BMW E12 525 '81a Marko

Foorumiliikmete autod.
Vasta
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 42
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas Marko s »

Millega Sa selle ära puhastasid ? Soodaprits ?
BMW Rh+
Postitusi: 282
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Nurgas klaaskuulikapp. :)
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 42
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas Marko s »

Jätan meelde, äkki mul ka kunagi vaja. Pakud teenust ka ? :P
BMW Rh+
Postitusi: 282
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Pisemaid asju saaks klaasis mugavalt teha :)

Kâisin kere ka vaatamas ja nu vaikselt valmib ;)
5F8E4A02-EA2F-4BE7-90DC-68D5B76D0028.jpeg
5F8E4A02-EA2F-4BE7-90DC-68D5B76D0028.jpeg (2.15 MiB) Vaadatud 647 korda
magnustamm
Postitusi: 53
Liitunud: 12 Nov 2014 22:14
Asukoht: Hiiumaa

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas magnustamm »

Kus sa teha lased?

krt sinu projekte on alati mega vaadata - kuidas isegi kõige väiksem detail saab korda. jõhker. Aegajalt käin vesistan selle e28 teema peale mis sul bmwclubis on. Olen sealt ise ka veits "šnitti" võtnud. Väga rets. Big respect. :!:
BMW e28 m535i, e28 524td
BMW Rh+
Postitusi: 282
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Keretöödega tegeleb sōber ja mitte selline sõbra sõber kes vâidetavalt ka oskab, asi saab vâga korralikult tehtud. ;)
Tânud Magnus, eks ilus kogupilt algab ikkagi detailidest. :)

Sain lõpuks kaane tagasi, 0.18mm võeti maha, uued juhtpuksid, sisse-vâlja klapid. Tahtsin teid juba nädalavahetusel kokku pandud kaane piltidega kostitada, aga tuli vâlja et valed klapisääred saadeti kunagi h2-st(m20 omad). 😑
Kaane pesin Polari mikroemulsiooniga mis võtab vana õli väga kiirelt maha.
0B54B569-C3D3-4BC4-96A3-3666F4890008.jpeg
0B54B569-C3D3-4BC4-96A3-3666F4890008.jpeg (3.08 MiB) Vaadatud 478 korda
Panen ka pildile TRW sisselaskeklappide kvaliteedi, eriti sisselaskekad. Tehtud vist reedel. 😁
E5C0AB90-24E1-4ED6-B2B1-B4B2C05E7C8B.jpeg
E5C0AB90-24E1-4ED6-B2B1-B4B2C05E7C8B.jpeg (3.1 MiB) Vaadatud 478 korda
Küünlad saavad ka esimese vahetuse vist.
41E023EC-8C4A-40CE-B782-586845436B85.jpeg
41E023EC-8C4A-40CE-B782-586845436B85.jpeg (2.09 MiB) Vaadatud 478 korda
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 42
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas Marko s »

BMW Rh+ kirjutas: 13 Okt 2021 08:42 Sain lõpuks kaane tagasi, 0.18mm võeti maha, uued juhtpuksid, sisse-vâlja klapid. Tahtsin teid juba nädalavahetusel kokku pandud kaane piltidega kostitada, aga tuli vâlja et valed klapisääred saadeti kunagi h2-st(m20 omad). 😑
Kui Sul nendega midagi teha pole, siis äkki ma ostaks ära need klapisääred ? :P Mul nagunii mootor pukis, võiks juba siis need ka ära vahetada. :P
Aga samas BMW fans näitab kolme erinevat mõõtu, millised Sul on ?
BMW Rh+
Postitusi: 282
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Minuarust olid 7mm klapile, ega ma vâga ei süvenenud kui tuli vâlja et valed 😂

