BMW 540i manuaal '94 AARE540

Foorumiliikmete autod.
taunod
Postitusi: 17
Liitunud: 31 Aug 2017 08:26

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas taunod »

Aare, kas sul rooli ikka vaja? Mul jääb ikka üle. Sain omale teise rooli.
AARE540
Postitusi: 104
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 »

Oleneb, mis seisus sul see päriselt on- kui veel parem, kui mu praegune, siis võiks võtta küll :)
Krt oleks ma varem su postitust näinud, oleks saanud vbl pilgu peale visata, kolme päeva jooksul mitu korda Viiratsis käinud :D
On nagu meelde jäänud, et sa sealkandis pesitsed täpsemalt :D
AARE540
Postitusi: 104
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 »

Praegu on seis selline, et auto liigub täitsa omal jõul, sai universaalkatid V-bandidega alla ja seni pikim sõit selle autoga tehtud, tervelt 2 km :D
Aga sisselaskes on hakanud midagi unbdama, mulle ja naabrimehele, kellega me seda vaatasime-kuulasime, tundus, et karterituulutus undab. Seda sisi senikaua, kuni gaasi vajutada, siis kaob ära. Homme saan uued tuuleklapi kätte, saab selle ka ära vahetada, samuti saabuvad tagasillale nö kaheksad, need ka kääksuvad koledasti, kes teab, kui kaua need seal all on olnud :D
Aga kuna hetkel on tööga rahulik, võiks lausa öelda, et kuuajane puhkus, siis saab nüüd ilma lubades vast omajagu autot nokitseda ning ehk saab jaaniks teele :D
AARE540
Postitusi: 104
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 »

Oeh, poolteist kuud jälle möödas viimasest postitusest, aga ei saa öelda, et midagi juhtunud poleks. Enne jaani juhtus kõigepealt see asi, et kukkusin pea korralikult lõhki, sain mõned õmblused ja mõrad peakolusse ja peale seda võtsin paar nädalat rahulikumalt.

Küll aga on peale veidikest paranemist mõningad asjad auto juures ära teha- kuumaplekk kattide kohale, käigukasti- ja difriõli vahetus, karterituulutuse klapp uus (undamine kadus ära), silokoonpuksid uued (kääksumine kadus ära, samuti vajus tagaots sellele kõrgusele, kuhu ma madaldusvedrusid paigaldades eeldasin, kuid vanad puksid olid nii kinni, et see ai vajunud grammigi).

Jändasin veel mõningate mootoriasjadega, kuna ei saanud ikka mõnda aega katelt korralikult tööle, vahetasin kevadel (mitte minu poolt) pandud valed ja osaliselt väliselt roostes küünlad õigete, hästi õrnalt (tõesti hästi õrnalt) tumedaks tõmmanud, aga kevadel ostetud tutikate küünalde vastu tagasi, kontrollisin igasugu juhtmete korrasolekut, puhastasin tühikäigumootori ära, proovisin erinevaid drosseliandureid- krt ikka jebis ja ei reageerinud koheselt gaasivajutusele.
Siis aga turgatas pähe, et esiteks tundus, et külma mootoriga töötas asi paremini kui soojaga, samuti meenus, et mingi aeg, kui sai proovida, kuidas temperatuuriandurit lahti ühendades töötas- läks nagu paremaks.

Natuke siis tuuseldasin Bimmerfesti ja Bimmerforumsi jms foorumites ning mõtlesin, et krt, äkki on temperatuuriandurite pistikud omavahel vahetusse läinud. Autol on 2 andurit- üks edastab info kellaplokki ja teine ajusse. Tõstsin siis pistikud ringi ja keerasin hinge kinni hoides võtit- käivitus koheselt ilma igasuguste tõrgeteta, samuti reageeris gaasivajutusele momentaalselt- VIGA KÄES, HAKKAMA SAIN KRT!
Mis puutub foorumitesse, siis tegelikult olen just Lääne foorumitest väga palju vajalikku ning kasulikku infot leidnud, Eestist ei leia suurt mingit infot tegelikult.
Sai nipet-näpet siis veel teha ja selle tulemusena juhtus mõni päev tagasi nii! :P

Pilt

Ehk siis üle aastate on see auto tänavalegaalne!

