BMW 735i E32 `87 - Fred

Foorumiliikmete autod.
AARE540
Postitusi: 104
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 735i E32 `87 - Fred

Postitus Postitas AARE540 »

E34-l tehakse tavaliselt samamoodi, et tõstetakse kojamees astme võrra edasi ning põhjus selleks on kulunud kojamehepuksid. Logista kojamehi, vaata, kuidas lõtkuga lugu on.
Fred
Postitusi: 43
Liitunud: 05 Okt 2009 08:58
Asukoht: NO

Re: BMW 735i E32 `87 - Fred

Postitus Postitas Fred »

AARE540 kirjutas: 23 Okt 2020 05:57Logista kojamehi, vaata, kuidas lõtkuga lugu on.
Kõik on nagu tihe ja korras puksidega. Pärast veidike viilimist ei käi miskit vastu ka. Aga kõige kiiremas astmes kojamehed jäävad ikkagi keset klaasi seisma lihtsalt.. vist mingi mootori-teema. Eks kui päris pekki läheb, siis tuleb see osakond lahti harutada.

Vahepeal olen veidi liigutanud garaazis ka. Vahetasin kunde turvavööd korralikumalt tagasitõmbava vastu mõni kuu tagasi ja panin tähele, et põhjamatt oli jälle veidi niiske. :x Võtsin ta siis välja uuesti ja kastsin autot voolikuga. Tilkus aeglaselt sisse mööda paksu starteri-aku vahelist kaablit. Harutasin kapoti alt veidi laiali ja puhastasin äravooluteed. Seda polnud arvatavasti kunagi tehtud ja korralik mullakiht sai eemaldatud. Nüüd autot kastes tuli oluliselt vähem. Veidi edasi uurides arvan, et leke oli ahju korpuse ja tulemüüri vahel: isolatsioon tundus praguline ja eks umbes äravoolukanalid hoidsid niiskust ja vett selles osakonnas pikalt. Igastahes sai ahju korpuse polte pingutatud ja kogu isolatsiooni osa elastse liimiga üle tehtud. Tõesti ei viitsiks veel vähemalt esialgu kogu armatuuri/ahju eemaldada, lükkaks seda esialgu edasi. :) Praegu sai tihe igatahes.

Sellist riiet lasin endale Tartust siia saata:

Pilt

Tagant porolooniga, pealt reljeefne ja mõeldudki autodele lakke.

Pilt

Seekord mingi suvaka spray-liimiga ei jebinud ja kasutasin suurtele pindadele pva-põhist ja süvistele-äärtele tugevat pvc-baasil liimi, mis sai pintsiliga korralikult peale kantud.

Pilt

Pilt

Pilt

Luugi tagumine pool on originaalis õmmeldud ümber talade (et ta painduks kaasa, kui luuk tuulutusasendis), aga õmblemine pole minu jaoks, seega kasutasin tugevat laia teipi ja sai hea (läbi ei kuma, kui luuk lahti).

Pilt

Salong nüüdseks koos ja väga värske ning puhta olemusega. Kunagi ilusa ilmaga teen pilti.

Tagumised uued H&R vedrud said ka alla. Vahetades selgus aga, et amordid taga olid prügi, seega läksid need ka uued - soodsad Monroed. Ja uued tugilaagrid.

Pilt

Tagumine ots jäi täpselt sama kõrgeks nagu ennem oli. Originaalvedrud olid lihtsalt täiesti väsinud. Seda oli eriti näha, kui suvel Eestist täislastis koju sõitsin - tagaots päris vastu maad. Nüüd on auto väga hästi juhitav ja silmale ilusam. Aga pole enam seda pehmust. :roll: Eks tõde ongi kuskil seal vahel...


Ja siis muidugi esiklaasi ja tulemüüri juurest veekanaleid puhastades surkisin kruvika või millegagi veidi liiga agaralt :cry:

Pilt

Nüüdseks on läbiv mõra ühest äärest teise. Ei teagi, mis ette võtta. Uus kõige tavalisem klaas vahetusega maksaks 800 eurot. :o
Eestis saaks PALJU soodsamalt. Aga mul saab ülevaatus järgmine kuu läbi ja Eestisse sõit suvel oleks suur risk, sest KUI peaks peatatama teel, jääks sõit katki ja tuleks mingi treilaga jamama hakata. Norras ilma ÜV-ta vahele jäädes võtab patrull autol numbrid kohe küljest ära: boonuseks saad trahvi ka ja treila ja muud jutud.. :?
735 E32
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 735i E32 `87 - Fred

Postitus Postitas Arvo »

