusi ja siis jääks kõige tüütum töö, tagasilla puksid :(
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Õhtuti peale tööd on ikka üsna nüri garaazis selliste ilmadega olla, kõigepealt aja ahjud tööle ja siis saab alles liigutama hakata.
Seis siis selline, tagasilda all ei ole, kuna alles täna saan vesilõikusest sillakinnituste jaoks mõned uued keredetailid selliste aukude asendamiseks

Pilt

Üldiselt põhjustavad sellist jama, aeg, hoolimatus ja laiskus, muidu ei oleks väljatiritud puksid sellised

Pilt

ja selle tagajärjeks on üldiselt katkine reduktorikaas

Pilt

Igatahes oli pukse hea vahetada kui silda all ei ole

Pilt


Plaanijärgselt peaks väljalase saama uue kuju kuid üldjoontes jääb vahetamata ka üks tuletoru, kuna seda ladudes ei olnud, teine saab uus ja tuletorude lõpust läheb väljalase Y kujuliselt üheks 2x42mm - 50mm ja jookseb kuni viimase summutipütani sedasi välja, ei hakka resonaatoritega mäslema.

Uued said ka tagumised piduriklotsid ja kettad, käsipiduritrossid. Ohh õhtul läheb taas vist keevitamiseks :)
Viimati muutis Cardo, 20 Veebr 2007 23:43, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Auto on taas liikvel, ülevaatus läbitud ja ARK-is vormistatud auto lõpuks minu nimele. Selline vahva seik oli kah, tegin kindlustuse, autol 110kw endise omaniku boonus oli 0,96 ja auto arvel Harjumaal, tegin Ergos 6 kuuks kindlustuse ja see oli peaaegu 2500.-, peale auto ümbervormistamist on auto arvel Viljandimaal ja minu boonus 0,40 ning aasta maksumus vaid üle 800.-, 1600 krooni kannab kindlustus tagasi, kuna 3a kindlustust teha ei saa :lol:

Lõpuks siis pilt kah

Pilt
Renx
Postitusi: 497
Liitunud: 07 Aug 2005 21:01
Asukoht: Pealinn

Postitus Postitas Renx »

sai seda masinat sealsamas männikul nähtud ja täitsa kobe masin tundus olevat 8) :P
E28 520i -86 ex
E28 528i -83 ex
E28 528i -84 ex
E28 528i -84- ex
E30 318i-325i -84-94a ca. 30tk
E39 525d touring -02 - hetkeliikur
Kasutaja avatar
Toivoku
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2005 09:37
Asukoht: Saku
Kontakt:

Postitus Postitas Toivoku »

mis valemiganii palju? :O mul läks 0,96 ja 220kw autol mingi 1700 raha umbes ja auto arvel tallinnas.
Viimati muutis Toivoku, 13 Veebr 2007 22:23, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Kindlustuse hinnad võivad ju muutuda, mis selts sinul siis on, vaata e-kindlustusest kalkulaatorist üle.
Täna käisin truumu juures ja auto töötab poole paremini, tuli pisut timmida, pöörete lõpp jääb nookurite taha vist pidama, tuleval nädalal vist teen selle töö ära, hetkel ei viitsi. Jagajal oli pisike loks, see tuleks ka korda saada.
Viimati muutis Cardo, 14 Veebr 2007 08:51, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
ErR
Postitusi: 107
Liitunud: 13 Dets 2005 18:21
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ErR »

Kuidas summuti müra ilma resonaatorita on, kas väga palju valjem?
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Summuti heli on täitsa popp ja talutav.
Eile käisime Kloogal väikese järvepeal sõitmas, kõik oli tore kuni kadus vedu, sidur sai suht äkitsi otsa, uus komplekt juba tellitud. Kuna 3 pealt 2-le ei taha käigud sisse minna ostan ka teise käigukasti, üks töö ju :)
Kuna oli vaja mootorit kohendada on mootor tänase töötegemise tulemusena juppideks lahti taas. Seekord siis põhjalikumalt, keti juhthoob on katki ja see tähendab mootori maha võtmist ja kogu karterikaane alt eemaldamist. Lööktööplaan on selline, et ehk saab laupäeval mootori juba kokku tagasi ja pühapäeval taas järvejääle sõitma. See sõltub taas teistest meestest kah.

pilt ka siis valmivast summutist

Pilt
Viimati muutis Cardo, 25 Mai 2007 21:55, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Fantastilised õhtud garaazis :)
Mis siis selgunud on, mootor klõbises mitte nookurite pärast, aga mahalihvitud plokikaane süül, klapid käisid kolbidele pähe, hea et niigi läits, teine kaan juba tegemises, sest vanalt ei olnud enam miskit võtta ja kahte tihendit ei tahaks ka vahele panna. Uuel kaanel tehakse sissehingamine paremaks ja klappide juhtpuksid ka uued.
Ostetud on hetkeseisuga 4000.- eest nänni, uus kett, ketitallad, sidur koos survelaagriga, sest vanast sidurikettast oli järgi vaid plekkosa :D , uued tihendisarjad, käigukasti padjad ja mida kõike veel.
Ümber teen ka radiaatori aluse tala, teen miskit sellist, mis hakkaks toetama ka karterikaitset ja oleks kokkupõrke puhul ka pisut toeks( seda loodan, et ei ole vaja katsetada).
Eelmised mootoriremontijad olid fantast poisid, õlipumbal olid poldid puudu, siduri korv oli kinni pandud ülipikkade poltidega mis käisid vastu hooratast ja põrusid lahti, sellepärast läks ka vast sidur õhtale( hakkas loperdama), paljud poldid olid ka mujalt puutu, vähemalt üks oli hea, kõik asjad tulid suht kergelt lahti, va. esimese hooratta suur mutter, sellega sai jupp aega ragistatud ja lõpuks leiutasime imehea töövahendi, kuid sellest teine kord kui pildid ka üles panen.
Kui kõik laabub plaanipäraselt olen graafikus, ehk laupäevaks saab kõik kokku. 1 mure on ka, nimelt ei ole kusagil uut mootori patja, kui kellelgi on infot kust seda saada oleksin tänulik !
Viimati muutis Cardo, 21 Veebr 2007 10:26, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Silwer
Postitusi: 319
Liitunud: 26 Jaan 2006 14:01
Asukoht: TLN

