BMW E30 M3, Dinan S14 turbo
Postitatud: 28 Mär 2017 09:57
Aeg vaikselt kergitada katteloori minu uusimalt mänguasjalt.
Surfates S38B35 või M88 mootorite võimalikke müüjaid (E9-le), sattusin maile vahetama Florida BMW klubi esimehega, kel sobiv ja renoveeritud S38 olemas. Soovides oma garaazhinurka kogutud varandust veelgi vähendada, tuli pakkumisena komplektihinnana ka vähe sõitnud S14 mootor, täpsemalt selle turboversioon, mille ehitanud DINAN. Pakkumine oli ahvatlev, seega tuli mõelda nüüd, kas ja kuhu see S14 võiks sobituda ja veidi uuritud lisaks, mida see mootor endast kujutab. Kellele ehk teadmata siis DINAN on USAs a'la Alpina Saksamaal, pika ajalooga BMW-tuuner.
Lühidalt on DINAN sepiskolbide ja kepsude, T3 turboga (12.5PSI)-d ning piggyback ajuga ning kahe side-mount cooleriga ehitanud kokku 5-6 E30 M3 mootorit. Neist täna veel teadaolevalt 2 liiklemas + siis minu mootorikomplekt kõige juurdekuuluvaga. 323bhp ja 324ft-lb (237kw ja 440Nm) näitajatega. Üsna samasugust komplekti on Dinan omal ajal pannud ka M30 mootoritele.
Leitud info, kuigi vähene, ning kaasa tulev EU-spec dogleg kast andsid otsusele tõuke käed lüüa, rahad ära maksta ja asuda sobivat keret otsima. E30 M3 keret.
Kammides võimalikke swapitud mootoritega, roostehunnikuid, dokumentidega kerenumbritükkide jne pakkujaid, klaasfiiber replica tootjaid jne Euroopast, sai taaskord pilk pööratud USA turule. Sealt sain kontakti ühe punase M3 omanikuga, kelle auto mootor oli otsad andnud. Palju sõitnud masin, ca. 300t miili, kuid enamuse oma elust veetnud Californias seega roostest praktiliselt puutumata. Kauplemise tulemusena sai käed löödud nö. veerevale kerele - eemaldatud mootor, kast ja tagadiffer. Esiistmete ja rooli ning velgede osas sai ka lepitud kokku, et need asendatakse miski romula versiooniga, kuna ka need detailid oleks nagunii kas olemas olnud või uuendamisele minu käes läinud. Lisadest kliima, hifi, must nahksisu, püsikiirushoidja jne e. nagu USA M3-dele omane, rikkalikult...
Natuke sebimist, rohkelt närvikõdi ning M3 ja mootorid (S38 sai ju ka ostetud) rändasid konteineriterminali pakkimisele ning asusid Eesti poole teele. Paralleelselt sai siis hakatud valmistuma, varudes muid juppe - mustad esi- ja tagatuled, reguleeritav EVO spoiler süsinikust veidi originaalist pikendatud sabaga, EVO esisplitter, 17" AC Schnitzer 3-osalised veljed ja erinevaid pudinaid läks ka UM-i tellimusse.
Kokkuvõttes saab sellest tänavasõidu-pühapäeva auto. Kere on küll arvestatava hulga kilomeetreid (miile) läbinud ja vajaks kompvek-välimuseks värsket värvikihti (Kalifornia päike vs. punane värv) ja mootor pole olnud algselt selle masina oma, kuid selle tehnika unikaalsus ja head näitajad kaaluvad üles ehk ka enamuse "puristide" kiunu. Ainulaadne komplekt kindlasti.
23.03.2017 sai "pakk" lahti võetud ja edasiseks nüüd töökotta suunatud, et kere ja tehnika omavahel ristata. Eks hoian teid edusammudega kursis.
Paar pilti ka: https://www.dropbox.com/sh/5kz9nunlbr20 ... Q5D9a?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Surfates S38B35 või M88 mootorite võimalikke müüjaid (E9-le), sattusin maile vahetama Florida BMW klubi esimehega, kel sobiv ja renoveeritud S38 olemas. Soovides oma garaazhinurka kogutud varandust veelgi vähendada, tuli pakkumisena komplektihinnana ka vähe sõitnud S14 mootor, täpsemalt selle turboversioon, mille ehitanud DINAN. Pakkumine oli ahvatlev, seega tuli mõelda nüüd, kas ja kuhu see S14 võiks sobituda ja veidi uuritud lisaks, mida see mootor endast kujutab. Kellele ehk teadmata siis DINAN on USAs a'la Alpina Saksamaal, pika ajalooga BMW-tuuner.
Lühidalt on DINAN sepiskolbide ja kepsude, T3 turboga (12.5PSI)-d ning piggyback ajuga ning kahe side-mount cooleriga ehitanud kokku 5-6 E30 M3 mootorit. Neist täna veel teadaolevalt 2 liiklemas + siis minu mootorikomplekt kõige juurdekuuluvaga. 323bhp ja 324ft-lb (237kw ja 440Nm) näitajatega. Üsna samasugust komplekti on Dinan omal ajal pannud ka M30 mootoritele.
Leitud info, kuigi vähene, ning kaasa tulev EU-spec dogleg kast andsid otsusele tõuke käed lüüa, rahad ära maksta ja asuda sobivat keret otsima. E30 M3 keret.
Kammides võimalikke swapitud mootoritega, roostehunnikuid, dokumentidega kerenumbritükkide jne pakkujaid, klaasfiiber replica tootjaid jne Euroopast, sai taaskord pilk pööratud USA turule. Sealt sain kontakti ühe punase M3 omanikuga, kelle auto mootor oli otsad andnud. Palju sõitnud masin, ca. 300t miili, kuid enamuse oma elust veetnud Californias seega roostest praktiliselt puutumata. Kauplemise tulemusena sai käed löödud nö. veerevale kerele - eemaldatud mootor, kast ja tagadiffer. Esiistmete ja rooli ning velgede osas sai ka lepitud kokku, et need asendatakse miski romula versiooniga, kuna ka need detailid oleks nagunii kas olemas olnud või uuendamisele minu käes läinud. Lisadest kliima, hifi, must nahksisu, püsikiirushoidja jne e. nagu USA M3-dele omane, rikkalikult...
Natuke sebimist, rohkelt närvikõdi ning M3 ja mootorid (S38 sai ju ka ostetud) rändasid konteineriterminali pakkimisele ning asusid Eesti poole teele. Paralleelselt sai siis hakatud valmistuma, varudes muid juppe - mustad esi- ja tagatuled, reguleeritav EVO spoiler süsinikust veidi originaalist pikendatud sabaga, EVO esisplitter, 17" AC Schnitzer 3-osalised veljed ja erinevaid pudinaid läks ka UM-i tellimusse.
Kokkuvõttes saab sellest tänavasõidu-pühapäeva auto. Kere on küll arvestatava hulga kilomeetreid (miile) läbinud ja vajaks kompvek-välimuseks värsket värvikihti (Kalifornia päike vs. punane värv) ja mootor pole olnud algselt selle masina oma, kuid selle tehnika unikaalsus ja head näitajad kaaluvad üles ehk ka enamuse "puristide" kiunu. Ainulaadne komplekt kindlasti.
23.03.2017 sai "pakk" lahti võetud ja edasiseks nüüd töökotta suunatud, et kere ja tehnika omavahel ristata. Eks hoian teid edusammudega kursis.
Paar pilti ka: https://www.dropbox.com/sh/5kz9nunlbr20 ... Q5D9a?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;