Aga midagi ka silmale, uued sääred küljes ja kokku see saigi. Klapivedrudele tegin pressi ise. Natuke puurimist, keevitust ja valmis oligi. 😁
Nookurid lâksid uued Febi komplektid koos regullseibidega. Vedrud ja seibid võtsin uuema kaane küljest, vanatüübi vedrud on pikemad ja kui võrrelda uuekooli variandiga siis kulutavad ennast korralikult juhtvardasse sisse. Igatahes paar pilti, mis siin ikka muliseda 😅
02A447C8-FEDC-49DF-A5DD-6D3E4065C610.jpeg
02A447C8-FEDC-49DF-A5DD-6D3E4065C610.jpeg (2.09 MiB) Vaadatud 377 korda
25962705-C9A2-4413-9D92-A3EAB37FFB4F.jpeg
25962705-C9A2-4413-9D92-A3EAB37FFB4F.jpeg (3.3 MiB) Vaadatud 377 korda
Nii M30 mehed, kas õlituspulikas ikka õigetpidi?? Nimelt saab seda ka valesti kokku panna. ;)
9F5B4C56-3688-4DFC-A30D-46EBC4357B57.jpeg
9F5B4C56-3688-4DFC-A30D-46EBC4357B57.jpeg (616.28 KiB) Vaadatud 377 korda
Aga liigume nüüd natuke edasi ja hakkab vaikselt ilmet võtma. 8)
9762C3B7-AE53-4DCA-A6AC-B95C03969A5F.jpeg
9762C3B7-AE53-4DCA-A6AC-B95C03969A5F.jpeg (3.58 MiB) Vaadatud 377 korda
6C624C51-71A9-42A6-B2A6-FF908A377E2F.jpeg
6C624C51-71A9-42A6-B2A6-FF908A377E2F.jpeg (2.31 MiB) Vaadatud 377 korda
13B546E9-04E2-49CE-8E6E-94114522EE0C.jpeg
13B546E9-04E2-49CE-8E6E-94114522EE0C.jpeg (2.52 MiB) Vaadatud 377 korda
Arvo
Postitusi: 1293
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas Arvo »

Ilus puhas töö, nagu juba korduvalt vist öeldud :)

Aga mispuhul uued B-osa klapid läksid?
Vaevalt, et nad kohe katki lähevad aga terase kvaliteet on sellise koha peal ju üpris oluline ning neid vanu originaal klappe peaks igaühel ju varus olema (minul vähemalt on mitme mootori jagu reservi) :D
E24 635CSi | E10 2002
BMW Rh+
Postitusi: 282
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas BMW Rh+ »

46mm klappe oli endalgi 1.5 kaane jagu, silma all ilusad aga kui mikromeeter külge panna siis kaelad kulunud või kromaadikiht maas, regullseibi kohalt kaussis/kärnas. Mõtlesin et kui juba niipalju uusi junne läheb siis miks ka mitte :D

Ahja, kuna nookurid lâksid uued, siis vâike ootusärevus on sees et kas lâheb ka tavalise tánava m30-ga võrreldes vaiksemaks. :) Uutel ikkagi plaadid kinni ja uute klappidega peaks vahed saama perfektseks.
Arvo
Postitusi: 1293
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas Arvo »

Plaadid kinni? kas need võivad kuidagi "loksuma" hakata? Kõige tavalisem failimise põhjus seal osakonnas on murdunud nookur, mida olen paaril korral kohanud (ma pole teabmis suure mootoriremondi kogemusega ka muidugi). Targemad on mulle väitnud jällegi - vanemate mootorite nookurid pidavad tugevamad olema. Viimase m30 evolutsiooni (86 aasta ja üles) nookurid on veidi teistsuguse kujuga aga samas nõrgemad (vist jälle kehvem materjal).
E24 635CSi | E10 2002
BMW Rh+
Postitusi: 282
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Need plaadid hakkavad loksuma jah ajapikku. Bmw e12 manualis sellest ka jutt, et kontrollid ja vajadusel vaheta. Kui vanat nookurit pigistada siis tuleb õli vahelt vâlja ehk järelikult plaat lahti. Võtsin mõnel kehvemal nâpitsaga kinni ja siis sai eriti hästi aru.
Kui nad seal liikuma annavad siis ei saa seda klapivahe ka loogiliselt võttes paika, paned küll 0.3mm aga kes teab palju plaati kokku pressides seda lisaruumi tuleb.
Proovin meeles hoida ja manualist paar pilti leida. :)
BMW Rh+
Postitusi: 282
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Paar jubinat jälle küljes. 8)
D89F9219-1DC8-4DDC-B267-5DCDB6AAAB5C.jpeg
D89F9219-1DC8-4DDC-B267-5DCDB6AAAB5C.jpeg (2.49 MiB) Vaadatud 250 korda
C5F3F7BE-0F8D-4EEA-9B6D-882B0B0A5498.jpeg
C5F3F7BE-0F8D-4EEA-9B6D-882B0B0A5498.jpeg (2.3 MiB) Vaadatud 250 korda
Kas kellelgil pilti mis pidi see punane kork sinna käib ja mis klamber kaablit selle küljes hoiab? 🤔
0F7A3415-430C-469E-A69D-49A81A163570.jpeg
0F7A3415-430C-469E-A69D-49A81A163570.jpeg (303.59 KiB) Vaadatud 250 korda
Samuti kellelgil pilti milline nipukas kaablit jagaja plaadi küljes hoiab, tunduvad sellised jâmedamad.
2AA607E2-5C84-4DE5-A80A-E3DE501F4C67.png
2AA607E2-5C84-4DE5-A80A-E3DE501F4C67.png (1.22 MiB) Vaadatud 250 korda
Manused
18DF428B-1629-49A8-A08D-B21432886195.jpeg
18DF428B-1629-49A8-A08D-B21432886195.jpeg (258.68 KiB) Vaadatud 250 korda
Kasutaja avatar
tiit
Postitusi: 83
Liitunud: 10 Nov 2010 11:37