Postitus Postitas Silwer »

Kiired poisid siis kui laupäevaks jälle sõitma saab... :)
BMW 325i E30 2,7 Turbo Stroker
E28
Postitusi: 268
Liitunud: 10 Juul 2005 21:32
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas E28 »

kuidas klapikambrikaas mõjutab nookurite või klappide käiku :roll:
plokikaas vast ikka.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

E28 kirjutas:kuidas klapikambrikaas mõjutab nookurite või klappide käiku :roll:
plokikaas vast ikka.
Parandatud, ega pea väga selge ei ole vist sellisel kellaajal :?
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Silwer kirjutas:Kiired poisid siis kui laupäevaks jälle sõitma saab... :)
Silwer sa sõnasid ära, ei saagi sõitma, kuid vabanduseks võin vaid seda ütelda, et asi ei jänud minu taha, vaid klapi juhtpuksid sai võetud originaalmõõdus ja selgus, et ikkagi läheb tarvis remontmõõtu ja tellimus jäi 1 päevajagu pikemaks, sain puksid alles reedel :(. Oleks neljapäeval kätte saanud, oleks reedel lihvitud ja juba masin ka sõidaks .
Hetkeseisuga on mootor, käigukast ja kõik muu alumine pool taas masinal küljes ja ootab plokikaant, et tuleval nädalal taas häält tegema hakata.
Ostsin ka mootorisse ja käigukasti xado keemiat, parem ikka kui mittekuimidagit, kunagi ühel mootoril suutsin silindrite kompressioonid väga heaks saada, seega lähen sama rada. Ei hakka ju mootor täanvareziimil liikuma, vaid ikka punn põhjas. Sain ka popi M seeria käigukangihoova ja käiguvahetus muutus üsna normaalseks, kangi pikendus tuleb veel painutada ja pikkuselt viia rooli kõrvale, ei pea käike kusagilt toolialt otsima :)
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Looda veel tuttavate peale, heh ... eile olin üsna tige ja nördinud kuna plokikaane pidi kellegi tuttava sugulane üle vaatama, aga tolku ei miskit, oleksin võinud kohe esmaspäeval Kavorisse viia, aga hea seegi, et hetkel kaan Kavorist kätte saadud ja õhtutunnid sisustatud, nookurid ja muud pulgad külge ja tuleb kaan peale keerata, täna vist ei jõua, aga ehk homme päeval juba hääled sees, annaks veel ilmataat ka järele ja laseks külma lahti saaks testima minna. Nüüd garaazi !

23:50 : Garaazist tagasi, ja plokikaan peal, homme jääb vaid viimane poltide pingutus ja kollektorid külge ja juhtmed taha. Ei viitsinud mitte hoogu üles võtta, lõikasin keermelõikajaga poltide keermeid puhtaks ja mängisin niisama iga jupiga :), kuna lumi sulab ja ilmad on soojad, ei ole vist kiiret kusagile, võtab ikka selline ilm tuju alla küll.

Pilte ka siis tehtud polkikaanest :

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

isegi mõned pintslikarvad on sisselaskeseintelt näha
Viimati muutis Cardo, 25 Mai 2007 21:53, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Cardo
Postitusi: 1656
Liitunud: 17 Jaan 2007 09:05
Asukoht: Jüri , M:5158627

Postitus Postitas Cardo »

Nüüdseks autoga testsõidud tehtud, topeltõlivahetuse käigus sai ka viimane must mootorist välja, pöördesse läheb väga hästi võrreldes endisega. Sisse sai ka uus punane jahutusvedelik ja igasugu keemiat mootorisse kui-ka käigukasti, kuid kurb on see, et ostetud kasutatud käigukast oli suur pettumus, teeb kõigi käikudega va 4 käik ja tühikäigul sellist häält, mida ei tee ka trollibuss enne hingusele minekut, seega tuleb vana käigukast tagasi panna nädala sees :(, võll mis läheb sidurisse loksus üsna tuntavalt, ju on ka peale võlli laagri muid kulund osasid, aga pole hullu, käigukasti vahetus ei ole tappev töö.
M-i käigukang tegi käiguvahetused üsna huvitavaks hoolimata pikendatud ( u 10-15 sm) käigukangist, pikemaks ei julgenud teha, kuna kurjad keeled räägivad, et jõud võib hakata üle käima ja tulemus murdunud kang.
Vasta