BMW 540i manuaal '94 AARE540

Foorumiliikmete autod.
Masuurikas
Postitusi: 28
Liitunud: 19 Mär 2020 02:08
Asukoht: Tartu-Rakvere

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas Masuurikas »

Olen katsetanud erinevaid vahendeid ja parema ronivusega kui krown pole veel leidnud. Dinitrolil omad miinused ja plussid... See et ära kuivab on tõsi kuid samas jätab kaitsva kihi.. Kasutaks pigem seal kus 100%mingisugust roostealget ei ole... Aga ikkagi kasutan krowni edasi... Omad kogemused.. kas keegi usub või mitte.. Ei promo seda toodet!!!
Päikest 8)
JanekEnde
Postitusi: 1077
Liitunud: 04 Nov 2011 21:11
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas JanekEnde »

Kuidas edeneb, suvi juba tuleb? :)
e28 520i -> e34 525iAT -> Sierra Gt & Sierra
AARE540
Postitusi: 97
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 »

Ilmade järgi küll väga ei ütleks, et suvi tulemas oleks aga homme-ülehomme on plaan jälle üht-teist minna tegema :)
AARE540
Postitusi: 97
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 »

Beebisamm jälle tehtud- täna värvisin tagastange ära, ühest kohast küll läks veidi voolama, kuid selle pärast ei põe. Taaskord- arvestades, et ma sellega leiba ei teeni, olen ÜLIrahul 8)
Pilt

Pilt

Pilt
jesse
Postitusi: 71
Liitunud: 28 Mai 2019 11:00

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas jesse »

Märkasin sellist videot korrosioonitõrje teemal. Kus Krown ei hiilga. Peaks eestis kah sellise testi tegema :) Maantee äärde paigutama, kus ka soola viskab peale.

Masuurikas kirjutas: 14 Mai 2020 15:38 Olen katsetanud erinevaid vahendeid ja parema ronivusega kui krown pole veel leidnud. Dinitrolil omad miinused ja plussid... See et ära kuivab on tõsi kuid samas jätab kaitsva kihi.. Kasutaks pigem seal kus 100%mingisugust roostealget ei ole... Aga ikkagi kasutan krowni edasi... Omad kogemused.. kas keegi usub või mitte.. Ei promo seda toodet!!!
Päikest 8)
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas Arvo »

Ma arvan, et ega mingit võluvitsa olemas ei ole, noh stiilis, et pritsime auto üle ja enam kunagi ei roosteta. Oluline on mingi aja tagant korrosioonitõrje protseduuri korrata. Ma ise pritsisin mingit Tectyli möginat uste sisse. Selline valik, kuna mu esimesel autol oli sama brändi kleepekas klaasil, ehk siis kunagi oli see BMW tehase poolt kasutatud-soovitatud toode, detailidesse väga ei viitsinud süveneda. :)
E24 635CSi | E10 2002
AARE540
Postitusi: 97
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 »

Mõni tilk vett on merre voolanud või taevast alla kukkunud, mina ka eitea, kuidas õigem on :)
Aga ütleme nii, et vahepeal olen veidi rahulikumalt võtnud, aga kuna praegu on tööl rahulikum aeg, tuleb ikka ise lollusi teha, et ikka rahulik ei oleks :D
Alustame siis jaanuarikuust, kui ühe maalriga ühendust võtsin, käis vaatamas ja puha, leppisime a(s)jad kokku ja kui oleks pidanud asjaks minema, kadus tüüp ära. Noh, mingi aeg siis sain uuesti kokku, tuli igast vabandusi jne, leppisime uue aja kokku. Siis tuli tal jälle mingi asi vahele, leppisime jälle uue aja kokku... aprillis... ja jälle tuli midagi vahele. Siis viskas üle, algul mõtlesin suure vihaga, et müün bemmi uuesti juppidena maha, kasum oleks ju võrreldes selle ajaga, mil ostsin, mitmekordne :D
Helistasin ühte firmasse ka lihtsalt kontrolliks veel üle, et äkki nad võtaks ette, aga selleks ajaks oli see rong juba läinud ja neil hooaeg täies hoos, et ülevärvi ette võtta.
Aga mõtlesin veidi, rääkisin paari sõbraga ja sain moti tagasi ja rohkemgi veel. Et ühesõnaga, hakkan ise tegema ikkagi! Kui ma seni olen 100% kõik saanud ise, ilma teiste abi kasutamata tehtud ja nüüd viimasel etapil on kas "ei saa", kas on räme summa (ma teen kõiki asju palga ja pere kõrvalt) või kaovad tüübid lihtsalt ära- krt siis tuleb ikka see viimane etapp ka ise lõpule viia!
Praegu juba teen ka, muuseas :)
Mingi aeg oli mõte, et teen improviseerin töökojast mingi kambrilaadse toote, kuid peale mõningast uurimist ja mõnesid telefonikõnesid sain kaubale ühe firmaga, mis laseb mul oma kambrit kasutada ning peale seda polnud enam isegi mõttes midagi ise aretama hakata.
Lihvimistöödeks sai ka üks pneumaatiline lihvmasin võtta ning sellega on ikka lausa lust teha :)

