BMW E30 320i '89 Sysi
BMW E30 320i '89 Sysi
Klubiliikmete alafoorumis alustatud seiklusrohke autootsingu teema saab siinkohal oma jätku. Ma ei anna lubadusi, et kaua ja mis kujul ma seda autot pean, aga mul on väga hea meel selle auto üle. Käisime Nugaga terve Eesti läbi, lisaks käisin veel Vilniuseski - aga paradoksaalsel kombel ostsin omale uue mänguauto kodu kõrvalt siitsamast Nõmmelt.
Selline ta on:
Miks see auto? Sest ta on ilus Ma pean tunnistama, et ma oleksin eelistanud facelifti-eelset autot, aga see on tänaseks vägagi võimatu või vägagi kulukas mõte - eriti kui silmas pidada autot, mitte täielikku projekti. See konkreetne auto aga tekikas selle õige tunde - ennekõike väga korraliku kere pärast. No ja ta on ju punane
Auto endine omanik pidas seda sõidukit aastast 2008, ülevaatuste vahede järgi on Eesti teid mõõdetud ca 60kkm ulatuses. Ta ei ole VIN-koodile vastav selles osas, mis puudutab kõiksugu lisasid - tal on sportistmed (katkise põhjaga), mida algselt ei olnud, Soundsystemi tagakõlarid, tagakardin, valgustusega tagasivaatepeegel, M-tech II rool, M-tech valgustusega käigukanginupp jms. Vähemalt on need jupid originaalse algpäritoluga.
Ma sõitnud temaga tegelikult eriti ei olegi - nii 50km umbes. Praegu lebab ta remonditöökojas, vahetatud on mootoririhm ja tehtud tavahooldus ning homme tuleb paika panna, mida teha kolksuva-lekkiva summutiga, erinevate õlileketega ning väsinud veermikudetailidega.
15" Style 5 veljed peaksid mõne nädala jooksul ka minuni jõudma - ma pole end veel nii retrolainele häälestanud, et päris ilukilbi-meheks jääda.
Müügikuulutuses nägi ta välja selline:
Nüüd aga sellest ka, et mul on teie abi vaja:
Mul oleks vaja korralikke sportistme põhjasid või kangast - kas keegi teab, kust seda saab? Või äkki on kellelgi terve ring korralikke istmeid (ja kui on heledad, siis ka uksepolstreid) pakkuda?
Ebays kangast silma ei jäänud, materjalikoodi järgi otsides jäin hätta - mis selle polstri nimi on? Anthrazit?
Tõenäoliselt tekib mul veel kõiksugu vajadusi. Näiteks vajadus eemaldada spidoblokist tuuningrõngad. Huvitav, kas seda saab teha nii, et mingit jälge ei jää? (ma ei tea, mis meetodil neid sinna paigaldatakse).
Autoga olid kaasas ka kasutusjuhend ja hooldusraamat. Mitte, et keegi sealt midagi usuks või et neil mingi reaalne praktiline väärtus oleks, aga neid on alati väga hea vana auto kindalaekas näha. Samuti olid kaasas punased peeglid - ma arvan, et kuna punased peeglid on, luugil on spoiler, siis tegelikult peaks stanged ka punaseks värvima.
Selline ta on:
Miks see auto? Sest ta on ilus Ma pean tunnistama, et ma oleksin eelistanud facelifti-eelset autot, aga see on tänaseks vägagi võimatu või vägagi kulukas mõte - eriti kui silmas pidada autot, mitte täielikku projekti. See konkreetne auto aga tekikas selle õige tunde - ennekõike väga korraliku kere pärast. No ja ta on ju punane
Auto endine omanik pidas seda sõidukit aastast 2008, ülevaatuste vahede järgi on Eesti teid mõõdetud ca 60kkm ulatuses. Ta ei ole VIN-koodile vastav selles osas, mis puudutab kõiksugu lisasid - tal on sportistmed (katkise põhjaga), mida algselt ei olnud, Soundsystemi tagakõlarid, tagakardin, valgustusega tagasivaatepeegel, M-tech II rool, M-tech valgustusega käigukanginupp jms. Vähemalt on need jupid originaalse algpäritoluga.
Ma sõitnud temaga tegelikult eriti ei olegi - nii 50km umbes. Praegu lebab ta remonditöökojas, vahetatud on mootoririhm ja tehtud tavahooldus ning homme tuleb paika panna, mida teha kolksuva-lekkiva summutiga, erinevate õlileketega ning väsinud veermikudetailidega.