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas tiit »

Väga korralik töö.
Arvo
Postitusi: 1293
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas Arvo »

Kõrvalekaldeid värskelt tehasest tulnud mootorist ei suutnud tuvastada. (kui siis need vaskmutrid ainult VL poolel :). Kust valget voolikut said?
Edit: kas veepump ongi 81 aasta isendil juba uuema visco kinnitusega või läksid siin lihtsama vastupanu teed?
E24 635CSi | E10 2002
BMW Rh+
Postitusi: 282
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Mis nende vaskmutritega? :D
Valge vaakumvolla on auto enda originaal, ilus pehme ja miks mitte kasutada. ;)
Visco ja pump jah uuematüübi oma, m30 selles subtes mõnus lego. Kusjuures ventikal on olemas mõlematùübi visco jaoks poldiaugud, niiet 🤷🏻‍♂️
Edit: küünlajuhtmed on valesti hetkel, aga hetkel need nagunii lihtsalt külge visatud, ootan seibe mis õlibanjosid tihendavad. :)
Arvo
Postitusi: 1293
Liitunud: 09 Sept 2004 08:41
Asukoht: Tartu

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas Arvo »

Originaalis seal spetsiaalsed soonega terasmutrid (tootmisest ammu maas). Valget voolikut sellepärast küsisingi, et paneks omale ka hea meelega nii nagu tehasest tuli aga pole sobivat meie kaubandusvõrgust leidnud.
E24 635CSi | E10 2002
BMW Rh+
Postitusi: 282
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Kiire kataloogi surf ja olid jah sellised soonega, kuigi realoem annab isegi pildi et vask ja kraega. :D
4CF65290-11CA-4E96-A93B-8697630E5EC7.png
4CF65290-11CA-4E96-A93B-8697630E5EC7.png (1.19 MiB) Vaadatud 203 korda
BMW Rh+
Postitusi: 282
Liitunud: 27 Dets 2014 10:38

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas BMW Rh+ »

Natuke jâlle lisa, klapid said ka regullitud. :)
Termostaadi korpuse saab ehk mingi hetk Tig-st tagasi, üks keere oli praktiliselt maas ja lâks parandusse.
0711A376-5744-4965-B857-1E426BDA0A7F.jpeg
0711A376-5744-4965-B857-1E426BDA0A7F.jpeg (2.4 MiB) Vaadatud 57 korda
4E3975F9-2FF5-44BB-878E-E09CC744EE9D.jpeg
4E3975F9-2FF5-44BB-878E-E09CC744EE9D.jpeg (2.17 MiB) Vaadatud 57 korda
FF7FC172-28E7-4BBA-BB4D-7C0B120BD0A5.jpeg
FF7FC172-28E7-4BBA-BB4D-7C0B120BD0A5.jpeg (2.32 MiB) Vaadatud 57 korda
Kasutaja avatar
Marko s
Postitusi: 42
Liitunud: 17 Mär 2010 20:10

Re: BMW E12 525 '81a Marko

Postitus Postitas Marko s »

Silm puhkab kohe neid ilusaid läikivaid tükke vaadates. 8)
Vasta