Praegu on aga seis selline, et homme on plaan auto krundi alla saada ning ideaalis võiks ülehomme auto värvitud olla 8)

Panen siia lõppu ka ühe pildi, kuidas hommikul bemmiga linna peal tsillimas käisin :D

Ahjaa, ma ei saa seda ikka mainimata jätta, kui palju mind imestama pani, et see auto ka poolikuna nii palju huvi äratab!
Pilt
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas Arvo »

AARE540 kirjutas: 31 Mai 2021 21:16 Alustame siis jaanuarikuust, kui ühe maalriga ühendust võtsin, käis vaatamas ja puha, leppisime a(s)jad kokku ja kui oleks pidanud asjaks minema, kadus tüüp ära. Noh, mingi aeg siis sain uuesti kokku, tuli igast vabandusi jne, leppisime uue aja kokku. Siis tuli tal jälle mingi asi vahele, leppisime jälle uue aja kokku... aprillis... ja jälle tuli midagi vahele. Siis viskas üle, algul mõtlesin suure vihaga, et müün bemmi uuesti juppidena maha, kasum oleks ju võrreldes selle ajaga, mil ostsin, mitmekordne :D
Väga dejavu tunne seda lugedes :) Mul on elus 3x projektimasinaid värvida vaja olnud ja iga kord on umbes sarnane case olnud. Suuremad ettevõtted ei taha projektimasinaid üldse näha ja väiksemate tegijatega on alati mingid probleemid (tähtaegadest ei peeta kinni ja kvaliteet on ka soovida jätnud)
E24 635CSi | E10 2002
AARE540
Postitusi: 97
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 »

Oh krt, see teema mul siin täitsa unarusse jäänud. Suvel ta siiski värvitud sai, aga veidi tahab veel poleerimist saada. Eks mul suvel kadus mott veits kuskile ära ka, ju ma tahtsin lihtsalt seda ilusat suve nautida :D

Aga ühesõnaga, teema oli selline, et viisin ta siis sinna, kuhu ma viima pidin, sai lihvitud ja tehtud, sain siis mingi aeg kõrvalfirmas töötava maalriga niipalju kaubale, et värvib ja lakib tema. No tehtud ta sai, aga miskipärast jäid pealmised pinnad kananahka, samas ei põe ka sest nagu eelmine nädal veendusin, saab asja küll..
Ühe küljega on põhimõtteliselt ühel pool ehk see on poleeritud ja ilus, teine poole veel vaja teha.
Kapoti ja katuse lakkisin ise hiljem oma töökojas uuesti, sai päris hea, ise olen küll rahul ja see mõni putukas ei häiri :)

Panen praegu mõne telefoniga tehtud kehva pildi, et vähemalt mingi ettekujutus tekitada. Iga kord mõtlen, et võtaks fotoka kaasa, aga tavaliselt tuleb poolel teel meelde alles, järgmine kord peaks ikka fotoka võtma ja "kunstpilte" tegema :D

Niisiis: poleeritud külg:
Pilt

Minu poolt uuesti lakitud kapott.
Pilt

Uuesti lakitud katus
Pilt

Veel üks küljest tehtud pilt
Pilt

Kusjuures sellelt pildilt see poleerung välja ei paistagi miskipärast...
Pilt

Siin on aga väga hea.
Pilt

Ning siia lõppu üks pilt, mille puhul ma võin öelda, et ma ei ole vist oma bemmist nii palju ühte pilti vaadanud kui seda :D
Pilt
taunod
Postitusi: 14
Liitunud: 31 Aug 2017 08:26

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas taunod »

Mis mõõtudega rehvid sul on ees ja taga?
AARE540
Postitusi: 97
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 »

Ees on 225/45R17 ja taga 255/40R17. Soovitati ka 235/45 ette ja 265/40 taha, aga esiteks on mul 235/45 olnud ning see on liiga kõrge profiiliga ning jääb küljelt oma paksusega silma kriipima. Ja kui oleks olnud ees siis see 235 ja taga 265/40 (laiuse poolest oleks ruumi küll olnud), oleks tagarehv küljelt vaadates esimesest õhem olnud ja vähemalt minu silm ütleb selle ära.
Saigi siis arvutada mingi aeg ja tulid sellised mõõdud nagu praegu all on ning need on täpselt ühekõrgused.
Ruut
Klubiliige
Postitusi: 2591
Liitunud: 15 Okt 2004 09:54
Asukoht: Harju