15" Style 5 veljed peaksid mõne nädala jooksul ka minuni jõudma - ma pole end veel nii retrolainele häälestanud, et päris ilukilbi-meheks jääda.
Müügikuulutuses nägi ta välja selline:
Nüüd aga sellest ka, et mul on teie abi vaja:
Mul oleks vaja korralikke sportistme põhjasid või kangast - kas keegi teab, kust seda saab? Või äkki on kellelgi terve ring korralikke istmeid (ja kui on heledad, siis ka uksepolstreid) pakkuda?
Ebays kangast silma ei jäänud, materjalikoodi järgi otsides jäin hätta - mis selle polstri nimi on? Anthrazit?
Tõenäoliselt tekib mul veel kõiksugu vajadusi. Näiteks vajadus eemaldada spidoblokist tuuningrõngad. Huvitav, kas seda saab teha nii, et mingit jälge ei jää? (ma ei tea, mis meetodil neid sinna paigaldatakse).
Autoga olid kaasas ka kasutusjuhend ja hooldusraamat. Mitte, et keegi sealt midagi usuks või et neil mingi reaalne praktiline väärtus oleks, aga neid on alati väga hea vana auto kindalaekas näha. Samuti olid kaasas punased peeglid - ma arvan, et kuna punased peeglid on, luugil on spoiler, siis tegelikult peaks stanged ka punaseks värvima.
Re: BMW 320i kupee '89
Istmete korrastamiseks on kõige lihtsam leida mõini sama kangaga tagumine iset ( need enamasti ka korralikud ) ja sellelt vajalik osa kangast esiistmele ringi õmmelda. Olen selliselt nii mõnegi auto juures teinud
F25 ja E63
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Varuosadeks E24 628 ja E23 osasi.
Re: BMW 320i kupee '89
Hea meel kadunud hingi siin foorumis ja loodetavasti ka reaalses elus näha. Kangast võib Techno Classicalt vaadata, kui sa muidugi ise ka ei tule.
Re: BMW 320i kupee '89
Krt sellise jutu peale peab hakkama oma e30-lt sambla kihti maha lükkamasysi kirjutas:Ma pean tunnistama, et ma oleksin eelistanud facelifti-eelset autot, aga see on tänaseks vägagi võimatu või vägagi kulukas mõte
No ja siis peaks vähemalt M50B20 kapoti alla panema, supaka augu tagumiste istmete taha lõikama ja vedrudelt kolm keerdu rellakaga maha võtmaSamuti olid kaasas punased peeglid - ma arvan, et kuna punased peeglid on, luugil on spoiler, siis tegelikult peaks stanged ka punaseks värvima.
Kena auto! See punane värv ainult on selline krdi hästi pleekiv.
CSi, ti, i, RT, TC1, D
Re: BMW 320i kupee '89
E30 on selline auto, et jutt hakkab kohe "traditsioonilises" suunas liikuma. Tegelikult tuginen Tihhonovi infole, et millisel juhul stanged värvitud olid. Ja ennekõike sellele, et tundub kuidagi parem / terviklikum:No ja siis peaks vähemalt M50B20 kapoti alla panema, supaka augu tagumiste istmete taha lõikama ja vedrudelt kolm keerdu rellakaga maha võtma
versus
Käisin hommikul töökojas ja nägin esimest korda talle kõhu alla ka. Ta ei ole ideaalne, aga ta on väga hea:
Mis silma jäi, on solisev differ (õnneks punnist - seega õli vahetusse ja punn uue tihendiga). Üks stabikakont on läbi, visko tuleb ära vahetada jm pisiasjad.
Tagumine summutipütt on aftermarket toodang ja see annab suure osa tagasilla kolinast. Võib-olla isegi terve kolina - meister proovis seda paremini kinnitada, sai ta varuratta pesast eemale ja osa kolinat kadus. Aga päris hea veel ei saanud, nii et töö läheb edasi. Uus originaalosa maksab UM'i varuosapäringu järgi 600 eur - ma prooviks kuidagi taskukohasemalt seda probleemi lahendada.
Re: BMW 320i kupee '89
Ilus sile. Ma olen nüüd esimene, kes hakkab kohe kaagutama, kuidas e30 tõstukil tõsta tohib . Tagumised käpad silla kinnitustele ja eest sügavale kõhu alla "taladele". Karbid tõstad muidu ära.
Nägin laup. üht elektrisinist kaarikut Nõmmel tiirutamas. Kahtlustasin, et midagi on teoksil .
Nägin laup. üht elektrisinist kaarikut Nõmmel tiirutamas. Kahtlustasin, et midagi on teoksil .
