5. leht 5-st

Re: M535i 1986 E28 Tiit

Postitatud: 30 Apr 2022 13:01
Postitas tiit
Juba mitu kuud tagasi remontisin “sinist” ja tegin lühi filmi. Video monteerimine oli suurem töö kui auto kallal tehtu :?
https://youtu.be/ADWDEOvKEmg

Re: M535i 1986 E28 Tiit

Postitatud: 30 Apr 2022 19:06
Postitas Arvo
Päris huvitav oli sildade tööd jälgida sõidu ajal lives. Kas lamavast politseinikust üle sõites said sedasi ratta maast lahti? :)
Need tagasilla suured puksid ja tegelikult õõtsa omad ka ma ise soovitaks mingi PU lahenduse panna. Erinevate tootjate pakkumisi peaks täna piisavalt olema ja tegelikult pikas perspektiivis tuleb odavam ka (kui oma töö ka sisse arvestada) ja masina käitumine on pärast ikka väga mõnus konkreetne.

Re: M535i 1986 E28 Tiit

Postitatud: 02 Mai 2022 15:11
Postitas tiit
Rattad saab maast lahti siht lihtsasti. Piisavalt hoogu vaja.
Suured tagasilla puksid valisin tavalised kummi puksid kuna olid koha peal olemas ja teaduslikust huvist. Tuleb välja, et tavaline kummi puks on liiga pehme minu jaoks. Ilmselt vahetan need poly vastu välja mingi aeg.
Hetkel on kõige suurem probleem rehv. Vanad, libedad ja liiga suured balloonid.

Re: M535i 1986 E28 Tiit

Postitatud: 08 Juul 2022 12:42
Postitas tiit
Skoorisin ühe M30 mootori ja mõned E23 jubinad juurde. Mul seda otseselt vaja ei ole, aga need asjad muutuvad järjest vanemaks ja haruldasemaks. See mootor on rohkem kui 40 aastat vana :shock:
PiltUntitled by Tiit Saul, on Flickr

See mootor on oli aastaid kuskil väljas vedelenud ja eeldasin kõige hullemat. Eraldasin küünlad ja vett ei olnudki silindris. Keerasin mootorit käega ringi ilma probleemideta. Panin hooratta ja starteri külg, pööristasin mootorit kuni tekkis õli surve. Mõõtsin kompressioonid, ning tulin jareldusele, et tegu on täitsa korras mootoriga.
PiltUntitled by Tiit Saul, on Flickr

Aga mida ma selle mootoriga teen? Kuigi mootor pärineb 733i pealt ja mootori plokil on kirjas 3,3 olen üsna kindel, et tegu on 3,2 versiooniga. 3,3 on väga haruldane ja sellel on 88mm vänt. M30b32/34/35 on 86mm vänt. Mul vedeleb kuuri all M90 millel on suured silindrid(93,4mm) aga 84mm vänt (3453cc) Kui sellest 3,2 muud asja ei saa, siis vähemalt saan sealt vända M90 stroker jaoks(lähedale 3,6l).
Topelt kett. Ei tea kas on kasulik mingis olukorras?
PiltUntitled by Tiit Saul, on Flickr

Mulle meeldib see vana L-jet sisselaske kollektor. Kas keegi teab, kas M30B32 kollektor on täpselt sama mis M90 versioon, või on seal mingid erinevused.
M30 süüte jagaja võib ka vajalikuks osutuda kui kunagi otsustan karburaatoriga M30 ehitada. Ideid ja tahtmist on rohkem kui päevi elu lõpuni. :lol:
PiltUntitled by Tiit Saul, on Flickr

E23 katuseluugi harutasin lahti. Raibe lekib ja vajab tegemist. Igasugune kogemus katuseluukidega puudub, aga lõpuks suutsin selle asja lahti harutada. õnneks auto katusel rooste puudub.
PiltUntitled by Tiit Saul, on Flickr

Aga luugi raam on täiesti ära mädanenud.
PiltUntitled by Tiit Saul, on Flickr

Kummi tihend oli ribadeks ja plekist raam läheb maha kandmisele.
PiltUntitled by Tiit Saul, on Flickr

Kiire otsingu tulemused näitasid, et see kummi tihend on veel saadaval, aga ilma raamita ei ole sellest mul kasu. Küsimus, kas kõik 80ndate bmw kasutasid sama katuse luuki? Kas klaasist luugi raam on sama mis plekist luugi raam? Kuidas ma selle asja nüüd lahendama peaks? Oleks vist pidanud selle luugi lihtsalt silikooniga kinni mätsima ja tulevikus asja ära lahendama.

Re: M535i 1986 E28 Tiit

Postitatud: 09 Juul 2022 07:01
Postitas Jaks
Kõigil sama luuk ei ole.
E24 kasutab kindlaati teist mõõtu. E12/28 ja 23 on samad. Kui väga ei eksis siis peaks olema sama ajastu Opelil samas mõõdus klaasist luuk lihtsamini leitav kui bmw oma.

Re: M535i 1986 E28 Tiit

Postitatud: 09 Juul 2022 21:12
Postitas TUUR
Kui ikka 3.3 on kirjas, siis ta 3.3 on ka. Topelt ketiga mu meelest 3.2 ei tulnud.

Katuseluuk on ka Saab 9000 -l sama. Opeli/GM mudelit ei teagi, aga tahaks teada. :)