Tuuri E23 728i

Foorumiliikmete autod.
Kasutaja avatar
Kristjan S
Klubiliige
Postitusi: 729
Liitunud: 18 Sept 2010 23:44
Asukoht: tallinn

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas Kristjan S »

Peame 7stega koos pilti tegema 8)
e21 318i, e28 528i, e23 735i, e24 635 csi
TUUR
Postitusi: 138
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas TUUR »

Õnneks vanadel kolbidel, mis tagumistesse jäid, olid tööpinnad okeid. Pigem oligi nii ees kui taga lihtsalt väljast mansetini jõhkralt ära kroobatanud, sest kaitsekummid olid vähemalt 20 aastat katki olnud. Möllasin ka peene liivaka ja "karukeelega". Kõik tegin käsitööna, sest tagumistest sadulatest sai 3,5-st vaevu kaks kasutatavad ja ei raatsinud viimaseid korralike juppe nässu keerata. Neil olid klotside toetuspinnad osadel ära kõdunenud ja mõnel oli nipli asemel polt...

Teise kere pealt mõtlesin kuumapleki sellele tõsta, aga pole veel jõudnud. Peaks tulemüüri ja lanseka ka ära katma, kui raatsiks.

Foto-shuute pole kunagi küllalt. Aga ma pean enda omale enne karbikatted paigaldama, eelmistel piltidel rikuvad karbid kogu ilu ära.
E34 Zenderi koopiaid tunduvad hästi sobivat.
A, see mure ka, et mul enda aparaadi suhtes usaldus puudub, Tartust väga kaugele veel ei julge reisida.
Viimati muutis TUUR, 08 Mär 2021 18:42, muudetud 1 kord kokku.
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas Arvo »

Lanseka ja tulemüüri peal kasutasin kuuma kaitseks sellist klaasfiiber kangast:
https://www.ebay.com/itm/Motorcycle-Rac ... SwTCZZcGFx

väga hästi on vastu pidanud, julgen soovitada.
E24 635CSi | E10 2002
TUUR
Postitusi: 138
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas TUUR »

Üritan seda kraami kuskilt sebida
Downpipe-i ja wastegate-i torud ise saavad ka siis selle klaaskiud lindi sisse mähitud.
Ja kollektori külge originaalis kinnituvad plekid tuleks ka jäljendada.

Hetkel aga pole veel päris ideaalselt seda masinat töölegi saanud.
Lähipäevil möllasin õhulugeja timmimisega. Lõpuks leidsin vist selle alg-seade kah üles. Aga ikka pärast paari kõvemat "tõmmet" sattub süsteem paanikasse ja tõmbab hinge kinni. Ilmselt mingi lihtne jama. Alustuseks tellisin külmemad süüteküünlad, sest ilmselgelt sai suht suvalised ostetud, et üldse käima saada.

Igatahes, ilu-pildid ka saabusid.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Kasutaja avatar
ingmarp
Klubiliige
Postitusi: 187
Liitunud: 04 Jaan 2008 17:58
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas ingmarp »

Ja kollektori külge originaalis kinnituvad plekid tuleks ka jäljendada
Kui soovi/vajadust on, siis võin enda omade pealt mõõte võtta ja jagada.
BMW 745iA Executive -84
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas Arvo »

TUUR kirjutas: 05 Juul 2020 18:56 Lõpuks leidsin vist selle alg-seade kah üles. Aga ikka pärast paari kõvemat "tõmmet" sattub süsteem paanikasse ja tõmbab hinge kinni.
Kuidas selle algseade leidmine välja näeb? Ma kahtlustan oma mootori kehvas töös ka vigast/kulunud õhulugejat. Eriti hästi on tunda kui põhjagaasiga kiirendada - kuskil 3000 rpm juures on korraks hing kinni ja siis seal 5k juures kaob ka jõud ära.
E24 635CSi | E10 2002
TUUR
Postitusi: 138
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas TUUR »

Kui neile kuumaplekkidele on hea ligipääs, siis võib mõned üldised mõõtmed ja/või lähi-võtted neist edastada küll. Netist pole siiani liiga head ettekujutust neist saanud.

Algseade leidmine oli minu puhul katse-eksitus-meetod. Õhulugeja oli "paika seatud" 3,0 Bar kütuserõhu, suuremate pihustite ja suurema sisselaskerõhu jaoks.
Lihtsalt tuli leida õige vedru pingsus suure plastik-hammaka liigutamisega. Kui on julgust ja midagi kaotada pole, siis saab vabastada kinni pitseeritud kruvi ja nõela vedrust sõltumatult liigutada. Veidike tühikäigukruve ka krudida.