Eeldades, et sellest 800 eurist suurem osa on teenuse hind, soovitaks omale klaas kulleriga Eestist koju tellida ja tee ise.
Ma olen ammustel aegadel korra isegi ilma spetstööriistata (vana klaasi eemaldamiseks on spets nuga) selle töö ära teinud. Keegi tuttav rääkis ja soovitas, et kitarrikeelega lõikad vana klaasi maha ja liimid uue asemele, lihtne :) Tegelikult üksi tehes oli jändamist omajagu ja youtubet, kust spikerdada tol ajal ka ei olnud. Aga 800 euri kontekstis soovitaks küll ise proovida, midagi hirmsat seal pole ja tööriistad ei maksa ka suurt midagi: https://www.autokaubad24.ee/et/tooted/k ... a-tarvikud
E24 635CSi | E10 2002
AARE540
Postitusi: 104
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 735i E32 `87 - Fred

Postitus Postitas AARE540 »

Noh, ma ei usu, et Fred tegelt seal päris üksi tegema peaks, ta juba piisavalt kaua seal onud, et mõni hea naaber või klemm, võibolla isegi mõni sõber tekkinud :) Ja tõesti, selles kontekstis on juutuub üsna kasulik, leiab ka midagi kasulikku sealt, kõik ei ole lihtlabased mõttetud juutuuberid seal :D
Fred
Postitusi: 43
Liitunud: 05 Okt 2009 08:58
Asukoht: NO

Re: BMW 735i E32 `87 - Fred

Postitus Postitas Fred »

Tegelikult on Youtubes olemas küll BMW ametlik E32 esiklaasi vahetuse õpetus. Ja Biltemas on müügil lõiketraat käepidemetega ka, kitarrikeeltest pääseksin. :D Olen veidi mõtet heldinud küll, et äkki sebiks mingi enam-vähem kasutatud klaasi, mis ülevaatuseks sobiks ja ajaviiteks prooviks ise vahetada. Kui tuleb hästi välja, jääb külge, kui rahul pole, saaks Eestis lasta kunagi ikkagi uue panna..

Novembris said naise daily-le uued naastud alla, korralikud MS-id jäid sealt üle ja viskasin need bemmi originaalvelgedele. On küll sentimeeter kitsamad (195/65/15), aga häda pärast saab autot lumega ka liigutada. Nagu nüüd 2 korda ka juhtus. Otsustasin ikkagi madaldussarja ametlikuks teha. Eelmine nädal käisin sillastendis ära (mis siis, et suvel sai Eestis ka käidud) ja sel teisipäeval oli Vegvesenis (Maanteeametis) aeg ettenäitamiseks. Pole vist varem sellist pedanti näinud, nagu see India juurtega vanem mees oli. Tõstis autot 4 korda (!) üles ja mõõtis tollipulgaga kõik kohad üle: velje-tiivakaare, rehvi-tiivakaare, teljevahe ja teljelaiuse ka :shock: Lisaks uuris vedrude pabereid, kontrollis markeeringuid ja uuris sillastendi paberit. 2 ja pool tundi hiljem saigi valmis :lol: Nüüd on passis märge, et auto madalam ja pole kellelgi kobisemist. Igaks juhuks võtsin 17" Style 5 ka kaasa, et need ka passi sisse saaks, aga tema sõnul pole vaja, sest originaalid. Ma ütlesin, et ülevaatusel võidakse jebima hakata, sest passis max 15" ning selle peale printis mulle mingi paberi tõenduseks. Hea seegi. Vahepeal käis mingi vend enda Audi R8-t ette näitamas ja tal kulus ainult 10 minutit. Ebaaus maailm.. :)
Nii nad seisid seal võidu hetkeks:

Pilt

Ennem jõule leidsin pika otsimise peale õige ET-ga (20) velje ka endale lisaks (parempoolne). RC009 vs RC090.

Pilt

Oli kellelgi varurattana kasutuses, seega põmst kasutamata. Vasakpoolne ET10-ga velg mõtleb omaette, mida endaga peale hakata. Tehasest pandi teda E31 alla.
735 E32
Fred
Postitusi: 43
Liitunud: 05 Okt 2009 08:58
Asukoht: NO

Re: BMW 735i E32 `87 - Fred

Postitus Postitas Fred »