320i 83a. Saab9-3 08a.
Re: BMW 320i kupee '89
Mingi keskmise inimese keskmise liiklusvahendi õlivahetuse urgas vist.
Et saada ettekujutust tungikohtade tugevusest siis paar pildikest konstruktsioonist kah:
Et saada ettekujutust tungikohtade tugevusest siis paar pildikest konstruktsioonist kah:
vaguniga
Re: BMW 320i kupee '89
Ma täpselt ei kujuta küll maanteeäärset rehvivahetust sarnase metoodikaga kuidagi ette - tõstaks ikka tungikohast. Kahju, et see koht nii õbluke on ja hea, et edaspidi olen targem.
Sain täna õhtul auto kätte. Tehtud sai praegu:
- uus hammasrihm + pingutusrull
- uus veepump
- uus termostaat
- uus kiilrihm
- jahutusvedelik vahetatud
- uus mootoriõli, filter
- uus stabikaots vasak esimene
- uus viskosidur
- diffriõli vahetus + punn (lekkis)
- uued tagaamortide ülemised "tugilaagrid".
Nüüd on nii, et veermik on täiesti vaikne. Salongipolstrite naginad koos liiga valju häälega B-osa tagumise summutipütiga hakkasid seepeale hoopis häirima.
Mulle hakkab see vana auto asi jälle meelde tulema. Et kui vahetad ära esimesed suunatuled, siis häirivad tuhmid esituled. Vahetad need ära, siis neerud nagu ei läigi. Vahetad neerud ära ja kroomstange ei tundu piisavalt hea. Vahetad stange ära ja.... siis võtad kõik juppideks ja viid auto värvimisse, sest uute juppidega esiosa ei klapi ülejäänud autoga. Oli siis vaja neid suunatulesid hakata vahetama, eksole
Sain täna õhtul auto kätte. Tehtud sai praegu:
- uus hammasrihm + pingutusrull
- uus veepump
- uus termostaat
- uus kiilrihm
- jahutusvedelik vahetatud
- uus mootoriõli, filter
- uus stabikaots vasak esimene
- uus viskosidur
- diffriõli vahetus + punn (lekkis)
- uued tagaamortide ülemised "tugilaagrid".
Nüüd on nii, et veermik on täiesti vaikne. Salongipolstrite naginad koos liiga valju häälega B-osa tagumise summutipütiga hakkasid seepeale hoopis häirima.
Mulle hakkab see vana auto asi jälle meelde tulema. Et kui vahetad ära esimesed suunatuled, siis häirivad tuhmid esituled. Vahetad need ära, siis neerud nagu ei läigi. Vahetad neerud ära ja kroomstange ei tundu piisavalt hea. Vahetad stange ära ja.... siis võtad kõik juppideks ja viid auto värvimisse, sest uute juppidega esiosa ei klapi ülejäänud autoga. Oli siis vaja neid suunatulesid hakata vahetama, eksole
Re: BMW 320i kupee '89
Väga täpne asjade kirjeldus. 5+
http://www.CarRestoration.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: BMW 320i kupee '89
aga kust sa siis tõstad kui tagasillatala pukse on vaja vahetada? Kui karbi ära tõstad on selle vahetusaeg käes lihtsalt, korralike karpidega pillil ei tõsta mingeid karpe ära,karlerik kirjutas:Ilus sile. Ma olen nüüd esimene, kes hakkab kohe kaagutama, kuidas e30 tõstukil tõsta tohib . Tagumised käpad silla kinnitustele ja eest sügavale kõhu alla "taladele". Karbid tõstad muidu ära.
Nägin laup. üht elektrisinist kaarikut Nõmmel tiirutamas. Kahtlustasin, et midagi on teoksil .
Olen neid B osa pytte paigaldanud omajagu ja siiani pole probleemi olnud, äkki kuidagi pahasti installitud?
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: BMW 320i kupee '89
Ta ei ole pahasti - vaatas meister ja vaatasin ise ka üle, kuskilt silmaga tahmasust-leket ei tuvasta. Ta oli veidi nadilt all (klamber andis liikuma vastu varuratta pesa) aga see mure sai lahendatud.Toivoku kirjutas:Olen neid B osa pytte paigaldanud omajagu ja siiani pole probleemi olnud, äkki kuidagi pahasti installitud?
Mis tootjate sa paigaldanud oled - ja kas on olnud kõrvaga märgatavat vahet ka?
Mulle tundub, et see pütt ise lihtsalt lärmab.
