E23 ehituse lõpusirgel oli selge, et mingisuguseid juppe on siiski juurde vaja. Salongi radikas, paagi sisene pump ning mõned muudki jubinad. Uuest peast neid auto osi leida ei suutnud ja e23 foorumites kah otsingud tulutud. Kahjuks või õnneks on e23 klassikaliste Bmw maailmas väga taga plaanid ja fänni baas on väga väike.
Siiski lõpuks nakkas ja sain vihje, et kellegil kohalikul on e23 paar aastat vedelenud. Loomulikult läksin vaatama.
Niimoodi ta seal vedeles aastaid. Sellel autol on päris huvitav lugu. Vanurid ostsid selle sul uuena aastal 85. Sõitsid muretult ringi, kuni hakkas auto vanus tunda andma. Olid mingid probleemid, mis Bmw teeninduses parandati suure raha eest. Põhi mure olevat kütuse pumbad. Paak sodi täis ja pumbad ei kesta, ning esinduses olla neid pumpasid järjest vahetanud. Vanuritel tüütas ära, ning müüsid naabri poisile pool tasuta maha. Naabri poiss installeeris kõlarid ja maki. Sõitis pool aastat ringi, ning ostis uue auto. E23 võttis helisüsteemi välja, samal ajal hävitades auto sisustuse. Auto, mis oli 100% origaminaal ja lagastamata, hävitati mõne kuuga. Mingil põhjusel oli kankaitsme ploki küljest võtnud, vaip tükkideks lõigatud ning väline kütuse pump kadunud.
Untitled by
Tiit Saul, on Flickr
Hmm, mis edasi teha. Põhiline, mida mul hädasti vaja, on paagi sisene pump ja kütuse paak oleks kah kasulik, aga paagiga oli tal probleeme ja sealt midagi head loota ei ole.
Tal on olemas esi klaas ja korralik summuti, aga need mul juba varem algus muretsetud ja põhimõtteliselt vaja ei ole. Ainuke asi mis hädasti vaja on salongi radikas. Võiks ju sealt selle salongi radika osta, aga omanik soovis tervest autost lahti saada. Hea meelega võtaks terve auto, aga kodus on ruumiga väga kitsas ja ajaga on veelgi hullem. Isegi kui leiaks selle hoidmiseks ruumi, aega tegeleda ei ole. Mul on hetkel 10 korda rohkem tegemist, kui aega on. Kuigi sealt saaks terve hunniku kasulikke juppe. Kohe hakkas silma väga heas korras jahutus süsteem. M30 on muutunud haruldaseks ja hea meelega võtaks ühe varuks.
Peale natuke mõtlemist andsingi talle 500 krooni tõin ta koju ära.
Untitled by
Tiit Saul, on Flickr
Jälle üks romu juures mis nõuab aega tegelemiseks.

Tegelesime paar tundi, et õigesse kohta vool peale saada (kaotame plokk puudub) ja piima pudelist tegime väikese kütuse kanistri ning läkski mootor käima. Väike proovi sõit näitas, et tegu on soliidse autoga. Kõik toimib ja sõidab väga hästi. Midagi ei kolise käigu kast töötab.
Ma ei teagi, miks mulle sellised romud meeldivad. Vanur on täbaras olukorras, aga ikkagi sõidab veel. Nüüd on see üks lemmikuid ronisid minu auto pargis.
Untitled by
Tiit Saul, on Flickr
No oleks ma selle doonori vaid varem leidnud. Oleks säästnud mind esi klaasi ning summuti ostmisest. Kõik need aja kulukad probleemid esi pool raami ning jahutussusteemiga oleks otse doonori pealt üle tõstnud. Ning mootori vahetus oleks äärmiselt lihtne olnud. Eiingit aretamist ja kõik sobib üks ühele. See oleks säästnud raha ja mitu kuud, ning auto oleks praeguseks ammu valmis
Aga mida siis nüüd teha? Üks variant oleks pruuni auto pealt paremad jupid doonori peale tõsta ja salong tagasi kokku panna. See oleks ilmselt kiirem ja lihtsam kui pruuni auto lõpetamine. Aga doonor on 735i baas mudel ilma lisadeta. Kui juba vana seitseteist omada, siis ma tahaks täis varustusega versiooni. Võiks ka mõlemad autod korda teha, aga kahte e23 mul küll vaja ei ole, ning müügist erilist raha ei teeni. Juppidena on ta oluliselt väärtuslikum. Kuis see doonor lihtsalt juppideks lõhkuda, võtavad need jubinad kole palju ruumi. Kuskil tuleb neid ju hoida. Auto küljes on juppe hoida on palju kompaktsem kui kuskil kuuri nurgas.
Kuigi lootus oli väike, võtsin paagi sisese pumba välja. Tuli välja, et näeb väga viisakas välja ja isegi töötab. Paak nägi ka seest välja väga viisakas.
Untitled by
Tiit Saul, on Flickr
Paar päeva hiljem avastasin doonori salongi põhjast jahutus vedeliku. Salongi radikas lekib. Kõige tähtsam jupp on ikkagi katkine