No mina oma kogemusest õppisin seda ka, et mingi muu kelbas on veel. Temperatuuri andurid tuleb uued panna, tühikäiguklapp ja külmkäivituspihusti vajavad kontrollimist. Sisselaskes staatilise rõhu hoidmise testi peaks proovima nalja poolest.
Ühesõnaga hommikul käima pannes tühikäik puudub ja alla 2000 pöörde on mootori töö rahutu. Poole minuti pärast suudab ise tühikäiku hoida. Mõned minutid töötanud mootoriga on kiirendus-omadused muidu vist ideaali-lähedased - kerib heldelt.
Tühikäik on kogu-aeg jõuetu ja uitav (olukorras, kus ülejäänu gaasi-reaktsioonid on head), mingis "seades" oli tühikäik väga hea, muud gaasireaktsioonid halvad. Mõlemat head korraga pole saavutanud. :)
Mootor töötemperatuuril on, siis laseb paar kõvemat gaasi vajutust teha, enne kui arvuti kütuse (ja süüte?) ära võtab. Siis peale seda hakkab juba veerandi või poole pedaali vajutuse ja alla 3000 pöörde mootorit kaitsma. Natuke aega koha peal tiksub siis saab jälle rohkem vajutada.
"Over-boosti" ei tohiks olla, kuigi hetkel buusti kell lahti ühendatud.
Egas muidugi tagumiku ja kõrvaga kütuse-segu timmimine on ka paras naljategu. Õige oleks vast lai-riba-lambda-anduriga kõiki asendeid kontrollida.

Ehk, kui keegi on õhulugeja kaane eelnevalt maha kakkunud, siis tasuks oodata, et ka vedru pingsuse või nõela asukohaga on tšuksitud.
Vedru ühe hamba jagu liigutamine peaks andma tunda küll. Kui läheb halvemaks, siis kaks nõksu tagasi. Kui seal paari hamba piires ideaalseks ei lähe, siis tasub viga ka mujalt otsida. (Enamasti õhulugeja vast sestap paigast aetud ongi, et mingi muu viga on mootori tööd häirinud ja siis on üritatud lugejast kompenseerida.)
Arvo
Postitusi: 1345
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas Arvo »

No mul suht sama häda jah mootori tööga. Ma ise olen veel aju kahtlustanud, temp andurid on erinevaid proovitud (kõik küll kasutatud) ja noh muud seal ju rohkem praktiliselt ei olegi midagi. Külmkäivituspihusti töötab ainult mootori käivitades (termo time switch abiga) ja see tühikäiku ei tohiks küll mõjutada. Kui sul veel tehtud pole, siis õhulugejal tasub veel see trükkplaat neetidest lahti lasta ja veidike tema asukohta muuta (nii 1mm on piisav), see ferriitrada, mille peal hoob jookseb, on sageli kulunud ja siis võib takistus muutuda või olla hüplik mingis asendis.
E24 635CSi | E10 2002
TUUR
Postitusi: 138
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas TUUR »

See pagana õhulugeja peaks neil nii prosta asi olema, et, kui kontaktid on puhtad ja püsivad ühtlaselt raja peal, siis töötab.
Eks ma siis lähima nädala jooksul üritan kõikvõimalikud tõrksamad elemendid ära kontrollida ja tulemusetustest teada anda. :)
See arvuti, mis minu omal küljes, on varasemalt ka juba siit-sealt üle joodetud ja peaks ka see-tõttu pingsa järelvalve all olema.
TUUR
Postitusi: 138
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas TUUR »

Läks törts kauem, kui lubatud nädal.
Viimasest postitusest kuni septembrini vedelest tühja. Siis said muud hädad kaelast ära ning jäi hetki selle auto kallal asjatamiseks.

Sai järgmine karter ostetud, vajas samuti keevitust. Võtsin vana karteri ka alt ja keevitasin mõlemad ära.
Ei ole see karteri vahetus mingi lust sellel M30 mootoril. Ühe viimase poldi kätte saamiseks (ja pärast tagasi panekuks) tuleb näha kordades rohkem vaeva, kui asi väärt. Muidugi tuleb mootorit käppade pealt lahti upitada.

See tähendas, et enam ei pea keskkonnareostamise pärast muretsema ja saab julgemalt liigelda.
No muidu ei peakski sellega liiklema, aga ei andnud rahu, et ei saa mingist labasest 80ndate tehnoloogiast jagu. Ja jagu-saamiseks oli vaja sõita.
Järgmine loogiline samm oli kütusepump, mida ma ei usaldanud. Ja õigesti tegin, et ei usaldanud. "HiinaBosch 044" pumpamisest on nii palju kasu, et enam täis-gaasil hinge kinni ei tõmba.

Lisaks vahetasin mootorijuhtmestikust 3 stepslit korralike vastu välja ja panin värskema väljanägemisega tühikäigumootori (millel ka klapp puhkeasendis rohkem suletud oli).
See-järel veel umbes 100 väikest õhulugeja näppimist ning tänaseks päevaks käitub mootor üsna hästi. Võib-olla paar kilovatti võiks veel kuskilt leida, aga nüüd enam täiesti häbisse ei jää.
Rõhku hoiab 0,3 bar... 0,4 peaks...