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas Ruut »

AARE540 kirjutas: 02 Nov 2021 07:06 Ja kui oleks olnud ees siis see 235 ja taga 265/40 (laiuse poolest oleks ruumi küll olnud), oleks tagarehv küljelt vaadates esimesest õhem olnud ja vähemalt minu silm ütleb selle ära.
265/40R17 rehv on 0,5mm kõrgem, kui 235/45R17. Kas peaks silmaarsti aja broneerima? :wink:
CSi, ti, i, RT, TC1, D
AARE540
Postitusi: 97
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 »

Einoh, silmaarst kulub nagunii alati ära, aga ta võiks ilus olla :lol:
Aga kusagilt pildilt ma igatahes nägin 235/45 ja... ahjaa, krt, tagumised olid 255/40R17. Siis oli ikkagi nii, et 235 ma ei tahtnud nii ehk naa, seega jäigi ette 225 ja tagumised said võetud 255, et kõrgused klapiks. Ja meelde on see pilt jäänud seetõttu, et minu tagumised olid ühel E39-l enne all (need on sisuliselt uued rehvid, mis nende müüjal suuremate velgede ostmise tõttu üle jäid) ja seal pildil oli 235 vs 255 kõrguse vahe silmaga nähtav- tagumine ratas oli väiksem.
BMW Rh+
Postitusi: 324
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Üks sile e34 jälle juures ja v8 seal puhas boonus. 8)
AARE540
Postitusi: 97
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 »

Noh, nüüd võib vist juba isegi öelda, et üks jälle juures :D
Päris valmis veel küll ei ole, või noh, päris valmis ei saa ta nagunii kunagi, nagu sa, Marko, omast käest tead oma E28 pealt, aga ütleme nii, et mott on tagasi tulnud ja teen kõik endast oleneva, et kevadeks sealt ikkagi välja ajada :D

Naljakas võib ju tunduda et kui kunagi olid sellised autod noorte nokkade teema, siis nüüdseks on paljud sellised mammutautod minusuguste mammutite käes :D
BMW Rh+
Postitusi: 324
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Ega ta vist kunagi päris valmis valmis ei saagi jah. Kui isegi tundub et nüüd on kōik, murdub kasvõi tulelûlitis sees midagi ära( Räâgin kogemusest 😁)
AARE540
Postitusi: 97
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 »

Olles sinu E28 projekti kulgu näinud, julgeks ma öelda, et see projekt on vist minu silmadele kõige rohkem lappama läinud projekt- heas mõttes muidugi 8) Mäletan, kui sa algul hakkasid seda kõpitsema, et paremaks teha, aga lõpp... Noh, seda teame me kõik, kuidas sul see välja kukkus, eks sa võtsid vist seda nii, et trumm läks, mingu pulgad ka ja lähme siis täispanga peale välja :D
BMW Rh+
Postitusi: 324
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Eks ta natuke lappesse láks jah, esimene auto projekt ja palju uut huvitavat ning visioon oli ees. 😁
Aga eks siis kevadel vaatame e34-ja ehk lähemalt kui viimasedki detailid küljes ja peremees rahul. 😎
AARE540
Postitusi: 97
Liitunud: 03 Sept 2019 13:07
Asukoht: Pärnu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas AARE540 »

Näed krt, juba pool aastat möödas viimasest korrast, kui siin teemas kirjutati.
Alustame siis sellest, et talvel ei olnud väga motti asjaga tegelda, kuid märtsis tõin auto puksiiriga Pärnu ühe tüübi juurde, kelle puhul olin kindel, et ta paneb auto käima. Ütlesin talle veel, et kiiret pole ja ta ei pea kogu aeg minu autoga tegelema. Noh, ok, see selleks siis. Hakkas siis tasapisi nokkima, diagnostika olevat näidanud õhulugeja viga ning ikkagi õhuleket. Selgus, et sisselaskekollel oli ikkagi mõra sees, sai see siis ära vahetatud ning kuna kolle juba maas oli, siis ühe soojaga ka detonatsiooniandurid (need on kõik täpselt kolle all).
Ta küll ütles, et küljes olev õhulugeja on tuksis, samamoodi ka teine õhulugeja, mille ka lisaks kaasa panin.
Kuid kuna ikkagi ka lahtiühendatud õhulugejaga auto ei töötanud, ei tõtanud ma kohe ligi 300€ maksvat juppi ostma. Ütles ka, et 1. ja 8. pihusti pidavat mingitmoodi imelikult töötama ja et oleks ka neid vaja, vähemalt kahte. No ok, ikkagi ei ostnud- neid saab muidu ca 40€/tk hinnaga.
Lõpuks oli asi sealmaal, et ta ütles, et tal ei ole ikka rohkem aega autoga tegelda, kutsusin puksiiri järgi ja tõin ta seekord omale koju, mitte ei viinud tagasi Vändrasse, sest esiteks oli mul Saabi mootori remont pooleli, seega oli kaugemate sõitude ettevõtmine pehmelt öeldes keeruline ning teiseks see, et kui ma oleks ta sinna viinud, oleks ta tõenäoliselt pikemaks ajaks seisma jälle jäänud.