Re: BMW 320i kupee '89
Olen nüüd poolast ohtrasti tellinud nii oma tuttavatele kui ka e30 foorumist mitmele inimesele 4max pütti, ise müün seda edasi 50.- euriga. Kõrvaga on vahe see,et kõik kellel mingi isearetatud asi on olnud või ära mädanenud pütt on kiitnud,et toimib hästi ,ka enda 325l see all ja on vaikne, noh niivaikne kui rullikas olla saab.
Ja mu arust peaks olema osadel varasemaotsa faceliftidel 2 kinnitust , ehk siis 2 vitsa, üks eespool teine veidikene tagapool ja siis ei jää ta küll vastu tagavararatta koobast. Neid vitsasid olen ostnud fennost ja forssist.
Ja mu arust peaks olema osadel varasemaotsa faceliftidel 2 kinnitust , ehk siis 2 vitsa, üks eespool teine veidikene tagapool ja siis ei jää ta küll vastu tagavararatta koobast. Neid vitsasid olen ostnud fennost ja forssist.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: BMW 320i kupee '89
Originaal tungraud toetub ju tugevdusplaadilesysi kirjutas:Ma täpselt ei kujuta küll maanteeäärset rehvivahetust sarnase metoodikaga kuidagi ette - tõstaks ikka tungikohast. Kahju, et see koht nii õbluke on ja hea, et edaspidi olen targem.
Mina tegin omale soonega klotsid selleks puhuks, et ei toetaks serva peale vaid sinna kuhu peab. Ma olen päris mitut autot näinud millel karbid veel täitsa viisakad, kaasaarvatud tungikoht aga alumine serv on kõveraks murtud tõstukiotsas.Toivoku kirjutas: aga kust sa siis tõstad kui tagasillatala pukse on vaja vahetada? Kui karbi ära tõstad on selle vahetusaeg käes lihtsalt, korralike karpidega pillil ei tõsta mingeid karpe ära,
vaguniga
Re: BMW 320i kupee '89
see soontega klots on isegi päris hea idee. Samas mul pole veel kunagi ära vajunud, samas olen uuendanud oma tõstuki neid kummiplaate ka paar korda. et kellel vbla metall käpad ilma kummita siis neil tõmbab ära vms.
Autoremont. e34 524td, e32 750il, e21 315, e12 520, e30 325i, Audi Allroad, e39 528i , e39 530d
Re: BMW 320i kupee '89
Autol põlesid sõidu ajal pidevalt käsipiduri ja piduriklotside hoiatustuli. Esimesega oli lihtne, kuna kangi küljes olev lüliti oli lihtsalt paigast ära - nii et see lahenes kenasti.
Küll aga hakkasin vasakult eest üles ronima juhet pidi ja leidsin sellise leiutise.
Auto kaitsmeplokist tulevad roheline/sinine ja kollane/sinine juhe. Nad on silma järgi 2x peenemad kui sealt ühendatuna alla esimese ratta juurde jooksvad sinine ja kollane/roheline juhe.
Leiutised on alati toredad, aga nüüd on vist aeg e30 elektriskeemi otsima hakata
Küll aga hakkasin vasakult eest üles ronima juhet pidi ja leidsin sellise leiutise.
Auto kaitsmeplokist tulevad roheline/sinine ja kollane/sinine juhe. Nad on silma järgi 2x peenemad kui sealt ühendatuna alla esimese ratta juurde jooksvad sinine ja kollane/roheline juhe.
Leiutised on alati toredad, aga nüüd on vist aeg e30 elektriskeemi otsima hakata
Re: BMW 320i kupee '89
Ma pole jõudnud väga otsida, aga äkki kellelgi on kohe omast failisalvest pakkuda? Leidsin Haynes'i mingit sorti PDFi, aga sellega justkui värvid ei klapi (e30-e28 ühine).sysi kirjutas:Leiutised on alati toredad, aga nüüd on vist aeg e30 elektriskeemi otsima hakata
Suverattad jõudsid ka kohale, tunduvad esmapilgul täitsa kabedad kõrge ea kohta.
Re: BMW 320i kupee '89
Mul on venekeelne e30 kniga Nõmmel kui tahad paberil asja laenata.
320i 83a. Saab9-3 08a.
Re: BMW 320i kupee '89
Jätan meelde.karlerik kirjutas:Mul on venekeelne e30 kniga Nõmmel kui tahad paberil asja laenata.
Panin suverattad alla, pildid küll porised ja märjad - aga autol hoopis teine nägu
Re: BMW 320i kupee '89
http://www.armchair.mb.ca/~dave/BMW/e30/e30_89.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Siit saad enamuse skeemidest.
