2. leht 3-st

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 08 Mai 2014 11:19
Postitas franck1
JanekEnde kirjutas:Heh, selliseid kohti keevitades peab jah tegema ikka nii nagu algselt oli ning töö käigus juppe külge proovima, kas istub ilusti jne. Tiiva alumistele nurkadele kinnituskohad ka tegid? Kui sul auto ülevärvi läheb, siis pole vast mõtet passis midagi muutma hakata. Kui sa just muud värvi teda ei tee. Ise sõitsin samuti natuke kirju esiotsaga ringi mõnda aega, mingeid probleeme polnud..
Veljevalik on hea ;)
Tiiva alumised otsad kinnitasin isepuurivate kruvidega :oops:
tänan.

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 21 Mai 2014 23:26
Postitas franck1
Hey!

Pikalt oodates olen kätte saanud varuosad ja olen hakanud mootoriga tegelema. Olukorda tõsiselt võttes peaks tegelema kere ja mootoriga palju põhjalikumalt kuna siiski ajapikku tuleb aina rohkem vigu välja aga lihtsalt läheb kiireks ja aega napib, seega loodan et selle hooaja saab sõidetud. Ei taha endale suuri ootusi teha, aga loodan et 5. juuni saan teha esimese sõidu, aga hetkeseisuga ei jõua ma mitte mingi imega selleks ajaks valmis autoga, kuid siiski pingutan ja veedan paikeselisi päevi garaažis.

Ühte asja mida ma üldse mainida ei taha on see kuidas ma välja keerasin ploki kaane seest tikkpolte. Sisse oli murdunud neid 3 (kahe otsad väljas ja üks sisse murdunud). Sisse murdunud polti puurisin läbi ja tegin suurema keerme, üks mille ots väljas oli keevitasin mutri otsa ja keerasin välja ja siis viimasele keevitasin mutri otsa ja välja keerates murdus polt täpselt kaanega tasa, seejärel puurisin väikse augu sisse ja koputasin pisikese torks võtme sisse mis sinna sisse ka ära murdus ja sellega on igatpidi per**es. Antud pildil on kõik mutrid millega keerasin ühte tikkpolti välja.
Pilt

Midagi mida kaua ootasin.
Pilt
Kõik varuosad siiski siia pildile ei jõudnud.

Hetkel olen jõudnud niikaugele
Pilt
Pilt
Hetkel veel vaja kinnitada hooratas koos siduri komplektiga, käigukast ja ühendada voolikuid. Hetkel on puudujäägiks õhufiltri kopsik koos toruga mis peaks ühendama õhufiltrit, turbot ja karteri tuulutust ning kui leidub keegi kellel see täitsa olemas on ja sümboolse tasu eest seda ka loovutama on valmis siis palun teada anda.

Nüüdseks on paigaldatud ka kõik veljed autole ja tasakaalustades selgus et üks on üpris kõver. Külje pealt on nagu päris auto juba :D
Pilt

Vaja on veel taha teha palju väikseid assju mida ei hakka üles kirjutama aga usun et järgmise nädala lõpuks saan vähemalt niikaugele et masin sõidab omal jõul. Hetkel midagi lisada ei oska, motivatsiooni veel leidub ja usun et saan isikliku klassiku liikuma.

Frank

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 23 Mai 2014 19:30
Postitas Ammy69
Ja uba auto nägu. Motivatsiooniks võid vaadata teiste autosid siis tahad kohe tagasi garaazi minna.

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 27 Mai 2014 22:23
Postitas franck1
Kiire küsimus targematele: kütusepumba taga on uks tundmatu väljund minu jaoks. Selle külge peaks kinnituma jahutusvedeliku lõdvik minu eelduse järgu kuna seest katla kivi täis aga kust see tule peaks ei tea. Ning teine probleem on kuskil elektris, nimelt ei tee tagumised tuled ja näidikute tuled midagi.

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 04 Juun 2014 22:35
Postitas franck1
Täielikult sõitev nüüdsest, hetkel ei tööta eelsüüteküünlad aga häda pärast saab hakkama. Millegi pärast ei tule eelsüüte küünalde plokile signaali. Homme proovin enda nimele kirjutada, siis kindlustus ja ülevaatlus. Arvatavasti panen argis mitmevärviliseks siiski, kuna ei saa ülevaatluselt läbi muidu. Las pildid räägivad ka oma loo.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

ja muidugi kuidas siis muudmoodi kui kohe kui auto sõidukorras siis TDS-e abistama.
Pilt

Nokitsemist veel jagub küllaga.