AARE540 kirjutas: 21 Jaan 2021 22:45 Noh, ma ei usu, et Fred tegelt seal päris üksi tegema peaks, ta juba piisavalt kaua seal onud, et mõni hea naaber või klemm, võibolla isegi mõni sõber tekkinud :) Ja tõesti, selles kontekstis on juutuub üsna kasulik, leiab ka midagi kasulikku sealt, kõik ei ole lihtlabased mõttetud juutuuberid seal :D
On naabreid, klemme, sõpru ja isegi sugulasi siinkandis, jah. :) Klaasitõstmise iminapad samuti riiulis.
735 E32
Kasutaja avatar
xjan
Postitusi: 142
Liitunud: 20 Nov 2016 11:02
Asukoht: Tallinn, Pärnu, Tartu

Re: BMW 735i E32 `87 - Fred

Postitus Postitas xjan »

Mulle sobiks see üksik velg hästi kapile kaunistuseks kui tahad ära müüa ;)
E9 3.5 Inka, E30 M3 Dinan turbo, E30 M3 Cabrio, E34 ALPINA B10 BiTurbo, E46 M3, E60 M5 (6-spd), 1M Coupe, Alpina B5 Bi-Turbo...
Fred
Postitusi: 43
Liitunud: 05 Okt 2009 08:58
Asukoht: NO

Re: BMW 735i E32 `87 - Fred

Postitus Postitas Fred »

Nääh, las seisab garaazis. :) Ostsin mingilt tegelaselt ET20-ga keskosa lisaks, mis on küll hetkel lillat värvi, ent nüüd on olemas võimalus emma-kumma ET-ga varuratas teha.

Esiklaasiga on ka kombes. Kaalusin võimalusi ja tegin autole kasko. :D (huvitav on muidugi see, et kindlustuse aastahind tõusis tavahinnaga võrreldes ainult 15% umbes). Ootasin mingi kuu aega ja viisin töökotta, et sain kivi ja vaja vahetada. Mitte midagi ei pidand ise tegema ega ajama, 3 päeva hiljem oli uus klaas ees, toonribaga ka veel pealekauba, samuti uus iluliist (mis pole ka eriti odav uuena). PGW firma toode, kojameeste soojendus ilusti olemas.

Pilt

Maksma läks see mulle omavastutuse, ehk umbes 250 eurot. Kokkuhoid missugune. :)

Uue klaasiga muidugi tellisin ka uued Boschi kojamehed ja taastasin vardad musta mattvärviga kenamaks.
Lisaks vahetasin ära mõlemad sisselaske kummilõdvikud, mis kellegi poolt kunagi on teibituuningut saanud.

Pilt

Lubasin kunagi mõne pildi ka uuest laest:

Pilt
Pilt
Pilt

Lisaks said suverattad muidugi alla ja mõned sõidudki nüüdseks tehtud. 8)
Taha läksid katsetamiseks 20 mm ja ette leidsin mingid 5 mm flantsid, et oleks veidi enda silmale kenam.

Pilt
Pilt
735 E32
AARE540
Postitusi: 104
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 735i E32 `87 - Fred

Postitus Postitas AARE540 »

Kõrgus, velgede istumine tänu flantsidele- kõik on lihtsalt ideaalne :) 17" veljega on auto ikka hoopis midagi muud kui näiteks sellel pildil, kus sa R8-ga võidu seisid :P
Mis esiklaasi puutub, siis sellest kojameeste soojendusest kuulen küll esimest korda- inimene õpib ikka tõesti kogu elu :D
Fred
Postitusi: 43
Liitunud: 05 Okt 2009 08:58
Asukoht: NO

Re: BMW 735i E32 `87 - Fred

Postitus Postitas Fred »

See klaasisisene kojameeste soojendus on vist tõesti ainult 7nda seeria eripära. Et talvel luuad kiirelt lahti sulaksid. Mul isiklikult seda tarvis ei lähegi, aga no tore teada, et on olemas. :)

Talve jooksul sai tegelikult musavärki ka sätitud. Istme all olnud aktiivbassikas asendus passiivsega pagasnikus. Põhjus lihtne - üle kippus kuumenema. Ju siis ei saanud ikkagi piisavalt õhku. Igastahes ostsin Blaupunkt Velocity võimendi, mis sillatult ca 400w rms mängib ja vist oli Emphaser 12" element, millele tegin väga täpselt pagassi sobiva maksimaalselt laia, ent võimalikult õhukese kasti 22mm veekindlast saepurupõrandaplaadist. Põhjamatt on keeratud üles kasti peale, nii et pagasiluuki avades ei olegi midagi esimese hoogha näha. Loomulikult ka korralik voolukaabeldus, 3 x rca jne. Kui ennem oli sound hea, siis nüüd on veel korralik varu ka sellele lisaks. 8)

Pilt
Pilt

Tegelikult on üks probleem ka. Mingi müstiline vibra roolis-esisillas, mis algab täpselt kiirusel 85km/h ja kui rool on täpselt otse. Mõnikord kergem, teinekord korralik rappimine. Kui rooliga kasvõi natukene korrigeerida (s.t esisild läheb veidigi "pingesse"), kaob vibra ära. Sillakontrollis käinud, sillastend tehtud 2 korda, 2 komplekti tasakaalustatud erinevaid velgi proovitud, kõik pidurikettad uued. Mis tripperiino see võiks olla? Ma ise arvan, et mingi (kummi)liigend minekul (õõtsapuks, rooliots, pendelhoob jne)? Äkki kellelgi on olnud sarnast asja?