Siit saad enamuse skeemidest.
vaguniga
Re: BMW 320i kupee '89
Hea ost!
Eelmine omanik oli üsna hoolas ja kokku ei hoidnud auto korrastamisel .Mina tellisin talle aastaid tagasi tutikaid juppe/lisasi h2 1700€ eest ainuüksi. Esilisa, tagalipi, nupu, mingeid tulesi jne.
Stanged ,peeglid on mustad, sest auto ei ole shadowline. Kui plaanid tagatiiva ka kerevärvi teha, siis mul korralik tehase punane lip olemas ehk oled vahetusest huvitatud + minu komp.
Sisuga jh kehvad lood, mingiaeg ostis minult uued istmed, aga istus need väga kiirelt räbalaks mingite teksa trukkide vms pärast
Need on FL r4 mustriga istmed, palju ei liigu neid ja lihtsam tõesti ehk lasta õmmelda
Muidu e30 istmete puhul on lihtsam/originaalsem otsida samasiguseid istmeid ja korralikud kokku teha ise. Nagunii 99% istmetel vajavad raamid ka keevitamist, isegi kui pealtnäha tunduvad terved . Mul peaks olema sellise mustriga tükke ka riiulis.Oleks isegi üks selline terve iste võimalik saada. Istmete tegemisel võin abi ka pakkuda, palju neid teinud ja spets klambrid -tööriistad olemas
Tungikohad e30`l üsna õblukesed jh. Probleem ongi selles, et kandev osa on töstekohapõhi, mitte karbi serv.Ei ole uurinud ise, aga tõenäoliselt on teiste vanemate bemmidega sama teema.Raamatutes on see ka tegelikult ära näidatud, et originaaltung on ainult karbist tõstmiseks.
Nagu see serv ära paindub ,muutub kogu kontruktsioon kohe nõrgemaks ja liigub ülespoole. Enamust ära tõstetud karpidega e30tel on uksepaku liist punnis selle kohapealt. Olen näinud autosi ,kus juba uks käib vastu.Suurim on see probleem mõistagi r6 masinatega. Siinkohal polegi vahet kas karp on tehaseuus või mäda, ära lõhub ikka.
Lisaks ei saa pahupidi tõstetud servadega originaaltungi ka kuhugi panna hiljem.
Eelmine omanik oli üsna hoolas ja kokku ei hoidnud auto korrastamisel .Mina tellisin talle aastaid tagasi tutikaid juppe/lisasi h2 1700€ eest ainuüksi. Esilisa, tagalipi, nupu, mingeid tulesi jne.
Stanged ,peeglid on mustad, sest auto ei ole shadowline. Kui plaanid tagatiiva ka kerevärvi teha, siis mul korralik tehase punane lip olemas ehk oled vahetusest huvitatud + minu komp.
Sisuga jh kehvad lood, mingiaeg ostis minult uued istmed, aga istus need väga kiirelt räbalaks mingite teksa trukkide vms pärast
Need on FL r4 mustriga istmed, palju ei liigu neid ja lihtsam tõesti ehk lasta õmmelda
Muidu e30 istmete puhul on lihtsam/originaalsem otsida samasiguseid istmeid ja korralikud kokku teha ise. Nagunii 99% istmetel vajavad raamid ka keevitamist, isegi kui pealtnäha tunduvad terved . Mul peaks olema sellise mustriga tükke ka riiulis.Oleks isegi üks selline terve iste võimalik saada. Istmete tegemisel võin abi ka pakkuda, palju neid teinud ja spets klambrid -tööriistad olemas
Tungikohad e30`l üsna õblukesed jh. Probleem ongi selles, et kandev osa on töstekohapõhi, mitte karbi serv.Ei ole uurinud ise, aga tõenäoliselt on teiste vanemate bemmidega sama teema.Raamatutes on see ka tegelikult ära näidatud, et originaaltung on ainult karbist tõstmiseks.
Nagu see serv ära paindub ,muutub kogu kontruktsioon kohe nõrgemaks ja liigub ülespoole. Enamust ära tõstetud karpidega e30tel on uksepaku liist punnis selle kohapealt. Olen näinud autosi ,kus juba uks käib vastu.Suurim on see probleem mõistagi r6 masinatega. Siinkohal polegi vahet kas karp on tehaseuus või mäda, ära lõhub ikka.
Lisaks ei saa pahupidi tõstetud servadega originaaltungi ka kuhugi panna hiljem.
tel 55570186 - e30 varuosad