Ilusat suve!

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 04 Juun 2014 23:03
Postitas JanekEnde
Ma enda nimele kirjutasin ja vahtralehed olid, siis oli kindlustus kena 38-40 euri kuu :D Muidugi 3 kuu eest vms oli mõistlikum, kuskil 60 või nii. Seda siis 92kw masina puhul. Mismõttega mitmevärviliseks teed? Kui passis on roheline, siis pole ju mõtet, esitiivad on ka ikkagi rohelised, mis sest et natuke teist tooni :) Vaevalt ülevaatusel sellise asja pärast hädaldama hakatakse.

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 04 Juun 2014 23:26
Postitas franck1
Hallid on tegelikult. Too pildi pealt on parem aru saada.
Pilt

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 04 Juun 2014 23:51
Postitas JanekEnde
Ahsoo. Siis ütled lihtsalt, et praegu polnud võimalik värvitöid teha :D

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 05 Juun 2014 14:10
Postitas franck1
ja täna tuli argis välja, et võõrandamis keeld peal. pean lõuna eestist vana omanikku taga ajama hakkama, tegema otse temalt endale ostumüügilepingu ja siis alles saan enda nime peale kirjutada auto.

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 05 Juun 2014 15:32
Postitas just5
Avalike registriandmete päring ütleb hetkel, et piiranguid pole.

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 12 Juun 2014 20:31
Postitas franck1
Hey,

Häbi lugu aga unustasin vahepeal kirja panna, et veepump hakkas korralikult lekkima vahepeal. Kõige rohkem loodan et mootor kuuma ei saanud (ainuke näidik mis mul töötab on kiirus). Hetkel on olemas 2 kasutatud veepumpa, kuid ei tea kui hea mõte on kasutatud veepumpa külge panna.. ARK assju pole siiani korda saanud. Vana omanikuga pole mitte mingit ühendust saanud, proovin järgmine nädal külastata mõnda harjumaa ARK-i, ehk oli viga siiski nendes kuna autol ei ole mitte mingit piirangut päringu järgi..

Frank

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 12 Juun 2014 22:30
Postitas -Myyr-
Veepump maksab u 25€, ära hoia selle pealt raha kokku ;)
Kasutatud veepumpa ära küll peale pane

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 16 Juun 2014 21:35
Postitas franck1
Hey,

Veepumpa oodates hakkasin tegelema muude probleemidega ja lahendust ei leidnud millegile.

1.Kõige muret tekitavam on see et kella plokis töötab ainult spidomeeter (tahhomeeter ei peagi töötama), kuid temp näidik ja kütuse näidik on pidevalt nullis. Kellaplokk ise peaks olema korras kuna olemas ka teine ja mõlemaga sama lugu. Kui süüde sisse keerata siis põleb ainult akutuli armatuuris. kütuse näidikul ei põle isegi tuli, kas siis võib olla ikka anduris viga või kui tuli ka ei põle siis on siiski mingi ühendus katkenud kusagil?

2.Eelsüüde ei tööta, eelsüüte plokile ei tule signaali millegi pärast. kas antud pildil ühendamatta juhtmed on eelsüüte küünaldega seotud või kuhu võivad nad kuuluda?
Pilt

3.peale pikka vihmasadu oli kõrvalistuja poolne põhjavaip läbi vettinud (auto seisab koha peal). Katuseluugi vahelt ei saanud see tuppa sattuda kuna äravool on korralik.
Pilt


Ja lihtsalt hetkeseisust..
Pilt
Pilt

Frank.

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 25 Juun 2014 09:22
Postitas franck1
Vahetasin ära veepumba, termostaadi ja temp anduri. Proovisõidul lõpetas koostöö survelaager.

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 25 Juun 2014 16:30
Postitas rean
Uksepolstri vahelt tuleb ka ilma naljata vesi tuppa , kui aluskile ei ole korralikult kinni kleebitud .
Ilmselgelt on vanad diislid 7-800 tkm sõitnud ja siis ei hüüa miski tulles .
Ma muidugi ei tea palju see antud isend sajale kütust kulutab aga tavaliselt on vana mootori kulu keskmine 8L/100 .
Selline kulu on ka bensukal maanteel sõites , linnas paar liitrit juurde = 10L/100 , siis ma erilist kokkuhoidu ei näe .
Point oli hoopis selles , et vaata sinna üks korralik bensukas vahele , saad sõidumõnu ka .
Diislit tahad 5-6 sajale osta mõni vag tüüpi toode :wink:

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 25 Juun 2014 19:57
Postitas JanekEnde
Diisel bensukaks? :lol: Kus selle asja mõte nagu on..?