No et siis tõin ta siia ja mõtlesin, et mis krt ma siis ette võtan. Nii, mõtlesin välja sellise plaani, et vaja igaks juhuks, oma hingerahu huvides nukkade ajastus üle kontrollida. Aga kuna mul endal ei olnud selleks viitsi, helistasin Pärnus BMWde remondiga tegelevasse Feltcari ja leppisime aja kokku. Tuli aeg kätte, viisin sinna, mõne tunni möödudes helistati, et nukkade osakond on ideaalne, samuti ei näidanud arvuti ühtki mootoriga seonduvat viga.
Vahemärkusena olgu öeldud, et ka üks sõbrapoiss käis arvutiga kallal ja vigadeks näitas tal vaid üht ABS andurit ning turvapatja.

Aga siis Feltcariga edasi. Läksin järgmine päev ise sinna, et proovida sõbra 740i pealt aju ja õhulugejat, kuigi ma olin täiesti kindel, et see ei aita. Ei aidanudki. Arutasime nats seal mehaanikutega ning otsustasime, et kontrollime igaks petteks ka pihustid ja sädeme olemasolu üle. Võtsin siis pihustilati lahti- kõik pihustid töötasid ideaalselt. Säde- olemas, aga ikkagi parema mootoripoolega on kala. Panin siis asjad kokku tagasi ja kuna sillastend vabanes, pani üks mehaanik ette et krt lükkame ta sinna ja võtame parempoolse katalüsaatori alt ära, et mis siis teeb. Noooh, võtsime lahti- sumps seest täiesti märg. Olgu, proovi! Võtit- ilge möirge saatel läks käima, sekund puterdas... TÜHIKÄIK TULI! Õhulugeja pistik külge- hakkas veel paremini tööle- selle röökimisega ei saanud päris hästi aru, aga tundus, et oli ideaalne! Gaasivajutus- hetkega pöördesse! JUHHUUUUUUUU!!! 8) 8) 8) Südame puperdades jätsin auto seisma- krt, ma pole nii eufoorias teab mis ajast enam olnud! Proovisime suruõhuga katti tagantpoolt ettepoole läbi puhuda- mitte üks gramm ei tulnud õhku läbi! Plaan paigas- universaalkatid alla ja mure unustatud, homme saan katid kätte, eks siis saab asjaga edasi tegeleda, seni olen nö viimistlusega tegelenud- nipet siit, näpet sealt :)

Huh, päris pikk jutt tuli, panen siis mõne värskema pildi ka sellest päevast, kui mu selle aasta üks tipphetki oli (teine oli see, kui ma peesseläinud Saabi mootori asemele teise mootori ostsin, pulkadeks lahti võtsin ja uuesti uute juppidega kokku panin ning esimese korraga ilusti käima sain :D)
Aga siin siis mõni kevadine pilt, usun, et varsti teen ka lisa, usutavasti siis juba korraliku kaameraga 8)

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW 540i manuaal '94 AARE540

Postitus Postitas Arvo »

Hea näha, et vahest suhteliselt kerge vaevaga pääseb (kat-id)
AARE540 kirjutas: 30 Mai 2022 21:26 Ütlesin talle veel, et kiiret pole ja ta ei pea kogu aeg minu autoga tegelema. Noh, ok, see selleks siis.
Ma oma hobisõidukitega tegeldud aastate jooksul olen õppinud, et sellist lauset ei tohi töömehele kunagi öelda, noh et asjaga kiiret pole. Paaril juhul on asjad veninud ikka poole aastase ootamiseni välja (kusjuures üldse mitte mingid odavad ja nurgatagused töökojad).
Nüüd ütlen sõidukit üle andes alati, et asjaga on tuline kiire :D Pigem olen nõus teenuse eest seetõttu natuke rohkem maksma, kui et pärast peab töömeest mitu kuud paluma, et no millal saad asja ette võtta :evil:
E24 635CSi | E10 2002
Vasta