Ning selle puhul siis ka mõningad pildid ka siia foorumisse, kui keegi veel kusagil näinud pole :)
Auto esiots ei ole veel õigel kõrgusel, madaldusvedrud saan ehk nädala jooksul kätte ning karbilaiendid koos ukseliistudega ootavad veel paigaldust, aga ega te ometi ei arva, et ma seepärast linnas-rannas tiirutamisega oodata kannataks? :lol:
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Arvo
Postitusi: 1372
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas Arvo »

AARE540 kirjutas: 24 Juul 2022 22:16 Natuke siis tuuseldasin Bimmerfesti ja Bimmerforumsi jms foorumites ning mõtlesin, et krt, äkki on temperatuuriandurite pistikud omavahel vahetusse läinud. Autol on 2 andurit- üks edastab info kellaplokki ja teine ajusse. Tõstsin siis pistikud ringi ja keerasin hinge kinni hoides võtit- käivitus koheselt ilma igasuguste tõrgeteta, samuti reageeris gaasivajutusele momentaalselt- VIGA KÄES, HAKKAMA SAIN KRT!
Mis puutub foorumitesse, siis tegelikult olen just Lääne foorumitest väga palju vajalikku ning kasulikku infot leidnud, Eestist ei leia suurt mingit infot tegelikult.
Eks Eestis on selliste autode kasutajaskond kõvasti kokku ka kuivanud, mulle tundub.
Sa ise oled vist ka näiteks bmw klubi foorumi kasutaja-lugeja selle algusaastatest? Siis oli esiteks foorumite kasutajaskond kõvasti suurem ja isetegijaid tundus ka rohkem olevat kui praegu. Kui mingi probleemi kohta teema tekitasid, siis harilikult tuli päris palju asjalikke vastuseid ja enamasti sai teiste abiga probleemile jälile.

Lääne foorumid on head jah, otsinguga tuleb arhiivi teemadest päris palju kasulikku inffi välja. Aga vedas, et nii lihtsalt korda said. Selliste pealtnäha väikeste andurivigade diagnoosimise peale võib halvemal juhul terve varanduse kulutada.
E24 635CSi | E10 2002
AARE540
Postitusi: 104
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 »

Ma liitusin EBK foorumiga 18 aastat tagasi, eks foorum oli selleks ajaks vast mõni aeg juba eksisteerinud (vaatasin, et Eesti BMW Klubi asutati 9.04.2003). Aga jah, foorumid kipuvad praegusel ajal vaikseks jääma, eks oma osa sellest on ka sotsmeedial, samuti vast ka sellel, et paljud autod on niipalju uuemad, et omal käel väga midagi teha ei saagi, samuti tundub, et selline nokitsemisehuvi kipub ka vähemaks jääma.
Ma ikka nokitsen :D
AARE540
Postitusi: 104
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 »

Kõik siinsed liikmed vast EBK foorumis ei käi, seega otsustasin, et parandan selle vea, et ma pole väga siin autost seest pilte teinud. Ise olen selle kompotiga, mis salongis õnnestus, ülirahul, seda nii sisu seisukorra kui ka üleüldise koosluse poolest.Auto endiselt liigub kenasti, aga kuna ma pole siin väga sisupilte demonstreerinud, otsustasin ka selle vea siinkohal parandada.
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Ja veel mõned pildid hämaras "kokpitist" :)
Pilt

Ja kompuuter ka täitsa töötab.
Pilt

Pilt

Pilt

Ja üks mootoriruumist ka.
Pilt

Pilt
Darmo
Postitusi: 9
Liitunud: 18 Mär 2018 15:34

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas Darmo »

Täna sai põgusalt kaemas käidud ja varbaga rehvi toksitud. Mitte, et pildid maru kehvad oleks aga, laivis näeb tunduvalt parem välja. Hea töö.
AARE540
Postitusi: 104
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 »

Aitüma! Nagu ma sulle too päev ka ütlesin, siis loomulikult on siin-seal puudujääke, aga kuna peale nii pikka ehitamist tahaks ikka vahel sõita ka, siis hetkel olengi pigem sellega, aga eks aegamööda kõrvaldan ka miinuseid :)
raunz
Klubiliige
Postitusi: 2270
Liitunud: 08 Veebr 2006 16:43
Asukoht: Saku

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas raunz »

Jooksvalt vigadega tegeleda on muidugi oluliselt lihtsam kui nullist autot kokku panna, pooldan samuti mõtet, et võimalusel auto sõiduvõimelisena hoida kui aastaid garaazinurgas laiali keret vahtida :D Mind kapotialuse pildil hullult häirib, et mootorikatte mutrite katted puudu :D
BMW E21 323 2,5 M50 1981
BMW E21 320 2,5 M20 1980
BMW E88 135i 2008
AARE540
Postitusi: 104
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 »

Kui ma nüüd selle pilguga vaatan, siis sul on täitsa õigus, aga esiteks tuleb mul need katted kõigepealt hankida- enamusel on need aastatega jalutama läinud. Teiseks polnud mul seni neid katteid isegi olemasolu korral isegi mõtet külge panna, kuna see kate käis mingi aeg üsna tihti küljest ära. Ja kolmandaks- vähemalt seni, kuni sa ütlesid, see mind ennast ei häirinud ka :D
Aga eks talve jooksul tuleb need katted ja nii mõndagi muud veel hankida- miskipärast arvan, et selle talve jooksul ma väga tihti auto juurde ei satu, katsuks lihtsalt mõningaid asju hankida, mida kevadel külge keerata.