Lõppu 2 pilti ka, mis eile perega 150 kilomeetrise "pühapäevasõidu" raames tehtud sai. :wink:

Pilt

Bergeni kesklinna parkimismaja katusel, taustaks Ulrikeni mägi, kuhu köisraudteega saab.

Pilt

Ise matkasime seekord Fløyeni otsa, mille tipp täpselt selle klaasmaja taga asub.
735 E32
otsiabi
Postitusi: 162
Liitunud: 05 Mai 2015 19:18

Re: BMW 735i E32 `87 - Fred

Postitus Postitas otsiabi »

mu e28 oli selle vibraga sama pull - tavaliselt oli 80-90 vahel aga isegi mitte iga kord. käisin ka sillaregullis, tasakaalustasin uuesti rattaid, all samamoodi rc090. lõpuks aitas õõtsa pukside vahetamine polü vastu.
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 735i E32 `87 - Fred

Postitus Postitas JanekEnde »

Ma pakuks pendelhoovapuksi. 80+ km/h peal kukkus ikka päris jõhkralt väristama.
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
siim5
Postitusi: 5
Liitunud: 16 Veebr 2021 19:11

Re: BMW 735i E32 `87 - Fred

Postitus Postitas siim5 »

Terv.
just sain samast võdinast lahti ,üks rooliots ja keskmise roolivarda üks liigenditest oli otsa saanud.
mul esines võdin u75-85 ,siis kadus ära. eriti mahe oli mingis 70 alas kruisida.
kummi puksi annavad rohkem pidurdusega tunda(oma kogemus e39,e60)
aga edu otsimisel!
Fred
Postitusi: 43
Liitunud: 05 Okt 2009 08:58
Asukoht: NO

Re: BMW 735i E32 `87 - Fred

Postitus Postitas Fred »

Päris pikalt vaikus siin teemas. Uus pendelhoovapuks on juba pool aastat kindalaekas seisnud ja sinna ta vist jääbki.. :)
Auto on viimased 2 kuud seisnud nukralt garaazi taga:

Pilt

Jaanuarist aprillini hoidsin teda töö juures laoruumis. Garaazist välja puksimise põhjuseks oli siis ühe nooruspõlve soovi teokstegemine ja E36 M3 cabrio soetamine.

Olen see aasta E32ga sõitnud ainult umbes 100 kilomeetrit kui sedagi. Algselt M3 ostes oli küll plaan, et hoian mõlemad autod alles, aga nüüd tundub ikka järjest rohkem, et pean selle vanuri kellelegi ära andma. Täiega kahetsen, et garaazi nii väikese tegin endale. Noh, 2 autot hädaga mahuks sisse kuidagimoodi, aga siis ei saaks mitte midagi muud teha. Ja õues pole selle auto koht kohe kindlasti. Juba selle kahe kuuga on näha kerget rohekat puudetolmukihti kerel, pruuniks kiskuvaid pidurikettaid, silladetaile jms. Teine probleem on, et pole aega väga sõita temaga ning kolmandaks, 4 autot hoovis nõuavad iga kuu rahaliselt ka oma osa. Nii et eks paistab, mis saab.
735 E32
Fred
Postitusi: 43
Liitunud: 05 Okt 2009 08:58
Asukoht: NO

Re: BMW 735i E32 `87 - Fred

Postitus Postitas Fred »

Läinud ta ongi. :|
Piisas ainult FBs E32 Norra gruppi kahe pildi lisamisest ja huvilisi tekkis hulgim. Võeti ära ilma hinda kauplemata koos tagavaraks olnud helehalli nahksisu ning kahe komplekti ratastega. Väga lahe auto oli igatahes, äkki kunagi kohtan siinsetel teedel. Võib panna teema lukku.
735 E32
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Re: BMW 735i E32 `87 - Fred

Postitus Postitas raunz »

M3 cabrio teemat ootaks siia foorumisse ka :wink:
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
Suletud