Üldine sõidu-emotsioon on ikka neutraalne-kaldega-ebameeldiva-poole.
Näiteks lõi eile drosselklapp ennast lukku. Oli teine ju algusest peale vähe raskemalt null-asendisse naasnud. Nüüd enam ei lasnud sealt nullist palju kaugemale vajutada.
Kaotada ponlud midagi, kartma ka ei viitsinud hakata. Võtsin drosselisüsteemi algosadeks lahti. Klapp ja võll välja ja puha. Nõel-laagrid ja võll olid 37 aastaga mädanema läinud. Mustus oli välja-pestav ja võlli tööpinnad lihvitavad. Seega ei suutnud olukorda halvemaks teha ja drossel võiks mõned aastad jälle töökorras püsida.

"Stati parklasse" ei lastud ilma "park+udu"-ta sisse, olin sunnitud lõpuks udarad külge riputama.
Kui juba stange eest ära oli, siis paigaldasin ka kauaoodatud mootoriõliradika.

Juulis riputasin E34 Zenderi (koopia) karbikatted peale. Parempoolne on vasakul ja vasakpoolne paremal. Ülevalt paar senti maha võetud ja tagumistest (a.k.a. esimestest) otstest ka. Enda arust sobivad hullult hästi, lähevad BBS stangelisa stiiliga kokku ja teevad üldmulje karmimaks. Viitsiks need veel valgeks ka värvida.
Millalgi sai 15mm paksused flantsid ka tagarataste vahele pandud.

Mõned fotod, mis on selle aastaga kogunenud (suunaga ajas tagasi):
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
TUUR
Postitusi: 138
Liitunud: 20 Aug 2012 19:41
Asukoht: Tartu

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas TUUR »

Nii, mis siin sünnib?
Üheksa aastat sai täis, viimase aastaga pole jälle miskit tarka teinud.
Talvel kadus laadimise-tuluke ära... Sõitsin kodu poole, ja no pilt jääb aina tuhmimaks. Prillid polnud udused, esiklaas ka mitte, lihtsalt esilaternad olid kustumas. Viimase voolu pealt lonkas veel garaaži juurde tagasi. Siis seisis mitu kuud, sest motivatsiooni päris iga jama jaoks ei jätku.
Sai igasugu vigureid läbi katsetatud, vahepeal nagu laadis, siis jälle mitte, geneka tuli kordagi ei põlenud... Uued harjad, uus pirn kohe esimeste asjadena. Lõppude-lõpuks oli kerejuhtmestiku häda lisa-varustuse stepsli (juhi vajaku jala kandis) juures.

Talvel sai ka elektri-istmed ära lõhutud ja siis elektriraamidele E30 sport-raame külge aretatud. Kõrvalistuja oma sain normaalseks ja toimima.
Juhi oma juures sai viitsimine otsa.
Üks suur unistus täitus ka salongi-asjus. Nimelt sai täiesti komplektse pre-facelift uksepolstrite komplekti, millel puitliistudel veel läikiv liist ka peal. Ja armatuuri puit-jupid ka.

Typ210 LSD (E34/E32 korpuses) sai valmis varutud, sest ühte ratast kerib üli-liiga-heldelt. Võib juhtuda, et kui kõik nagunii porr on, siis mudib E34 sillatala ka E23le vastavaks.

Suve alguses sai natuke sõita ka, siis jaanipäeval oli kütusehais üleval ja paagi juures väike loik. Kahju, et ühtegi lõket lähedal ei olnud. Jälle mott läinud ja seisnud mitu kuud.
Esimene parem žarniir ka vabanes ahelaist. Hetkel läks mingi järgmine vana kaigas asemele, mis veel pidas.
Kuid reaalsus on see, et sildadega tuleb midagi suurt ette võta. Tervet esisilda ei tahaks teistsuguse vastu vahetada.
Proovin kunagi mõne kaigaste-taastaja kätte saada, vast suudavad imesid teha.

Suvel tekkis ka üks komplektne, 15 aastat seisnud, doonorauto. Tänaseks lammutatud ja ootab emeksisse-viimist.
Suurt midagi ei saanud, lootsin hooratast, millel oleks vända-anduri nublu, kuid asjatult.

Seega, kui kellelgi on M30 (240mm) hooratas vända-anduri tihvtiga, siis andku teada.
Ja, kui on E23 must põhjavaip, siis ka, saagu ma teavitatud.
max.
Postitusi: 18
Liitunud: 06 Jaan 2018 19:01

Re: Tuuri E23 728i

Postitus Postitas max. »

Hea lugemine, mulle meeldib :D
Vasta