Hetkel küll auto seisab siduri töösilindri tõttu. Asi algas nimelt sellest, et mingil hetkel tundsin hommikul, et siduripedaali käik ei ole õige- päris üleval olles ei ole surve selline nagu peaks ja sidurit ühendas ka seetõttu jube alt. Noh, sõites tekkis muidugi surve sisse ja sai sõita, kuigi ma väga nii sõita ei tahtnud.
Noh, sain siis uue silindri, mingi LPR või LRP või mis iganes ta oli. Noh, ei midagi, läksin töö juurde kanali peale, vahetasin silindri ära, plaksutasin käsi ja hakkasin pumpama. Sian väikse surve sisse, kui kuulsin, et alt soriseb. Läksin vaatama ja sidurikojast tuli õli sorinal välja- kui enne olid seal lihtsalt tilgad, siis nüüd reaalselt sorises. Mida kuradit! Võtsin siis silindri küljest ära ja mis ma näen- kolvi välja lükanud ja kattekumm puruks. Mõtlesin ja vaatasin seda ja tulin oma arust järeldusele, et kuna selle kolvi nö välimine pool oli erinev kui enne küljes olnul, siis- ääh, ju see mingi pask on.

Kuna aga tegu oli reede õhtuga ja töökoja pokemonid hakkasid koju minema, ei hakanud ma rohkem nuputama ja läksin koju ära. Kuna mul töökojast koju on vaid 2 km ja sinna jääb vaid üks Via Baltical olev foor, ei näinud ma loomulikult probleemi, et ilma siduripedaalita koju sõita- paarkümmend aastat tagasi sai ühe sama veaga vana treilakärakaga, metsatraktor seljas, Peipsi äärest läbi Tartu linna Vändrasse tuldud. Kui ma foori poole pöörasin, siis üritasin küll sättida, et saaks hooga üle, aga siiski nii hästi ei läinud ja pidin auto foori all seiskama. Vasakusse ritta minu kõrvale tekkis mingi uuemat sorti kaubik ja kuna mul oli aken lahti, oli hästi kuulda, et ka see jäi seisma. Ma endamisi mõtlesin, et näe, sellel ka sidur p*rsses :lol:

Aga mis edasi- tellisin uue, Febi Bilsteini silindri ja nüüd juba siis kodus, garaaži ees autopukkide otsast jebides vahetasin ära, hakkasin vaikselt käega pumpama, ahah, surve hakkab tulema, vägev! Ja siis- selline plops nagu õllepudeli kork lendaks eest ära ja seejärel sirin. Vägev, sama seis! :evil:

Noh ja aina paremaks läheb ka- kui eelmised silindrid sain kätte nii, et see pulk, mis vastu kahvlit läheb, on silindri küljes, siis viimase silindri pulk on ka "seal kuskil". Üritasin küll painduva varre otsas oleva magnetiga seal sidurikojas kala püüda, aga vähemalt siis ei jäänud midagi konksu otsa.

Ühesõnaga, nii sellel põhjusel kui ka seetõttu, et igaks juhuks peaks selle kahvlivärgi ka üle vaatama, tuleks kast korra maha võtta. Iseenesest lihtne töö, aga mind ajab hullult närvi, et kui endal ei ole siin garaaži, tõstukit ega kanalit, oled nagu jalutu, lisaks veel see, et ise sain oma Lego aastatega kokku ja nüüd ei saa siis krt kuskil nii lihtsat asja tehtud. Naabrimehel tõstuk on, aga tal järjekord poolteist nädalat. Aga ega mul valikut pole- oleks, kui ma selle krdi pulga kätte saaks, aga kui ta seal sees varitseb, ei taha ma riskida, et kilomeetri kaugusele Feltcari sõita.

Meeldetuletuseks kanali ja garaaži koha pealt- see pesa, kus ma auto kokku kleepisin, on mul Vändras, seal sukelduks kanalisse ja oleks tegu tehtud- seal kanalis ma ju ka selle kasti külge panin, loomulikult üksi.

Oeh, pikk jutt tuli, aga ju siis oli vaja :P
AARE540
Postitusi: 104
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 »

Sidurisaaga sai üleeile seljatatud- saigi auto naabrimehe juurde, kes kontrolliks kasti maha võttis ja selgus, et lülituskahvel oli veidi väändunud. Põhjust ei oska ma küll paraku öelda, aga sai uus/kasutatud kahvel külge ja täna sai jälle üle mitme aja mõned liitrid bensu kulutatud. Kahvliga oli õnneks lihtne, sest uurisin selle kattuvust teiste mudelite omaga ja selgus, et see klapib nii erinevate generatsioonide 3-ste, 5-ste, 7-ste ja isegi 8-ste kahvlitega. Külge saigi kahvel E46-lt ja sõidab. Arvatavasti viin ülejärgmisel nädalal auto taas talvekorterisse ära, et siis talve jooksul nuputada, mida veel täiustada/vahetada jne. Aga vahelduseks ka mõni sügisene pilt siia- või noh, mis vahelduseks, suviseid pilte enam ju pakkuda pole :)
'Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Vasta