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 25 Juun 2014 21:12
Postitas rean
Sinu enda harimise mõttes ;
Diiselmootoriga autot on vaja pikemate sõitude otstarbeks , mis säästab peaaegu pool bensiinimootorile kuluvast kütusest .
Siin ei saa kaasa rääkida peale 2010 a väljunud autodest , mille kütusekulu vahe on mõned liitrid .

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 25 Juun 2014 21:26
Postitas JanekEnde
Seda ma tean ise ka, et diiselmootorid on paremad pikemateks sõitudeks :D Aga diisli ümbertegemine bensukaks on minu arust täiesti mõttetu tegevus nii ajaliselt kui finantsiliselt, eriti kui antud diisel on töökorras..

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 26 Juun 2014 10:31
Postitas franck1
See jääb ikka diisliks. Olemas küll m30 mootor aga ma kardan et sellest ei tule midagi välja kui veel ümber ehitama hakkan. Samas on minu arvamus see, et hainina ei sobi üldse kokku diisli laginaga aga see mootor tundub siiski olevat korralik ja ei hakka (peaaegu) tervet autot lõhkuma enam. Katsun mõnipäev kasti alt ära võtta ja kontrollida vigastusi, loodan on siduri korv jäi terveks.
Paberite ümbertegemises oli rapla argi viga. Läksin täpselt samade paberitega saue arki ja seal tehti kohe ära. Saue teenindaja arvas et kuna auto paberites oli 1. isik ja 1. isik oli auto võõrandanud 2. isikule ilma ümber kirjutamatta, siis arvati selle tõttu raplas et autol võõrandamis keeld peal (pidavat mitte esimene kord olema).

Re: BMW 524td '87 (e28) franck1

Postitatud: 12 Juul 2014 16:16
Postitas franck1
Hey!
Mõnda aega pole kirjutanud midagi nüüd aga juhtunud midagi siiski on. Sõbra poolt sain hea kingi vahepeal mis kohe kasutust leidis
Pilt
Niisiis, algatuseks viisin auto tööjuurde et vahetada survelaager ja käigukasti õli. Kuna sõita sinna ei tahtnud siis vedasin autot eelikuga, kuid teepeal purunes kunde poolse ratta kinnitus kett ja auto lendas eelikult maha, õnneks jäi üks koormarihm õõtsa taha kinni ja auto jäi esipõlle peale kinni.
Pilt
Pilt
Natuke aega aega nokitsemist ja kast maas oligi.
Pilt
Kastist voolas välja umbes pool liitrit paksu õli. Õnneks metall laaste kätte ei saanud aga otsalaager vajab vahetust
Pilt
Summutaja on väga närune, kuid küll kunagi selleni jõuan.
Pilt
sidur ja korv kannatavad muretult veel ja neid torkima ei hakanud.
Pilt
Vana siduri töösilinder lagunes ära ja selle vahetasin välja.
Pilt
ja survelaager oli minu äranägemise järgi küll suhteliselt otsakorral, oleksin pidanud seda enne tähele panema juba.
Pilt
Käigukasti jaoks ostsin 4l õli ja kasutusse läks 1,5l :mrgreen:
Pilt
hea nipp kuidas üksi kasti alla sain
Pilt
perepilt
Pilt
Niisiis ruttu kindlustus ja ülevaatlus tehtud ja eesti teid vallutama.
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Ukseääred ja karbid on siiski üsna läbi. Korralikud uksed olemas ja karbid ka plaanis korda teha üksaeg. Kuid nüüd siis kirsi juurde selle tordi otsas.
Pilt
Nimelt õlipumba rullik jooksis maha. Arvatavasti enda loll viga et mootorit komplekteerides unustasin korralikult kinni keerata. Üks hetk kadus turbo ära ja siis kadus jõud ära, sidurit vajutades suri mootor välja ja kui uuesti siduri pedaali vabastasin siis olid rattad blokeeritud. Veidike hiljem vedas starter juba mootorit ringi kuid ei hakanud enam teda piinama.
Hetkel veel ei tea mis edasi saab. Vaevalt ta maha müün, kas võtan järgmisele varuosadeks või siis ostan uue mootori ploki ja teen veel põhjalikuma mootori remondi ära. Selliseks ta hetkel jääb.
Pilt
niikaua sõidan vene plekiga.
Pilt